Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blinde paniek waar ??
25% is besmet met COVID dus de testing was wel gepast ?

Ja en waar zijn de massale ziekenhuisopnames? Kinderen maken de ziekte quasi altijd asymptomatisch door. Laat dat zo verder gaan.

Ja en waar zijn de massale ziekenhuisopnames? Kinderen maken de ziekte quasi altijd asymptomatisch door. Laat dat zo verder gaan.

dat is dan gewoon negeren dat ze besmet zijn en ook besmettelijk zijn (al is het minder dan volwassenen)
Als je verspreiding wil beperken moet je wel weten wie en waar de besmettingen zitten.
Door niet te testen verberg je gewoon het probleem.

Het is dan nog een symboolmaatregel zodat mensen beseffen dat het nog altijd menens is. Mensen die behoren tot een risicogroep of schrik hebben om het over te krijgen zullen het wel opzetten waar het druk is en hun afstand houden. Dat is toch ook een kwestie van zelfregulering. Want wat is op den duur het verschil met het griepvirus dat ook kwetsbare groepen treft? Gaan we daarin nog een onderscheid maken of gaan we voortaan in het griepseizoen ook mondmaskers verplichten?
1,5 jaar in de pandemie hebben verscheidene mensen duidelijk nog niet door dat enkel een N95 masker de drager beschermt. De andere maskers beschermen de medemens, niet de drager. Triestig.

En ik zou inderdaad het zeker niet erg vinden dat men in het griepseizoen mondmaskers verplicht! Ben het kotsbeu om ziek te worden van die idioten die vinden dat ze onmisbaar zijn op het werk, met griep komen werken en zo iedereen aansteken.

dat is dan gewoon negeren dat ze besmet zijn en ook besmettelijk zijn (al is het minder dan volwassenen)
Als je verspreiding wil beperken moet je wel weten wie en waar de besmettingen zitten.
Door niet te testen verberg je gewoon het probleem.

Maar voor die kinderen is er is ook helemaal geen probleem dat ze besmet zijn.

Kinderen straffen met quarantaine en pijnlijke testen om volwassenen te beschermen. Vind jullie dat niet wat scheef ?

Eerst was het oke om jongeren zo te behandelen, maar werden kinderen grotendeels gerust gelaten. Dan kwamen de 12-18 jarige aan de beurt. En nu is het tot bij de babies geraakt. Hoe langer de pandemie duurt hoe meedogenlozer de maatschappij & politiek :).

Ik denk dat als je het als 65+ oke vind om kleine kinderen zo te behandelen om het voor jou iets 'veiliger' te maken, dat je geen goede mens bent.

We kunnen ook totaal niet testen en dan hebben we ook geen besmettingen hé

Voor de kinderen is het meestal geen probleem maar ze kunnen nog anderen besmetten.
Dan is een test toch het minste?
Of denk je dat ze geen pijn gaan hebben als bv grootmoeder in ziekenhuis ligt? Of papa die met long covid zit en niet meer kan spelen?

En als er een variant komt die enkel de jongeren treft moeten de volwassenen dan ook zo denken en waarom moet ik mij laten testen als het enkel kinderen treft?

Voor de kinderen is het meestal geen probleem maar ze kunnen nog anderen besmetten.
Of denk je dat ze geen pijn gaan hebben als bv grootmoeder in ziekenhuis ligt? Of papa die met long covid zit en niet meer kan spelen?

En als er een variant komt die enkel de jongeren treft moeten de volwassenen dan ook zo denken en waarom moet ik mij laten testen als het enkel kinderen treft?
Kinderartsen zijn van oordeel dat testen van kinderen en mondmaskerplicht meer nadelige gevolgen heeft en op lange termijn aan de kinderen schade toebrengt (NB 20/09/2021). Dreigen met doembeelden van geliefden in een ziekenhuisbed of extreme long covid verschijnselen, wijst eerder op paniek en angstzaaien. Als Covid endemisch is, is er een plan van lange aanpak nodig, niet het paniekvoetbal dat nu voor de zoveelste keer wordt gespeeld en waarop dan op snel samengeroepen meetings symboolmaatregelen genomen worden.

En wat is nog de kans dat een volledig gevaccineerde oudere de ziekte oploopt en sterft?

Want dat is natuurlijk wel het belangrijkste.
Vanaf wanneer is het een aanvaardbaar risico, als de kans 1 op 100 is? Is op 10.000?

Serieuze vraag hé, maar het is wel eentje die we ons mogen/moeten stellen.

De Belgische Academie voor Geneeskunde, die de verschillende organisaties voor kindergeneeskunde overkoepelt in ons land, roept op om de huidige coronamaatregelen op te schorten in scholen voor kinderen onder de twaalf jaar, in regio’s waar de epidemie stabiel is.

is momenteel niet stabiel in België

Kinderartsen zijn van oordeel dat testen van kinderen en mondmaskerplicht meer nadelige gevolgen heeft en op lange termijn aan de kinderen schade toebrengt (NB 20/09/2021). Dreigen met doembeelden van geliefden in een ziekenhuisbed of extreme long covid verschijnselen, wijst eerder op paniek en angstzaaien. Als Covid endemisch is, is er een plan van lange aanpak nodig, niet het paniekvoetbal dat nu voor de zoveelste keer wordt gespeeld en waarop dan op snel samengeroepen meetings symboolmaatregelen genomen worden.
Uit uw artikel:
De Belgische Academie voor Geneeskunde, die de verschillende organisaties voor kindergeneeskunde overkoepelt in ons land, roept op om de huidige coronamaatregelen op te schorten in scholen voor kinderen onder de twaalf jaar, in regio’s waar de epidemie stabiel is.
&
De kinderartsen stippen ook aan dat de huidige coronacijfers stabiel zijn

Dat gaat nu dus niet meer op.

Uit uw artikel:

&

Dat gaat nu dus niet meer op.
Maar een test is dus niet "het minste" zoals hier beweerd wordt. Het testen van een hele leeftijdsgroep zoals in Wommelgem is buitenproportioneel en onnodig. Een paniekreactie omdat er wat cijfers stijgen en kinderen opnieuw makkelijke slachtoffers zijn. Een nieuwe stijging in de herfst/winter was verwacht, toch zijn er blijkbaar nog zo'n paniekreacties nodig, is er weer volop sprake om symboolmatregelen te nemen en is er geen langetermijnplan. Dat laatste is er in andere landen wel, met duidelijke richtlijnen en vastgelegde acties die genomen worden op basis van de cijfers. En in de betere van die landen (in mijn opinie) wordt er alles aan gedaan om de impact op de minst risicovolle groep, de kinderen, zoveel als mogelijk te beperken.

Maar een test is dus niet "het minste" zoals hier beweerd wordt. Het testen van een hele leeftijdsgroep zoals in Wommelgem is buitenproportioneel en onnodig. Een paniekreactie omdat er wat cijfers stijgen en kinderen opnieuw makkelijke slachtoffers zijn. Een nieuwe stijging in de herfst/winter was verwacht, toch zijn er blijkbaar nog zo'n paniekreacties nodig, is er weer volop sprake om symboolmatregelen te nemen en is er geen langetermijnplan. Dat laatste is er in andere landen wel, met duidelijke richtlijnen en vastgelegde acties die genomen worden op basis van de cijfers. En in de betere van die landen (in mijn opinie) wordt er alles aan gedaan om de impact op de minst risicovolle groep, de kinderen, zoveel als mogelijk te beperken.

Ware het niet dat ze een kwart besmettingen hebben gevonden
Jij vindt het een paniekreactie : resultaat van de testen tonen aan dat er wel veel besmettingen zaten.

Welke landen zijn volgens jou dan beter bezig met de maatregelen voor kinderen?

Als we nu eens inzetten op het afzonderen van riscopatiënten?
Dat wordt altijd afgeschoten en belachelijk gemaakt, maar waarom zouden maatregelen per leeftijdscategorie zo belachelijk/niet werkend zijn?
Hoe je het ook draait of keert, je moet voornamelijk mensen boven de 65 beschermen. Hoe kan je die mensen beter beschermen dan hen beperkende maatregelen op te leggen?
Waarmee zou je de ziekenhuisopnames het meest beperken; iedereen terug mondmaskers in winkels en op scholen of 65+ hun nauwe contacten beperken tot 3 per maand?

Dat wordt altijd afgeschoten en belachelijk gemaakt, maar waarom zouden maatregelen per leeftijdscategorie zo belachelijk/niet werkend zijn?
Hoe je het ook draait of keert, je moet voornamelijk mensen boven de 65 beschermen. Hoe kan je die mensen beter beschermen dan hen beperkende maatregelen op te leggen?
Waarmee zou je de ziekenhuisopnames het meest beperken; iedereen terug mondmaskers in winkels en op scholen of 65+ hun nauwe contacten beperken tot 3 per maand?
Ik denk dat de reden iets was in de trant van dat er een gigantisch aantal mensen rondloopt met risicofactoren, en die ook meestal een gezin hebben. Maar ik ben niet zeker, misschien werd dat al eens besproken ofzo.

Ware het niet dat ze een kwart besmettingen hebben gevonden
Jij vindt het een paniekreactie : resultaat van de testen tonen aan dat er wel veel besmettingen zaten.
Asymptomatische besmettingen bij niet-risico patiënten. Wat nu dan? Iedereen thuis want die 25% is met de overige 75% in aanraking gekomen en die zullen allemaal wel eens met wat volwassen in contact zijn gekomen ... En het zal zich ook niet tot de gemeente zelf beperken. Wat de toegevoegde van die positieve testen nu is, ik weet het niet. De lokale extra maatregelen gaan volgens mij niet al te veel effect hebben. Laat zieken thuis, het residuele risico zullen we mee moeten leren leven. Als asymptomatische besmetting toch zo'n probleem blijkt, kan het Covid Safe Ticket ook zeker de schop op, want dat heeft geen enkel nut dan om verdere besmettingen in te perken.

"We rekenen op mensen hun gezond verstand en schaffen mondmaskerplicht af in de herfst.
CovidSafeTicket? Niet nodig. We rekenen op mensen hun gezond verstand."

Gevolg: coronacijfers schieten de hoogte in en mondmaskerplicht weer op tafel
2he0amxzms271.jpg

Asymptomatische besmettingen bij niet-risico patiënten. Wat nu dan? Iedereen thuis want die 25% is met de overige 75% in aanraking gekomen en die zullen allemaal wel eens met wat volwassen in contact zijn gekomen ... En het zal zich ook niet tot de gemeente zelf beperken. Wat de toegevoegde van die positieve testen nu is, ik weet het niet. De lokale extra maatregelen gaan volgens mij niet al te veel effect hebben. Laat zieken thuis, het residuele risico zullen we mee moeten leren leven. Als asymptomatische besmetting toch zo'n probleem blijkt, kan het Covid Safe Ticket ook zeker de schop op, want dat heeft geen enkel nut dan om verdere besmettingen in te perken.

goed voorstel : mensen die ziek zijn met covid moeten thuis blijven.
Geen ziekenhuis dus geen belasting van de zorg en alles kan gewoon doorgaan.
Dat gaat het virus wel een lesje leren.

OF eindelijk eens beseffen dat asymptomatisch kinderen nog altijd anderen kunnen besmetten die wel symptomatisch kunnen zijn en in ziekenhuis belanden.
Door te negeren en niet willen testen van kinderen bij hoogrisicocontacten, wat uiteindelijk meestal wel de oorzaak is, ga je niet de besmettingen minderen.

Most children do not develop symptoms when infected with the virus, or they develop a very mild form of the disease. However, research has shown that children can become infected, and can spread the virus to other children and adults while they are infectious.

Ik denk dat de reden iets was in de trant van dat er een gigantisch aantal mensen rondloopt met risicofactoren, en die ook meestal een gezin hebben. Maar ik ben niet zeker, misschien werd dat al eens besproken ofzo.
Ja, dat zou al wel eens kunnen besproken zijn. En kan je nu dan antwoorden op mijn vraag;

Want stel je voor dat er veel minder 65+ in het ziekenhuis belanden door sterk beperkende maatregelen voor hen, dan is er ginds gewoon plek voor die risicopatiënten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan