Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die landen zijn er wel. De andere Scandinavische landen, met Noorwegen en Ijsland als eerste, zijn voorbeelden geweest van hoe het moest.
Die landen hebben nog geen 10de van het aantal doden dat er in de meeste Europese landen viel te betreuren, en zonder extra economische impact.

Maar die landen zijn sowieso al veel geïsoleerder dan een dichtbevolkt transitland zoals België. Dié discussie gaan we dus toch niet nog eens moeten voeren he? Anders moeten we ook Nieuw-Zeeland er nog eens bijhalen.

Maar die landen zijn sowieso al veel geïsoleerder dan een dichtbevolkt transitland zoals België. Dié discussie gaan we dus toch niet nog eens moeten voeren he? Anders moeten we ook Nieuw-Zeeland er nog eens bijhalen.
Volledig akkoord. Imo is het erg moeilijk te zeggen welke aanpak nu beter of slechter is gezien dat van zoveel zaken afhankelijk is. Je kan als land zelf met dezelfde aanpak een beter resultaat halen dan een ander als je golf besmettingen 3 weken later start dan bij de anderen. Ik volg volledig @Wilcao dat het eigenlijk aan de inwoners van een land is om aan te geven of ze de aanpak goed vonden of niet en voor de rest geld de oude wijsheid dat je beter naar je eigen kijkt dan een ander.

Lees eens wat ik schrijf, ik vergelijk met Zweden.
En Noorwegen is echt niet zo geïsoleerd als Nieuw-Zeeland.
Maar wat Noorwegen heeft gedaan, is in zo goed als geen ander land mogelijk, omdat hun actie en beleid gebaseerd zijn in het vertrouwen dat de Noren hebben in hun regering, en het respect voor het opvolgen van de regels.
Noorwegen heeft gewoon altijd snel beslist, en de bevolking heeft die regels opgevolgd.

Modern problems require modern solutions? :unsure:

Naar achterpoortjes zoeken in regels, is nu geen modern fenomeen natuurlijk.

Ik snap trouwens niet wat die zaak denkt te winnen door het zo te doen. Door walk-ins te weren gaan ze mss nog meer cliënteel mislopen dan door gewoon CST te gebruiken aangezien het overgrote merendeel van de bevolking (en laten we er van uit gaan dus ook van hun cliënteel) gevaccineerd is en dus niet zou wegblijven omwille van het CST.

Beetje ironisch trouwens dat ze geen klanten willen weren op basis van een pasje, en daarom dus gebruik van maken van een euhm, toegangspasje.

Laatst bewerkt:

Modern problems require modern solutions? :unsure:
Een lokaal restaurant hier zette net iets op fb dat ze een CST vragen zoals wettelijk verplicht. Meteen een boze reactie over discriminatie en blabla met dit restaurant als voorbeeld "dat het anders kan". Volgens mij gaat Julia gewoon het wappie-marktsegment aanboren.

Naar achterpoortjes zoeken in regels, is nu geen modern fenomeen natuurlijk.

Ik snap trouwens niet wat die zaak denkt te winnen door het zo te doen. Door walk-ins te weren gaan ze mss nog meer cliënteel mislopen dan door gewoon CST te gebruiken aangezien het overgrote merendeel van de bevolking (en laten we er van uit gaan dus ook van hun cliënteel) gevaccineerd is en dus niet zou wegblijven omwille van het CST.

Beetje ironisch trouwens dat ze geen klanten willen weren op basis van een pasje, en daarom dus gebruik van maken van een euhm, toegangspasje.
Dat zijn vaak van die mannen die denken slim te zijn tegenover het systeem, maar vergeten dan waarschijnlijk dat ze zichzelf in hun voet schieten. "Haha, mij hebben ze niet liggen met hun pasjesmaatschappij".

Een lokaal restaurant hier zette net iets op fb dat ze een CST vragen zoals wettelijk verplicht. Meteen een boze reactie over discriminatie en blabla met dit restaurant als voorbeeld "dat het anders kan". Volgens mij gaat Julia gewoon het wappie-marktsegment aanboren.
In Maastricht waren een hoop zaken die direct op FB hadden gezet dat ze niet gingen meedoen met de CST. Allemaal direct anonieme controle gehad en daarna gingen ze toch maar mooi meewerken, want anders ging de zaak dicht. En dan reageert dat volk erop dat ze een klant kwijt zijn omdat ze mee doen met de pasjes. Zonder twijfel staan die straks ook weer in de rij als alles weer normaler is. Maar ze hebben zich toch maar weer laten horen.

In Maastricht waren een hoop zaken die direct op FB hadden gezet dat ze niet gingen meedoen met de CST. Allemaal direct anonieme controle gehad en daarna gingen ze toch maar mooi meewerken, want anders ging de zaak dicht. En dan reageert dat volk erop dat ze een klant kwijt zijn omdat ze mee doen met de pasjes. Zonder twijfel staan die straks ook weer in de rij als alles weer normaler is. Maar ze hebben zich toch maar weer laten horen.
Ik blijf erbij. Dit gaat een maatregel zijn die echt gaat moeten opgevolgd worden.
Wat ik gezien heb in nederland is gewoon belachelijk als je erop terugdenkt. Een kerel die aan de ingang staat en visueel een inspectie doet van het covid certificaat. Ja tis goed meneer... kom maar binnen. :rofl:

Ik blijf erbij. Dit gaat een maatregel zijn die echt gaat moeten opgevolgd worden.
Wat ik gezien heb in nederland is gewoon belachelijk als je erop terugdenkt. Een kerel die aan de ingang staat en visueel een inspectie doet van het covid certificaat. Ja tis goed meneer... kom maar binnen. :rofl:
Dat is daar ook echt misgegaan in het begin.

De overgrote meerderheid is gevaccineerd en beschikt dan ook gewoon over een geldig CST, en van die paar procent niet-gevaccineerden zal het ook maar een zeer beperkt aantal zijn dat zich bezig gaat houden met valse QR-codes enz. Het zál wel gebeuren, maar de kans dat ge als uitbater zo iemand in uw zaak krijgt is wel zéér klein.

Die enkelingen die het met valse QR-codes proberen die zullen dus mss wel geregeld chance hebben, maar ze zullen maar ene keer tegen de lamp moeten lopen om het zich serieus te beklagen achteraf dus ze nemen daar sowieso een serieuze gok mee.

De horeca zal dus heus niet te maken gaan krijgen met een invasie van valse QR-codes.

Laatst bewerkt:
Worden er halve maatregelen genomen: "haha wat een onnuttige maatregelen, domme politiekers"

Worden er doortastende maatregelen genomen die afgedwongen worden: "ho shit, onze vrijheid wordt hier ingeperkt, wake up sheeple, Orwell 1984".

Dat is daar ook echt misgegaan in het begin.
Dat was 2 weken geleden... :unsure:

Zowiezo moet er gescanned worden. En zit er dan nog een veiligheid op naar printscreens? Worden geografische locaties er aan toegekend? Of het op korte tijd na elkaar inscannen iets laat triggeren?

Zowiezo moet er gescanned worden. En zit er dan nog een veiligheid op naar printscreens? Worden geografische locaties er aan toegekend? Of het op korte tijd na elkaar inscannen iets laat triggeren?
Geen idee eerlijk gezegd

Die QR-code zegt eigenlijk niet meer dan JA of NEEN, meer doet die app in beide richtingen niet. Er worden geen gegevens opgeslagen of doorgestuurd.

Niemand weet dus waar of wanneer ge uw QR-code hebt laten scannen.

voor vaste klanten , is een eenmalige controle genoeg ?

Ik denk ook wel dat op de duur die controle wel minder nauwgezet zal zijn , 9 op de 10 is het groen , dan ga je op de duur wat minder streng zijn .

In die CST app zit er (bij mij toch, ik veronderstel dat dat bij de rest dan ook wel zo is) zo een bewegend kadertje rond die QR code. Zo kan je dus makkelijk zien of je met een printscreen zit of niet. Of die moeite gaat gedaan worden om dat te checken door de meerderheid van de horeca medewerkers enzovoorts is nog iets anders, maar het is eigenlijk relatief eenvoudig om in een oogopslag te zien of het om een printscreen gaat of niet.

Zoals hierboven ook al gezegd door @Lobmans is het aantal personen dat daar echt doorgedreven mee gaat frauderen volgens mij wel eerder klein. Dat gedoen van 'nutteloze maatregelen' dat sommigen hier al hebben geponeerd vind ik nogal kort door de bocht. Snelheidsbeperkingen kan je ook niet constant en overal controleren, maar die boetes en het risico op andere gevolgen maken wel dat de meesten niet tegen overdreven snelheden door de bebouwde kom scheuren. Elke regel kan in theorie wel omzeild worden, dat wil niet zeggen dat men geen regels moet invoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan