Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wordt dringend tijd om niet gevaccineerden gewoonweg toegang tot het ziekenhuis te ontzeggen. Je wilt uw “natuurlijke immuniteit” zijn werk laten doen? Geen probleem, zorg maar dat die z’n werk thuis doet en sterk genoeg is.

Zover wil ik niet gaan, zeker niet wanneer vaccinatie niet verplicht is. Maar als het verplicht is, zou ik wel zeggen: niet gevaccineerd zonder grondige medische redenen? OK, kom maar binnen, maar de factuur is 100% voor u.

Ik ben ondertussen al drie maanden non-stop zwaar verkouden, met liters snot en niet-aflatende slijmhoest. Maar 't zijn steeds andere virussen die mij te pakken hebben. :unsure:
Misschien een domme vraag maar, hoeveel kans is er eigenlijk, dat je negatief test in een labo maar je toch gewoon Covid hebt? Is dat mogelijk? :unsure:

Want ik bij vrij sportief maar de laatste 24 uur is dat met de moed der wanhoop 6 uur slapen (een record deze week!) en van de overige 18u, zonder ophouden natte 'witte' slijmen ophoesten. Ik word er gek van. :frown:

Ondertss ook lichte koorts ..

Misschien toch maar contact blijven vermijden voor eventjes ..

Laatst bewerkt:
Zover wil ik niet gaan, zeker niet wanneer vaccinatie niet verplicht is. Maar als het verplicht is, zou ik wel zeggen: niet gevaccineerd zonder grondige medische redenen? OK, kom maar binnen, maar de factuur is 100% voor u.

Verplichte vaccinatie ben ik zeker voorstander van, maar zorg weigeren of volledig zelf laten opdraaien voor de kosten van zorg, daar ben ik nu ook weer geen voorstander van want dan creëert ge een gevaarlijk precedent aangezien ge dan de deur opent om dat ook bij andere ongezonde zaken te gaan doen.

Ik heb het gevoel dat men van de niet-gevaccineerden het grote zwarte schaap aan het maken zijn. Dit terwijl deze 10% zeer klein is.
Akkoord, zij maken 50% van de bezetting ICU uit, maar we zitten met een verdubbeling van ICU per week.
Dus zelfs al zouden zij wel allemaal gevaccineerd geweest zijn, dan nog zaten we een week later met exact dezelfde shit.

Maar mijn hoofdpunt: het punt dat zij zelfs zorgverleners gaan ontslaan als ze niet gevaccineerd zijn.
Why? Het enige valide argument zou zijn "omdat zij meer kans hebben om covid te verspreiden".
OK waar is dat bewijs? De enige recente studie dat daar iets over zegt is deze:

Ik citeer uit dat artikel:
Unfortunately, the vaccine’s beneficial effect on Delta transmission waned to almost negligible levels over time. In people infected 2 weeks after receiving the vaccine developed by the University of Oxford and AstraZeneca, both in the UK, the chance that an unvaccinated close contact would test positive was 57%, but 3 months later, that chance rose to 67%. The latter figure is on par with the likelihood that an unvaccinated person will spread the virus.
Dus iemand die pas gevaccineerd heeft heeft 57% om door te geven, een niet gevaccineerde 67%. Dat is 15% meer kans. Rechtvaardigd dat een ontslag? 3 Maanden later is dat verschil herleid tot 0%. Gaan die gevaccineerde zorgverleners dan elke 2 maand opnieuw voor een shot gaan om die kans toch boven de 5% verschil te houden? Zodat de rest 'gerechtvaardigd' voor 5% verschil ontslagen kan worden?

IMG_2635.png

Ik hoor dan als verweer "jamaar zij hebben meer kans om op de ICU te komen".
OK dus ge hebt liever geen zorgverlener dan een zorgverlener die wat meer kans heeft om op de ICU te komen?
Dan moet ge niet alleen zorgverleners ontslaan zonder vaccin maar gewoon iedereen zonder vaccin!
Want die stelling heeft niks met spreiding van covid of risico voor zorgverleende patienten te maken.

I don't buy it.

Ik heb het gevoel dat men van de niet-gevaccineerden het grote zwarte schaap aan het maken zijn. Dit terwijl deze 10% zeer klein is.
Akkoord, zij maken 50% van de bezetting ICU uit, maar we zitten met een verdubbeling van ICU per week.
Dus zelfs al zouden zij wel allemaal gevaccineerd geweest zijn, dan nog zaten we een week later met exact dezelfde shit.

Die logica klopt toch niet? Dan zou er ook geen verdubbeling zijn he...

Idem hier. De ene na de andere collega, kennis,.. positief. En dat zijn dan enkel diegene die symptomen hebben die zich laten testen (en hoogrisicos).
Straks zoon ook zelftest laten doen. Hij is ook ziek. En als hij het heeft, 100% dat ik het ook heb (knuffels, kussen,..).
Ons zoontje is ondertussen positief getest. Wijzelf zijn negatief. Allebei met een zelftest.
Ik durf er bijna geld op zetten dat ik binnen enkele dagen wel positief ga testen en dat ik het virus nu al in mij heb.

Maar mijn hoofdpunt: het punt dat zij zelfs zorgverleners gaan ontslaan als ze niet gevaccineerd zijn.
Why? Het enige valide argument zou zijn "omdat zij meer kans hebben om covid te verspreiden".
OK waar is dat bewijs? De enige recente studie dat daar iets over zegt is deze:

Dus iemand die pas gevaccineerd heeft heeft 57% om door te geven, een niet gevaccineerde 67%. Dat is 15% meer kans. Rechtvaardigd dat een ontslag? 3 Maanden later is dat verschil herleid tot 0%. Gaan die gevaccineerde zorgverleners dan elke 2 maand opnieuw voor een shot gaan om die kans toch boven de 5% verschil te houden? Zodat de rest 'gerechtvaardigd' voor 5% verschil ontslagen kan worden?

Ik hoor dan als verweer "jamaar zij hebben meer kans om op de ICU te komen".
OK dus ge hebt liever geen zorgverlener dan een zorgverlener die wat meer kans heeft om op de ICU te komen?
Dan moet ge niet alleen zorgverleners ontslaan zonder vaccin maar gewoon iedereen zonder vaccin!
Want die stelling heeft niks met spreiding van covid of risico voor zorgverleende patienten te maken.

I don't buy it.

Ik denk dat je het niet zo ver moet zoeken. Er heerst gewoon bijzonder veel frustratie in de ziekenhuizen waar "veel" niet gevaccineerde personen liggen. Hoe lastig moet het dan niet zijn om samen te werken met iemand die zelf niet gevaccineerd is?
Gewoon allemaal vaccineren en dan heb je dat probleem niet meer.

Dat zie je overal in Europa (behalve in Zweden).
Het zondebok maken van ongevaccineerden is ook een stuk makkelijker voor een politicus dan uitleggen waarom de zorgcapaciteit niet stevig is opgeschaald de afgelopen 2 jaar.

Dus dat

De Delta variant was al in opkomst was nog voordat we in Belgie goed en wel aan het prikken waren. Het was al vrij snel duidelijk dat de Deltavariant een andere impact had en dan is het dus een strategische keuze om zeg maar alles onder de 30 die nauwelijks een probleem zijn voor de ziekenhuizen te dwingen te vaccineren en niet alles op alles zetten om te boosteren.

Het gaat mij trouwens specifiek om de claim dat er geen maatregelen meer nodig zouden zijn als gewoon iedereen zich laat prikken en dat de maatregelen dus een gevolg zijn van iedere asociale ongeprikte. Als zelfs een land als Portugal met een vaccinatiegraad van 98% al weer aan maatregelen denkt is dat dus een valse claim, maar dat zijn we in deze pandemie inmiddels wel gewend.

+
Dus iemand die pas gevaccineerd heeft heeft 57% om door te geven, een niet gevaccineerde 67%. Dat is 15% meer kans. Rechtvaardigd dat een ontslag?
Mijn mening. Als je zorgverlener bent dan heb je ZELF voor die job gekozen. Ik vind dat als je niet gevaccineerd bent dat je dan GEEN zorgverlener zou mogen zijn. Dat mensen uit die sector zeggen dat het hun eigen keuze is en zich niet willen vaccineren dan denk ik: Het is ook uw eigen keuze om deze job uit te voeren. :baard:

Maar ontslag vind ik te ver gaan. 99% van het huidig personeel heeft hun contract getekend voor er van Covid sprake is. En voor mij is een contract heilig. Als daar niets in staat ivm vaccinaties, dan vind ik dat ontslag gewoon te ver gaat. Maar natuurlijk, kan je mensen die halsstarrig weigeren promoties weigeren, en deze mensen minder kansen geven (en op termijn 0% kans) om op een IC afdeling terecht te komen.
(Je kan nu roepen: dat is unfair, discriminerend maar we weten allemaal dat een werkgever de baas is daarin en die beslissingen kan nemen)

Ik ben wel voorstander om in toekomstige contracten in de zorgsector (maar ook bijvoorbeeld rusthuispersoneel ..) op te nemen -dat je verplicht gevaccineerd moet worden, en als je nog niet gevaccineerd bent, je daar nog tijd voor krijgt om dit te doen tijdens je proefperiode-.

Proefperiode voorbij en niet gevaccineerd? --> Vaarwel. Als ouder personeel dan op pensioen gaat dan zullen deze vervangen worden door zorgverleners die wél gevaccineerd zijn. Op de zéér lange termijn ga je dan automatisch 100% personeel hebben dat gevaccineerd is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan