Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ondertussen al drie maanden non-stop zwaar verkouden, met liters snot en niet-aflatende slijmhoest. Maar 't zijn steeds andere virussen die mij te pakken hebben. :unsure:

Ik ben ondertussen al drie maanden non-stop zwaar verkouden, met liters snot en niet-aflatende slijmhoest. Maar 't zijn steeds andere virussen die mij te pakken hebben. :unsure:

Jaja...

Over drie maanden in de gazet: Brugse variant verstoot Delta als meest besmettelijke mutatie.

BG: -_-

Bij mij ook wel meer gevallen uit de directe kennissenkring. Wel niemand die er zwaar last van heeft, bijna allemaal vergelijken ze het met een griep die ze moeten uitzitten.
Idem hier, en dan laten de meesten such nog niet eens testen. Aan dit tempo heeft iedereen toch antilichamen tegen Nieuwjaar?

Idem hier. De ene na de andere collega, kennis,.. positief. En dat zijn dan enkel diegene die symptomen hebben die zich laten testen (en hoogrisicos).
Straks zoon ook zelftest laten doen. Hij is ook ziek. En als hij het heeft, 100% dat ik het ook heb (knuffels, kussen,..).

Bij ons opt werk wordt er nu echt wel laks omgegaan met die nieuwe thuiswerk regels, een typische Belgische achterpoortje.

Gelukkig zijn ze wel flexibel genoeg dat we de keuze zelf mogen maken dus mij zien ze daar niet tenzij nodig.

Gisteren is er ook weer eentje positief getest, die donderdag nog een meeting met serieus wat volk gedaan heeft
:wallbash:

Ben een week verkouden, in quarantaine in afwachting op test (ondertussen negatief), vraagt mijn werkgever of ik in afwachting toch niet wil komen werken en gewoon mijn masker zou ophouden als ik aan mijn bureau zit.
They don't give a fuck.

Telewerk -> in geen honderd jaar.

Laatst bewerkt:
Ben een week verkouden, in quarantaine in afwachting op test (ondertussen negatief), vraagt mijn werkgever of ik in afwachting toch niet wil komen werken en gewoon mijn masker zou ophouden als ik aan mijn bureau zit.
They don't give a fuck.
Idem hier. Twee collegas hadden een hoog risico contact vorig weekend. Maandag toch komen werken want de ene zijn zelftest was negatief (geen afspraak voor PCR test oid) en de andere niks ondernomen want "twas niet zo lang ze"
tot ze zich toch ziek begonnen te voelen dinsdagavond. PCR test -> beide positief.

Laatst bewerkt:

Zus van een collega zit in hetzelfde schuitje. Moet dringend geopereerd worden wegens borstkanker, maar op dit moment geen mogelijkheid wegens volle ICU's.

Eerlijk? Fuck die anti-vaxxers en fuck onze lafhartige politici. Als je na anderhalf jaar die idioten nog niet hebt overtuigd, gaat het ook niet meer gebeuren.

Vraag mij af of er een mogelijkheid is werkgevers te rapporteren die pertinent weigeren telewerk toe te laten terwijl er wel oplossingen mogelijk zijn.

Zus van een collega zit in hetzelfde schuitje. Moet dringend geopereerd worden wegens borstkanker, maar op dit moment geen mogelijkheid wegens volle ICU's.

Eerlijk? Fuck die anti-vaxxers en fuck onze lafhartige politici. Als je na anderhalf jaar die idioten nog niet hebt overtuigd, gaat het ook niet meer gebeuren.
Triestig is het gewoon. Maar ocharme als ze die on-gevaccineerden willen buitensluiten. Ocharme die mensen toch.

Vraag mij af of er een mogelijkheid is werkgevers te rapporteren die pertinent weigeren telewerk toe te laten terwijl er wel oplossingen mogelijk zijn.

Het wordt dringend tijd om niet gevaccineerden gewoonweg toegang tot het ziekenhuis te ontzeggen. Je wilt uw “natuurlijke immuniteit” zijn werk laten doen? Geen probleem, zorg maar dat die z’n werk thuis doet en sterk genoeg is.

Schoonvader ook, normaal gisteren geopereerd aan zijn hart en is onbepaald uitgesteld.
Die mens had zo al veel stress en is daarvan 8kg afgevallen en nu het uitgesteld is zit em natuurlijk met nóg meer stress.

Vorig jaar in December moest m'n broer op controle na kanker behandeling net voor de pandemie uitbrak, controle werd week of 3 uitgesteld van wege de drukte maar uit de controle bleek dat er uitzaaiingen waren dus tijd verloren voor een behandeling.

Gelukkig is het een verhaal met een eind goed al goed want de behandeling achteraf is goed gegaan en is gezond nu maar ik kan me voorstellen dat er misschien mensen zijn met minder geluk.

En ondertussen had mijn gatachterlijke antivax schoonzuster nog het lef om te vragen "hoe het met hem was" :wtf: .

Een kameraad moest met zijn schoonpa om 1.30 's nachts naar het ziekenhuis om een scan te maken van de schouder. Door Corona was alles verschoven. Alle respect voor mensen die in het ziekenhuis werken, want dit is ook voor hun geen doen.

They don't give a fuck.

Telewerk -> in geen honderd jaar.
Als ze zo zouden afkomen bij mij dan zou ik mij laten ziek zetten. Zo zouden moeten blij zijn dat ge thuis wilt werken met een verkoudheid. Daar lopen te snotteren is ook not done in tijden van corona vind ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan