SomeDude
Banned
En een random jongere op straat 'nee ik ben nog niet gevaccineerd. Waarom niet? Ik vind dat stom'100 mensen op 11.000.000 hebben een echte medische reden om geen vaccin te laten zetten. (VTM nieuws)

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En een random jongere op straat 'nee ik ben nog niet gevaccineerd. Waarom niet? Ik vind dat stom'100 mensen op 11.000.000 hebben een echte medische reden om geen vaccin te laten zetten. (VTM nieuws)

Gewoon even tussendoor (onder het motto we hoeven niet altijd oeverloos in discussie te gaan met elkaar) een naar mijn mening leuk en interessante artikel over het ontwikkelen van de vaccins en de invloeden/verhoudingen van big farma/overheden/universiteiten/... bij zowel de ontwikkeling ervan als de verkoop/winst.
Mijn conclusie is (spoiler alert) dat de overheden er veel geld in hebben gepompt en weinig uitgehaald. En vermits de overheden hun geld voor een groot stuk bij ons de belastingsbetalers halen ga ik mijn deel van de winst opeisen in oa Bornem. Wie gaat er mee ?
![]()
De uitvinder van het coronavaccin is... niet Big Pharma (maar die krijgt wel de eer én de poen)
Farmaceutische bedrijven krijgen alle lof (en vangen miljardenwinsten) vanwege hun innovatieve coronavaccins. Maar wat er niet bij wordt verteld: de vaccins zijn helemaal niet uitgevonden door de industrie. Maak kennis met de grootste vaccinontwikkelaar: de overheid.decorrespondent.nl
Na de herfstvakantie zullen de leerlingen in het vijfde en zesde leerjaar een mondmasker moeten dragen. Dat hebben de onderwijspartners beslist na overleg met de experten. Zo willen ze de vierde coronagolf indammen. Vooral in het lager onderwijs zijn er momenteel bijzonder veel besmettingen.
De quarantaine- en testregels worden wel versoepeld. Enkel kinderen met symptomen zullen nog getest worden. En pas vanaf vier besmettingen in een week tijd zal de klas in quarantaine moeten.
CST in de fitness omdat Brusselse jongeren in Vlaanderen komen fitnessen. Go Brussel![]()
Correct. Foutje van mij.Je zal daar weinig vinden want de fabriek van Pfizer ligt in Puurs-Sint-Amands.

Frank, geld & verdwenenVandenbroucke weet niet wat federale testlabo’s met 60 miljoen euro belastinggeld gedaan hebben
![]()
Vandenbroucke weet niet wat federale testlabo’s met 60 miljoen euro belastinggeld gedaan hebben
De universitaire labo’s die voor de federale overheid coronatesten uitvoeren, kregen het voorbije jaar meer dan 60 miljoen euro aan forfaitaire vergoedingen. Dat geld zou naar personeel moeten zijn gegaan, maar daar heerst onduidelijkheid over. Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke...www.hln.be
![]()

Volgend jaar in de slimste mens. Wat weet je over F. VDB?Frank, geld & verdwenen
l'histoire se répète
Luik-Bastenaken-Luik 1999, Cofidis, Ploegsteert, ...Volgend jaar in de slimste mens. Wat weet je over F. VDB?

Ja.Blij dat er grondige wetenschappelijke analyse zit rond CST in bv fitnessen ....
Volgend jaar in de slimste mens. Wat weet je over F. VDB?
Je bedoelt dus dat hij binnen in een zaal waar iedereen een CST heeft, geen mondmasker draagt, maar buiten waar bij geïnterviewd wordt op dichte afstand en niet weet wie een CST heeft, wél een mondmasker aandoet?Hypocriet, grote zaal met redelijk goede luchtkwaliteit, zonder mondmasker binnen maar met mondmasker buiten voor de camera, STOP.
Lees een paar pagina's terug. Stop met deze quatsch, leugens en onzin, hangt me nog meer de keel uit dan de mondmaskers terug te moeten opzetten.Hypocriet, grote zaal met redelijk goede luchtkwaliteit, zonder mondmasker binnen maar met mondmasker buiten voor de camera, STOP.
Tgoh, Pedro Facon zijn antwoord op de vraag waarom wel in de fitness en niet bij andere sporten was “Omdat Brusselse jongeren in Vlaanderen komen sporten met hun abo van Basic Fit dat overal geldig is.”. Echt wetenschappelijk kan je dat ook niet noemen.
Als die Brusselse jongeren in orde zijn met hun CST is er toch geen probleem?Tgoh, Pedro Facon zijn antwoord op de vraag waarom wel in de fitness en niet bij andere sporten was “Omdat Brusselse jongeren in Vlaanderen komen sporten met hun abo van Basic Fit dat overal geldig is.”. Echt wetenschappelijk kan je dat ook niet noemen.
Want wetenschappelijk is er geen reden waarom fitness niet zou kunnen maar pakweg basketbal wel.
Waarom zou dat niet wetenschappelijk zijn? Als men er (fictief) vanuitgaat dat je voor een binnenruimte 80% gevaccineerden nodig hebt, er gemiddeld in vlaandere bvb 85% is (dus normaal voldoende) en blijkt dat 20-50% van het aantal bezoekers aan Basic Fit uit Antwerpen-stad en Brussel HG komen (waar respectievelijk 70% en 50-60% gevaccineerd is), dan is de regio rond A'pen en BHG niet meer veilig.Tgoh, Pedro Facon zijn antwoord op de vraag waarom wel in de fitness en niet bij andere sporten was “Omdat Brusselse jongeren in Vlaanderen komen sporten met hun abo van Basic Fit dat overal geldig is.”. Echt wetenschappelijk kan je dat ook niet noemen.
Zo had ik er nog niet over nagedacht. Thanks voor het nieuwe inzicht.Waarom zou dat niet wetenschappelijk zijn? Als men er (fictief) vanuitgaat dat je voor een binnenruimte 80% gevaccineerden nodig hebt, er gemiddeld in vlaandere bvb 85% is (dus normaal voldoende) en blijkt dat 20-50% van het aantal bezoekers aan Basic Fit uit Antwerpen-stad en Brussel HG komen (waar respectievelijk 70% en 50-60% gevaccineerd is), dan is de regio rond A'pen en BHG niet meer veilig.
Politiek kan je dan beslissen om voor de eenvoudig van reglementering dan maar alle fitnesscentra zo toe te passen.
En waarom dan niet bij andere sporten? Omdat je ziet dat die vaker in openbare ruimtes zijn (waar overheid zelf kan zorgen voor voldoende verluchting) en vaker afhangen van lidmaatschap op 1 plaats. Een volleyballer in Brussel zal niet zomaar kunnen trainen in Ternat.
Ik zeg niet dat het zeker zo is, maar ik ga er wel vanuit, meer dan dat er géén wetenschappelijke argumentatie achter zou zitten.