Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
pfff laat het toch geen waar zijn :-( ale 2020 all over again

Mijn bescheiden mening, gebaseerd op non-informatie noch cijfers, dus iedereen mag dit gerust afschrijven als pure quatsch:
Niet gevaccineerde, ouderen (65+) en hier en daar al wat zorgpersoneel geraakt besmet. Dat waren van de eersten die hun vaccins kregen.
Ik leid daar uit af dat de werking van vaccin grotendeels weg is na een 6-8tal maand. Dus rond nieuwjaar de grote miserie als de 40-60jarigen hun vaccinwerking af begint te nemen ... hence zal het tegen dan weer serieus koekenbak zijn met alle strenge maatregelen vandien

UK was ook snel in de eerste fase met hun vaccins, en daar gaat het ook slechter dan de rest van europa

Jongens toch, wéér die mondmaskers op ... net wanneer ik klaar stond om die krengen ritueel te verbranden.

1. Focus leggen op bescherming van risicogroepen
2. Rekenen op gezond verstand van de bevolking
3. Erkennen dat het virus deel wordt van het "bioritme" van de bevolking, net zoals de griep. Griep eist ook jaarlijks mensenlevens, maar daar worden geen vrijheidsrovende maatregelen aan gekoppeld.
4. Budget voorzien zodat de zorg eventuele golven kan opvolgen tot er beheersing is van deze nieuwe ziekte

Als we de maatregelen gaan terugschroeven is dat toch ook een impliciete erkenning dat de vaccinatiecampagne voor een stuk mislukt is. Wat is dan de uitweg? Jaarlijks meerdere boostervaccins geven en mondmaskers blijven dragen tot we over een jaar of 5 er van verlost zijn?

Het paniekvoetbal is duidelijk weer begonnen. Het beloofde land van de vrijheid na een vaccinatie was weer een mooie wortel om voor de ezels te houden.
Er is enkel een zomer van vrijheid beloofd, en we zijn ondertussen al herfst :p

En dan nog, als je enkel met oogkleppen naar de wortel kijkt, is het uw eigen schuld want zowat alle experten en internationale instellingen waarschuwden al sinds juni (of vroeger) voor de 4e golf; zelfs met vaccinatie.

Die massale testing van ocharme alle -12-jarigen in Wommelgem, dat ademt 'blinde paniek'.

Blinde paniek waar ??
25% is besmet met COVID dus de testing was wel gepast ?

Jongens toch, wéér die mondmaskers op ... net wanneer ik klaar stond om die krengen ritueel te verbranden.

3. Erkennen dat het virus deel wordt van het "bioritme" van de bevolking, net zoals de griep. Griep eist ook jaarlijks mensenlevens, maar daar worden geen vrijheidsrovende maatregelen aan gekoppeld.
4. Budget voorzien zodat de zorg eventuele golven kan opvolgen tot er beheersing is van deze nieuwe ziekte

Als we de maatregelen gaan terugschroeven is dat toch ook een impliciete erkenning dat de vaccinatiecampagne voor een stuk mislukt is. Wat is dan de uitweg? Jaarlijks meerdere boostervaccins geven en mondmaskers blijven dragen tot we over een jaar of 5 er van verlost zijn?
Ik vraag me af wanneer we ooit nog van die mondmaskers zullen afgeraken als men die nu weer invoert. Dat is dan minstens voor tot in maart dat we vertrokken zijn. En dat terwijl dat er in winkels bijvoorbeeld niet eens zo veel besmettingen zijn.

Ik vraag me af wanneer we ooit nog van die mondmaskers zullen afgeraken als men die nu weer invoert. Dat is dan minstens voor tot in maart dat we vertrokken zijn.
Het is dan nog een symboolmaatregel zodat mensen beseffen dat het nog altijd menens is. Mensen die behoren tot een risicogroep of schrik hebben om het over te krijgen zullen het wel opzetten waar het druk is en hun afstand houden. Dat is toch ook een kwestie van zelfregulering. Want wat is op den duur het verschil met het griepvirus dat ook kwetsbare groepen treft? Gaan we daarin nog een onderscheid maken of gaan we voortaan in het griepseizoen ook mondmaskers verplichten?

Het is dan nog een symboolmaatregel zodat mensen beseffen dat het nog altijd menens is. Mensen die behoren tot een risicogroep of schrik hebben om het over te krijgen zullen het wel opzetten waar het druk is en hun afstand houden. Dat is toch ook een kwestie van zelfregulering. Want wat is op den duur het verschil met het griepvirus dat ook kwetsbare groepen treft? Gaan we daarin nog een onderscheid maken of gaan we voortaan in het griepseizoen ook mondmaskers verplichten?
Ik vind het ook maar logisch dat men dan de lijn doortrekt en ook tijdens het griepvirus mondmaskers invoert. Dat betekent dus elke winter van november tot en met februari mondmaskers dragen. En invoering van het griepsafe ticket.

Jaarlijks 9000 ziekenhuisopnames door griep in Nederland.
Aan de huidige cijfers zo'n 18000 ziekenhuisopnames door Corona per jaar.

Nee, die 2 zijn niet te vergelijken.

Jaarlijks 9000 ziekenhuisopnames door griep in Nederland.
Aan de huidige cijfers zo'n 18000 ziekenhuisopnames door Corona per jaar.

Nee, die 2 zijn niet te vergelijken.
Corona is relatief nieuw, nu de vaccinatiegraad behoorlijk hoog ligt zullen die cijfers zich toch wel stabiliseren. Indien niet stel ik me de vraag bij de efficiëntie van die vaccins. Verhoudingsgewijs liggen er meer niet-gevaccineerden in het ziekenhuis door corona dan wél-gevaccineerden.

Mijn bescheiden mening, gebaseerd op non-informatie noch cijfers, dus iedereen mag dit gerust afschrijven als pure quatsch:
Niet gevaccineerde, ouderen (65+) en hier en daar al wat zorgpersoneel geraakt besmet. Dat waren van de eersten die hun vaccins kregen.
Ik leid daar uit af dat de werking van vaccin grotendeels weg is na een 6-8tal maand. Dus rond nieuwjaar de grote miserie als de 40-60jarigen hun vaccinwerking af begint te nemen ... hence zal het tegen dan weer serieus koekenbak zijn met alle strenge maatregelen vandien

UK was ook snel in de eerste fase met hun vaccins, en daar gaat het ook slechter dan de rest van europa
corona zal imo nog jaren duren , als het al ooit zal verdwijnen . Mondmaskers voor lagere scholen zijn not done ! puur trauma dat je creëert voor die kinderen . Geef ze dan een vaccin van zodra het kan , maar laat dat masker achterwege , ventileren ondertussen !

Corona is relatief nieuw, nu de vaccinatiegraad behoorlijk hoog ligt zullen die cijfers zich toch wel stabiliseren. Indien niet stel ik me de vraag bij de efficiëntie van die vaccins. Verhoudingsgewijs liggen er meer niet-gevaccineerden in het ziekenhuis door corona dan wél-gevaccineerden.
Ik denk dat het toch al geweten is dat de vaccins minder goed werken dan gehoopt ?

Dat zijn de cijfers van vandaag he (+-50 opnames per dag). Dus dat is al incl de hoge vaccinatiegraad...
En natuurlijk liggen er verhoudingsgewijs meer niet-gevaccineerden dan wel-gevaccineerden in het ziekenhuis. Bij die mensen die in het ziekenhuis belanden met griep zullen er procentueel ook wel minder griep-gevaccineerden bij zijn he.

vaccins werken nog beter dan de gemiddelde griepvaccins en zijn nog ongelofelijk doeltreffend om ernstige symptomen te bestrijden en je uit ziekenhuis te houden.
En dat is wat telt. Mijn vader is onlangs ook positief getest en had milde symptomen, maar was wel tweemaal gevaccineerd. Had die dat een half jaar geleden gehad zou het mogelijk erger zijn geweest. Mogelijk, want iedereen reageert er anders op. Maar toch.

Als we de focus dus leggen op de bescherming van risicogroepen (die vaker opgenomen worden) en een degelijke opvangcapaciteit van de zorg, moeten we de maatschappij niet teveel beperkingen opleggen.

Ik denk dat het toch al geweten is dat de vaccins minder goed werken dan gehoopt ?
De vaccins werken beter dan gehoopt, zoals al gezegd.

Het "probleem" dat veel mensen vergeten, is dat dit virus veel besmettelijker is dan vele andere virussen waarmee ze proberen te vergelijken.

Hoe meer besmettingen, hoe hoger het absolute cijfer ook als is het relatieve cijfer heel laag. En dit geldt voor zowel besmettingen als ziekenhuisopnames, zowel voor gevaccineerden als niet gevaccineerden.

corona zal imo nog jaren duren , als het al ooit zal verdwijnen . Mondmaskers voor lagere scholen zijn not done ! puur trauma dat je creëert voor die kinderen . Geef ze dan een vaccin van zodra het kan , maar laat dat masker achterwege , ventileren ondertussen !
Trauma’s nog wel, laten we de hyperbolen aan mac-bc over laten.

Hetzelfde met die corona test. Onaangenaam? Absoluut. Maar er zijn er hier die doen alsof die kinderen geslacht worden.

Trauma’s nog wel, laten we de hyperbolen aan mac-bc over laten.

Hetzelfde met die corona test. Onaangenaam? Absoluut. Maar er zijn er hier die doen alsof die kinderen geslacht worden.
Als ge moet overdrijven om uw punt te maken , zal het waarschijnlijk geen goed punt zijn denk ik dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan