Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De simpele oplossing voor dat niet weten is gewoon je gratis laten vaccineren en wél overal binnen mogen, ik wil niet meegaan in altijd eieren leggen onder mensen die duidelijk geen zin hebben in zich wat sociaal opstellen.

En gaat dit een meerwaarde bieden (en zonder gevaar) bij bv jongeren die al een besmetting hebben doorgemaakt en dan nog eens 2 prikken moeten we krijgen om hun pasje te krijgen ?
Zijn daar al studies over verschenen wat het doet met je immuunsysteem ?
Of zeggen we prikken maar en we zien later wel ?

Kijk ik ben niet anti vaccinatie maar volgens mij wordt er veel te veel vertrouwen gelegd in de huidige vaccins en zijn ze voor bepaalde bevolkingsgroepen (denk dan weer aan de jongeren) niet de oplossing om uit de pandemie te geraken. Het zal een combinatie moeten zijn van zwakkeren/ouderen zo goed mogelijk te beschermen (door oa vaccinatie) en op een bepaald moment durven loslaten.
We zullen zien wat de toekomst brengt, maar ik hoop in elk geval niet dat deze thread over 10 jaar nog bestaan 😉

En gaat dit een meerwaarde bieden (en zonder gevaar) bij bv jongeren die al een besmetting hebben doorgemaakt en dan nog eens 2 prikken moeten we krijgen om hun pasje te krijgen ?

Kijk ik ben niet anti vaccinatie maar volgens mij wordt er veel te veel vertrouwen gelegd in de huidige vaccins en zijn ze voor bepaalde bevolkingsgroepen (denk dan weer aan de jongeren) niet de oplossing om uit de pandemie te geraken. Het zal een combinatie moeten zijn van zwakkeren/ouderen zo goed mogelijk te beschermen (door oa vaccinatie) en op een bepaald moment durven loslaten.
We zullen zien wat de toekomst brengt, maar ik hoop in elk geval niet dat deze thread over 10 jaar nog bestaan 😉
Nederlanders die al een besmetting doorgemaakt hebben krijgen maar 1 prik meer. Bron

Als het voor jongeren ok is om besmet te raken (hoor je hier continue), waarom zou een vaccin dan een probleem zijn? Een vaccin zorgt voor een respons van het immuunsysteem, net zoals een besmetting, maar dan zonder je effectief (zwaar) ziek te maken. Als die prikken een probleem zijn is 2x besmet worden dat zeker.
Uiteraard zijn er studies die nagaan of jongeren vaccineren veilig is, volgens o.a. de FDA is Pfizer geven aan kinderen vanaf 12 jaar veilig en beschermt het tegen besmettingen. Waarom dan niet jonger? Omdat men de studies afwacht, want zo gaat dat nu eenmaal.

Wat voor een cowboy-beeld heb jij eigenlijk van de medische wereld?

Want iedereen (gevaccineerd of niet-gevaccineerd) weet natuurlijk altijd of hij positief is geweest 🤔

Voor mij is het heel simpel. Willen ze het aantal besmettingen terugdringen (en dus ook de ziekenhuisopnames van al dan niet gevaccineerden/niet-gevaccineerden...maar ik spreek liever over niet-immunen) moeten ze maar iedereen testen als je op restaurant of eender waar binnen wilt waar ze nu die pas verplichten. dan pas heeft het nut.
En voor jullie weer beginnen steigeren over als gevacinneerden plicht gedaan en kleine minderheid "scheldwoord zelf in te vullen" zijn de schuld van alles.
Op de duur zijn de meeste niet-gevaccineerden/niet-immunen besmet geraakt en wie gaan we dan op de brandstapel zetten als we ons blijven baseren op de besmettingen zoals nu nog steeds het geval is ?
Ja; dat is nu nog eens een oplossing tegen de huidige problemen, ipv een formulier dat 70procent van de belgen zonder morren gehaald hebben iedereen straffen en iedereen verplichten om voor elke activiteit een test te ondergaan. Kwestie van niet meer te moeten spreken over de minderheid

Wat voor een cowboy-beeld heb jij eigenlijk van de medische wereld?

Heb ik dat ergens beweerd ? Ik vroeg gewoon hoeveel nut een vaccinatie heeft bij oa jongeren die al een besmetting hebben doorgemaakt.

En om toch nog even terug te komen op je uitspraak.
De medische wereld bestaat evengoed uit mensen en is niet onfeilbaar (voorbeelden genoeg me dunkt). En ik beweer zeker niet dat vaccins schadelijk zijn of whatever welke complottheorieen er allemaal de ronde doen. Maar ik kan mij soms niet aan de indruk ontdoen (en dat heb ik vooral bij Pfizer) dat er sommige PR afdelingen overuren aan het kloppen zijn en er veel geld mee gemoeid is.
En de baat het niet dan schaadt het niet gaat volgens mij niet op bij een medicijn.

Maar soit ieder zijn gedacht maar ik denk niet dat het zoals in de meeste gevallen niet zo wit/zwart
(of in dit geval gevaccineerden vs niet-gevaccineerden) is dan dat men overal leest.
Maar dat is een kwaal van deze tijd en een andere discussie.

Heb ik dat ergens beweerd ? Ik vroeg gewoon hoeveel nut een vaccinatie heeft bij oa jongeren die al een besmetting hebben doorgemaakt.

En om toch nog even terug te komen op je uitspraak.
De medische wereld bestaat evengoed uit mensen en is niet onfeilbaar (voorbeelden genoeg me dunkt). En ik beweer zeker niet dat vaccins schadelijk zijn of whatever welke complottheorieen er allemaal de ronde doen. Maar ik kan mij soms niet aan de indruk ontdoen (en dat heb ik vooral bij Pfizer) dat er sommige PR afdelingen overuren aan het kloppen zijn en er veel geld mee gemoeid is.
En de baat het niet dan schaadt het niet gaat volgens mij niet op bij een medicijn.

Maar soit ieder zijn gedacht maar ik denk niet dat het zoals in de meeste gevallen niet zo wit/zwart
(of in dit geval gevaccineerden vs niet-gevaccineerden) is dan dat men overal leest.
Maar dat is een kwaal van deze tijd en een andere discussie.
Dat mensen feilbaar zijn en hier veel PR en geld mee gemoeid is, is geen argument om te zeggen dat er iets mis is met een vaccin. Een vaccin is trouwens geen medicijn strikt gezien. Eiwitten of een stuk RNA dat voor eiwitsynthese zorgt en zo voor een immuunrespons is niet hetzelfde als een werkzame stof zoals bv. paracetamol. Zeker naar bijwerkingen is dit een groot verschil.

Baat het niet dan schaadt het niet gaat hier niet op, aangezien er wel degelijk een voordeel is. Dit in tegenstelling tot mensen die paracetamol slikken als magic bullet tegen elk kwaaltje of antibiotica vragen bij een virus...

Gaan deze maatregelen helpen ? Dat is toch de essentie .

Ik ben niet overtuigd , het grootste deel van horeca en fitness-personeel/klanten zijn gevaccineerd .

Ook is de kans klein dat je een anti-vaxxer tegenkomt in de winkel .

Ik zie niet meteen in hoe de cijfers gaan zakken met deze regels , nu goed ze kunnen zeker opnieuw zakken ,ernstig zijn ze nog niet , maar dat zal dan niet door deze maatregelen zijn imo. Al zal men dat wel beweren.

Los van de eventuele invloed (die idd niet meteen rechstreeks heel groot zal zijn) op besmetting- en ziekenhuiscijfers, gaat dit ook wel als drukkingsmiddel werken naar twijfelaars/weigeraars toe die nu alsnog overstag gaan en zich laten vaccineren als ze meer en meer nadelen beginnen te ondervinden van hun niet-vaccinatie.

Voor een groot deel zal dit ook wel gewoon de motivatie en bedoeling geweest zijn om het CST uitgebreider in te zetten, en imo is er ook niets mis met die motivatie. Als er dan terug vrijheden beperkt moeten worden, dan zijn het die van de niet-gevaccineerden en niet die van de gevaccineerden.

Los van de eventuele invloed (die idd niet meteen rechstreeks heel groot zal zijn) op besmetting- en ziekenhuiscijfers, gaat dit ook wel als drukkingsmiddel werken naar twijfelaars/weigeraars toe die nu alsnog overstag gaan en zich laten vaccineren als ze meer en meer nadelen beginnen te ondervinden van hun niet-vaccinatie.

Voor een groot deel zal dit ook wel gewoon de motivatie en bedoeling geweest zijn om het CST uitgebreider in te zetten, en imo is er ook niets mis met die motivatie. Als er dan terug vrijheden beperkt moeten worden, dan zijn het die van de niet-gevaccineerden en niet die van de gevaccineerden.
Dat klopt toch niet ivm het mondmasker ?
Das een vrijheid dat je terug afpakt van gevaccineerden .

Gewoon even tussendoor (onder het motto we hoeven niet altijd oeverloos in discussie te gaan met elkaar) een naar mijn mening leuk en interessante artikel over het ontwikkelen van de vaccins en de invloeden/verhoudingen van big farma/overheden/universiteiten/... bij zowel de ontwikkeling ervan als de verkoop/winst.

Mijn conclusie is (spoiler alert) dat de overheden er veel geld in hebben gepompt en weinig uitgehaald. En vermits de overheden hun geld voor een groot stuk bij ons de belastingsbetalers halen ga ik mijn deel van de winst opeisen in oa Bornem. Wie gaat er mee ? 😁

Wel, dankzij dat Brussels antivax ****, kan ik dus niet meer vroeg of laat gaan fitnessen, want dat CST kan blijkbaar dan niet meer gecontroleerd worden 24/7. Nu ja, morgenavond kan het nog wel na de tekenacademie, maar volgende week niet meer.

Alle begrip voor natuurlijk wat betreft de uitbating van de fitness, weinig tot geen begrip voor dit soort van "beleid". Straffen opleggen waar er zich geen problemen voordoen omdat men niet durft/wil/kan optreden in de centrale grootstedelijke puinhoop van dit land (en dan druk ik me nog beleefd uit). Top-beleid! Benieuwd of het gaat werken om de vaccinatiegraad daar te verhogen.

Wel, dankzij dat Brussels antivax ****, kan ik dus niet meer vroeg of laat gaan fitnessen, want dat CST kan blijkbaar dan niet meer gecontroleerd worden 24/7. Nu ja, morgenavond kan het nog wel na de tekenacademie, maar volgende week niet meer.

Alle begrip voor natuurlijk wat betreft de uitbating van de fitness, weinig tot geen begrip voor dit soort van "beleid". Straffen opleggen waar er zich geen problemen voordoen omdat men niet durft/wil/kan optreden in de centrale grootstedelijke puinhoop van dit land (en dan druk ik me nog beleefd uit). Top-beleid! Benieuwd of het gaat werken om de vaccinatiegraad daar te verhogen.

Ik vraag mij ook af van waar die focus op fitness. In de fitness moet je CST voorleggen, om de hoek mag je squashen, tennisen, hockey'en, padellen zonder CST. Pure willekeur. Ze doen iets om te kunnen tonen dat ze iets doen, meer niet. Symboolpolitiek.

Ze doen iets om te kunnen tonen dat ze iets doen, meer niet. Symboolpolitiek.
Nee, ze doen iets omdat ze het echte probleem niet durven aan te pakken. De lage vacvinatiegraad in sommige grote steden en in sommige bevolkingsgroepen.

Als de verplichting er niet snel komt gaan de gevaccineerde bevolking zich meer en meer afzetten tegen dit beleid en gaan ze meer en meer draagvlak verliezen bij iedere volgende maatregel en prik.

Nee, ze doen iets omdat ze het echte probleem niet durven aan te pakken. De lage vacvinatiegraad in sommige grote steden en in sommige bevolkingsgroepen.

Als de verplichting er niet snel komt gaan de gevaccineerde bevolking zich meer en meer afzetten tegen dit beleid en gaan ze meer en meer draagvlak verliezen bij iedere volgende maatregel en prik.
wordt zo vaak gezegd , uiteindelijk knikt de bevolking toch , er is sowieso al weinig draagvlak

Tijd voor een Corona belasting. Wie geen geldige (gecertificeerde) medische verklaring heeft voor het niet nemen van het vaccin betaalt een (maandelijkse) solidariteitsbijdrage ten behoeve van de verhoogde kosten voor ziekenzorg die Corona met zich brengt.

Solidariteit gaat in twee richtingen

En ik heb er al een naam voor ook. De bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid, versie 2.0

Kunnen ze alle 6-12 jarige niet gewoon besmetten? Dan zijn die ook ineens immuun voor de rest van het schooljaar :unsure:

Boefie die oproept om kinderen te sparen, dat hem eerst is in zijn eigen organisatie kijkt waar sommige gedetacheerde directeurs hun personeel meerdere dagen verplicht aanwezig te zijn in Brussel / Corona personeelsfeestjes organiseerd, ... En personeel afdreigt als ze niet willen komen

Vandenbroucke weet niet wat federale testlabo’s met 60 miljoen euro belastinggeld gedaan hebben

🙊

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan