Bernie.be
Well-known member
Ga ik morgen doen ja. Met dat verlengd weekend …Bel gewoon effe naar uwen huisdokter .
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga ik morgen doen ja. Met dat verlengd weekend …Bel gewoon effe naar uwen huisdokter .
Die landen zijn er wel. De andere Scandinavische landen, met Noorwegen en Ijsland als eerste, zijn voorbeelden geweest van hoe het moest.
Die landen hebben nog geen 10de van het aantal doden dat er in de meeste Europese landen viel te betreuren, en zonder extra economische impact.
Volledig akkoord. Imo is het erg moeilijk te zeggen welke aanpak nu beter of slechter is gezien dat van zoveel zaken afhankelijk is. Je kan als land zelf met dezelfde aanpak een beter resultaat halen dan een ander als je golf besmettingen 3 weken later start dan bij de anderen. Ik volg volledig @Wilcao dat het eigenlijk aan de inwoners van een land is om aan te geven of ze de aanpak goed vonden of niet en voor de rest geld de oude wijsheid dat je beter naar je eigen kijkt dan een ander.Maar die landen zijn sowieso al veel geïsoleerder dan een dichtbevolkt transitland zoals België. Dié discussie gaan we dus toch niet nog eens moeten voeren he? Anders moeten we ook Nieuw-Zeeland er nog eens bijhalen.
Lees eens wat ik schrijf, ik vergelijk met Zweden.Maar die landen zijn sowieso al veel geïsoleerder dan een dichtbevolkt transitland zoals België. Dié discussie gaan we dus toch niet nog eens moeten voeren he? Anders moeten we ook Nieuw-Zeeland er nog eens bijhalen.

![]()
“Enkel nog maar privé-evenementen vanaf nu”: Mechels restaurant omzeilt Covid Safe Ticket
Het restaurant Julia in het centrum van Mechelen heeft een manier gevonden om het Covid Safe Ticket te omzeilen. Vanaf 3 november zal het privé-evenementen organiseren. Klanten moeten vooraf wel een ticket voor hun ‘culinaire avond’ aanschaffen. “Eigenlijk verandert er niets en wettelijk zijn we...www.hln.be
Modern problems require modern solutions?![]()
Een lokaal restaurant hier zette net iets op fb dat ze een CST vragen zoals wettelijk verplicht. Meteen een boze reactie over discriminatie en blabla met dit restaurant als voorbeeld "dat het anders kan". Volgens mij gaat Julia gewoon het wappie-marktsegment aanboren.![]()
“Enkel nog maar privé-evenementen vanaf nu”: Mechels restaurant omzeilt Covid Safe Ticket
Het restaurant Julia in het centrum van Mechelen heeft een manier gevonden om het Covid Safe Ticket te omzeilen. Vanaf 3 november zal het privé-evenementen organiseren. Klanten moeten vooraf wel een ticket voor hun ‘culinaire avond’ aanschaffen. “Eigenlijk verandert er niets en wettelijk zijn we...www.hln.be
Modern problems require modern solutions?![]()
Dat zijn vaak van die mannen die denken slim te zijn tegenover het systeem, maar vergeten dan waarschijnlijk dat ze zichzelf in hun voet schieten. "Haha, mij hebben ze niet liggen met hun pasjesmaatschappij".Naar achterpoortjes zoeken in regels, is nu geen modern fenomeen natuurlijk.
Ik snap trouwens niet wat die zaak denkt te winnen door het zo te doen. Door walk-ins te weren gaan ze mss nog meer cliënteel mislopen dan door gewoon CST te gebruiken aangezien het overgrote merendeel van de bevolking (en laten we er van uit gaan dus ook van hun cliënteel) gevaccineerd is en dus niet zou wegblijven omwille van het CST.
Beetje ironisch trouwens dat ze geen klanten willen weren op basis van een pasje, en daarom dus gebruik van maken van een euhm, toegangspasje.
In Maastricht waren een hoop zaken die direct op FB hadden gezet dat ze niet gingen meedoen met de CST. Allemaal direct anonieme controle gehad en daarna gingen ze toch maar mooi meewerken, want anders ging de zaak dicht. En dan reageert dat volk erop dat ze een klant kwijt zijn omdat ze mee doen met de pasjes. Zonder twijfel staan die straks ook weer in de rij als alles weer normaler is. Maar ze hebben zich toch maar weer laten horen.Een lokaal restaurant hier zette net iets op fb dat ze een CST vragen zoals wettelijk verplicht. Meteen een boze reactie over discriminatie en blabla met dit restaurant als voorbeeld "dat het anders kan". Volgens mij gaat Julia gewoon het wappie-marktsegment aanboren.
Ik blijf erbij. Dit gaat een maatregel zijn die echt gaat moeten opgevolgd worden.In Maastricht waren een hoop zaken die direct op FB hadden gezet dat ze niet gingen meedoen met de CST. Allemaal direct anonieme controle gehad en daarna gingen ze toch maar mooi meewerken, want anders ging de zaak dicht. En dan reageert dat volk erop dat ze een klant kwijt zijn omdat ze mee doen met de pasjes. Zonder twijfel staan die straks ook weer in de rij als alles weer normaler is. Maar ze hebben zich toch maar weer laten horen.

Dat is daar ook echt misgegaan in het begin.Ik blijf erbij. Dit gaat een maatregel zijn die echt gaat moeten opgevolgd worden.
Wat ik gezien heb in nederland is gewoon belachelijk als je erop terugdenkt. Een kerel die aan de ingang staat en visueel een inspectie doet van het covid certificaat. Ja tis goed meneer... kom maar binnen.![]()
Ik blijf erbij. Dit gaat een maatregel zijn die echt gaat moeten opgevolgd worden.
Wat ik gezien heb in nederland is gewoon belachelijk als je erop terugdenkt. Een kerel die aan de ingang staat en visueel een inspectie doet van het covid certificaat. Ja tis goed meneer... kom maar binnen.![]()
Dat was 2 weken geleden...Dat is daar ook echt misgegaan in het begin.

In Brussel gaat het om bedragen van 50 tot 2500EUR voor de uitbater en 50 tot 500EUR voor bezoekers. Vlaanderen geen idee.Wat zijn de boetes voor de zaakvoerders indien men toch niet gevaccineerden binnenlaat?
Geen idee eerlijk gezegdDat was 2 weken geleden...
Zowiezo moet er gescanned worden. En zit er dan nog een veiligheid op naar printscreens? Worden geografische locaties er aan toegekend? Of het op korte tijd na elkaar inscannen iets laat triggeren?
Dat was 2 weken geleden...
Zowiezo moet er gescanned worden. En zit er dan nog een veiligheid op naar printscreens? Worden geografische locaties er aan toegekend? Of het op korte tijd na elkaar inscannen iets laat triggeren?
In die CST app zit er (bij mij toch, ik veronderstel dat dat bij de rest dan ook wel zo is) zo een bewegend kadertje rond die QR code. Zo kan je dus makkelijk zien of je met een printscreen zit of niet. Of die moeite gaat gedaan worden om dat te checken door de meerderheid van de horeca medewerkers enzovoorts is nog iets anders, maar het is eigenlijk relatief eenvoudig om in een oogopslag te zien of het om een printscreen gaat of niet.Dat was 2 weken geleden...