Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo kan je dus makkelijk zien of je met een printscreen zit of niet. Of die moeite gaat gedaan worden om dat te checken door de meerderheid van de horeca medewerkers enzovoorts is nog iets anders, maar het is eigenlijk relatief eenvoudig om in een oogopslag te zien of het om een printscreen gaat of niet.
Ook de reden waarom printscreens van de NMBS-app niet geldig zijn als vervoersbewijs (dat was heel leuk een tijd terug, dat je een actieve dataverbinding nodig had om je ticket te laten zien)

Wat is de grootste reden waarom mensen geen vaccin willen ? ik heb het gevoel dat sommige mensen echt bewust dwars willen liggen. We krijgen al een eeuwigheid een griepvaccin...
Zelf leef ik met een vrouw die nier patiente is, mocht zij zwaar ziek worden is de kans op overlijden vrij groot 60%

Heb de indruk dat het " veel mensen " zijn die veel aan sport doen etc die wat dwars liggen. Allee iedereen kiest dat natuurlijk zelf natuurlijk.

Gisteren eens uitgetest hoe streng men eigenlijk is.

Overdag naar Nederland geweest:
- Geen mondmasker nodig in winkels.
- Niets nodig in de horeca op terras. Als je binnen naar toilet ging werd CST gescand en moest identiteitskaart ook getoond worden.

Thuis in België nog even koffietje gaan drinken in lokaal café (waar men ons niet kende, want de zaak is slechts 5 weken geopend. Dus geen vaste klant).
Van ver QR code even moeten tonen. Niet gescand.

Nadien nog even langs de plaatselijke fitness geweest. Vaste uitbater was er niet, vaste weekendwerker/jobstudent wel. Helemaal niets moeten tonen.

Eerlijk gezegd vraag ik me dus toch af in hoeverre deze "maatregelen" echt nageleefd gaan worden in België.
En kunnen ze nu eigenlijk eens niet in heel Europa hetzelfde doen. Op misschien de Benelux die een scheet groot is. Mensen weten echt niet meer waaraan en waaraf volgens mij.

Dat is dus echt het probleem van Europa. Geen eenheid.
Iedereen stelt zijn eigen wetten en zorgt daardoor enkel maar voor verwardheid bij de burgers

Het zou toch makkelijker zijn als alle landen dezelfde regels zouden opleggen.
Dat is, zolang deze epidemie duurt, nog niet gebeurd
Dat snap ik langs de ene kant wel. Maar langs de andere kant kan je met enorme verschillen in cijfers zitten. Stel even hypothetisch dat wij hier op 3 hospitalisaties per dag zouden zitten terwijl ze in Spanje met 100 hospitalisaties per dag zitten. Dan zijn er in Spanje andere wetten nodig om de verspreiding in te dammen. Je wilt dan toch niet dat we hier onnodig terug in lockdown moeten enkel en alleen omdat in Spanje de cijfers slecht zijn?

Dus in Nederland is het een kwestie van mondmasker of CST??
Bij ons is het in de horeca toch een kwestie van mondmasker EN CST?
Er is bij ons in de horeca (nog) geen mondmaskerplicht. Maar natuurlijk kom je er niet in zonder CST :p; of wel?

Laatst bewerkt:
Dat snap ik langs de ene kant wel. Maar langs de andere kant kan je met enorme verschillen in cijfers zitten. Stel even hypothetisch dat wij hier op 3 hospitalisaties per dag zouden zitten terwijl ze in Spanje met 100 hospitalisaties per dag zitten. Dan zijn er in Spanje andere wetten nodig om de verspreiding in te dammen. Je wilt dan toch niet dat we hier onnodig terug in lockdown moeten enkel en alleen omdat in Spanje de cijfers slecht zijn?
Mmja. Je hebt wel een punt.
Maar laten we die lockdowns voor wat het is (want die gaan er niet meer komen)
De andere zaken, zoals mondmaskers, covid safe,…. zouden wel op elkaar afgestemd kunnen worden

Idem ook voor zo'n PLFs, die zouden toch ook binnen Europa op elkaar afgestemd kunnen worden. Waarom is er een ander formulier nodig om naar Griekenland te gaan dan naar Spanje te gaan? Waarom niet gewoon 1 formulier dat binnen heel Europa gebruikt kan worden?

De regels zouden inderdaad wat uniformer kunnen binnen Europa. En daar dan afhankelijk van het aantal gevallen etc specifieke maatregelen om de situatie ter plekke aan te passen. Ik zit hier met het gezin in Duitsland. Kleine van 6 mag vanuit België gewoon het land binnen zonder vaccin of test (onder 12j). Maar wil je er dan mee naar een zwembad of in een café dan moet er vanaf 6 jaar wel een bewijs van genezing of negatieve test voorgelegd worden. Terwijl dat voor dat zelfde café in België pas vanaf 16j is. (Kinderen hier in Duitsland worden elke week 2-3x op school getest blijkbaar en hebben allen een boekje met hun geschiedenis van resultaten dat ze dan moeten voorleggen).
Ik moet wel zeggen dat ze hier al content zijn dat ze een QR code zien (helpt ook dat die van ons er soort gelijk uitzien als de Duitse) en ze achter het "boekje" van onze kleine nog niet gevraagd hebben. Zolang dat ik mijn mond niet opendoe met mijn Jean Marie Pfaff Duits kan ik nog voor een echte Duits doorgaan 🤣

De regels zouden inderdaad wat uniformer kunnen binnen Europa. En daar dan afhankelijk van het aantal gevallen etc specifieke maatregelen om de situatie ter plekke aan te passen. Ik zit hier met het gezin in Duitsland. Kleine van 6 mag vanuit België gewoon het land binnen zonder vaccin of test (onder 12j). Maar wil je er dan mee naar een zwembad of in een café dan moet er vanaf 6 jaar wel een bewijs van genezing of negatieve test voorgelegd worden. Terwijl dat voor dat zelfde café in België pas vanaf 16j is. (Kinderen hier in Duitsland worden elke week 2-3x op school getest blijkbaar en hebben allen een boekje met hun geschiedenis van resultaten dat ze dan moeten voorleggen).
Ik moet wel zeggen dat ze hier al content zijn dat ze een QR code zien (helpt ook dat die van ons er soort gelijk uitzien als de Duitse) en ze achter het "boekje" van onze kleine nog niet gevraagd hebben. Zolang dat ik mijn mond niet opendoe met mijn Jean Marie Pfaff Duits kan ik nog voor een echte Duits doorgaan 🤣

En hier is het een drama als ze zeggen dat 5de en 6de leerjaar een mondmasker moeten dragen voor een paar weken.
Laat staan dat ze alle kinderen meerdere keren per week zouden testen.

Je kan argumenteren dat de regels uniform moeten zijn maar dan ga je evenveel mensen hebben die gaan klagen dat de regels niet van toepassing zijn omdat ze in Italië met een uitbraak zitten en hier niet.

Er is bij ons in de horeca (nog) geen mondmaskerplicht. Maar natuurlijk kom je er niet in zonder CST :p; of wel?
Mondmasker is enkel verplicht voor klanten op het terras (waar geen CST nodig is) die "kortstondig de inrichting betreden" (bv voor toilet of om af te rekenen).

Ik ben gisteren iets gaan drinken, barvrouw scande mijn certificaat maar dat van mijn vrouw was niet nodig "één per gezelschap zal wel volstaan". Zucht...

En normaal moet samen met het CST ook de identiteit gecontroleerd worden.

Mondmasker is enkel verplicht voor klanten op het terras (waar geen CST nodig is) die "kortstondig de inrichting betreden" (bv voor toilet of om af te rekenen).

Ik ben gisteren iets gaan drinken, barvrouw scande mijn certificaat maar dat van mijn vrouw was niet nodig "één per gezelschap zal wel volstaan". Zucht...

En normaal moet samen met het CST ook de identiteit gecontroleerd worden.
Ik zie het al. Een echt waterdicht systeem 🤣

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan