Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nogal cynisch, zulke artikels. Had men de atoombom van kleine brogel ongezet had men hier ook geen coronabesmetting gehad en konden we onszelf op de borst kloppen.

De echte vraag is, ten koste van wat? Wij leven al maanden in verplichte thuiswerk, bijna geen ontspanning of sportmogelijkheden, amper sociaal contact en een avondklok. Met als kers op de taart quasi gesloten grenzen.

In een open gevangenis kan je een pandemie beter bestrijden ja, of dat de manier is waarop we dan onszelf op de borst kunnen/mogen kloppen? Ik weet het toch niet hoor.
Ik zou de beperkende maatregelen bij ons eens vergelijken met de buurlanden... Het globale pakketje, he...

Of hoe het kan keren...
Fja da's gelijk zeggen "hou alle honden binnen" en dan juichen dat er geen kak meer op de stoep ligt. Ondertussen zitten die honden al heel de tijd tussen 4 muren.

Als iedereen binnensteken voor 4 maanden = magic formula is :rolleyes: 🤡

Maar een alleenstaande mag/mocht 1 knuffelcontact en 1 gewoon contact ontvangen zolang er maar genoeg afstand is met het gewoon contact. Beiden mogen binnen, dus beiden mogen ook gewoon naar de wc lijkt mij dan.

Het is niet de bedoeling dat je als single 2 contacten tegelijk uitnodigt. Je zou die in principe enkel apart mogen ontvangen.

Maar nogmaals, gebruik uw gezond verstand.

Ik zou de beperkende maatregelen bij ons eens vergelijken met de buurlanden... Het globale pakketje, he...
In het globale pakketje is Belgie nog steeds een van de slechtste leerlingen op de planeet. Een relatief goede kerstverlof veegt dat niet ineens weg, dus die hoerasfeer zou ik toch echt wel heel ongepast vinden. We hebben niets om fier op te zijn, integendeel

In het globale pakketje is Belgie nog steeds een van de slechtste leerlingen op de planeet. Een relatief goede kerstverlof veegt dat niet ineens weg, dus die hoerasfeer zou ik toch echt wel heel ongepast vinden. We hebben niets om fier op te zijn, integendeel
de inzet en manier van werken van een leerling evalueer je in zijn evolutie, niet in zijn absolute kennis.

Er is een reden waarom het kerstverlof goed was en dat ligt aan de maatregelen van de huidige regering, die daardoor betere maatregelen nu opleveren.

You're forgetting :

Qua maatregelen mag je enkel met het buitenland vergelijken indien het daar minder streng is.
Qua resultaat mag je enkel met het buitenland vergelijken als er daar minder besmettingen zijn.

Nee serieus, voor sommigen zal het nooit goed zijn. Sommigen hebben blijkbaar liever een gejojo.

Gingen er trouwens deze week geen 100k vaccins gezet worden? Als ik reken vanaf zondag:

1ste dosis: 13k
2de dosis: 33k

Da's niet eens de helft 🧐

Gingen er trouwens deze week geen 100k vaccins gezet worden? Als ik reken vanaf zondag:

1. De week is nog niet gedaan
2. Net zoals alle cijfers zit er vertraging op de rapportering.

Er waren de afgelopen 7 dagen waar volledige rapportage is, meer dan 100k vaccinaties, zie de laatste tabel cijfers die ik elke dag post.

Er zit nogal wat vertraging op de rapportering van de vaccinaties. Is al elke week zo geweest. Het duurt makkelijk tot dinsdag-woensdag voor het beeld van de week ervoor ietwat volledig is. Het cijfer van 100k was voor Vlaanderen trouwens, dus zou toch 130k+ mogen zijn.

Rondrijden met de ijskar mag niet, op een vaste plaats gaan staan en verkopen wel.
Lijkt me nochtans beter dat mensen op hun domein staan om te kopen/eten dan allemaal in de rij en dan daar eten (meer kans op minder afstand).

:unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan