Lobmans
Well-known member
https://www.bhf.org.uk/what-we-do/n...t-and-circulatory-disease-deaths-in-under-65s
Er zijn toch aanwijzingen dat de cijfers wat betreft hartaanvallen stijgen. Of dit nu door corona of vaccinatie is maakt in se niet veel uit. Maar lijkt me toch iets om te onderzoeken nietwaar?
Ik krijg er een beetje de kriebels van dat het nooit corona isHet kan vanalles zijn maar zeker niet corona!
Voor hetzelfde geld hebben mensen met klachten meer schrik om bij de dokter te gaan wegens corona en is daardoor corona mogelijks wel een factor die de stijgende cijfers kan verklaren.
Ik denk dat de indirecte gevolgen van een covidbesmetting hier nochtans al vaak genoeg besproken zijn geweest en niemand resoluut zal ontkennen dat covid op langere termijn nog ongekende gevolgen kan hebben voor de gezondheid van mensen.
Maar de "discussie" die momenteel maar al te vaak op internet gevoerd wordt bij zulke artikels over hartfalen, is het feit dat dit allemaal bewijs zou zijn van dat dit te wijten is aan de vaccins die gezonde mensen quasi instant doen sterven, dus toch net iets minder genuanceerd dan uw bewering

Het kan vanalles zijn maar zeker niet corona!
Het onderscheid is trouwens wel degelijk relevant. Indien het door covid komt, is er een extra incentive om ook jongere mensen te vaccineren. Als het door vaccinatie komt is het omgekeerde mogelijk waar. Dan is er net een extra risico verbonden aan vaccinatie van jonge mensen.