Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel je voor: als niet gevaccineerde kan je werken in horeca... maar geen pintje meer blijven drinken na je shift?
Vraag me ook af of de niet gevaccineerden klacht gaan kunnen indienen wegens discriminatie als hun de toegang ergens ontzegd wordt.

Stel je voor: als niet gevaccineerde kan je werken in horeca... maar geen pintje meer blijven drinken na je shift?
Vraag me ook af of de niet gevaccineerden klacht gaan kunnen indienen wegens discriminatie als hun de toegang ergens ontzegd wordt.
Klacht indienen : ja
Ontvankelijk verklaard worden of als discriminatie gezien worden : neen.

Tgoh, Pedro Facon zijn antwoord op de vraag waarom wel in de fitness en niet bij andere sporten was “Omdat Brusselse jongeren in Vlaanderen komen sporten met hun abo van Basic Fit dat overal geldig is.”. Echt wetenschappelijk kan je dat ook niet noemen.

Want wetenschappelijk is er geen reden waarom fitness niet zou kunnen maar pakweg basketbal wel.
Wat JPV zegt + aerosolen (wat Facon ook aangehaald heeft, idem met alles wat JPV zegt heeft die ook gezegd)

Je bedoelt dus dat hij binnen in een zaal waar iedereen een CST heeft, geen mondmasker draagt, maar buiten waar bij geïnterviewd wordt op dichte afstand en niet weet wie een CST heeft, wél een mondmasker aandoet?

Je claimt nu al zo vaak dat hij hypocriet is. Als dat zo zou zijn, moet je daar een reden voor hebben. Op dit forum vragen we niet dat iemand al zijn posts uitvoerig beargumenteert, maar als iemand iets blijft claimen en de anderen er expliciet naar vragen, moet je idd uitleggen WAAROM je die hypocriet vindt.

Als je een paar pagina's zou terugscrollen zou je zien dat ik al een uitleg gegeven heb.

Een andere optie was natuurlijk dat men zou beslissen van niet-gevaccineerden niet meer te laten werken zonder geldig CST.

Ha kijk, terug maskers voor 10-jarigen:

Dat 'enkel kinderen met symptomen worden getest' is wel een goede vooruitgang. Mijn crèche heeft nu net de derde sluiting sinds september (deze keer gelukkig niet mijn groep). Dus hopelijk is de volgende sluiting geen verplichte test maar gewoon heropening na 2 dagen zonder test. 4 kinderen positief ipv 2 is wel maar een symbolische regel, want de quarantaines worden bijna altijd getriggered door leerkrachten/medewerkers die positief testen, en daar is er nog steeds maar 1 positieve test nodig.

Verder wel benieuwd wat de besmettingscijfers gaan doen, hopelijk breken we ons vorig record zodat iedereen zo snel mogelijk immuun word en we deze quatsch achter ons kunnen laten. Goed in dat opzicht dat er geen afkoelingsweek komt na de herfstvakantie.

Verder heeft de Wever zich uitgesproken dat dit allemaal inderdaad op Vlaanderen is geforceerd door het 'vivaldi' clubje:
"Het Vivaldi-clubje (de federale regering, red.) gaan de pandemiewet afkondigen en dan heeft de federale regering eigenlijk alle macht."
"Op zich vindt ook Bart De Wever de invoering van het CST in Vlaanderen geen goed idee en hekelt hij het feit dat de verstrengingen van het Overlegcomité zich op Vlaanderen toespitsen en niet op Brussel en Wallonië (waar er al strengere maatregelen golden)."

Wallonie kan de vrijheid in Vlaanderen niet aanzien en moet ze afnemen. Elk jaar miljarden wegzuigen is niet genoeg.
De voorzitter van een seperatistische partij die vindt dat het federale niveau teveel macht heeft, dat is niet schokkend he

Nee, ze doen iets omdat ze het echte probleem niet durven aan te pakken. De lage vacvinatiegraad in sommige grote steden en in sommige bevolkingsgroepen.

Als de verplichting er niet snel komt gaan de gevaccineerde bevolking zich meer en meer afzetten tegen dit beleid en gaan ze meer en meer draagvlak verliezen bij iedere volgende maatregel en prik.
Ik vrees als ze straks de avondklok zouden herinvoeren tijdens kerstmis, dat de politie zoveel boetes gaat moeten uitschrijven dat ze niet kunnen volgen. Als ze ene wagen aan de kant zetten dat er dan ondertussen 20 voorbij gaan rijden .. :tongue:

Ze gaan dan versterking mogen oproepen, al weet ik niet of die agenten die dan zelf kerst wilden vieren daartoe bereid zullen zijn ..

Allé ik wil best terug wat vrijheid inboeten, maar ik wil als Vlaming dan ook verstrengingen zien in Brussel en Wallonië.
T'is toch niet normaal dat je de beste leerling bent van de klas, maar dat jij dan je jaar opnieuw mag doen, terwijl de slechte leerlingen uit je klas gewoon naar het volgend jaar mogen gaan?

Ik
Allé ik wil best terug wat vrijheid inboeten, maar ik wil als Vlaming dan ook verstrengingen zien in Brussel en Wallonië.
T'is toch niet normaal dat je de beste leerling bent van de klas, maar dat jij dan je jaar opnieuw mag doen, terwijl de slechte leerlingen uit je klas gewoon naar het volgend jaar mogen gaan?
Ook Wallonië en Brussel zitten niet in het volgend jaar' of welke verstrenging en zie je in Vlaanderen maar niet in Wallonië/Brussel?

Nee.
Steven Van Gucht zegt zelf dat er geen grondige wetenschappelijke analyse achterzit (NB). Maar sterk onderbouwde post wel, blij dat de moderatoren een gezonde discussie faciliteren.
In het artikel staat zelf nog: "Ook viroloog Steven Van Gucht staat achter de nieuwe maatregel: “Je kan heel gemakkelijk van de ene fitnessclub naar de andere gaan. Dat kan niet zomaar voor dansclubs of de martial arts club".

En ik vermoed dat hij niet beweert dat de beslissing onwetenschappellijk is. Wel dat er geen medische wetenschappelijke argumentatie achter zit (= aerosols en zo). Maar beslissing op basis van verplaatsingsgedrag is ook wetenschappelijk, wat hij hier net in dat artikel zelf doet.

Vandaag in de Colruyt gaan winkelen, ik was één van de weinigen die geen mondmasker droeg, de meeste mensen hadden er wel een op.
Het zal de laatste keer voor een tijdje geweest zijn, want vanaf vrijdag is het weer verplicht.

Als je ziet hoeveel mensen het dragen terwijl het nu nog niet verplicht zie je toch wel dat de verplichting niet echt nodig is, laat iedereen die het wilt dragen het dragen en de mensen die dat niet willen gewoon niet. Als het echt te druk zou ik mijn masker ook wel opzetten, maar niet zomaar in alle omstandigheden zonder nadenken dat masker op.

Vandaag in de Colruyt gaan winkelen, ik was één van de weinigen die geen mondmasker droeg, de meeste mensen hadden er wel een op.
Het zal de laatste keer voor een tijdje geweest zijn, want vanaf vrijdag is het weer verplicht.

Als je ziet hoeveel mensen het dragen terwijl het nu nog niet verplicht zie je toch wel dat de verplichting niet echt nodig is, laat iedereen die het wilt dragen het dragen en de mensen die dat niet willen gewoon niet. Als het echt te druk zou ik mijn masker ook wel opzetten, maar niet zomaar in alle omstandigheden zonder nadenken dat masker op.
ik denk dat mensen het eerder al weer dragen omdat ze weten dat het weer verplicht gaat worden. Ik heb het vandaag ook opgedaan terwijl ik het afgelopen weken niet meer op had in de winkel.
Hier in de winkel was het nu 50/50 terwijl maandag bijna niemand het meer droeg.

ik denk dat mensen het eerder al weer dragen omdat ze weten dat het weer verplicht gaat worden. Ik heb het vandaag ook opgedaan terwijl ik het afgelopen weken niet meer op had in de winkel.
Hier in de winkel was het nu 50/50 terwijl maandag bijna niemand het meer droeg.
Ik weet het zo niet.
De afgelopen weken werd het heel weinig gedragen, op een paar uitzonderingen na eigenlijk niemand meer.
Vorige week vrijdag hadden er ineens al terug heel wat mensen een mondmasker op (zo'n 50 %), vandaag waren de mensen zonder masker een uitzondering zo'n 90% tot 95% had het masker op.
Wat wel opviel was dat bij het winkelpersoneel bijna niemand het masker op had, ze hadden er wel allemaal eentje bij, maar hadden het niet op.

Ik weet het zo niet.
De afgelopen weken werd het heel weinig gedragen, op een paar uitzonderingen na eigenlijk niemand meer.
Vorige week vrijdag hadden er ineens al terug heel wat mensen een mondmasker op (zo'n 50 %), vandaag waren de mensen zonder masker een uitzondering zo'n 90% tot 95% had het masker op.
Wat wel opviel was dat bij het winkelpersoneel bijna niemand het masker op had, ze hadden er wel allemaal eentje bij, maar hadden het niet op.
Maandag bij mij id Colruyt nog steeds het grootste deel zonder masker(mezelf incluis) , gisteren mediamarkt gedaan en het was al 50-50 . De mensen maken blijkbaar snel de switch .

Ik blijf het er moeilijk mee hebben ,gelukkig moet ik het niet dragen op het werk , en zal het dus enkel voor het shoppen zijn.

De mensen die zo tegen mondmaskers zijn. Ik vraag me af als die dat dan dragen voor hun eigen bescherming of voor bescherming van anderen? Zijn het dan echt zo pure egoïsten dat ze denken: ikke, ikke en de rest kan stikken?

Wat is nu echt de beweegreden dat mensen moeilijk doen over effe een mondmasker te dragen in een winkel? Want mij is het een raadsel.

@StannekeS : voor mezelf? Combinatie van:

- de ongelukkige communicatie bij de start van de pandemie waarbij gezegd werd dat het een maskertje voor de hersenen was
- daarna bleek het toch nodig (toen het te laat was)
- een masker moet je in principe meerdere malen per dag verversen, in de praktijk doen de meesten meerdere dagen met hetzelfde masker. Vaak eentje dat in de auto lag of dat reeds met tal van tafels, broekzakken, ... in contact gekomen is
- maskers worden ook te vaak verkeerd gedragen, de neus is heel vaak gewoon vrij...

En vooral: er zijn gewoon teveel beloftes gedaan met “het rijk van de vrijheid” (remember bv ook spandoek in vaccinatiecentrum Mechelen met daarop “rijk van de vrijheid”).

Nu weer naar af? Het is niet meer verkoopbaar in een vlaanderen waar er een zeer hoge vaccinatiegraad is. De goeden bekopen het alweer eens met de slechten.
Hoge woorden als: “1 team, samen uit samen thuis, etc...” blijken gewoon holle woorden te zijn.

Er is geen perspectief.

Wat is nu echt de beweegreden dat mensen moeilijk doen over effe een mondmasker te dragen in een winkel? Want mij is het een raadsel.
Het gaat’m waarschijnlijk vooral over dat het nogal een non-maatregel is. Iets dat meer symbolisch werkt dan dat het effectief is. Dat er eens grondige maatregelen getroffen worden (ons tracking-beleid is een grap, onze grenzen zijn zo lek als een zeef, Brussel-stad is gewoon een grote grap,…), maar dát is blijkbaar te moeilijk om te doen. Of het mag niet benoemd worden omdat subsidiespons UNIA anders weer op haar achterste poten staat. Plus dat er bij velen het gevoel heerst dat dit wel weer eens het begin zou kunnen zijn van een hele rist nieuwe maatregelen.

Mij begint het fameus mijn kloten uit te hangen, to be frank. Tijd dat “de maatschappij” eens een harde lijn in het zand trekt en de weigeraars gewoon uitsluit, van alles. En dat mag wat mij betreft zo ver gaan dat de zorgverzekering niet tussenkomt in de terugbetaling van een COVID-opname als de patiënt een weigeraar is voor drogredenen. Da’s het enige waar het nog pijn kán doen: de portefeuille.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan