Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
de inzet en manier van werken van een leerling evalueer je in zijn evolutie, niet in zijn absolute kennis.

Er is een reden waarom het kerstverlof goed was en dat ligt aan de maatregelen van de huidige regering, die daardoor betere maatregelen nu opleveren.
Eentje om in te kaderen. De wereldranglijst aanvoeren qua flaters en doden en dan nu goed evalueren want er is een positieve evolutie. Het zou er nog aan moeten mankeren godverdomme!

Eentje om in te kaderen. De wereldranglijst aanvoeren qua flaters en doden en dan nu goed evalueren want er is een positieve evolutie. Het zou er nog aan moeten mankeren godverdomme!
Niet positieve evolutie, maar gewoon bij de beste cijfers van Europa.

Ah neen hé.. Mijn gezond verstand begint het op te geven na al zo lang in deze situatie te zitten 🤡
Nochtans ben ik alleenstaand en mag ik bij vrienden gaan :)
En is dat uw goede recht. Laat het smaken en voel zeker geen schuld.

Alsof de moraalbrigade hier zich 10000% aan de regels houdt, kom serieus blijven.

Leef en laat leven.

En is dat uw goede recht. Laat het smaken en voel zeker geen schuld.

Alsof de moraalbrigade hier zich 10000% aan de regels houdt, kom serieus blijven.

Leef en laat leven.
Door dit soort egoïstisch gedrag zorg je er net voor dat je de rest van de bevolking niet laat leven. Door mensen zoals jij mag de rest nog een paar maanden langer binnen blijven, of afscheid nemen van geliefden. Wat is daar in hemelsnaam 'leef en laat leven' aan?

Door dit soort egoïstisch gedrag zorg je er net voor dat je de rest van de bevolking niet laat leven. Door mensen zoals jij mag de rest nog een paar maanden langer binnen blijven, of afscheid nemen van geliefden. Wat is daar in hemelsnaam 'leef en laat leven' aan?
Jij houdt je toch zelf niet strikt aan alle maatregelen? Mensen zijn nog vrij te doen wat ze willen, ook de regels overtreden dus. Mocht soeplepel morgen bezoek krijgen van de politie zal hij/zij de boete betalen.

Jij houdt je toch zelf niet strikt aan alle maatregelen? Mensen zijn nog vrij te doen wat ze willen, ook de regels overtreden dus. Mocht soeplepel morgen bezoek krijgen van de politie zal hij/zij de boete betalen.
Maar dan moet hij achteraf niet klagen over het feit dat de maatregelen worden verstrengd, of verlengd. Want dan is hij daar zelf een van de oorzaken van geweest.

een zwaluw maakt de lente niet
Hoe is dit een relevant spreekwoord in deze situatie?
En kun je dit ook hardmaken, je hyperbool? Alle andere landen hebben geen flaters begaan?
En qua doden, dat verdient zelfs geen antwoord meer.

Hoe is dit een relevant spreekwoord in deze situatie?

En kun je dit ook hardmaken, je hyperbool? Alle andere landen hebben geen flaters begaan?
En qua doden, dat verdient zelfs geen antwoord meer.

Beide golven is Belgie de slechtste leerling van de klas, dat wij die golf vroeger hebben gehad en dus nu beter voor de dag zijn wil niet zeggen dat we plots een goed coronabeleid hebben.

Het lijkt erop dat we voor het totale plaatje net zijn ingehaald door Slowakije. Vergelijk daarnaast onze cijfers met die van onze buurlanden en ik kan dan toch nergens een positieve conclusie trekken, integendeel.

doden:
NL: 85 / 100k pop
BE: 189/ 100k pop

Beide golven is Belgie de slechtste leerling van de klas, dat wij die golf vroeger hebben gehad en dus nu beter voor de dag zijn wil niet zeggen dat we plots een goed coronabeleid hebben.

Het lijkt erop dat we voor het totale plaatje net zijn ingehaald door Slowakije. Vergelijk daarnaast onze cijfers met die van onze buurlanden en ik kan dan toch nergens een positieve conclusie trekken, integendeel.

doden:

Oordeel vooral zelf.

doden:
Ik geef juist aan dat ik de discussie betreffende de doden niet opnieuw wens te starten. Lees je eerst in in de andere 256 pagina's van deze thread. Deze vergelijking gaat niet zomaar op door een andere manier van meten. Dat is al a gazillion times vermeld.

Hoe eender van die links relevant is voor "het aantal flaters" of "de huidige situatie", dat gaat mijn petje precies teboven. De zaken die ik je vraag, die negeer je gewoon.

Maar dan moet hij achteraf niet klagen over het feit dat de maatregelen worden verstrengd, of verlengd. Want dan is hij daar zelf een van de oorzaken van geweest.
Gij doet precies of ik ga een lockdown feestje houden op Sint-Pietersplein.. Ik ga bij vrienden gaan eten, dat mag perfect. Hoeveel zij er nog bij uitnodigen dat weet ik niet 🤡

Daarbij ge klinkt alsof ge gezellig voor den haard zit met vrouwtje en kindjes en dit weekend lekker in de tuin ravotten bij aangename temperaturen, maar vergeet niet dat er een groot deel van de bevolking dit allemaal niet heeft. Ik heb (net zoals vele) enorm veel moeten opgeven. Ik ga van sociaal naar niets. Ik heb mij altijd aan de regels gehouden sinds de lockdown (behalve nieuwjaar en kerst). Ik kus zelf niemand van de familie, zelfs mijn ouders niet ook al mag ik van hen.

Dan hebt gij nog het lef te zeggen dat ik egoïstisch ben omdat ik, na een goed jaar alle regels te volgen, het gehad heb?

Ik geef juist aan dat ik de discussie betreffende de doden niet opnieuw wens te starten. Lees je eerst in in de andere 256 pagina's van deze thread. Deze vergelijking gaat niet zomaar op door een andere manier van meten. Dat is al a gazillion times vermeld.

De zaken die ik je vraag, die negeer je gewoon.
dus als we beter doen, is het goed. doen we slechter is het door de manier van tellen?
Ok dan, trouwens het was jij die bronnen vroeg he. Had uw reactie wel al kunnen voorspellen natuurlijk.

dus als we beter doen, is het goed. doen we slechter is het door de manier van tellen?
Ok dan, trouwens het was jij die bronnen vroeg he. Had uw reactie wel al kunnen voorspellen natuurlijk.
Zie edit en leer lezen.
En als we als strengste van heel Europa meten, en dan nog betere resultaten kunnen voorleggen. Dan is dat volgens u niet noemenswaardig?

De bronnen waar ik naar vroeg hadden niets te maken met het aantal doden, waar ik nu, voor de derde keer, duidelijk van aangeef dat dit niet zomaar te vergelijken valt. Het was de andere zaken waar ik graag verduidelijking van had gehad.

Als je de reactie wel had kunnen voorspellen, had je misschien gewoon wel OP de vraag kunnen antwoorden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan