Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon even tussendoor (onder het motto we hoeven niet altijd oeverloos in discussie te gaan met elkaar) een naar mijn mening leuk en interessante artikel over het ontwikkelen van de vaccins en de invloeden/verhoudingen van big farma/overheden/universiteiten/... bij zowel de ontwikkeling ervan als de verkoop/winst.

Mijn conclusie is (spoiler alert) dat de overheden er veel geld in hebben gepompt en weinig uitgehaald. En vermits de overheden hun geld voor een groot stuk bij ons de belastingsbetalers halen ga ik mijn deel van de winst opeisen in oa Bornem. Wie gaat er mee ? 😁

Je zal daar weinig vinden want de fabriek van Pfizer ligt in Puurs-Sint-Amands.

Na de herfstvakantie zullen de leerlingen in het vijfde en zesde leerjaar een mondmasker moeten dragen. Dat hebben de onderwijspartners beslist na overleg met de experten. Zo willen ze de vierde coronagolf indammen. Vooral in het lager onderwijs zijn er momenteel bijzonder veel besmettingen.

De quarantaine- en testregels worden wel versoepeld. Enkel kinderen met symptomen zullen nog getest worden. En pas vanaf vier besmettingen in een week tijd zal de klas in quarantaine moeten.

Vandenbroucke weet niet wat federale testlabo’s met 60 miljoen euro belastinggeld gedaan hebben

🙊
Frank, geld & verdwenen
:ROFLMAO:
l'histoire se répète

Hypocriet, grote zaal met redelijk goede luchtkwaliteit, zonder mondmasker binnen maar met mondmasker buiten voor de camera, STOP.
Je bedoelt dus dat hij binnen in een zaal waar iedereen een CST heeft, geen mondmasker draagt, maar buiten waar bij geïnterviewd wordt op dichte afstand en niet weet wie een CST heeft, wél een mondmasker aandoet?

Je claimt nu al zo vaak dat hij hypocriet is. Als dat zo zou zijn, moet je daar een reden voor hebben. Op dit forum vragen we niet dat iemand al zijn posts uitvoerig beargumenteert, maar als iemand iets blijft claimen en de anderen er expliciet naar vragen, moet je idd uitleggen WAAROM je die hypocriet vindt.

Tgoh, Pedro Facon zijn antwoord op de vraag waarom wel in de fitness en niet bij andere sporten was “Omdat Brusselse jongeren in Vlaanderen komen sporten met hun abo van Basic Fit dat overal geldig is.”. Echt wetenschappelijk kan je dat ook niet noemen.

Want wetenschappelijk is er geen reden waarom fitness niet zou kunnen maar pakweg basketbal wel.

Tgoh, Pedro Facon zijn antwoord op de vraag waarom wel in de fitness en niet bij andere sporten was “Omdat Brusselse jongeren in Vlaanderen komen sporten met hun abo van Basic Fit dat overal geldig is.”. Echt wetenschappelijk kan je dat ook niet noemen.

Want wetenschappelijk is er geen reden waarom fitness niet zou kunnen maar pakweg basketbal wel.
Als die Brusselse jongeren in orde zijn met hun CST is er toch geen probleem?

Of hebben ze nu onrechtstreeks toch het probleem genoemd? Moet een foutje zijn

Waarom zou dat niet wetenschappelijk zijn? Als men er (fictief) vanuitgaat dat je voor een binnenruimte 80% gevaccineerden nodig hebt, er gemiddeld in vlaandere bvb 85% is (dus normaal voldoende) en blijkt dat 20-50% van het aantal bezoekers aan Basic Fit uit Antwerpen-stad en Brussel HG komen (waar respectievelijk 70% en 50-60% gevaccineerd is), dan is de regio rond A'pen en BHG niet meer veilig.

Politiek kan je dan beslissen om voor de eenvoudig van reglementering dan maar alle fitnesscentra zo toe te passen.

En waarom dan niet bij andere sporten? Omdat je ziet dat die vaker in openbare ruimtes zijn (waar overheid zelf kan zorgen voor voldoende verluchting) en vaker afhangen van lidmaatschap op 1 plaats. Een volleyballer in Brussel zal niet zomaar kunnen trainen in Ternat.

Ik zeg niet dat het zeker zo is, maar ik ga er wel vanuit, meer dan dat er géén wetenschappelijke argumentatie achter zou zitten.

Er zijn gewoon te veel opinies en zelfverklaarde experts. Schoenmaker blijf bij je leest.
Veel mensen hebben iets tegen de experts en de maatregelen omdat ze er niet mee akkoord zijn, ookal hebben ze geen enkele (wetenschappelijke) basis om hun argumenten te staven.

De maatregelen zijn soms niet consequent, maar door maar te doen waar men in gelooft, gaan we echt nergens komen. En dan maar klagen dat de overheid onze vrijheid afneemt...

Waarom zou dat niet wetenschappelijk zijn? Als men er (fictief) vanuitgaat dat je voor een binnenruimte 80% gevaccineerden nodig hebt, er gemiddeld in vlaandere bvb 85% is (dus normaal voldoende) en blijkt dat 20-50% van het aantal bezoekers aan Basic Fit uit Antwerpen-stad en Brussel HG komen (waar respectievelijk 70% en 50-60% gevaccineerd is), dan is de regio rond A'pen en BHG niet meer veilig.

Politiek kan je dan beslissen om voor de eenvoudig van reglementering dan maar alle fitnesscentra zo toe te passen.

En waarom dan niet bij andere sporten? Omdat je ziet dat die vaker in openbare ruimtes zijn (waar overheid zelf kan zorgen voor voldoende verluchting) en vaker afhangen van lidmaatschap op 1 plaats. Een volleyballer in Brussel zal niet zomaar kunnen trainen in Ternat.

Ik zeg niet dat het zeker zo is, maar ik ga er wel vanuit, meer dan dat er géén wetenschappelijke argumentatie achter zou zitten.
Zo had ik er nog niet over nagedacht. Thanks voor het nieuwe inzicht.

Ha kijk, terug maskers voor 10-jarigen:

Dat 'enkel kinderen met symptomen worden getest' is wel een goede vooruitgang. Mijn crèche heeft nu net de derde sluiting sinds september (deze keer gelukkig niet mijn groep). Dus hopelijk is de volgende sluiting geen verplichte test maar gewoon heropening na 2 dagen zonder test. 4 kinderen positief ipv 2 is wel maar een symbolische regel, want de quarantaines worden bijna altijd getriggered door leerkrachten/medewerkers die positief testen, en daar is er nog steeds maar 1 positieve test nodig.

Verder wel benieuwd wat de besmettingscijfers gaan doen, hopelijk breken we ons vorig record zodat iedereen zo snel mogelijk immuun word en we deze quatsch achter ons kunnen laten. Goed in dat opzicht dat er geen afkoelingsweek komt na de herfstvakantie.

Verder heeft de Wever zich uitgesproken dat dit allemaal inderdaad op Vlaanderen is geforceerd door het 'vivaldi' clubje:
"Het Vivaldi-clubje (de federale regering, red.) gaan de pandemiewet afkondigen en dan heeft de federale regering eigenlijk alle macht."
"Op zich vindt ook Bart De Wever de invoering van het CST in Vlaanderen geen goed idee en hekelt hij het feit dat de verstrengingen van het Overlegcomité zich op Vlaanderen toespitsen en niet op Brussel en Wallonië (waar er al strengere maatregelen golden)."

Wallonie kan de vrijheid in Vlaanderen niet aanzien en moet ze afnemen. Elk jaar miljarden wegzuigen is niet genoeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan