Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mij lijkt het logisch dat alle maatregelen voor iedereen gelden (gevaccineerd of niet).
Men kan tijdens de vaccinatie periode maatregelen afbouwen naar aanleiding van het aantal gevaccineerde.
Tgoh ja, dat voelde je toch ook al van ver aankomen dat grote festivals ook deze zomer nog geen mogelijkheid gingen zijn.Graspop dat gepland stond voor juni gaat niet door:
![]()
Graspop annuleert als eerste Belgische zomerfestival editie van 2021
De 25ste editie van metalfestival Graspop is uitgesteld tot volgend jaar. Door de coronacrisis is het volgens de organisatie niet haalbaar om de editie van dit jaar zoals gepland te laten doorgaan. Het is het eerste grote Belgische zomerfestival dat de handdoek in de ring gooit.www.standaard.be
Extrema Outdoor staat voorlopig eind mei, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk om 65.000 mensen samen te zetten op dat moment.
Enige scepsis is zeker niet abnormaal. En informeren is inderdaad de beste counter. Maar beiden zijn wat mij betreft geen reden om al dan niet te verplichten. Dat doe je op basis van volksgezondheid en je vaccinatiestrategie. Als je die laat bepalen door wat mogelijk antivaxxers gaan zeggen, ben je volgens mij in de verkeerde richting aan het werken.Vaccins verplichten is koren op de molen van anti-vaxxers. Het is niet abnormaal dat er mensen zijn die enige scepsis hebben over een vaccin dat in recordtempo is ontwikkeld en veel sneller wordt uitgerold dan een jaar geleden werd voorspeld. Dat moet je counteren door te informeren, voorbeelden te stellen en zo mensen te overtuigen wel gevaccinneerd te worden. Een verplichting opleggen of mensen die liever nog even wachten rechten afnemen, is een zwaktebod.
Tgoh ja, dat voelde je toch ook al van ver aankomen dat grote festivals ook deze zomer nog geen mogelijkheid gingen zijn.
https://mixmag.net/read/nightclubs-...YO8L8CQHyo9sHUlijBfdSmyu8bQtXn84pI0inF2AW9lf0In the roadmap announced today by Prime Minister Boris Johnson, the government hopes to lift all legal limits on social contact by June 21.
The government also wants large events to be able to go ahead by this date.
This means that nightclubs could reopen and restrictions on music festivals could be lifted as long as coronavirus cases, deaths and hospital admissions continue to fall.
If this is the case, nightclubs and festivals will reopen from June 21 at the earliest.
Hangt ervan af hoe hard je wilt onderdrukken. Antivaxxers hebben een mening en in een democratie zal men daar dienen rekening mee te houden.Enige scepsis is zeker niet abnormaal. En informeren is inderdaad de beste counter. Maar beiden zijn wat mij betreft geen reden om al dan niet te verplichten. Dat doe je op basis van volksgezondheid en je vaccinatiestrategie. Als je die laat bepalen door wat mogelijk antivaxxers gaan zeggen, ben je volgens mij in de verkeerde richting aan het werken.
https://mixmag.net/read/nightclubs-...YO8L8CQHyo9sHUlijBfdSmyu8bQtXn84pI0inF2AW9lf0
Misschien nog veel als en misschien maar tenminste toch een richtdatum
Een democratie is gebaseerd op rechten en plichten.Hangt ervan af hoe hard je wilt onderdrukken. Antivaxxers hebben een mening en in een democratie zal men daar dienen rekening mee te houden.
Je kan het niet eens zijn met hun, maar toch lijkt het me de beste strategie om om te informeren zonder daarbij een groep met een andere mening niet te respecteren.
Daarom ben ik het eens met Fitzcarraldo, het afnemen van of verplichten van is een absoluut zwaktebod, en sluit aan bij een eerder dictatuur dan een democratie. Ikzelf ben geen antivaxxer, alle vaccins die ik of mijn dochter nodig hebben zullen we nemen, maar ik wil dat uit eigen beweging doen en die zich zal baseren op informatie / bewijzen, niet uit dwang.
Bwa, zoals al vaak aangehaald. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar daarom heeft die mening niet plots waarde of moet daar überhaupt rekening mee gehouden worden. Nonkel Dré is ook van mening dat belastingen moeten afgeschaft worden, maar daar luistert ook geen kat naar. In een democratie zijn er nu eenmaal ook plichten die je hebt, het is niet enkel uw eigen mening geven en keuzes maken.Hangt ervan af hoe hard je wilt onderdrukken. Antivaxxers hebben een mening en in een democratie zal men daar dienen rekening mee te houden.
Je kan het niet eens zijn met hun, maar toch lijkt het me de beste strategie om om te informeren zonder daarbij een groep met een andere mening niet te respecteren.
Daarom ben ik het eens met Fitzcarraldo, het afnemen van of verplichten van is een absoluut zwaktebod, en sluit aan bij een eerder dictatuur dan een democratie. Ikzelf ben geen antivaxxer, alle vaccins die ik of mijn dochter nodig hebben zullen we nemen, maar ik wil dat uit eigen beweging die leunte op informatie / bewijzen, niet uit dwang.
Dit!Het verschil met de vaccins die nu al verplicht zijn is de termijn waarop die getest en verplicht zijn geworden. Het polio-vaccin is pas vele jaren na ontwikkeling verplicht geworden nadat al meer testdata (op langere termijn) beschikbaar was. In de USA heb je het Jacobson v. Massachusetts arrest van de Supreme Court waar begin 20ste eeuw de verplichting van pokkenvaccinatie werd bestendigd op basis van het belang voor de volksgezondheid. Waarschijnlijk zal een verplichting in België dus ook wel standhouden voor de rechtbank. Dat zou echter een last resort oplossing moeten blijven en op basis van de besmettelijkheid en mortaliteit van het virus en percentage mensen dat zich in België normaal wel laat vaccineren, zou ik niet verwachten dat dit nodig is.
En ondertussen is de technologie zo veel verder gevorderd dat die tests nog een fractie van de tijd innemen. De huidige vaccins hebben exact dezelfde stappen doorlopen dan alle medicatie die je zonder problemen neemt.Het verschil met de vaccins die nu al verplicht zijn is de termijn waarop die getest en verplicht zijn geworden. Het polio-vaccin is pas vele jaren na ontwikkeling verplicht geworden nadat al meer testdata (op langere termijn) beschikbaar was. In de USA heb je het Jacobson v. Massachusetts arrest van de Supreme Court waar begin 20ste eeuw de verplichting van pokkenvaccinatie werd bestendigd op basis van het belang voor de volksgezondheid. Waarschijnlijk zal een verplichting in België dus ook wel standhouden voor de rechtbank. Dat zou echter een last resort oplossing moeten blijven en op basis van de besmettelijkheid en mortaliteit van het virus en percentage mensen dat zich in België normaal wel laat vaccineren, zou ik niet verwachten dat dit nodig is.
gaan we nu procedures uit de 20ste eeuw gaan vergelijken met procedures uit de 21 ste eeuw.Het verschil met de vaccins die nu al verplicht zijn is de termijn waarop die getest en verplicht zijn geworden. Het polio-vaccin is pas vele jaren na ontwikkeling verplicht geworden nadat al meer testdata (op langere termijn) beschikbaar was. In de USA heb je het Jacobson v. Massachusetts arrest van de Supreme Court waar begin 20ste eeuw de verplichting van pokkenvaccinatie werd bestendigd op basis van het belang voor de volksgezondheid. Waarschijnlijk zal een verplichting in België dus ook wel standhouden voor de rechtbank. Dat zou echter een last resort oplossing moeten blijven en op basis van de besmettelijkheid en mortaliteit van het virus en percentage mensen dat zich in België normaal wel laat vaccineren, zou ik niet verwachten dat dit nodig is.
Er is vrijheid van meningsuiting, maar dat wil niet zeggen dat we de mening moeten respecteren van mensen met een ongefundeerde, onwetenschappelijke mening hé.Hangt ervan af hoe hard je wilt onderdrukken. Antivaxxers hebben een mening en in een democratie zal men daar dienen rekening mee te houden.
Daarom ben ik het eens met Fitzcarraldo, het afnemen van of verplichten van is een absoluut zwaktebod, en sluit aan bij een eerder dictatuur dan een democratie. Ikzelf ben geen antivaxxer, alle vaccins die ik of mijn dochter nodig hebben zullen we nemen, maar ik wil dat uit eigen beweging doen en die zich zal baseren op informatie / bewijzen, niet uit dwang.
Een mogelijke veroordeling voor 800€ en een celstraf van een maand. Maar belangrijker: het risico om een zeer zware ziekte terug te introduceren.Dit!
Bovendien is covid-19 voor het merendeel van de populatie niet zo heel erg. Dus om dat massaal een verplichting in te voeren, ja, dat ruikt naar het afdwingen van; Los van onze rechten & plichten.
En volledig eens met u, die-hard anti vaxxers zullen waarschijnlijk ook Polio weigeren.
Wat dat dan weer als gevolg heeft op hun dagelijks bestaan, weet ik niet; als in het niet meer kunnen gaan en staan waar men wil, zoals men met covid wil bereiken.
Dat is uw bewering.En ondertussen is de technologie zo veel verder gevorderd dat die tests nog een fractie van de tijd innemen. De huidige vaccins hebben exact dezelfde stappen doorlopen dan alle medicatie die je zonder problemen neemt.