Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De consensus bij de experts op Facebook is dat Phara en die gehaaide mannen samengespand hebben en de arme meid hebben geintimideerd en niet laten uitspreken en dat het dus een gemanipuleerde boel is.

Dat ze niet eens weet wat in haar persberichten staat en niet uit haar woorden raakt om een valabel punt over te brengen zullen we dus daar maar aan wijten.

De consensus bij de experts op Facebook is dat Phara en die gehaaide mannen samengespand hebben en de arme meid hebben geintimideerd en niet laten uitspreken en dat het dus een gemanipuleerde boel is.

Dat ze niet eens weet wat in haar persberichten staat en niet uit haar woorden raakt om een valabel punt over te brengen zullen we dus daar maar aan wijten.
yoshhoj.png

Want een foto zegt meer dan 1000 woorden... :p

Ik heb het niet gezien, maar is dit niet altijd bij dit soort mensen? In hun eigen groepje werken die belachelijke argumenten waarom ze ergens tegen zijn, maar zodra ze iemand tegenover zich hebben met echt kennis van zaken, staan ze met de mond vol tanden.

Ik heb het niet gezien, maar is dit niet altijd bij dit soort mensen? In hun eigen groepje werken die belachelijke argumenten waarom ze ergens tegen zijn, maar zodra ze iemand tegenover zich hebben met echt kennis van zaken, staan ze met de mond vol tanden.
Of worden ze vaak agressief en intimiderend.
Mijn opa zei altijd;’ iemand die begint te roepen tijdens een discussie, is meestal de domste van de twee’. 🤣

Was idd niet de slimste , toch chapeau van de andere gasten om toch te luisteren , dat is uiteindelijk het belangrijkste . Vond zowel Torfs als Lachaert sterk(en ik ben geen VLD-stemmer.)

Goh mond vol tanden. Zet daar een Carine Knaepen neer en die zal niet met haar mond vol tanden staan en zich wel verbaal hard verweren (weliswaar met nonsens die nergens op slaan). Maar het is dan ook logisch dat ze zó iemand niet uitnodigen want dan krijgt ge volgens mij Jerry Springer-niveau 😅

yoshhoj.png

Want een foto zegt meer dan 1000 woorden... :p
Mja lachaert geeft wel als einddatum januari. Waarna zij de opmerking maakt is januari dan de einddatum. Waarna hij zijne kak intrekt. Dus meh.

Al vind ik den Torfs evenzeer continue te veel een knieval maken in deze discussie... het voorbeeld in betrekking tot de CST indachtig waar er vermeld wordt dat de wetenschap en de politiek juiste info moeten geven. Want niemand heeft vermeld dat de covidpas niet 100% veilig is.
Terwijl onze goede vriend den Mark op het moment dat dit werd ingevoerd duidelijk heeft gezegd in het VTM nieuws nog dat het geen 100% veilige oplossing is maar dat het beter is als niets en dat tgv de flankerende maatregelen dit de risico's beperkt maar geen nulrisico geeft. Ja een test voor elkeen is veiliger (maar ook weer niet waterdicht) maar de covidpas werd gekozen omdat dit makkelijker was voor de evenementensector om toch nog door te kunnen.

Koosnaampjes als "bijbelsmurf" mogen achterwege worden gelaten: gebruik gewoon de naam.
Ik ben 21, tot kort geleden student sociologie, en nu hou ik me bezig met discriminatie en de maatschappij.

Bon - te veel tijd om met randomness bezig te zijn dus.

Dat lachaert haar niet onder tafel klopt, dat kan ik nog verstaan. Hij verdedigt de blauwe liberale waarden waar madam mee afkomt "Tegen CST". Maar waarom bijbelsmurf nog enigszins met zo'n figuur wel discussieren is mij een raadsel.

"Dat komt niet uit persbericht", "jawel". Goeie communication strategie daar in het clubje..

Mja lachaert geeft wel als einddatum januari. Waarna zij de opmerking maakt is januari dan de einddatum. Waarna hij zijne kak intrekt. Dus meh.
Screenshot komt van 14:44 hier:

Dan was die uitspraak van Lachaert nog niet geweest van januari, het was als reactie op een discussie over vaccins. Waarna ze gewoon even op haar bladje kijkt om er een tweet van lachaert uit februari van af te lezen (wat niks met de discussie te maken had). Deze tweet:
En daar volgde de vraag uit de screenshot op ;)

Screenshot komt van 14:44 hier:

Dan was die uitspraak van Lachaert nog niet geweest van januari, het was als reactie op een discussie over vaccins. Waarna ze gewoon even op haar bladje kijkt om er een tweet van lachaert uit februari van af te lezen (wat niks met de discussie te maken had). Deze tweet:
En daar volgde de vraag uit de screenshot op ;)
Ze start het aflezen van die tweet (nadat den lachaert het over de maatregelen heeft die ze niet voor de fun invoeren), die zegt dat maatregelen maar tijdelijk mogen zijn, als voorbeeld dat ze tegen die coronapas is omdat ze daar de discussie terug naar wilt herleiden (omdat haar organisatie enkel protesteerden tegen de coronapas en nog iets anders (en te mottig om dat op te zoeken wat dat andere was)).

Het is toch een beetje logisch dat als je geen vaccinwappie bent dat je als je uitgenodigd bent dat je dan niet over het vaccin wilt praten maar over de zaken waar uw organisatie zogezegd achter stond. Dat niet iedereen voor dezelfde reden op die betoging was, zet je dan gewoon weg als inclusief zijn hé. (al blijf ik dat nonsens vinden, maar bon... dat was haar reden waarom die mensen mochten meelopen)
Al lijkt het wel dat haar medeorganisator de vorige versie van de persmededeling heeft naar buiten gebracht waardoor ze een paar keer met haar mond vol tanden stond. Want ik kan mij echt moeilijk inbeelden dat je zelf niet zou weten als je naar zo'n gesprek komt welke persmededelingen je effectief gedaan hebt...

Nu voor de rest, het is een madammeke van 21 jaar, die op zoek is naar werk als ex -studente (al dan niet afgestudeerd...) sociologie, en die die betoging in 2 weken heeft ineen gebokst. Wees eerlijk... verschiet je dan echt dat die daar af en toe met haar mond vol tanden staat of met een resem papiertjes voor haar ligt waar ze dan iets uit afleest? Ik niet echt hoor. Ik zou het toen ik afgestudeerd was niet anders hebben gedaan.

Ik stel mij echter de vraag of dat dit slim was rekening houdende met haar zoektocht naar werk... om met haar kop zo prominent in het nieuws te komen...

Ik kan met die snelheid leven. Je kunt altijd klagen dat het niet snel genoeg gaat... maar bon captain hindsight zeker...
Ik denk dat ze er vooral vanuit gingen dat wij met onze hoge vaccinatiebereidheid etc er wel zouden geraken zonder maatregelen doordat we niet boven de 500 casussen in de IC zouden uitkomen. Maar we zijn veel te snel ingehaald door de realiteit. Tant pis, het zij zo.
Captain foresight zou gewoon naar Israel gekeken hebben.
Of op BeyondGaming.
We zitten hier al maanden te zeggen dat die boosters in actie moeten komen, en dan kom jij af met "captain hindsight" :cautious:
Ik vind het gewoon te gemakkelijk om nu te gaan zeggen dat het evident was dat die 3de booster al in mensen hun armen had moeten zitten.
Had het sneller gemogen. Ja, maar het is ook niet alsof als we 1 maand geleden volle gas hadden gezeten dat het probleem was opgelost.
Neen dan hadden we gewoon hetzelfde probleem gehad.
Dan kan jij wel zo gewoontjes even stellen, maar het klopt niet. Zie volgend bericht van vandaag in De Morgen:
I'll just leave this here 🤓
"De eerste effecten zijn bovendien al na een week te zien. Zo steeg de bescherming tegen infectie bij Britse 55-plussers die eerst Pfizer hadden gekregen van 63 procent vijf maanden na de tweede prik, naar 94 procent na de derde prik. Dat is zelfs nog hoger dan hun hoogste beschermingsniveau net na de tweede prik, die op 82 procent lag. Voor wie AstraZeneca als basisvaccin had gekregen was het verschil zelfs nog groter: de beschermingsgraad evolueerde van 61 procent richting 44 procent vijf maanden later tot 93 procent net na de boosterprik."

"Want ook al zijn er al meer dan een miljoen extra vaccins gezet, vandaag komen ook al meer dan drie miljoen mensen in aanmerking voor die extra prik."
Quid @the_fox ?

"Uit de meest recente Sciensano-cijfers blijkt dat 508.000 Vlaamse 65+ extra gevaccineerd zijn, iets meer dan een derde van het totaal. Maar een kleine 950.000 anderen komen strikt genomen vandaag ook al in aanmerking voor hun extra prik."

"Per dag kwamen er in de eerste twee weken van november in absolute aantallen meer gevaccineerde ouderen in het ziekenhuis terecht (86) dan niet-gevaccineerden (19)."

--> Dit kon met boosters de helft gereduceerd worden. Waardoor we nu rustig nog aan het palaveren zouden zijn of we wel nieuwe maatregelen zouden nemen of niet.

Nog chance dat we zo gevaccineerd zijn. In Oostenrijk, Slovakije (tegen volgende week), en Roemenie zitten ze al in full lockdown.

Nederlandse coronascepticus Willem Engel en antivaxer Thierry Baudet zelf slachtoffer van complottheorieën: “Ik ben helemaal niet gevaccineerd​

:rofl: :rofl: :rofl:

Captain foresight zou gewoon naar Israel gekeken hebben.
Of op BeyondGaming.
Kijk hé, als je de beslissing neemt eind september. Voordat je uw volledige systeem terug opgeschaald hebt ben je nu eenmaal een paar maanden verder. Dat is logisch. Dat heel systeem (inclusief locaties etc inhuren, personeel vinden) duurt nu eenmaal even.

Dus als je dit had willen doen VANAF start oktober dan had je al gemakkelijk in mei - juni - juli ergens de beslissing moeten nemen om ook al in te zetten op een 3de prik voor 65+'ers.

Dus ofwel neem je die beslissing op basis van buikgevoel ofwel wacht je af totdat de wetenschap hier duidelijke conclusies heeft uitgetrokken.

Heck, binnen dit en 2 - 3 maand zouden wij dan ook op datzelfde buikgevoel al moeten beginnen met de 4de prik in te plannen (en 6 maand later de 5de prik). Als je ditzelfde buikgevoel blijft volgen.
Dat kan hé, zo'n beleid maar voor mij hoeft dat niet. Het is al moeilijk genoeg om mensen warm te krijgen voor een prikje wanneer er effectief bewijs is vanwege onderzoek(en dat onderzoek is nu eenmaal oa. case Israël). Zwijg stil wanneer je deze beslissingen neemt puur op basis van het buikgevoel.
Daarnaast herinner ik mij niet dat er in mei - juli al iets of wat heisa gemaakt werd op BG voor het voorzien van een 3de prik voor iedereen +65.

We zitten hier al maanden te zeggen dat die boosters in actie moeten komen, en dan kom jij af met "captain hindsight" :cautious:
En die boosters ZIJN in actie. Ze zijn ze al aan het zetten sinds midden oktober... gewoon op een trager tempo dan toen men de 18+'ers aan het vaccineren was. En dat is ook logisch als je weet dat het enkel voorzien was op dat moment voor een beperkte subgroep die 3de prik te geven (die ze daarna naar 65+heeft uitgebreid) en toen ze de 18+ aan het vaccineren waren moesten ze zowel de eerste ALS de tweede prik geven... dan moet je nu ook eenmaal veel zwaarder opschalen
Heck ik heb mijn tweede prik nog in juli gekregen en dat was bandwerk. Mijn 3de prik heb ik gekregen in oktober. En dat vaccinatiecentrum was 1/10de van de oppervlak van de vorige.

Dan kan jij wel zo gewoontjes even stellen, maar het klopt niet. Zie volgend bericht van vandaag in De Morgen:
En vandaag zijn wij in November. Niet in September.
Dus captain hindsight...

"Want ook al zijn er al meer dan een miljoen extra vaccins gezet, vandaag komen ook al meer dan drie miljoen mensen in aanmerking voor die extra prik."
Quid @the_fox ?

"Uit de meest recente Sciensano-cijfers blijkt dat 508.000 Vlaamse 65+ extra gevaccineerd zijn, iets meer dan een derde van het totaal. Maar een kleine 950.000 anderen komen strikt genomen vandaag ook al in aanmerking voor hun extra prik."

"Per dag kwamen er in de eerste twee weken van november in absolute aantallen meer gevaccineerde ouderen in het ziekenhuis terecht (86) dan niet-gevaccineerden (19)."

--> Dit kon met boosters de helft gereduceerd worden. Waardoor we nu rustig nog aan het palaveren zouden zijn of we wel nieuwe maatregelen zouden nemen of niet.
zie hoger

Kijk hé, als je de beslissing neemt eind september. Voordat je uw volledige systeem terug opgeschaald hebt ben je nu eenmaal een paar maanden verder. Dat is logisch. Dat heel systeem (inclusief locaties etc inhuren, personeel vinden) duurt nu eenmaal even.
Jij zegt dat je daarvoor 5 maanden nodig hebt, maar dat is weeral gewoon een mening, geen feit.

Als je al sinds juli de cijfers van israel binnenkrijgt over tanende effectiviteit, en half augustus al een rapport van de Belgische gezondheidsraad, ja dan mag je al anticiperen voor eind september.

Als je lockdowns kan doen, kan je ook huurcontracten verlengen, manu militari.

En de al bestaande database van vrijwilligers aanspreken, desnoods de vergoedingen verdubbelen.
En vandaag zijn wij in November. Niet in September.
Dus captain hindsight...
Helaas:
9 juli:
Pfizer zei dat in het geval van Israël het vooral om 60+'ers ging die besmet waren met delta na volledige vaccinatie (de daling van effectiviteit van 88% naar 64% waarvan sprake), die waren 6 maanden geleden ingeënt.

Vandaar dat ze nu boosters maken tegen delta, aangezien de immuniteit wat achteruit gaat na verloop van tijd.
Verwachting is dat deze voorlopig enkel nuttig zullen zijn in de herfst voor 60+.
Captain BG foresight.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan