Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo? Kan je dit wat meer uitleggen?
Google op "bodily integrity vaccination" en je vindt genoeg verwijzingen naar papers en uitspraken van rechtbanken allerhande over vaccinverplichting vs. mensenrechten. Het is geen zwart-wit verhaal maar de algemene conclusie is meestal dat verplichte vaccinatie een aantasting is van de rechten van de mens om zelf over medische ingrepen te beslissen. Deze aantasting is aanvaardbaar in gevallen dat het een duidelijk voordeel voor de gemeenschap oplevert. Als je dat invoert, lijkt de kans me groot dat iemand als Willem Engel et al. dit aanklaagt. Zorg er dus maar best voor dat je wet waterdicht is en voldoende onderbouwd. Even tussendoor een verplichtinkje invoeren alsof het niets nieuws is en allemaal toch niet zo moeilijk is, is dit niet.

Vandaar dat ik breakthroughbesmettingen noemde. Ziektebeeld bij een gevaccineerde is veel minder ernstig.

Eens, dus liefst met zo weinig mogelijk impact op de gezondheidszorg.

En dat argument volstaat dus voor sommige mensen, dus zijn er andere manieren nodig heeft.
Ik noem geen argumenten voor mensen persoonlijk. Die zijn gekend en overtuigen hen blijkbaar niet. Ik noem argumenten om een verplichting op maatschappelijk vlak te verantwoorden.

Als reactie op... andere drogredenen?
En welke drogreden in mijn tekst zou dat dan wel zijn? En als er dan toch een drogreden in mijn reactie zou staan, moet die toch snel te ontkrachten zijn. Raar dat je vuur met vuur wil bestrijden.

Ik stel gewoon de vraag hoe de fans van vaccinverplichting willen omgaan met de toekomst die nog gigantisch onzeker is. Als je vaccinverplichting gelijk stelt met naar de autokeuring gaan or iets dat snel en eenvoudig kan worden ingevoerd, kan ik begrijpen dat je dat allemaal niet zo erg vindt en dat allemaal wel op te lossen valt met open punten in de wet die via KB/MB worden beslist. Ik vind dat echter, in het kader van de aantasting van de rechten zoals hierboven vermeld, te vrijblijvend. Als op termijn blijkt dat een Coronavaccin langdurige bescherming biedt vergelijkbaar met andere (semi-)verplichte vaccins, dan is voor mij verplichting zeker een valabele mogelijkheid. Nu er nog zoveel onduidelijkheden zijn, lijkt me het vooral weer een nieuwe schijnbare silver bullet die het dan uiteindelijk toch niet zal zijn. En er zijn, wat mij betreft, ook nadelen aan een verplichting zoals eerder gezegd en is het niet puur "ongevaccineerden zijn egoïsten dus we moeten het verplichten, er zijn geen andere opties".

Google op "bodily integrity vaccination" en je vindt genoeg verwijzingen naar papers en uitspraken van rechtbanken allerhande over vaccinverplichting vs. mensenrechten. Het is geen zwart-wit verhaal maar de algemene conclusie is meestal dat verplichte vaccinatie een aantasting is van de rechten van de mens om zelf over medische ingrepen te beslissen. Deze aantasting is aanvaardbaar in gevallen dat het een duidelijk voordeel voor de gemeenschap oplevert. Als je dat invoert, lijkt de kans me groot dat iemand als Willem Engel et al. dit aanklaagt. Zorg er dus maar best voor dat je wet waterdicht is en voldoende onderbouwd. Even tussendoor een verplichtinkje invoeren alsof het niets nieuws is en allemaal toch niet zo moeilijk is, is dit niet.

Dat zijn figuren die er ook nog steeds van overtuigd zijn dat ze achteraf alle politiekers en virologen voor hun gedroomde tribunaal 2.0 gaan krijgen, laten we daar dus vooral niet van wakker liggen.

Engel heeft al meermaals bewezen nu niet bepaald een figuur te zijn waar ge schrik van moet hebben als hij u een rechtszaak aanspant ;)

Haha, allez zeg. Wat een idee.
Compleet debiel gewoon, ze willen geen (verplicht) vaccin dus gaan ze zichzelf infecteren. Als je de kans/ernst van bijwerkingen vergelijkt tussen een vaccin en infectie moet je daarvoor toch ongeveer los van de realiteit zijn.

Lijkt weer zo'n hippie-zever als "jamaar natuurlijk is beter".

Laat ze zichzelf maar ziek maken. Registreer ze en ontzeg ze stuk voor stuk toegang tot het ziekenhuis. Dat ze thuis maar uitzieken en hopen dat ze het overleven. Ik heb het gehad met al die anti-vaccin randdebielen.

Dying to own the libs zouden ze in de VS zeggen.

Darwin incoming

Geen van die dingen tast uw lichamelijke integriteit aan.
Wat wel de lichamelijke integriteit aantast, zijn ongevaccineerden waardoor de reguliere zorg uitgesteld moet worden, en waardoor de pandemie opflakkert met extra onnodige doden en maatregelen.
of je kan proberen dat verloren vertrouwen te herstellen.
Als je duidelijk uitlegt waarom de beloften die gemaakt werden m.b.t. vaccinatie niet (volledig) zijn ingelost en dit koppelt aan een langetermijnvisie en -plan dan moet dat volgens mij mogelijk zijn.
O my sweet innocent child.

Al eens een gesprek gehad met bewust niet gevaccineerden?
Dat gaat niet over 'langetermijnvisie' of 'niet-ingeloste verwachtingen' hoor.
Rabiate irrationaliteit en emotioneel ingegraven ideologie.

Wat wel de lichamelijke integriteit aantast, zijn ongevaccineerden waardoor de reguliere zorg uitgesteld moet worden, en waardoor de pandemie opflakkert met extra onnodige doden en maatregelen.

O my sweet innocent child.

Al eens een gesprek gehad met bewust niet gevaccineerden?
Ja, zonet nog op cafe geweest met iemand die niet gevaccineerd is en voor het werk ook al wel met enkele buitenlanders gesproken die niet van plan zijn zich te laten vaccineren. Allemaal geen irrationele of ideologisch ingegraven mensen. Normale mensen die hun eigen reden hebben om het vaccin te weigeren. Voor mij geen reden om ze als paria's te behandelen. Sommige van hen staan ook best open voor argumenten en twijfelen nog om misschien toch nog voor een vaccin te gaan.

Dat gaat niet over 'langetermijnvisie' of 'niet-ingeloste verwachtingen' hoor.
Rabiate irrationaliteit en emotioneel ingegraven ideologie.
Hoe verklaar je de verschillen in vaccinatiepercentage tussen de verschillende gemeenschappen en tussen de verschillende leeftijdsgroepen? In Wallonië zijn volgens mij niet meer ideologisch anti-vaxxers dan in Vlaanderen, dus tenzij dit het bewijs is dan Walen dommer zijn dan Vlamingen, moet er toch iets anders spelen. Net zoals er geen reden is om aan te nemen dat het ca. 20% verschil in vaccinatiepercentage tussen +65 en 18-34 verklaard wordt door ideologie of rabiate irrationaliteit. Maar het is natuurlijk wel de makkelijkste weg om iedereen dom te noemen als ze niet meteen doen wat je wil. Je moet de toekomst wel heel pessimistisch inzien als 37% van de Brusselaars, 22% van de Walen en 10% van de Vlamingen ouder dan 18 zo zijn. Het heeft veel weg van de politieke analyses die iedereen die op een extremistische partij stemt meteen een racist of stalinist noemen.

Artikel achter paywall, maar de inhoud was voorspelbaar

En dan doel ik niet alleen op de vragen die één van de hoofdartsen terecht stelt in dit artikel : "Waarom krijgt een ongevaccineerde Brusselaar voorrang op een gevaccineerde kankerpatiënt uit de regio?"

Maar ook wat de hoofdarts uit Brugge op 't einde van 't artikel aangeeft: een deel van het verplegend personeel gaat weigeren om nog langer bij te springen op covidafdelingen, en gewoon hun ontslag geven en elders werken indien ze verplicht worden.
Dit is ook in de VS aan het gebeuren

2e,3e,4e? generatie allochtoon die Marc van Ranst "aanvalt" in gebrekkig Nederlands:

Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe zij kunnen verklaren dat ge uit een flacon die miniscule gps/apparaatjes of whatever kunnen halen bij elke dosis? Bedoel, hoe kunnen ze zeker weten dat er eentje in uw spuit zit en geen twee of nul? 🤔

En het ironische van al is dat hij dit op een smartphone toont en ze wss al meer weten over hem dan hij zelf 🤡

2e,3e,4e? generatie allochtoon die Marc van Ranst "aanvalt" in gebrekkig Nederlands:

Je de discussie rond eraan “verdienen”.

onkostenvergoedingen vs betaald worden zeker ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan