Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo ontstaat fake news dus...check eerst uw feiten voor ge dergelijke onzin gaat verkopen.

Klopt. Het meeste fake news en complottheorieën zijn dan ook geen uit de duim gezogen fantasietjes, maar gewoon feiten die verkeerd begrepen werden en/of verkeerd werden doorverteld.

Neem nu bv het feit/fabeltje dat de vaccins gebruikt worden om de wereldbevolking uit te dunnen:
Bill Gates heeft effectief wel gezegd dat hij dmv vaccinatie iets wil doen aan de overbevolking. Door grootschalige vaccinatiecampagnes (los van covid) in derdewereldlanden wil hij er namelijk voor zorgen dat de levenskansen van kinderen daar stijgen en de bevolking daar op termijn niet meer de noodzaak voelt om te kweken zoals konijnen aangezien door die vaccinaties er gewoon meer zekerheid is dat hun kindje gezond zal opgroeien en hun nageslacht dus verzekerd is. De "wappies" misinterpreteren/misbruiken die uitspraak (die letterlijk in oude interviews te zien is) natuurlijk om te stellen dat Gates jarenlang geleden al op het plannetje broedde om een pandemie op de wereld los te laten waarvoor de big pharma vervolgens vaccins zou lanceren die ons allemaal zou gaan doden.

Diezelfde Gates liet ook weten dat het dan ook belangrijk is om te registreren wié er juist gevaccineerd is (want de administratie in zulke landen is wat chaotischer dan in de westerse wereld) en een elektronische registratie zou een goede oplossing zijn, info die op een chip wordt opgeslagen (een chip op een kaart). Ge moogt 2 keer raden wat de wappies van die uitspraak gemaakt hebben ;)

Maar om terug on topic te komen: als iemand zoals Jasper zo'n uitspraak hiér op het forum doet, zal hij vlug gecorrigeerd worden door anderen en ook (zoals hierboven blijkt) aanvaarden dat hij gecorrigeerd wordt. Als Jasper zo'n bewering zou doen op FB waar Georgette en Marcel meelezen, dan gaan Georgette en Marcel dat lezen en verkeerd begrijpen en vervolgens doorvertellen tegen Sabrina en Detlev die in volle colère in allerhande groepjes gaan posten welk schandalig nieuwtje ze weer viavia ontdekt hebben over wat die regering allemaal met ons van plan is.

Alhoewel die complottheorieën vaak compleet belachelijk zijn, vind ik het ergens ook wel weer een boeiend fenomeen :)

Klopt. Het meeste fake news en complottheorieën zijn dan ook geen uit de duim gezogen fantasietjes, maar gewoon feiten die verkeerd begrepen werden en/of verkeerd werden doorverteld.

Neem nu bv het feit/fabeltje dat de vaccins gebruikt worden om de wereldbevolking uit te dunnen:
Bill Gates heeft effectief wel gezegd dat hij dmv vaccinatie iets wil doen aan de overbevolking. Door grootschalige vaccinatiecampagnes (los van covid) in derdewereldlanden wil hij er namelijk voor zorgen dat de levenskansen van kinderen daar stijgen en de bevolking daar op termijn niet meer de noodzaak voelt om te kweken zoals konijnen aangezien door die vaccinaties er gewoon meer zekerheid is dat hun kindje gezond zal opgroeien en hun nageslacht dus verzekerd is. De "wappies" misinterpreteren/misbruiken die uitspraak (die letterlijk in oude interviews te zien is) natuurlijk om te stellen dat Gates jarenlang geleden al op het plannetje broedde om een pandemie op de wereld los te laten waarvoor de big pharma vervolgens vaccins zou lanceren die ons allemaal zou gaan doden.

Diezelfde Gates liet ook weten dat het dan ook belangrijk is om te registreren wié er juist gevaccineerd is (want de administratie in zulke landen is wat chaotischer dan in de westerse wereld) en een elektronische registratie zou een goede oplossing zijn, info die op een chip wordt opgeslagen (een chip op een kaart). Ge moogt 2 keer raden wat de wappies van die uitspraak gemaakt hebben ;)

Maar om terug on topic te komen: als iemand zoals Jasper zo'n uitspraak hiér op het forum doet, zal hij vlug gecorrigeerd worden door anderen en ook (zoals hierboven blijkt) aanvaarden dat hij gecorrigeerd wordt. Als Jasper zo'n bewering zou doen op FB waar Georgette en Marcel meelezen, dan gaan Georgette en Marcel dat lezen en verkeerd begrijpen en vervolgens doorvertellen tegen Sabrina en Detlev die in volle colère in allerhande groepjes gaan posten welk schandalig nieuwtje ze weer viavia ontdekt hebben over wat die regering allemaal met ons van plan is.

Alhoewel die complottheorieën vaak compleet belachelijk zijn, vind ik het ergens ook wel weer een boeiend fenomeen :)
Het grote probleem met dat soort mensen is dat ze met geen feiten te overtuigen zijn. Die zitten zo vast in hun eigen waarheid dat er geen weg terug meer is. Ik wil mezelf ook absoluut niet wegzetten als iemand die foutloos schrijft, maar het is echt geen toeval dat dat soort mensen een bedenkelijk niveau van schrijven hebben.

Wat ligt er op tafel van Overlegcomité? Eventuele versoepeling van mondmaskerplicht wordt grootste twistappel
Why tf zou het zelf nog maar een vraag moeten zijn om de mondmaskers te laten vallen? >90% van de Vlaamse volwassenen is volledig gevaccineerd, als dat nog niet voldoende is gaat het nooit voldoende zijn en kan je in 2038 nog mondmaskers dragen.

En dan ondertussen lees je dit: Kwart van jongvolwassenen vertoont symptomen van depressie
<<"Zo worden jongvolwassenen (18-29 jaar) nog steeds het meest getroffen door angst- (27 procent) en depressieve symptomen (24,5 procent), terwijl ouderen (65 jaar en ouder) het minst worden getroffen (respectievelijk 7 procent en 6 procent).">> Nuanceverschilletje eh.

Rekken om te rekken.

Het grote probleem met dat soort mensen is dat ze met geen feiten te overtuigen zijn. Die zitten zo vast in hun eigen waarheid dat er geen weg terug meer is. Ik wil mezelf ook absoluut niet wegzetten als iemand die foutloos schrijft, maar het is echt geen toeval dat dat soort mensen een bedenkelijk niveau van schrijven hebben.
Vaak zijn dat ook gewoon mensen met een zekere frustratie over de complexe maatschappij, waarin ze niet helemaal meekunnen (of toch zo worden bekeken). Als er dan zo'n rechtoe rechtaan interpretatie van een complex feit verschijnt, met een duidelijk verhaal over wie de slechten zjn en wat er moet gedaan worden, én door dat aan te hangen krijgen ze een deel zelfwaarde terug (want zij snappen het, de overgrote massa schapen niet), is dat gewoon heel aantrekkelijk.

Wat ligt er op tafel van Overlegcomité? Eventuele versoepeling van mondmaskerplicht wordt grootste twistappel

Why tf zou het zelf nog maar een vraag moeten zijn om de mondmaskers te laten vallen? >90% van de Vlaamse volwassenen is volledig gevaccineerd, als dat nog niet voldoende is gaat het nooit voldoende zijn en kan je in 2038 nog mondmaskers dragen.

En dan ondertussen lees je dit: Kwart van jongvolwassenen vertoont symptomen van depressie
<<"Zo worden jongvolwassenen (18-29 jaar) nog steeds het meest getroffen door angst- (27 procent) en depressieve symptomen (24,5 procent), terwijl ouderen (65 jaar en ouder) het minst worden getroffen (respectievelijk 7 procent en 6 procent).">>
Nuanceverschilletje. :)

Ik zie nu wel niet in wat het wel of niet laten vallen van de mondmaskerplicht te maken heeft met mentale problemen bij jongvolwassenen?

Ik zie nu wel niet in wat het wel of niet laten vallen van de mondmaskerplicht te maken heeft met mentale problemen bij jongvolwassenen?

Het kadert in een groter geheel van de mensen angst blijven aanjagen voor een irrealis/gevaar dat er niet meer is. Boezem de Brusselaars en Walen nog zoveel angst aan dat ze zelf willen opdat ze zich zouden laten vaccineren, maar laat de Vlamingen nu eindelijk eens gerust.
Vlamingen hebben zich en masse laten vaccineren, we hoeven echt geen mondmaskers meer te moeten dragen in de aula's of weet ik waar.
En al zeker geen Erika Vlieghe die een paar dagen terug nog met een mondmasker in de studio zat alsof het april 2020 was.

En als ze bang zijn dat de Vlamingen die zich niet willen laten vaccineren in het ziekenhuis terecht gaan komen, dat ze desnoods die hun voordeur barricaderen totdat ze zich laten vaccineren. Iedereen zit al meer dan anderhalf jaar in deze shit, ça suffit. Dat de tin foil hat clowns (die weigeren zich te laten vaccineren) dan maar voor eeuwig binnen blijven of voor mij part sterven aan corona (enfin, of een heel kleine kans lopen).

Het kadert in een groter geheel van de mensen angst blijven aanjagen voor een irrealis/gevaar dat er niet meer is. Boezem de Brusselaars en Walen nog zoveel angst aan dat ze zelf willen opdat ze zich zouden laten vaccineren, maar laat de Vlamingen nu eindelijk eens gerust.
Vlamingen hebben zich en masse laten vaccineren, we hoeven echt geen mondmaskers meer te moeten dragen in de aula's of weet ik waar.

En als ze bang zijn dat de Vlamingen die zich niet willen laten vaccineren in het ziekenhuis terecht gaan komen, dat ze desnoods die hun voordeur barricaderen totdat ze zich laten vaccineren. Iedereen zit al meer dan anderhalf jaar in deze shit, ça suffit. Dat de tin foil hat clowns (die weigeren zich te laten vaccineren) dan maar voor eeuwig binnen blijven of voor mij part sterven aan corona (enfin, of een heel kleine kans lopen).
Angst is misschien sterk uitgedrukt, maar vooral: er lijkt geen einde te komen aan een aantal van de opgelegde maatregelen, terwijl de jonge bevolking anderhalf jaar lang alles heeft gedaan wat van hen gevraagd is. Een jaar lang quasi 100% les gevolgd van op afstand. Quasi een jaar lang niet gefeest, op café gegaan met vrienden. Quasi een jaar lang dit. Quasi een jaar lang dat. Ze keken/kijken dan ook erg uit naar het moment dat de vaccinatie voltooid is/lijkt, wat eerst 70% van de bevolking was, dan 80% en nu willen ze eigenlijk iedereen (door delta, I know, onzekere variant). Dan kan ik me als jongvolwassene wel iets voorstellen van een moeheid en dat het wel nooit allemaal goed genoeg zal zijn om maatregelen te laten vallen.

Daarbij komt nog: de beleidsmakers durven geen concrete knopen door te hakken ivm hoe om te gaan met het coronavirus.
Ze twijfelen nog altijd tussen het virus uitroeien en met het virus te leven. Wat leidt tot halfslachtige maatregelen, in beide richtingen. Sommige maatregelen slaan op niks als je het virus wil uitroeien (dat covidsafe ticket bv, terwijl je nog altijd besmet kan worden en besmettelijk kan zijn als je dubbel gevaccineerd bent), terwijl andere maatregelen helemaal op niks slaan als je ermee wil leren leven (quarantaines opleggen aan kinderen).
En dat, meer dan anderhalf jaar na de eerste lockdown. Je zou als bevolking van minder in een depressie sukkelen, gewoonweg omdat het allemaal niet logisch lijkt.

Ik hoop dat ze vandaag op het comité eindelijk de mondmaskerplicht droppen, maar ik vrees ervoor ...

En de anderhalve regel op het werk word hopelijk ook onder de loep genomen. Omwille van die regel hebben we nog altijd verminderde capaciteit op het werk (ze moeten wachten om meer dagen op het werk te verplichten totdat de regel veranderd word).

In verband met contact tracing met QR codes, is dat wel iets dat ze bijvoorbeeld in Australie doen. Je moet verplicht de code scannen in winkels en dergelijke (op straf van boete, ook voor de eigenaar van de zaak). En daar hangt dan een verplichte (!) quarantaine aan vast als er een uitbraak is op die plek. Dus het klinkt misschien als 1984 toekomst hier, maar er zijn andere 'westerse' landen die dus wel die richting zijn uitgegaan. In nieuw zeeland moet je zelfs verplicht op 'hotel' als je een close contact bent (hier noemen ze zoiets gevangenis).

Laatst bewerkt:
Het kadert in een groter geheel van de mensen angst blijven aanjagen voor een gevaar dat er niet meer is. Boezem de Brusselaars en Walen nog zoveel angst aan dat ze zelf willen opdat ze zich zouden laten vaccineren, maar laat de Vlamingen nu eindelijk eens gerust.

En als ze bang zijn dat de Vlamingen die zich niet willen laten vaccineren in het ziekenhuis terecht gaan komen, dat ze desnoods die hun voordeur barricaderen totdat ze zich laten vaccineren. Iedereen zit al meer dan anderhalf jaar in deze shit, ça suffit. Dat de tin foil hat clowns (die weigeren zich te laten vaccineren) dan maar sterven aan corona of weet ik wat.
Gohja, de realiteit is wel dat je heel Brussel makkelijk te voet kan oversteken. Dat kadert een beetje in de discussie over regionale maatregelen.

Vaak zijn dat ook gewoon mensen met een zekere frustratie over de complexe maatschappij, waarin ze niet helemaal meekunnen (of toch zo worden bekeken). Als er dan zo'n rechtoe rechtaan interpretatie van een complex feit verschijnt, met een duidelijk verhaal over wie de slechten zjn en wat er moet gedaan worden, én door dat aan te hangen krijgen ze een deel zelfwaarde terug (want zij snappen het, de overgrote massa schapen niet), is dat gewoon heel aantrekkelijk.
Ik denk dat je hier zeer zeker een belangrijk punt aanhaalt. Kijk naar de drie posters boven u ook. Dingen veranderen, wetenschappers leren nieuwe dingen, de realiteit heeft niet het mooie propere einde zoals in een boek of TV-serie en .. dus is het allemaal moeilijk en BS, etc.

Veel makkelijker om uit te halen naar de mensen die het proberen uit te leggen en er iets aan te doen dan te moeten aanvaarden dat alles mss niet altijd gaat zoals op bestelling.

Ik denk dat je hier zeer zeker een belangrijk punt aanhaalt. Kijk naar de drie posters boven u ook. Dingen veranderen, wetenschappers leren nieuwe dingen, de realiteit heeft niet het mooie propere einde zoals in een boek of TV-serie en .. dus is het allemaal moeilijk en BS, etc.

Veel makkelijker om uit te halen naar de mensen die het proberen uit te leggen en er iets aan te doen dan te moeten aanvaarden dat alles mss niet altijd gaat zoals op bestelling.
Er is alleszins een zeker probleem bij het begrip van wat wetenschap nu net inhoudt, dat is niet zoals de bijbel dat het ooit wordt beslist en dan hetzelfde moet blijven. Voortschrijdend inzicht door discussie en peer review, men zou dat misschien eens moeten uitleggen op het nieuws ofzo.

Hetzelfde met al die berichten waar een "wetenschapsjournalist" het heeft over bv. een nieuwe studie die dan wel of niet alcohol gezond noemt. Dat gaat dan altijd voorbij aan alle vereenvoudigingen of gewoon de kwaliteit van een studie. Als er dan een andere studie iets anders claimt is dat voor velen een soort fundamenteel probleem en reden om alle wetenschap te wantrouwen.

Laatst bewerkt:
Gohja, de realiteit is wel dat je heel Brussel makkelijk te voet kan oversteken. Dat kadert een beetje in de discussie over regionale maatregelen.

Ja, we leven nu eenmaal in een institutioneel achterlijk land. Maar vaccinatie beschermt tegen het zelf ernstig ziek worden, dus ik zie niet in waarom 'wij' zoveel schrik moeten hebben van de Brusselaars. Dat zij nog erg ziek kunnen worden is hun probleem, maar wat tf hebben wij er nog mee te maken.

Angst is misschien sterk uitgedrukt, maar vooral: er lijkt geen einde te komen aan een aantal van de opgelegde maatregelen, terwijl de jonge bevolking anderhalf jaar lang alles heeft gedaan wat van hen gevraagd is. Een jaar lang quasi 100% les gevolgd van op afstand. Quasi een jaar lang niet gefeest, op café gegaan met vrienden. Quasi een jaar lang dit. Quasi een jaar lang dat. Ze keken/kijken dan ook erg uit naar het moment dat de vaccinatie voltooid is/lijkt, wat eerst 70% van de bevolking was, dan 80% en nu willen ze eigenlijk iedereen (door delta, I know, onzekere variant). Dan kan ik me als jongvolwassene wel iets voorstellen van een moeheid en dat het wel nooit allemaal goed genoeg zal zijn om maatregelen te laten vallen.

De solidariteit heeft idd lang geduurd. Eerst was het excuus dat de jongeren solidair moesten zijn voor de ouderen, en nu is het 'intergewestelijke' solidariteit. Wie weet welke soort solidariteit het volgende is.
Sommige mensen gaan moeten wennen aan de macht die ze het afgelopen anderhalf jaar hebben gehad terug af te moeten geven, zoals Madam Ministerieel Besluit en Mr. Agusta. :ROFLMAO:

Ja, we leven nu eenmaal in een institutioneel achterlijk land. Maar vaccinatie beschermt tegen het zelf ernstig ziek worden, dus ik zie niet in waarom 'wij' zoveel schrik moeten hebben van de Brusselaars. Dat zij nog erg ziek kunnen worden is hun probleem, maar wat tf hebben wij er nog mee te maken.
In een minder institutioneel achterlijk land hadden we dan ook enkel globale cijfers waarschijnlijk, en zou er geen roep zijn om in Vlaanderen zaken af te schaffen maar in het midden van een Vlaamse provincie en een beetje zuidelijker ze te behouden denk ik.

Daarbij komt nog: de beleidsmakers durven geen concrete knopen door te hakken ivm hoe om te gaan met het coronavirus.
Ze twijfelen nog altijd tussen het virus uitroeien en met het virus te leven. Wat leidt tot halfslachtige maatregelen, in beide richtingen. Sommige maatregelen slaan op niks als je het virus wil uitroeien (dat covidsafe ticket bv, terwijl je nog altijd besmet kan worden en besmettelijk kan zijn als je dubbel gevaccineerd bent), terwijl andere maatregelen helemaal op niks slaan als je ermee wil leren leven (quarantaines opleggen aan kinderen).
En dat, meer dan anderhalf jaar na de eerste lockdown. Je zou als bevolking van minder in een depressie sukkelen, gewoonweg omdat het allemaal niet logisch lijkt.
Niet alleen jongeren hebben zich moeten aanpassen he. Iedereen heeft zijn leven op "stop" moeten zetten.

En wie wilt het virus uitroeien in België? Want dat heb ik oprecht nog nergens zien passeren.

Oh. Gooi gewoon alles open. Laat mensen hun gezond verstand gebruiken (moeilijk aangezien gezond verstand soms ver zoek is). Wie ziek wordt, wordt ziek. Wie sterft, die sterft. Klagen over de druk op ziekenhuizen door de niet gevaccineerden heeft geen nut. Ze zijn even "schuldig" als de feestende, lakse gevaccineerden die in de ziekenhuizen terechtkomen. Of even "schuldig" zoals alle rokers, drinkers, mensen met overgewicht en beoefenaars van extreme sporten enz die in ziekenhuizen terechtkomen.
Kijk maar naar de cijfers. Diegene die nu overlijden zijn voor het grootste deel 65+ers (een groep die volgens de politici ondertussen gevaccineerd zou moeten zijn). Zo zien de cijfers er al weken uit.

DateRegionAgegroupSexDeaths
15/09/2021​
Flanders75-84F
1​
15/09/2021​
Wallonia65-74F
1​
15/09/2021​
Wallonia45-64M
1​
15/09/2021​
Flanders75-84M
1​
15/09/2021​
Brussels85+M
1​
15/09/2021​
Wallonia65-74M
2​
14/09/2021​
Flanders75-84F
3​
14/09/2021​
Flanders85+M
1​
14/09/2021​
Wallonia65-74M
1​
14/09/2021​
Wallonia65-74F
1​
14/09/2021​
Brussels85+F
1​
14/09/2021​
Brussels75-84M
1​
13/09/2021​
Wallonia45-64F
1​
13/09/2021​
Wallonia65-74F
1​
13/09/2021​
Flanders85+M
1​
13/09/2021​
Wallonia65-74M
1​
13/09/2021​
Flanders65-74F
1​
13/09/2021​
Wallonia85+M
1​
12/09/2021​
Wallonia45-64M
1​
12/09/2021​
Flanders65-74M
1​
12/09/2021​
Flanders85+M
1​
12/09/2021​
Wallonia75-84M
1​
12/09/2021​
Flanders45-64F
1​
12/09/2021​
Flanders65-74F
1​
12/09/2021​
Wallonia85+M
1​
11/09/2021​
Wallonia85+F
2​
11/09/2021​
Flanders85+M
1​
11/09/2021​
Brussels65-74F
1​
11/09/2021​
Flanders75-84M
1​
10/09/2021​
Brussels65-74M
2​
10/09/2021​
Wallonia75-84F
2​
10/09/2021​
Brussels45-64F
1​
10/09/2021​
Flanders45-64F
1​
10/09/2021​
Flanders65-74F
1​

Laatst bewerkt:
Niet alleen jongeren hebben zich moeten aanpassen he. Iedereen heeft zijn leven op "stop" moeten zetten.
Dat is toch al meermaals aan bod gekomen hier. De jonge groep mensen heeft voor een voor hen niet-gevaarlijk virus ongeveer alles moeten opofferen. Stel u een 18-jarige voor die in 2020 in't middelbaar afstudeert en naar het hoger onderwijs gaat. Die heeft géén eindejaarsreis gehad, geen laatste maanden met z'n vrienden kunnen doorbrengen op school of bij elkaar thuis of whatever wat ge met uw vrienden in uw vrije tijd doet. Die heeft geen (normale) proclamatie of galabal gehad. Z'n zomervakantie was waarschijnlijk redelijk 'normaal', hoewel. En dan begint ge mss aan uw grootste avontuur ooit (tot dan): hoger onderwijs. Thuis of op kot, ge zit heel de tijd binnen. Geen studentenleven, geen normaal leven in de aula, want ge komt er amper. Hoe maak je nieuwe vrienden in de nieuwe omgeving? Hoe doe je het eigenlijk algemeen in die nieuwe omgeving? En dat allemaal op een leeftijd van 17-18 jaar. Helemaal groen achter de oren. Onzeker tot en met.
Ik heb oprecht medelijden met al die jongeren.
En ik begrijp dat helemaal voor de volle 100% dat het na meer dan anderhalf jaar aanmodderen soms te veel voor hen wordt.
En wie wilt het virus uitroeien in België? Want dat heb ik oprecht nog nergens zien passeren.
JDC, M. Boudry et al. En uiteraard Erica Vlieghe op kop.

JDC, M. Boudry et al. En uiteraard Erica Vlieghe op kop.
Wie?

JDC ken ik niet.
M. Boudry vermoed ik dat je Maarten Boudry de filosoof bedoelt? Wat doet het ertoe wat die denkt?
Het is Erika Vlieghe, en die heeft het omgekeerde gezegd van wat jij beweert.

Dus, bewijs maar eens wat je hier nu beweert.

Ik zal beginnen met de enige nuttige persoon uit je lijstje:
Erika Vlieghe in december 2020: Infectiologen: ‘We gaan covid-19 niet kunnen uitroeien. Het is hier en het zal hier blijven’

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan