Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch grappig om bepaalde winkelbedienden van de supermarkt hier voor het eerst hun hele gezicht te zien :D
En die mensen waren precies content dat ze hun klanten ook weer volledig zagen. Ik vond het in elk geval een beetje gek om weer zo rond te wandelen in de winkel :] Op school hier is't ook ineens helemaal afgeschaft.

Zijn die mondmaskers ook niet vooral een symbooldossier geworden?

Voor mij was/is dat echt het minste van alle maatregelen... ik moest dat voorheen al regelmatig dragen op het werk en ik zal dat nu nog moeten. Waarschijnlijk was ik dat al gewoon zeker.
Niet alleen een symbooldossier, ook gewoon grotendeels een symboolmaatregel.

Ik ga da nog doen, afhankelijk van de drukte.
Ik had mijn masker ook bij in de winkel, maar heb het niet opgezet, het was niet zo druk.
Ik denk dat er toch wel zo een 40 tot 50 % van de mensen het masker nog op hadden.
Het personeel in de winkel had het masker toch ook nog bij de hand zag ik.
Toch grappig om bepaalde winkelbedienden van de supermarkt hier voor het eerst hun hele gezicht te zien :D
En die mensen waren precies content dat ze hun klanten ook weer volledig zagen. Ik vond het in elk geval een beetje gek om weer zo rond te wandelen in de winkel :] Op school hier is't ook ineens helemaal afgeschaft.
Dat vond ik ook wel, ook wel raar om die mensen dan voor de eerste keer te zien.
Meestal zien ze er dan toch wel anders uit dan je had verwacht, of dan het beeld dat je je gevormd had van hen.

Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat je niet mag onderschatten hoezeer sommige mensen het vertrouwen in de overheid verloren zijn door de ganse coronapandemie en dan kan ik op een bepaalde manier wel begrijpen dat mensen bang zijn dat bepaalde zaken niet meer gaan verdwijnen. Maar gelukkig zitten we hier in europa met genoeg mogelijkheden als bevolking om druk te zetten dat we dat zelf in de hand hebben dus ik geloof niet dat we ons nu zorgen moeten maken.
Iets wat er niet is kan je ook niet kwijt geraken, ik heb al lang geen vertrouwen meer in de overheid, lang voor corona en ik denk dat er heel veel mensen zo zijn. Heel de corona historie heeft daar uiteraard ook geen verbetering in gebracht

Ik blijf het mondmasker in de winkel toch nog dragen. Ik denk dat de (buik)griep en andere luchtwegaandoeningen keihard gaan toeslaan deze herfst en winter.

Zou het afschermen van iedere mogelijke ziektekiem door het dragen van mondmaskers het immuunsysteem niet beginnen aantasten en er voor zorgen dat de natuurlijke weerstand volledig verdwijnt?

Is het niet beter om terug eens 'ziek' te worden zodanig dat we beter beschermd zijn in de toekomst?

Zou het afschermen van iedere mogelijke ziektekiem door het dragen van mondmaskers het immuunsysteem niet beginnen aantasten en er voor zorgen dat de natuurlijke weerstand volledig verdwijnt?

Is het niet beter om terug eens 'ziek' te worden zodanig dat we beter beschermd zijn in de toekomst?
Ik geloof daar dus niks van ik neem dan nog zelfs medicatie die mijn immunesysteem onderdrukt, de huidige keelontsteking is minder zwaar dan voor corona dus na 1.5 jaar met masker rondlopen en handen ontsmetten ben ik qua immuniteit niet op achteruit gegaan.

Ik geloof daar dus niks van ik neem dan nog zelfs medicatie die mijn immunesysteem onderdrukt, de huidige keelontsteking is minder zwaar dan voor corona dus na 1.5 jaar met masker rondlopen en handen ontsmetten ben ik qua immuniteit niet op achteruit gegaan.
Medische professionals denken er nochtans anders over!
Mijn huisarts ziet alvast net wat meer "gewone" ziektes, die wat fellere symptomen presenteren en wat langer duren dan normaal.

Immuniteitsopbouw door blootstelling aan bacteriën en virussen is een feit, dat is trouwens hoe vaccins werken, dus neem de blootstelling weg door lockdowns, maskers, alco gelletjes enzoverder, dan is het niet ondenkbaar dat de immuniteit wat afneemt.

Nooit echt meegedaan aan die gelletjes. Gewoon hygiene en mondmasker waar nodig.
Merk wel dat ik nu ook nog soms twijfel of ik het moet aandoen of niet, terwijl het niet meer hoeft in feite.
Zo'n sportpaleis toestanden zie ik toch nog niet zitten. Hoeveel schrik kun je krijgen na anderhalf jaar voor mensen? Bah.

Medische professionals denken er nochtans anders over!
Mijn huisarts ziet alvast net wat meer "gewone" ziektes, die wat fellere symptomen presenteren en wat langer duren dan normaal.

Immuniteitsopbouw door blootstelling aan bacteriën en virussen is een feit, dat is trouwens hoe vaccins werken, dus neem de blootstelling weg door lockdowns, maskers, alco gelletjes enzoverder, dan is het niet ondenkbaar dat de immuniteit wat afneemt.

Er is natuurlijk wel nog een verschil tussen ons immuunsysteem dat door de maatregelen met bepaalde virussen nog niet in aanraking kwam en die virussen dus NU even vrij spel hebben omdat we die virussen nog niet kenden, en ons immuunsysteem dat effectief "beschadigd" zou zijn.

Bah gisteren positief getest op corona, zag ik wel niet aankomen...
24 jaar en gevaccineerd, dus ben er nu niet super ziek van, maar hoop toch dat ik asap genees en er verder niks aan overhoud.
Toch even een harde reminder dat die zever nog niet voorbij is... :headshake:

Bah gisteren positief getest op corona, zag ik wel niet aankomen...
24 jaar en gevaccineerd, dus ben er nu niet super ziek van, maar hoop toch dat ik asap genees en er verder niks aan overhoud.
Toch even een harde reminder dat die zever nog niet voorbij is... :headshake:
Niet steriliserend vaccin he. Normaal gezien zal dat wel een veel milder ziekteverloop hebben.
Mijn zus en hare man hebben net ook een coronabesmetting achter de rug. Beide gevaccineerd. Wel niet meer symptomen dan een stevige loopneus.

Niet steriliserend vaccin he. Normaal gezien zal dat wel een veel milder ziekteverloop hebben.
Mijn zus en hare man hebben net ook een coronabesmetting achter de rug. Beide gevaccineerd. Wel niet meer symptomen dan een stevige loopneus.
Ja ik weet het, rationeel bekeken gaat het allemaal wel meevallen, maar het is gewoon echt even schrikken als je het niet ziet aankomen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan