Ik heb het gevoel dat men van de niet-gevaccineerden het grote zwarte schaap aan het maken zijn. Dit terwijl deze 10% zeer klein is.
Akkoord, zij maken 50% van de bezetting ICU uit, maar we zitten met een verdubbeling van ICU per week.
Dus zelfs al zouden zij wel allemaal gevaccineerd geweest zijn, dan nog zaten we een week later met exact dezelfde shit.
Maar mijn hoofdpunt: het punt dat zij zelfs zorgverleners gaan ontslaan als ze niet gevaccineerd zijn.
Why? Het enige valide argument zou zijn "omdat zij meer kans hebben om covid te verspreiden".
OK waar is dat bewijs? De enige recente studie dat daar iets over zegt is deze:
Dus iemand die pas gevaccineerd heeft heeft 57% om door te geven, een niet gevaccineerde 67%. Dat is 15% meer kans. Rechtvaardigd dat een ontslag? 3 Maanden later is dat verschil herleid tot 0%. Gaan die gevaccineerde zorgverleners dan elke 2 maand opnieuw voor een shot gaan om die kans toch boven de 5% verschil te houden? Zodat de rest 'gerechtvaardigd' voor 5% verschil ontslagen kan worden?
Ik hoor dan als verweer "jamaar zij hebben meer kans om op de ICU te komen".
OK dus ge hebt liever geen zorgverlener dan een zorgverlener die wat meer kans heeft om op de ICU te komen?
Dan moet ge niet alleen zorgverleners ontslaan zonder vaccin maar gewoon iedereen zonder vaccin!
Want die stelling heeft niks met spreiding van covid of risico voor zorgverleende patienten te maken.
I don't buy it.