Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier en daar ook wel opgevangen dat er wat politie in burger aanwezig was. Lijkt me geen ongewone procedure (ooit zelf betoogd en daar zijn die agenten in burger ook aanwezig), maar dat die mannen doelbewust amok maken om geweld uit te lokken en de betogers in slecht daglicht te plaatsen ... too good to be true.

Het is wel zo dat agenten in burger (federale politie) infiltreren in bepaalde middens. Mee een pint pakken na een betoging en zo een beweging in kaart brengen.
allez jongens.. das toch gekend?
Aalst carnaval zitten er altijd undercover agenten. Je ziet vaak iemand een plasje placeren tegen een winkelgevel die dan heel snel meegenomen wordt door andere 'carnavalisten'

Bijna iedereen weet dat de politie in burger aanwezig is op zulke 'evenementen,' zo staan die bij (belangrijke) voetbalwedstrijden ook gewoon mee in/bij de tribune in burger enzovoorts. Veel vaste supporters herkennen die mannen na een tijdje ook gewoon. Dat de politie zulke zaken doet stelt echt niemand in vraag, en daar is vind ik ook totaal niks mis mee. Het gaat er gewoon om of daar politie aanwezig was met als doel de betoging te doen ontsporen, en dat is naar alle waarschijnlijkheid klinkklare onzin recht uit het Amerikaanse draaiboek met 'deep state' gezeik en weet ik veel wat. Dat komt dan naar hier mede door klojo's als Van Langenhove die gretig gebruik maken van dat soort Trumpiaanse tactieken. Walgelijke evolutie, maar ik ben offtopic aan het gaan.

Het duurt altijd een paar weken langer voor de postduif met maatregelen de Franstalige kant bereikt maar ik vrees dat ze nu verkeerd gevlogen is.

Ik vrees dat het probleem waar me mee zitten het feit is dat iedereen het gewoon beu is en er meer laks met de maatregelen omgegaan wordt. Het "fuck it" gevoel.

Puur anekdotisch maar in onze zaak werken we uiteraard met verplichte CST voor wie naar een voorstelling komt kijken of zelfs gewoon wat wil drinken/eten in de loungebar. Dat zijn nu eenmaal de regels, die volgen we. Staan boetes op ook weet je wel.

Het loopt relatief goed op dat vlak, buiten de occasionele mens van Buitenlandse origine die uit de lucht komt vallen, maar zaterdag was het dus prijs. Zo een blanke semi-boomer met zijn mondmasker op zijn kin...had geen CST om te tonen.

Ja sorry meneer, dan mogen we u helaas niet binnen laten. Je kan je wel inbeelden dat dit geroep en getier tot gevolg had, meneer weigerde weg te gaan en eiste toegang te krijgen.

Tja, als die niet naar rede wil luisteren en de rationele uitleg waarom we hem niet kunnen toelaten niet wil pikken en blijft roepen en de andere klanten, waaronder enkele kinderen, ongemakkelijk maakt....secondje.

Dus ik bel de politie, die komen redelijk snel...herkennen die kerel meteen omdat hij al overal in de streek ambras loopt te maken en..nu komt de kicker....die agent stelt voor hem gewoon binnen te laten. ( voor de minste miserie)

Ja meneer, ik snap het wel, maar we gaan er nu toch geen heksenjacht meer van maken he?

Die zin komt van dezelfde agent die vorig jaar nog boetes zat uit te schrijven omdat er meer dan 4 man rond de vuurkorf buiten zaten, maar nu wil hij geen poot meer uitsteken en iemand die weigert een CST voor te leggen en de ambetanterik komt uithangen geen boete geven omdat....heksenjacht? Waar zijn we dan mee bezig?

Zou je hem niet gewoon binnen laten? Ik was zo pisnijdig dat ik hem onder het oog van die flikken zelf buiten gaan zetten ben. Erg leuk om zien voor al die mensen die ondanks alle maatregelen gewoon nog eens een rustig avondje uit wilden.

Opnieuw, dit is puur anekdotisch. Het is niet omdat de ene agent geen vinger meer wil uitsteken dat anderen dat ook doen.
Hier zou ik echt klacht tegen indienen. Zelfs als die agent geen boete wil uitschrijven of die man niet wil bestraffen omdat hij 'sympathie heeft' voor zijn standpunt dan nog is dat echt hallucinant dat hij gewoon voorstelt om zomaar eventjes de geldende maatregelen te negeren. Voorts kan dat zelfs leiden tot meer aggressie of tot een escalerende boel omdat die man zich gesteund voelt door 'de arm der wet.'
Zie net op mijne facebook een van de rabiate antivaxers/personal freedom types, die ook op de betoging aanwezig was, foto's posten die hij zogezegd zelf had getrokken en waarmee hij wou bewijzen dat het de politie was die de rellen in gang gestoken heeft...
Alleen zijn het:
  • Geen foto's waarop je kan uitmaken dat die personen aangezet zouden hebben tot rellen
  • Geen foto's van afgelopen zondag
  • Zelfs geeneens foto's getrokken in België
Waarschijnlijk ergens op het internet gevonden of van een van de andere complottheorieën spuiers en klakkeloos als waarheid overgenomen en wat extra streetcred willen opbouwen door te zeggen dat hij ze zelf heeft getrokken.
Spijtig genoeg is dat dus een huisvader die zijne kleine van een jaar of 8 daar ook nog eens naar mee heeft genomen...

Dat zijn inderdaad niet eens Belgische politietrucks, daar staat het Nederlandse logo op. Dat mensen dat dan blijkbaar gretig opvreten zegt al veel over hoe kritisch deze 'kritische denkers' nu eigenlijk echt kunnen denken. Ik zou er mee lachen als we dankzij zulke types niet met strengere maatregelen zitten. Elke dag dat deze crisis blijft duren daalt mijn geloof in de mensheid eigenlijk echt een klein beetje.

Laatst bewerkt:
Hier en daar ook wel opgevangen dat er wat politie in burger aanwezig was. Lijkt me geen ongewone procedure (ooit zelf betoogd en daar zijn die agenten in burger ook aanwezig), maar dat die mannen doelbewust amok maken om geweld uit te lokken en de betogers in slecht daglicht te plaatsen ... too good to be true.

Het is wel zo dat agenten in burger (federale politie) infiltreren in bepaalde middens. Mee een pint pakken na een betoging en zo een beweging in kaart brengen.
Dat valt toch zo hard op, zo'n agent in burger
politie-in-burger.jpg

Zie net op mijne facebook een van de rabiate antivaxers/personal freedom types, die ook op de betoging aanwezig was, foto's posten die hij zogezegd zelf had getrokken en waarmee hij wou bewijzen dat het de politie was die de rellen in gang gestoken heeft...
Alleen zijn het:
  • Geen foto's waarop je kan uitmaken dat die personen aangezet zouden hebben tot rellen
  • Geen foto's van afgelopen zondag
  • Zelfs geeneens foto's getrokken in België
Waarschijnlijk ergens op het internet gevonden of van een van de andere complottheorieën spuiers en klakkeloos als waarheid overgenomen en wat extra streetcred willen opbouwen door te zeggen dat hij ze zelf heeft getrokken.
Spijtig genoeg is dat dus een huisvader die zijne kleine van een jaar of 8 daar ook nog eens naar mee heeft genomen...

De bovenste komt uit Nederland. Die laatste twee zijn wel van in Brussel. Juist is juist.

Toch echt god geklaagd vorige week nog 240k bezoekers voor het lichtfestival en nu niks van st-niklaas, geen kerstmarkt etc. Begin een grote hekel te hebben aan gans gent.
Ook hun mobiliteitsplan trekt op niks, mocht mijn vrouw niet naar het UZ moeten ik verhuis direct naar regio brugge.

Booster geeft terug bescherming boven de 90%, ook tegen besmetting!

Wat doet vermoeden dat het ook de transmissie opnieuw lam legt.

Dus sla je 3 vliegen in 1 klap:

- 65+ belandt bijna niet meer in ziekenhuis
- zorgpersoneel niet meer symptomatisch ziek, dus meer ziekenhuiscapaciteit.
- minder transmissie dus minder besmettingen bij de rest van de bevolking

Een raadsel waarom dit geen prioriteit was 2 maand geleden.
Als ik mij nog goed herinner is de beslissing genomen om de 3de booster te zetten zodra er de goedkeuring was dat dit nuttig was. Ergo dat de studies het nut ervan bevestigde in plaats van een beleid uit te stippelen op basis van buikgevoel.
Persoonlijk kan ik daarmee leven. Dat we dan wat trager gaan dan als we het 1 maand geleden gewoon zouden besloten hebben. Dan is dat maar zo.

Wat als ik nu eens in een potje ga rukken en dit op het internet verkoop als unvaxxed sperm. :unsure:
Olà de bubbel is geboren !!!!!
Oppassen dat de agent in burger weer geen keet komt schoppen he. Of politiehelikopters die flessen komen gooien
Ik begrijp zelfs niet dat mensen zoiets ook maar kunnen geloven... als stukken glas van 45m hoogte (minimale hoogte dat helikopters mogen vliegen : https://www.defensie.nl/onderwerpen.../hoe-laag-mogen-militaire-vliegtuigen-vliegen) vallen dat het dan maar wat scherfjes zijn die u een beetje pijn kunnen doen...

:mindblown:

Als ik mij nog goed herinner is de beslissing genomen om de 3de booster te zetten zodra er de goedkeuring was dat dit nuttig was. Ergo dat de studies het nut ervan bevestigde in plaats van een beleid uit te stippelen op basis van buikgevoel.
Dat was in september.
Met op voorhand heel hoge kans aangezien je al kon zien wat in israel gebeurde.
Persoonlijk kan ik daarmee leven. Dat we dan wat trager gaan dan als we het 1 maand geleden gewoon zouden besloten hebben. Dan is dat maar zo.
Ach ja, wat maatregelen, wat discotheken toe, tientallen kerstmarkten en eindejaarsfeesten afgelast, en misschien nog een lockdowntje binnen 2 weken,

dat is dan maar zo, who cares nietwaar :sop:

Ik ben daarnet eens gaan kijken op de FB pagina van Dries Van Langenhove...

Is die vent eigenlijk compleet achterlijk? Ik vind het best wel onrustwekkend dat zijn 'volgers' dit soort praat nahijgen. Die mensen hebben ook het IQ van een pak sigaretten en zijn dus niet voor reden vatbaar, zeker omdat in tijden van fakenews iedereen zijn eigen waarheid heeft.

N6f0MyT.png

Ik hou eerlijk gezegd mijn hart vast voor die tweedeling die we nu zien, rekening houdende met de wetenschap dat we het nog een hele tijd gaan moeten uitzingen met dit virus.

Big brain time van onze Dries.
Dries:

Volgens Scienscano:
81.8% van de opnames fully vaxxed
72% van de IC opnames fully vaxxed
Als je er dan nog eens rekening mee houdt dat vele ongevaccineerden jonge sportieve mensen zijn, lijkt de winst qua druk op de zorg nihil te zijn bij verplichte vaccinatie. Misschien zelfs extra druk, want bij jongens bijvoorbeeld, is de kans op myocarditis door vaccinatie 6 keer groter dan hospitalisatie door corona.

Een andere persoon in reply:
Dries Van Langenhove Ik denk dat je de rapporten van Sciensano verkeerd leest beste Dries, het klopt niet wat je zegt. 46% op intensieve is gevaccineerd, 68% van de mensen die in het ziekenhuis zijn opgenomen. Gezien de vaccinatiegraad dus een heel grote scheeftrekking die bewijst dat de vaccins wel degelijk werken.
Ook de hogere kans op myocarditis door vaccinatie vergeleken met de kans op hospitalisatie door corona (appelen en peren) klopt niet.

Iemand die weet waar die cijfers precies staan :unsure:

Dat was in september.
Met op voorhand heel hoge kans aangezien je al kon zien wat in israel gebeurde.
En het is nu november. Maar de goedkeuring voor de zwakkeren (kanker, ... en ik dacht mensen in de zorgcentra en 80+ of iets in die aard was er al) om hun 3de prik te krijgen. Ik heb mijn 3de prik gehad (ergens in eind oktober). Mijn grootmoeder heeft haar uitnodiging vorige week (of was het 2 weken geleden :() ook gekregen.

Ik kan met die snelheid leven. Je kunt altijd klagen dat het niet snel genoeg gaat... maar bon captain hindsight zeker...

Ach ja, wat maatregelen, wat discotheken toe, tientallen kerstmarkten en eindejaarsfeesten afgelast, en misschien nog een lockdowntje binnen 2 weken,
Ik denk dat ze er vooral vanuit gingen dat wij met onze hoge vaccinatiebereidheid etc er wel zouden geraken zonder maatregelen doordat we niet boven de 500 casussen in de IC zouden uitkomen. Maar we zijn veel te snel ingehaald door de realiteit. Tant pis, het zij zo. Voor sommige mensen zijn de maatregelen idioot voor de anderen gaan ze niet ver genoeg.
Ik beklaag nu echt degenen die aan het roer staan, ze kunnen voor niemand goed doen...

dat is dan maar zo, who cares nietwaar :sop:
Ik vind het gewoon te gemakkelijk om nu te gaan zeggen dat het evident was dat die 3de booster al in mensen hun armen had moeten zitten.
Had het sneller gemogen. Ja, maar het is ook niet alsof als we 1 maand geleden volle gas hadden gezeten dat het probleem was opgelost.
Neen dan hadden we gewoon hetzelfde probleem gehad.

Voor mij is de sense of urgency er niet voor de 3de prik (al mag er wel opgeschaald gaan worden). Voor mij is er echter wel de sense of urgency voor de eerste en de 2de prik. Daar hadden we ondertussen voor mij gerust de verplichting uit de kast mogen halen.
Maar zoals altijd captain hindsight hé. Is toch gemakkelijk.

Ik hou eerlijk gezegd mijn hart vast voor die tweedeling die we nu zien, rekening houdende met de wetenschap dat we het nog een hele tijd gaan moeten uitzingen met dit virus.

Idem, ik denk dat dat één van de grootste uitdagingen nog gaat zijn/is in die strijd tegen het virus.

Gigantische rant, maar ik moest het even kwijt. Waarschijnlijk leest niemand dit, maar dan heb ik het toch van me af kunnen schrijven.

Ik zit op dit moment toch wel in een dipje moet ik zeggen. Net nog gehoord over een kennis (via-via, dus geen vriend van mij) dat die naar een besmet persoon thuis zou gegaan zijn om zich te laten besmetten om zo een herstelcertificaat te bekomen. Net na zijn test (wanneer hij dus in isolatie moest) natuurlijk ook vrolijk verder gegaan met het leven, zonder dat aan de mensen rondom hem te laten weten. Dat dat soort ongelofelijke staatsdebielen bestaan, dat wist ik natuurlijk al, maar het is eventjes een soort druppel.

Ik ben verre van iemand die zegt dat je zomaar moet geloven wat 'de media' of 'de politiek' zegt, maar staan kijken naar de ongelofelijke stroom aan misinformatie die geloofd en verspreid wordt door ronduit contraire randdebielen, dat werkt echt enorm demotiverend. Dat wordt dan mede gestuurd door van die walgelijke figuren als Dries Van Langenhove (en dat zeg ik niet omwille van zijn partij; er zijn VB'ers waar ik niks tegen heb) die hun volgers maar wat graag opruien voor politiek gewin, terwijl dat in dit geval letterlijk gevaarlijk kan zijn voor de volksgezondheid.

Daar sta je dan, als persoon die al ongeveer twee jaar zijn/haar best doet om bij te dragen aan de maatschappij en de regels zo goed en zo kwaad mogelijk te volgen, kijkende naar kerstmarkten die alweer worden afgelast en paniek omwille van de cijfers die op zijn minst deels door zelfzuchtige eikels maar blijven groeien.

Als ik dan in mijn omgeving praat met antivaxxers dan gaat dat dikwijls niet eens van 'ik vertrouw het toch allemaal niet zo' (wat, hoewel fout, ik nog zou kunnen begrijpen als reden) maar dan gaat dat puur om opstandigheid. Het niet willen doen omdat 'de regering' hun niets te vertellen heeft. Als je dan schermt met cijfers die backed zijn door tientallen wetenschappers, regeringen, instituten, ... dan gaat het van 'en jij gelooft dat?' terwijl ze een Facebook post quoten van een account genaamd Dr. Pletwals of weet ik veel wat met 12 vrienden en geen profielfoto. Ik heb niets tegen kritisch denken, en opnieuw: ik neem ook niet zomaar alles aan wat me verteld wordt, maar dat die idioten dan kiezen om een anonieme account te geloven met 'anonieme bron:' als eerste twee woorden boven de medische wereld, dat is bijna lachwekkend. Dat is niet kritisch zijn, dat is contrair en dom zijn.

Anekdotisch, maar de grootste weigeraars die ik ken ('want je weet nie wat daar in steekt!' 'dat is nog experimenteel!') duwen trouwens elk weekend pillen van God weet wie in hun kanis en snuiven even veel goedkoop en versneden poeder op als de gemiddelde stofzuiger in een bakkerszaak, dus dat gaat heus niet om echte bezorgdheid om 'wat er in zit,' dat is gewoon puur tegenstrijdig willen zijn. Niet elke weigeraar is zo, dat weet ik ook wel, maar ik merk in mijn kringen toch echt wel een bepaald patroon ondertussen.

En ja, er zijn nog schuldigen. Bepaalde politici en mediakanalen hadden niet zo voortvarend 'RIJK DER VRIJHEID' moeten schreeuwen bijvoorbeeld. Want vaak doen we hier in deze thread alsof de kennis die wij hebben vanzelfsprekend is, maar de overgrote meerderheid van de bevolking maalt niet om de precieze cijfers of nuanceringen bij resultaten van vaccine trials, die lezen de headlines en de kut artikels van kut kranten.

En da's niet eens een verwijt tegen de mensen die dat doen, want je kan niet over alles veel weten. En dan heeft de media en de politiek een verpletterende verantwoordelijkheid. Als je dan zulke zwart/wit statements maakt als 'RIJK DER VRIJHEID OP MOMENT X' dan vraag je om problemen. En kom niet af dat 'mensen zich beter moeten informeren,' want dat klopt misschien wel maar dat is gewoon utopisch en gaat nooit gebeuren.

Ik merk ook in mijn omgeving dat, mede door zulke zaken als die in de vorige paragraaf beschreven, de groep mensen die weigerachtig staan tegenover een booster begint te groeien. Zinnen als 'de vaccins werken gewoon niet' en 'we zijn belogen' en 'waarom nog moeite doen?' zijn echt geen zeldzaamheid meer. En dat zijn dan mensen die niet per se zo infantiel 'anti regering'/vrijheidsstrijder zijn als de gemiddelde antivaxxer die daar amok heeft staan maken in Brussel, dat gaat over de zogenaamde gewone mensen. Geen ruziezoekers of anarchisten of weet ik veel.

Ik ben eigenlijk echt klaar met dat aanmodderen in de marge en begin meer en meer gewonnen te worden voor een algemene verplichting. Dan gaan die schuimbekkende antivaxxers nog staan zeiken en roepen en tieren (en ik zie echt nog wel een soortement aanslag in bijvoorbeeld Oostenrijk of een ander land waar het verplicht wordt) maar dat doen ze nu ook al, dus ik zie weinig verschil. De oprechte twijfelaars, die dat niet doen uit een misplaatst gevoel van rebellie of anarchie, die zijn toch met echt weinig heb ik de indruk.

We mogen van geluk spreken dat COVID al bij al niet zo extreem dodelijk is, of we waren er denk ik al lang aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan