Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De cijfers zijn niet volledig is het nieuwe we tellen anders blijkbaar. Alle kritiek op onze trage vaccinaties wordt afgedaan als fout kijken naar de cijfers of gepareerd met landen die nog trager zijn. Ook als je naar de cijfers van vorige week kijkt of 20-30% onderraportering in rekening brengt, bengelen we achteraan het peloton. Andere landen slagen er blijkbaar in ieder geval wel in om cijfers correct te rapporteren in een termijn die je mag verwachten in 2021.

Mij lijkt het logisch dat alle maatregelen voor iedereen gelden (gevaccineerd of niet).
Men kan tijdens de vaccinatie periode maatregelen afbouwen naar aanleiding van het aantal gevaccineerde.

Wat mij betreft is dat nog logisch te verdedigen zolang niet iedereen een kans gekregen heeft zich te vaccineren, maar zelfs daar met limieten.
Een reisverbod voor mensen die niet gevaccineerd zijn lijkt mij voor 2022 niet abnormaal.
Geen toegang tot grote evenementen van zodra die opnieuw worden toegelaten ook niet.
Liefst zou ik het vaccin nog gewoon verplicht zien als dat nodig moest blijken om groepsimmuniteit te verkrijgen.

Ik snap je insteek dat je nu geen versoepelingen op 2 snelheden kan gaan handhaven, maar in de toekomst? Laat mensen die hun individuele keuze willen laten primeren op het belang van de samenleving, daar ook maar een prijs voor betalen.

Graspop dat gepland stond voor juni gaat niet door:

Extrema Outdoor staat voorlopig eind mei, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk om 65.000 mensen samen te zetten op dat moment.

Vaccins verplichten is koren op de molen van anti-vaxxers. Het is niet abnormaal dat er mensen zijn die enige scepsis hebben over een vaccin dat in recordtempo is ontwikkeld en veel sneller wordt uitgerold dan een jaar geleden werd voorspeld. Dat moet je counteren door te informeren, voorbeelden te stellen en zo mensen te overtuigen wel gevaccineerd te worden. Een verplichting opleggen of mensen die liever nog even wachten rechten afnemen, is een zwaktebod.

Graspop dat gepland stond voor juni gaat niet door:

Extrema Outdoor staat voorlopig eind mei, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk om 65.000 mensen samen te zetten op dat moment.
Tgoh ja, dat voelde je toch ook al van ver aankomen dat grote festivals ook deze zomer nog geen mogelijkheid gingen zijn.

Vaccins verplichten is koren op de molen van anti-vaxxers. Het is niet abnormaal dat er mensen zijn die enige scepsis hebben over een vaccin dat in recordtempo is ontwikkeld en veel sneller wordt uitgerold dan een jaar geleden werd voorspeld. Dat moet je counteren door te informeren, voorbeelden te stellen en zo mensen te overtuigen wel gevaccinneerd te worden. Een verplichting opleggen of mensen die liever nog even wachten rechten afnemen, is een zwaktebod.
Enige scepsis is zeker niet abnormaal. En informeren is inderdaad de beste counter. Maar beiden zijn wat mij betreft geen reden om al dan niet te verplichten. Dat doe je op basis van volksgezondheid en je vaccinatiestrategie. Als je die laat bepalen door wat mogelijk antivaxxers gaan zeggen, ben je volgens mij in de verkeerde richting aan het werken.

Tgoh ja, dat voelde je toch ook al van ver aankomen dat grote festivals ook deze zomer nog geen mogelijkheid gingen zijn.
In the roadmap announced today by Prime Minister Boris Johnson, the government hopes to lift all legal limits on social contact by June 21.
The government also wants large events to be able to go ahead by this date.

This means that nightclubs could reopen and restrictions on music festivals could be lifted as long as coronavirus cases, deaths and hospital admissions continue to fall.

If this is the case, nightclubs and festivals will reopen from June 21 at the earliest.
https://mixmag.net/read/nightclubs-...YO8L8CQHyo9sHUlijBfdSmyu8bQtXn84pI0inF2AW9lf0

Misschien nog veel als en misschien maar tenminste toch een richtdatum

Enige scepsis is zeker niet abnormaal. En informeren is inderdaad de beste counter. Maar beiden zijn wat mij betreft geen reden om al dan niet te verplichten. Dat doe je op basis van volksgezondheid en je vaccinatiestrategie. Als je die laat bepalen door wat mogelijk antivaxxers gaan zeggen, ben je volgens mij in de verkeerde richting aan het werken.
Hangt ervan af hoe hard je wilt onderdrukken. Antivaxxers hebben een mening en in een democratie zal men daar dienen rekening mee te houden.
Je kan het niet eens zijn met hun, maar toch lijkt het me de beste strategie om om te informeren zonder daarbij een groep met een andere mening niet te respecteren.
Daarom ben ik het eens met Fitzcarraldo, het afnemen van of verplichten van is een absoluut zwaktebod, en sluit aan bij een eerder dictatuur dan een democratie. Ikzelf ben geen antivaxxer, alle vaccins die ik of mijn dochter nodig hebben zullen we nemen, maar ik wil dat uit eigen beweging doen en die zich zal baseren op informatie / bewijzen, niet uit dwang.

Hangt ervan af hoe hard je wilt onderdrukken. Antivaxxers hebben een mening en in een democratie zal men daar dienen rekening mee te houden.
Je kan het niet eens zijn met hun, maar toch lijkt het me de beste strategie om om te informeren zonder daarbij een groep met een andere mening niet te respecteren.
Daarom ben ik het eens met Fitzcarraldo, het afnemen van of verplichten van is een absoluut zwaktebod, en sluit aan bij een eerder dictatuur dan een democratie. Ikzelf ben geen antivaxxer, alle vaccins die ik of mijn dochter nodig hebben zullen we nemen, maar ik wil dat uit eigen beweging doen en die zich zal baseren op informatie / bewijzen, niet uit dwang.
Een democratie is gebaseerd op rechten en plichten.
Een vaccinatieplicht in het belang van de volksgezondheid kan dan ook perfect.

En het is dan nog VER van een dictatuur.
Totale vrijheid bestaat niet. Zet dat waanbeeld dan ook uit uw hoofd.

Daarom ben ik het eens met Fitzcarraldo, het afnemen van of verplichten van is een absoluut zwaktebod, en sluit aan bij een eerder dictatuur dan een democratie. Ikzelf ben geen antivaxxer, alle vaccins die ik of mijn dochter nodig hebben zullen we nemen, maar ik wil dat uit eigen beweging die leunte op informatie / bewijzen, niet uit dwang.
Bwa, zoals al vaak aangehaald. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar daarom heeft die mening niet plots waarde of moet daar überhaupt rekening mee gehouden worden. Nonkel Dré is ook van mening dat belastingen moeten afgeschaft worden, maar daar luistert ook geen kat naar. In een democratie zijn er nu eenmaal ook plichten die je hebt, het is niet enkel uw eigen mening geven en keuzes maken.

Vaccins verplichten leunt heus niet aan bij een dictatuur, want het vaccin voor polio is immers al verplicht in België. Het probleem met uw laatste zin is dat je anti-vaxxers nog honderdduizend studies kunt voorschotel die aantonen dat een vaccin veilig is en goed werkt. Ze zullen het altijd counteren met een of andere halve studie die ze gevonden hebben op "vaccinsarebadmkay.blogspot.com".

Ik vind het ook altijd vreemd dat men een verplichting vergelijkt met een dictatuur. Een overheid die de mensen een vaccin wilt laten nemen om diezelfde mensen terug hun vrijheden en hobbies van vroeger te laten opnemen lijkt me toch verre van een dictatuur.

Het verschil met de vaccins die nu al verplicht zijn is de termijn waarop die getest en verplicht zijn geworden. Het polio-vaccin is pas vele jaren na ontwikkeling verplicht geworden nadat al meer testdata (op langere termijn) beschikbaar was. In de USA heb je het Jacobson v. Massachusetts arrest van de Supreme Court waar begin 20ste eeuw de verplichting van pokkenvaccinatie werd bestendigd op basis van het belang voor de volksgezondheid. Waarschijnlijk zal een verplichting in België dus ook wel standhouden voor de rechtbank. Dat zou echter een last resort oplossing moeten blijven en op basis van de besmettelijkheid en mortaliteit van het virus en percentage mensen dat zich in België normaal wel laat vaccineren, zou ik niet verwachten dat dit nodig is.

Het verschil met de vaccins die nu al verplicht zijn is de termijn waarop die getest en verplicht zijn geworden. Het polio-vaccin is pas vele jaren na ontwikkeling verplicht geworden nadat al meer testdata (op langere termijn) beschikbaar was. In de USA heb je het Jacobson v. Massachusetts arrest van de Supreme Court waar begin 20ste eeuw de verplichting van pokkenvaccinatie werd bestendigd op basis van het belang voor de volksgezondheid. Waarschijnlijk zal een verplichting in België dus ook wel standhouden voor de rechtbank. Dat zou echter een last resort oplossing moeten blijven en op basis van de besmettelijkheid en mortaliteit van het virus en percentage mensen dat zich in België normaal wel laat vaccineren, zou ik niet verwachten dat dit nodig is.
Dit!
Bovendien is covid-19 voor het merendeel van de populatie niet zo heel erg. Dus om dat massaal een verplichting in te voeren, ja, dat ruikt naar het afdwingen van; Los van onze rechten & plichten.
En volledig eens met u, die-hard anti vaxxers zullen waarschijnlijk ook Polio weigeren.
Wat dat dan weer als gevolg heeft op hun dagelijks bestaan, weet ik niet; als in het niet meer kunnen gaan en staan waar men wil, zoals men met covid wil bereiken.

En ondertussen is de technologie zo veel verder gevorderd dat die tests nog een fractie van de tijd innemen. De huidige vaccins hebben exact dezelfde stappen doorlopen dan alle medicatie die je zonder problemen neemt.

gaan we nu procedures uit de 20ste eeuw gaan vergelijken met procedures uit de 21 ste eeuw.

Er is vrijheid van meningsuiting, maar dat wil niet zeggen dat we de mening moeten respecteren van mensen met een ongefundeerde, onwetenschappelijke mening hé.

Zie ook Carrion, iedereen heeft een mening die ze mogen uiten, maar niet elke mening is evenwaardig.

En dat staat los van eventuele vraagtekens bij langetermijnseffecten van dit vaccin (die je best mag hebben), het merendeel van die antivaxxers baseren zich op sprookjes en emotionele argumenten, niet op risico-studies of wetenschappelijke feiten. Gaan we onze vaccinatie-strategie laten afhangen van mensen voor wie een random filmpje op facebook van iemand die claimt ziek te zijn geworden van een vaccin een sterk argument is?

Dit!
Bovendien is covid-19 voor het merendeel van de populatie niet zo heel erg. Dus om dat massaal een verplichting in te voeren, ja, dat ruikt naar het afdwingen van; Los van onze rechten & plichten.
En volledig eens met u, die-hard anti vaxxers zullen waarschijnlijk ook Polio weigeren.
Wat dat dan weer als gevolg heeft op hun dagelijks bestaan, weet ik niet; als in het niet meer kunnen gaan en staan waar men wil, zoals men met covid wil bereiken.
Een mogelijke veroordeling voor 800€ en een celstraf van een maand. Maar belangrijker: het risico om een zeer zware ziekte terug te introduceren.

Ik vraag mij af wat de vaccinatieweigeraars hun standpunt rond katje Lee was...

En ondertussen is de technologie zo veel verder gevorderd dat die tests nog een fractie van de tijd innemen. De huidige vaccins hebben exact dezelfde stappen doorlopen dan alle medicatie die je zonder problemen neemt.
Dat is uw bewering.
Ja alle clinical test trials zijn doorlopen en er zijn enkele long term simulatie gedaan, maar de werkelijke (eventuele) impact op langere termijn blijft ook hier nog onduidelijk. Temeer omdat voor deze vaccins een nieuwe technologie is toegepast.
Al blijf ik het frappant vinden dat alle vaccins bijna moeiteloos door alle goedkeuringsprocessen komen en vooral het tempo waarop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan