Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel grappig dat we varianten van het virus met een geografische naam bepalen maar het virus zelf mag absoluut niet Chinees genoemd worden. Ik blijf verbaasd over de doeltreffendheid van de propagandamachine van de ccp.

Er liggen trouwens begot nog vier mensen op IC met/door covid in Leuven. Dat aantal is bijna gehalveerd ten opzichte van vier dagen geleden, toen waren het er nog zeven.

Er liggen trouwens begot nog vier mensen op IC met/door covid in Leuven. Dat aantal is bijna gehalveerd ten opzichte van vier dagen geleden, toen waren het er nog zeven.
En weet je ook de reden? Want als er 3 coronadoden zijn bijgekomen is dat niet bepaald positief nieuws he

En weet je ook de reden? Want als er 3 coronadoden zijn bijgekomen is dat niet bepaald positief nieuws he

Neen, die geven ze niet mee. Dus ik ga af op de cijfers die ik wél heb.

Ik was trouwens fout.

Het zijn er maar drie. :)

16u dus pc om te melden dat ze niets beslist hebben door de stijgende cijfers en volgende week nog eens zullen samen zitten. :sarcastic:
Ja daar ziet het toch naar uit. Soit, niet dat we veel konden verwachten, maar ik hoop toch op iets meer dan "de situatie laat het niet toe"
Bv een "volgende maatregelen liggen klaar bij de eerste versoepeling als de cijfers het toelaten" zou wel leuk zijn.
En een grotere buitenbubbel (beperkt) niet toelaten zou ik een gemiste kans vinden.

Voor de rest had ik nu eerlijk gezegd ook geen verwachtingen.

HLN laat dat idd uitschijnen: "Volgens onze bronnen zal er volgende week vrijdag al een nieuw Overlegcomité plaatsvinden."
Met zo'n immense druk voor vandaag gaan ze toch een of andere wortel moeten aanbieden. Of desnoods een versoepelingskader met die risico-niveau's die het GEMS voorstelt. De meeste nieuwsbronnen gingen toch wel uit van die samenscholingen buiten met 8 of 10, mss lukt dat nog.

Die journalist op de vrt "vooral de jeugd heeft het moeilijk zoals de laatste dagen aantoonden"

Kus mn kloten, iederéén heeft het moeilijk. Van de bomma in het rusthuis, tot de familie op hun appartement, tot de jeugd op hun kot. Die uitspraken van wie het het moeilijkst heeft ben ik echt moe.

Nu hebben ze mij toch ook echt niet meer mee. Niet in de zin van 'ik ga m'n zin doen' maar wat een ongelofelijk domme beslissing. De buitenbubbel vergroten was een van de minst gevaarlijke ingrepen volgens de experts, doe dan toch zoiets. Maar nee, we mogen opnieuw tattoos gaan laten zetten en piercings laten schieten... Jezus toch.

Zelfs met meer personen buiten afspreken is van tafel geveegd. Dus er verandert niets behalve de bevestiging voor de contactberoepen. Voor de rest blijkbaar ook niets toekomstgericht. Gewoon volgende week nog eens afspreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan