Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gij doet precies of ik ga een lockdown feestje houden op Sint-Pietersplein.. Ik ga bij vrienden gaan eten, dat mag perfect. Hoeveel zij er nog bij uitnodigen dat weet ik niet 🤡

Daarbij ge klinkt alsof ge gezellig voor den haard zit met vrouwtje en kindjes en dit weekend lekker in de tuin ravotten bij aangename temperaturen, maar vergeet niet dat er een groot deel van de bevolking dit allemaal niet heeft. Ik heb (net zoals vele) enorm veel moeten opgeven. Ik ga van sociaal naar niets. Ik heb mij altijd aan de regels gehouden sinds de lockdown (behalve nieuwjaar en kerst). Ik kus zelf niemand van de familie, zelfs mijn ouders niet ook al mag ik van hen.

Dan hebt gij nog het lef te zeggen dat ik egoïstisch ben omdat ik, na een goed jaar alle regels te volgen, het gehad heb?
Waarom zou hij dat lef niet mogen hebben? Imo zegt hij de waarheid maar daarom moet ge u nog altijd niet aangesproken voelen he.

Rondrijden met de ijskar mag niet, op een vaste plaats gaan staan en verkopen wel.
Lijkt me nochtans beter dat mensen op hun domein staan om te kopen/eten dan allemaal in de rij en dan daar eten (meer kans op minder afstand).

:unsure:
Snap het ook echt niet! De kar komt hier al 3 dagen door, had echt mijn zinnen gezet om morgen met dat goed weer eens eentje te proberen. Mijn lichtpuntje in 4 weken revalidatie. Nops wordt weer streep door getrokken. Maar aan het hamburgerkraam hier op het plein mag wel dagdagelijks bal marginal verzamelen voor hun dagelijkse pint 😒.

Maar dan moet hij achteraf niet klagen over het feit dat de maatregelen worden verstrengd, of verlengd. Want dan is hij daar zelf een van de oorzaken van geweest.
We weten allemaal intussen dat door ons op te sluiten de maatregelen niet gaan opgeheven worden. We moeten blijven werken, scholen blijven open en zodra de grenzen openen komt er weer een stroom aan varianten binnen. Probeer dan binnen de grenzen van hetgeen mag er het beste van te maken. Ik vermoed dat jij ook niet enkel braaf werkt en de kindjes van en naar school brengt? Je zal ook wel eens grootouders inschakelen, eens met de zus gaan wandelen of weet ik wat.

Een knuffelcontact bij singles werkt praktisch niet en bestaat niet. Ik zie ook week 1 dat koppel vrienden, week 2 de meter, week 3 blabla. Moeten wij volledig wegkwijnen tussen ons 4 muren? Ik werk 100% van thuis, respecteer de 1 persoon per keer regels en heb mij een weg gezocht in online sporten omdat de rest stil ligt. Maar let wel op, zal niet van de ene naar de andere rijden. Zie zeer weinig mensen, soms zelf weekenden niemand, maar kan niet spreken van 1 vast contact. Daarnaast afstand houden, ventileren, handen wassen, geen knuffels/kus etc.
Zeer recent wel opnieuw met iemand aan het daten, dat verandert het concept knuffelcontact dan weer wel en dan is er wel ruimte voor 1 vast contact. Maar zal niemand veroordelen dat ze op verantwoorde manier sociaal contact zoeken, we blijven sociaal wezens en de druk wordt met de dag zwaarder.

Hij quote mij, kan ik mij meer aangesproken voelen? Wie zich niet aangesproken moet voelen, zijt gij dus geen idee waarom gij reageert?
Beetje hypocriet om te zeggen dat ge de regels overtreed omdat ge het beu zijn en daarna niet egoistisch wilt genoemd worden. Beetje de trend he om de eigen verantwoordelijkheid te gaan minimaliseren. Maar wel niet als kleine kindjes behandeld worden door de overheid en staan roeptoeteren over gezond verstand.

Beetje hypocriet om te zeggen dat ge de regels overtreed omdat ge het beu zijn en daarna niet egoistisch wilt genoemd worden. Beetje de trend he om de eigen verantwoordelijkheid te gaan minimaliseren. Maar wel niet als kleine kindjes behandeld worden door de overheid en staan roeptoeteren over gezond verstand.
Omdat ge het na een jaar niet meer egoïstisch kunt noemen? Degene die er van 't begin hun voeten aan geveegd hebben, die vind ik egoïstisch. Feit dat de vaccins er zijn, heb ik nu eerder het gevoel van fuck it.
De reizen die toegelaten werden in december om dan de nieuwe varianten binnen te krijgen, maar ik zou desondanks braaf de regels moeten blijven volgen?

Het is de eerste keer dit jaar dat ik bij vrienden ga, en zoals ik zei: ik mag, wetende dat ik hierna ook gewoon terug binnen ga zitten tot minstens 1 april naar schijnt. Of zelfs niet want dat viel nog te bezien onder 2 voorwaarden 🤡 🤡

Gij doet precies of ik ga een lockdown feestje houden op Sint-Pietersplein.. Ik ga bij vrienden gaan eten, dat mag perfect. Hoeveel zij er nog bij uitnodigen dat weet ik niet 🤡

Daarbij ge klinkt alsof ge gezellig voor den haard zit met vrouwtje en kindjes en dit weekend lekker in de tuin ravotten bij aangename temperaturen, maar vergeet niet dat er een groot deel van de bevolking dit allemaal niet heeft. Ik heb (net zoals vele) enorm veel moeten opgeven. Ik ga van sociaal naar niets. Ik heb mij altijd aan de regels gehouden sinds de lockdown (behalve nieuwjaar en kerst). Ik kus zelf niemand van de familie, zelfs mijn ouders niet ook al mag ik van hen.

Dan hebt gij nog het lef te zeggen dat ik egoïstisch ben omdat ik, na een goed jaar alle regels te volgen, het gehad heb?
Ik heb dat lef ja. Het is net omdat ik het zelf ook zo zwaar heb, dat ik zo zwaar til aan mensen die zich niet (meer) aan de maatregelen houden, want dat zorgt er enkel maar voor dat we nog langer in de shit zitten.

Omdat ge het na een jaar niet meer egoïstisch kunt noemen? Degene die er van 't begin hun voeten aan geveegd hebben, die vind ik egoïstisch. Feit dat de vaccins er zijn, heb ik nu eerder het gevoel van fuck it.
De reizen die toegelaten werden in december om dan de nieuwe varianten binnen te krijgen, maar ik zou desondanks braaf de regels moeten blijven volgen?

Het is de eerste keer dit jaar dat ik bij vrienden ga, en zoals ik zei: ik mag, wetende dat ik hierna ook gewoon terug binnen ga zitten tot minstens 1 april naar schijnt. Of zelfs niet want dat viel nog te bezien onder 2 voorwaarden 🤡 🤡
Ik vind uw voorbeelden even egoïstisch maar daarom hoeft er nog geen waardeoordeel aan gekoppeld worden. Maar toch moet men het schijnbaar goed praten met zaken als na een jaar etc. Imo is er niks mis met eens egoïstisch te zijn maar probeer het dan toch niet mooier voor te stellen dan het is.

Dat zijn zaken die gewoon mogen he ...
Nop, kleinkinderen tellen als knuffelcontact en mag dus maximaal 1. Die verduidelijking is er gekomen nadat Tommelein zijn kleinkinderen had uitgenodigd voor Sinterklaas :lol:
Hiernaast wordt het ook ten strengste afgeraden van ze naar daar te voeren.

En wie zegt dat die kinderen het knuffelcontact zijn? Imo kan er ook een grootouder langskomen dat het knuffelcontact van de moeder is, een mondmasker dragen en afstand houden er perfect in regel zijn met de maatregelen.

Snap het ook echt niet! De kar komt hier al 3 dagen door, had echt mijn zinnen gezet om morgen met dat goed weer eens eentje te proberen. Mijn lichtpuntje in 4 weken revalidatie. Nops wordt weer streep door getrokken. Maar aan het hamburgerkraam hier op het plein mag wel dagdagelijks bal marginal verzamelen voor hun dagelijkse pint 😒.
nee die mensen mogen niet hun dagelijkse pint in een groep van meer dan 4 opdrinken. Ook dat is niet toegelaten.

En de reden waarom een ijskar niet mag, is omdat ambulante handel gewoon niet mag, behalve op markten waar de gemeente verantwoordelijk is voor toepassing van coronaregels volgens een draaiboek.

Laten we een kat een kat noemen, hoe groot is de kans dat een ijskar coronaproof (toch grotendeels) kan werken? Laat staan de rest van de straatventers.

En wie zegt dat die kinderen het knuffelcontact zijn? Imo kan er ook een grootouder langskomen dat het knuffelcontact van de moeder is, een mondmasker dragen en afstand houden er perfect in regel zijn met de maatregelen.
Tuurlijk, oppassen op kleine kinderen gaat perfect met afstand houden. Als ze aan het stopcontact willen gaan likken volstaat het om van anderhalve meter eens met uwe vinger te schudden dat het niet mag..
Serieus blijven éh

Ik vind uw voorbeelden even egoïstisch maar daarom hoeft er nog geen waardeoordeel aan gekoppeld worden. Maar toch moet men het schijnbaar goed praten met zaken als na een jaar etc. Imo is er niks mis met eens egoïstisch te zijn maar probeer het dan toch niet mooier voor te stellen dan het is.
Dat vind ik niet goed praten. Da's gewoon aantonen dat ik na een goed jaar alle regels volgen er even mentaal genoeg van kan hebben en gewoon een avond bij vrienden ga gaan.

Da's gelijk heel het jaar diëten maar af en toe een frietje eet. Zijt ge dan een opgever? Is dat dan goed praten dat ge een frietje eet omdat ge heel het jaar gezond hebt geleefd? Nee, dat is omdat ge een zwak moment hebt.

Tuurlijk, oppassen op kleine kinderen gaat perfect met afstand houden. Als ze aan het stopcontact willen gaan likken volstaat het om van anderhalve meter eens met uwe vinger te schudden dat het niet mag..
Serieus blijven éh
Ja want er zijn enkel kleine kinderen en die willen aan stopcontacten likken. En op de dag dat ze 18 zijn transformeren die tot volwassen mensen en dan kan je er normaal tegen praten.
Serieus blijven eh.

Dat vind ik niet goed praten. Da's gewoon aantonen dat ik na een goed jaar alle regels volgen er even mentaal genoeg van kan hebben en gewoon een avond bij vrienden ga gaan.

Da's gelijk heel het jaar diëten maar af en toe een frietje eet. Zijt ge dan een opgever? Is dat dan goed praten dat ge een frietje eet omdat ge heel het jaar gezond hebt geleefd? Nee, dat is omdat ge een zwak moment hebt.
Das omdat ge goesting hebt in frieten. Er hoeft daar helemaal geen uitleg of externe reden voor zijn.

Ja want er zijn enkel kleine kinderen zn die willen aan stopcontacten likken. En op de dag dat ze 18 zijn transformeren die tot volwassen mensen en dan kan je er normaal tegen praten.
Serieus blijven eh.
Leg me dan eens uit hoe je op 2 kinderen van pakweg 3 & 5 gaat letten met een mondmasker en ten allen tijde een afstand van 1,5m. Ik ben benieuwd. Want ja, ook dié tellen mee als knuffelcontact

edit, schrap die ene van 5 maar want dan zijt ge al in overtreding. Pak diene van 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan