Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je al sinds juli de cijfers van israel binnenkrijgt over tanende effectiviteit, en half augustus al een rapport van de Belgische gezondheidsraad, ja dan mag je al anticiperen voor eind september.
Dat heeft men gedaan. Anders waren de boosters niet besteld.

België is nog altijd een van de landen met de beste vaccinatiegraad, ook voor de derde prik.
Als je lockdowns kan doen, kan je ook huurcontracten verlengen, manu militari.
Nee. Dat kan men niet manu militari.

Ook wel ongelofelijk alweer.

Dat artikel van De Morgen maakt brandhout van jouw 'zie hoger' argumenten, heb je het uberhaupt gelezen?
Ik alleszins niet:
LdgGM66.png

Wie zijn die 61?
Buitenlanders en illegalen?
Wat voor een rare sprong, dat het alleen maar buitenlanders kunnen zijn? In een andere studie staat: patiënten waarbij het centrum (nog) geen gegevens heeft doorgegeven. Sciensano zegt in een ander rapport:
De stijging van het percentage gehospitaliseerde patiënten met een onbekende vaccinatiestatus wordt veroorzaakt door een daling in de deelname van Belgische ziekenhuizen aan de klinische ziekenhuissurveillance. Door deze te lage deelname zijn we niet langer in staat om correcte extrapolaties op nationaal niveau uit te voeren. In afwachting van meer representatieve gegevens, is de publicatie van de incidentie van het aantal COVID-19-hospitalisaties per vaccinatiestatus opgeschort.

Dus precies wat het is: Sciensano weet het niet, onbekende status.

Ziekenhuis opnames op hetzelfde niveau als derde golf, 1.5 keer zoveel testen als op de piek toen maar wel 3 keer zoveel besmettingen.
Ik zie het ook rondom mij: heb iedere golf wel mensen gekend die positief waren maar nu zijn het er écht veel.
En hogere uitval van het personeel.

Ben ook al 2 weken niet meer gaan boksen, met die cijfers en dat nauw contact zie ik het niet zitten.
Sucks dat ik deze zaterdag een vrijgezelle heb (die gelukkig wel meestal buiten plaats vindt), maar de "kroegentocht" erna zie ik nu precies toch écht helemaal niet zitten.

Wat voor een rare sprong, dat het alleen maar buitenlanders kunnen zijn? In een andere studie staat: patiënten waarbij het centrum (nog) geen gegevens heeft doorgegeven. Sciensano zegt in een ander rapport:

Dus precies wat het is: Sciensano weet het niet, onbekende status.
Ik zou verwachten dat mensen niet meteen op IC belanden met covid en ze dus bij een inwoner van dit land wel tijd hebben om zijn identiteit te bepalen en dus zijn vaccinatiestatus

Ik zou verwachten dat mensen niet meteen op IC belanden met covid en ze dus bij een inwoner van dit land wel tijd hebben om zijn identiteit te bepalen en dus zijn vaccinatiestatus
maar niet altijd de tijd om, in deze drukke corona-tijden, alles te registreren bij Sciensano én om elk ziekenhuis alle gegevens door te geven.

Maar het staat letterlijk in mijn quote van Sciensano? Zij hebben de vaccinatiestatus (nog) niet doorgekregen van het ziekenhuis op het moment dat de statistiek werd opgesteld. Sciensano staat niet aan elk bed met een mannetje om te vragen naar hun identiteit, om dan op MijnGezondheid alle medische dossiers in te kijken, hè. Ze moeten de informatie doorkrijgen van ziekenhuizen in het kader van de "klinische ziekenhuissurveillance". Dus iedereen die jij opnoemde, die JPV opnoemde, en iedereen van wie de ziekenhuizen het niet of niet correct hebben doorgegeven.

Ziekenhuis opnames op hetzelfde niveau als derde golf, 1.5 keer zoveel testen als op de piek toen maar wel 3 keer zoveel besmettingen.
Ik zie het ook rondom mij: heb iedere golf wel mensen gekend die positief waren maar nu zijn het er écht veel.
En hogere uitval van het personeel.

Ben ook al 2 weken niet meer gaan boksen, met die cijfers en dat nauw contact zie ik het niet zitten.
Sucks dat ik deze zaterdag een vrijgezelle heb (die gelukkig wel meestal buiten plaats vindt), maar de "kroegentocht" erna zie ik nu precies toch écht helemaal niet zitten.
In mijn omgeving ook meer en meer meldingen van mensen die positief zijn, waaronder één hoogzwangere vriendin die er nu gelukkig van af is. In alle gevallen was dit een mild ziekteverloop. Vorig jaar wel gehoord van mijn voormalige bazin dat die in coma was beland, maar die lijdt aan obesitas dus risicogroep. Vroeg of laat ga ik het ook krijgen en ik heb daar geen angst van omdat ik niet behoor tot een risicogroep. Het enige wat me zorgen baart is een langdurig verlies van smaak en geur, dat is een gekkigheid dat je niet krijgt met griep of verkoudheid. Dat ik dan in quarantaine zou moeten blijven is niet evident (want ik kan niet naar buiten om boodschappen), maar niet onoverkomelijk.

Ik zou zelf eigenlijk liever niets willen dan nog eens op kroegentocht gaan. Met de eerste lockdown, zwangerschap van mijn vrouw en een kind is dat echt al héél lang geleden. Zal voorlopig wel een tocht worden van de ijskast naar de zetel. :unsure:

Zoals ze in Duitsland zeggen, er zijn drie opties: gevaccineerd, genezen of dood. Bij een min of meer normaal leven is er door de besmettelijkheid van Delta geen andere mogelijkheid.

----

Grootschalige vervalsing van CST duikt nu ook in België op :o Meerdere artsen zouden onderzocht worden wegens verdachte vaccinaties:

De fraude kwam maandag aan het licht na een controle door het Waalse Agentschap voor Gezondheid. Dat merkte onregelmatigheden op in de attesten van de arts. “Er waren heel veel vaccinaties, geplaatst bij mensen van over heel Wallonië”, vertelt minister Morreale. Na onderzoek werd duidelijk dat de arts 2.000 valse vaccinaties had geregistreerd.

Zoals ze in Duitsland zeggen, er zijn drie opties: gevaccineerd, genezen of dood.
Dat is uiteraard bullshit, er zijn nog altijd mensen die niet gevaccineerd zijn en ook nog niet zoek geweest zijn, zelfs al zijn reeds veel met het virus in aanraking geweest.
Hie verklaren we die groep dan?
Als het virus echt zo besmettelijk is, dan zouden die mensen ofzwel genezen, ofwel dood moeten zijn, maar dat is niet het geval.

In mijn omgeving ook meer en meer meldingen van mensen die positief zijn, waaronder één hoogzwangere vriendin die er nu gelukkig van af is. In alle gevallen was dit een mild ziekteverloop. Vorig jaar wel gehoord van mijn voormalige bazin dat die in coma was beland, maar die lijdt aan obesitas dus risicogroep. Vroeg of laat ga ik het ook krijgen en ik heb daar geen angst van omdat ik niet behoor tot een risicogroep. Het enige wat me zorgen baart is een langdurig verlies van smaak en geur, dat is een gekkigheid dat je niet krijgt met griep of verkoudheid. Dat ik dan in quarantaine zou moeten blijven is niet evident (want ik kan niet naar buiten om boodschappen), maar niet onoverkomelijk.

Ik zou zelf eigenlijk liever niets willen dan nog eens op kroegentocht gaan. Met de eerste lockdown, zwangerschap van mijn vrouw en een kind is dat echt al héél lang geleden. Zal voorlopig wel een tocht worden van de ijskast naar de zetel. :unsure:

Idem hier, ik zal het wel overleven. Maar mijn zus heeft het gehad eind februari 2020 en kan sinds kort nog maar heel sterke zaken ruiken (azijn bijvoorbeeld) en proeven gaat ook nog niet echt.

Dat en het feit dat ge dan zelf ne link zijt die meer mensen kan besmetten en het zo natuurlijk rondgaat en bij iemand komt die wel complicaties kan hebben zorgt ervoor dat ik zelf toch wat een rem zet.

Dat is uiteraard bullshit, er zijn nog altijd mensen die niet gevaccineerd zijn en ook nog niet zoek geweest zijn, zelfs al zijn reeds veel met het virus in aanraking geweest.
Hie verklaren we die groep dan?
Als het virus echt zo besmettelijk is, dan zouden die mensen ofzwel genezen, ofwel dood moeten zijn, maar dat is niet het geval.
Vanwaar komt die conclusie? Dat mensen niet gevaccineerd zijn en wel met het virus in aanraking zijn gekomen?

Trouwens, zoals al van in het begin werd gezegd, 80% van de besmettingen komt van 20% van de mensen. De zogenaamde superverspreiders. Als je met een besmet persoon in contact komt, kom je niet noodzakelijk met het virus in contact. Die cijfers zullen met de deltavariant mogelijk wat anders liggen, maar ik heb nog niet gelezen dat dat nu totaal anders zou zijn.

Het zegt dus weinig over de besmettelijkheid van het virus zelf. En de quote die je citeert, gaat over "uiteindelijk". Dat is iets wat nu al van in juli gezegd werd, omdat de cijfers dat aangeven: Op groepsimmuniteit zullen we met de deltavariant en de huidige vaccins (excl booster) niet kunnen rekenen. Omdat uiteindelijk er maar alleen "genezen, gevaccineerd of dood" zal zijn met deltavariant. Zonder booster zelfs waarschijnlijk alleen "genezen of dood". Maar dat gaat voor veel ziektes op, hè.

Alé, noteer 23 januari al meer in jullie agenda want dan vindt de volgende grote Europese coronabetoging plaats in Brussel. :sarcastic:

Er zal volgens de organisatie tien keer meer volk zijn dan vorige keer, ze willen er met 1 ploeg van 1 miljoen zijn. (Best wel straffe voorspelling voor mensen die altijd zó kritisch zijn als het op cijfers en voorspellingen aan komt, maar bon, ze zullen hun onderzoek wel gedaan hebben zeker? :unsure:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan