Hier zijn ze vermoedelijk ook de zorg aan het opschuiven. Ik heb chronische ziekte. Moet 4x per jaar naar het ziekenhuis voor controle. 10 dagen geleden de laatste controle gehad, toen bevestigden ze mijn volgende afspraak voor februari. Gisteren kreeg ik een mailtje: wij bevestigen uw volgende afspraak voor mei 2022. Ik had geen Afspraak gemaakt, en mijn afspraak voor februari is in het systeem van afspraken niet meer te vinden. (Normaal krijg je in zo'n geval mailtje uw afspraak is gewijzigd van x naar y).![]()
Kankeroperatie Chris Van den Abeele pas in januari: "Vaccinweigeraar, besef dat mijn ingreep over leven of dood gaat" | VRT NWS Nieuws
Veel ziekenhuizen moeten zorg uitstellen omdat de afdelingen intensieve zorg vollopen met covidpatiënten. Zowat de helft van hen is niet ingeënt, terwijl mensen die het coronavaccin weigeren intussen een minderheid vormen en zij daar dus oververtegenwoordigd zijn. Andere patiënten moeten...vrtnws.be
Zus van een collega zit in hetzelfde schuitje. Moet dringend geopereerd worden wegens borstkanker, maar op dit moment geen mogelijkheid wegens volle ICU's.
Eerlijk? Fuck die anti-vaxxers en fuck onze lafhartige politici. Als je na anderhalf jaar die idioten nog niet hebt overtuigd, gaat het ook niet meer gebeuren.
Heb gisterenavond nog een mailtje gestuurd om eens te checken of dat allemaal klopt en geen foutje in het computersysteem. Maar gezien de hele situatie in de ziekenhuizen zal dat wel niet zijn.
Nou ja voor mij maakt het allemaal niet veel uit. Ik sta goed geregeld dus kan allemaal niet veel kwaad, integendeel alle begrip voor. Maar voor iemand met echt levensbedreigende zaken is dat allemaal slecht nieuws. Hoop dat ze hier beetje selectief in te werk gaan en dat mede patiënten die slecht geregeld staan niet of minder lang uitgesteld worden, want kan anders ook bijkomende druk op de zorg komen door andere problemen die daardoor veroorzaakt worden.