Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog enkele, de titel spreekt voor zich, voor wie niet graag verder klikt.
Want wie wel verder klikt ziet bronnen zoals:

9 For News (of Nine For News) is een complottheorieënwebsite die allerhande pseudowetenschap, kwakzalverij en andere complottheorieën publiceert en aanprijst. Je mag er de typische onzin over chemtrails, de Illuminati en de Reptilian aliens verwachten, en helaas ook een heleboel levensgevaarlijke kwakzalverij, maar nieuws gebaseerd op realiteit is er niet bij.

Dr Eddy Bettermann MD focus on Biological Medicine (Biologische Medizin), Darkfield Microscopy (Dunkelfeld Mikroskopie), Orthomolecular Medicine (Orthomolekulare Medizin), Ayurvedic Medicine (Ayurveda), Psychosomatic Medicine (Psychosomatische Medizin), raw food (Rohkost), fasting (Fasten): Our primary integrative medicine goal is the maintenance of your health and wellness, and we are committed to safe and effective healthcare.

Kortom: complete onzin. Mensen die daarin geloven zijn gewoon niet in staat kritisch na te denken. Maar goed, ik vermoed dat dit gewoon een dubbel is van de vorige kwast die over ivermectine begon.

Want wie wel verder klikt ziet bronnen zoals:
Kortom: complete onzin. Mensen die daarin geloven zijn gewoon niet in staat kritisch na te denken. Maar goed, ik vermoed dat dit gewoon een dubbel is van de vorige kwast die over ivermectine begon.
Ik was er ook aan begonnen, maar blij dat je me voor bent.

Die NineForNews heeft ook aangegeven dat de CIA achter de aanslag van Charlie Hebdo zat. En wij moeten dit dan serieus nemen?

Laat dit een wijze raad zijn: je bent terecht gekomen in een rabbit hole van (des)informatie waar men op slinkse wijze mensen bijeen brengt die capaciteit ontbreken om gebeurtenissen zoals Corona en aanslagen te verwerken en te plaatsen als een logisch gevolg van willekeurige oorzaken. Men brengt alles in verband met elkaar en proberen een groteske verklaring te zoeken. Geef nu toe: een groots door de Pharma opgezet plan samen met China om medicijnen, vaccinaties en 5g chips te verspreiden en zo een stap dichter te zijn bij world domination klinkt toch vele spannender dan een Corona-virus dat van dier op mens (al dan na een onderzoek) is overgesprongen.
Het ergste van al is dat dergelijke websites steunen op bezoekers die klikken op aanlokkelijke titels, waardoor de eigenaars gewoon de inkomsten kunnen innen.

Je mag mijn post wel lezen en denken ‘och, arme schapen’. Maar ik kan je verzekeren dat de wereld er mooier gaat uit zien als je iets meer moeite steekt om de informatie die je binnen krijgt kritisch te bekijken.

Je mag mijn post wel lezen en denken ‘och, arme schapen’. Maar ik kan je verzekeren dat de wereld er mooier gaat uit zien als je iets meer moeite steekt om de informatie die je binnen krijgt kritisch te bekijken.
Elj8WeQ.jpg

Het ironische is dat de personen die andere mensen als "schaap" bestempelen meestal zelf geen cohorente mening kunnen vormen en enkel kunnen herkauwen wat ze op bepaalde andere kanalen tegenkomen :p

Daarnet de kleine onverwachts moeten laten opnemen voor een longontsteking.
Dat ze in de ziekenhuizen toch maar vlug de CovidPass invoeren want ik wist niet dat de bezoekregelingen daar nog zo streng waren, zelfs ik als vader mag maar één uurtje langs gaan en m'n vriendin mag totaal niet buiten. :unsure:

Benjamin Damme: "Als je niet ziekt bent, ben je minder besmettelijk dan wanneer je ziek bent"

Oké als je hoest of niest is de kans op overdracht iets groter. Maar zoals hij het op tv kwam verkondigen leek het. Niet ziek = niet besmettelijk

Enigste waar ik niet zeker van ben is ofdat die 3de prik dezelfde versie moet zijn als uw eerste 2 of dat dat niets uitmaakt.
Er wordt, dacht ik, enkel nog Pfizer geleverd aan ons land.

Er wordt, dacht ik, enkel nog Pfizer geleverd aan ons land.

Ah, dan is het logisch dat ik een voorstel van pfizer krijg terwijl ik 2 keer moderne heb gehad.

Vond het gewoon raar omdat in de algemene communicatie staat moderna OF pfizer. als 3de prik.
En het zou zonde zijn dat ik een pfizer ga afhalen indien het eigenlijk een foutje is en ik eigenlijk een moderna moest krijgen.
Maar als dat niet belangrijk is, dan boeit mij dat niet en haal ik gewoon die 3de pfizer.

EDIT : even gebeld, voor 3de prik maakt het type niet uit. Daar beide mRNA vaccins zijn.

Laatst bewerkt:
Daarnet de kleine onverwachts moeten laten opnemen voor een longontsteking.
Dat ze in de ziekenhuizen toch maar vlug de CovidPass invoeren want ik wist niet dat de bezoekregelingen daar nog zo streng waren, zelfs ik als vader mag maar één uurtje langs gaan en m'n vriendin mag totaal niet buiten. :unsure:
Dan is het strenger dan vroeger. Ergens begin dit jaar mocht mijn vrouw wel buiten (ze bleef ‘s nachts wel bij de kleine). Ik mocht zo vaak over en tweer komen als wou. Wel een test toen moeten doen en een mondmasker opzetten als de verpleging er was.

Dan is het strenger dan vroeger. Ergens begin dit jaar mocht mijn vrouw wel buiten (ze bleef ‘s nachts wel bij de kleine). Ik mocht zo vaak over en tweer komen als wou. Wel een test toen moeten doen en een mondmasker opzetten als de verpleging er was.
Hangt ook af van ziekenhuis tot ziekenhuis. Ze kunnen dat gewoon zelf bepalen en je hebt je er maar bij neer te leggen. Wat mij betreft hallucinant dat hier federaal geen vaste richtlijnen waren voor opgesteld. Dan waren ze bij jou zeer mild, ik heb vijf maanden moeten wachten voor ik eens op bezoek kon (wel niet minderjarig). Nu sinds september mag er één persoon op bezoek.

Hangt ook af van ziekenhuis tot ziekenhuis. Ze kunnen dat gewoon zelf bepalen en je hebt je er maar bij neer te leggen. Wat mij betreft hallucinant dat hier federaal geen vaste richtlijnen waren voor opgesteld. Dan waren ze bij jou zeer mild, ik heb vijf maanden moeten wachten voor ik eens op bezoek kon (wel niet minderjarig). Nu sinds september mag er één persoon op bezoek.
De willekeur zou inderdaad wel aangepakt moeten worden. Nu was ik uiteraard heel blij dat het zo was. We hadden grote schrik dat ik helemaal niet in het ziekenhuis mocht komen, maar men begreep daar blijkbaar ook dat je als ouder niet zomaar je kind een week daar kan laten zonder het te zien.
De overige afdelingen waren een pak strenger. Enkel de materniteit en pediatrie waren zo ‘los’.

Edit: omdat er nog geen vaccinaties waren had ik er niet mee ingezeten om elke dag een wisser, al was het betalend, te laten zetten om binnen te kunnen. Ik denk dat het COVID safe ticket hier een grote meerwaarde kan ik betekenen.
Dat, en een beperking op de bezoekregeling. Ik geloof erin dat men door:

- verplichten mondmasker ziekenhuis
- COVID safe ticket / test
- Beperking van het aantal bezoekers

Men de ziekenhuizen een pak veiliger kan maken. Het heeft geen enkele zin dat er in normale tijden soms tot 25 verschillende bezoekers voor één patiënt kon langskomen. Of het moet palliatieve zijn, en dan nog..

De willekeur zou inderdaad wel aangepakt moeten worden. Nu was ik uiteraard heel blij dat het zo was. We hadden grote schrik dat ik helemaal niet in het ziekenhuis mocht komen, maar men begreep daar blijkbaar ook dat je als ouder niet zomaar je kind een week daar kan laten zonder het te zien.
De overige afdelingen waren een pak strenger. Enkel de materniteit en pediatrie waren zo ‘los’.

Edit: omdat er nog geen vaccinaties waren had ik er niet mee ingezeten om elke dag een wisser, al was het betalend, te laten zetten om binnen te kunnen. Ik denk dat het COVID safe ticket hier een grote meerwaarde kan ik betekenen.
Dat, en een beperking op de bezoekregeling. Ik geloof erin dat men door:

- verplichten mondmasker ziekenhuis
- COVID safe ticket / test
- Beperking van het aantal bezoekers

Men de ziekenhuizen een pak veiliger kan maken. Het heeft geen enkele zin dat er in normale tijden soms tot 25 verschillende bezoekers voor één patiënt kon langskomen. Of het moet palliatieve zijn, en dan nog..
Ik had er toen ook geen enkel probleem mee om een test af te leggen, maar ook daarmee werd er geen bezoek toegestaan. Uiteraard was het begrijpelijk dat er geen 25 bezoekers werden toegestaan, maar één bezoeker eenmaal per week had wat mij betreft moeten kunnen. Zo hebben sommige ziekenhuizen het ook toegepast, en iirc was dat ook het gegeven advies vanuit de overheid. Desondanks hebben andere ziekenhuizen zichzelf gedurende een half jaar of meer compleet afgesloten. Tijdens de eerste lockdown zijn er mensen in die omstandigheden gestorven. Ik ben zeer vaak voorstander geweest van de maatregelen, maar dat was er toch echt over.

Binnen de ziekenhuizen kan dat zelfs verschillen van afdeling tot afdeling, en ook op zo'n afdeling past m'n de regels week na week wel terug wat aan. Op de kinderafdeling waar m'n zoontje ligt waren we gisteren nog aan het praten met een vrouw wiens peuter een beenbreuk had. Niks kritieks dus, maar blijkbaar vereist dat wel een lange opname tot mss zelfs zeven weken. De eerste weken mocht ze slechts om de week met haar partner wisselen om eens naar huis te gaan, haar partner mocht toen enkel tussen 17u en 18u op bezoek gaan, broertje en zusje mochten totaal niét komen, ... Dat werd in principe alvast iets versoepeld, al is het nog steeds redelijk streng. Op andere afdelingen zijn de regels dan weer anders. En dat alles dan al terwijl men aan de ingang een automatische scanner heeft geplaatst waarbij ge uw pas en COvid Safe Ticket moet laten scannen én een korte vragenlijst in moet vullen over bij wie ge moet zijn en wat uw relatie is. Het is dus niet dat ge los van de regels op de afdelingen zelf, gewoon zomaar het ziekenhuis binnen kunt.

Ik vind het goed dat men zeer streng is qua bezoek, maar vind nu wel dat er voor de partners gewoon geen beperkingen zouden moeten zijn tov vroeger. Dat men andere bezoekers zoveel mogelijk wil weren daar heb ik dan wel alle begrip voor, dat zou men voor mij zelfs post-corona mogen aanhouden want ik ben iemand die op ziekenbezoek gaan sowieso maar een vervelend en ergens ook nutteloos concept vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan