Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat nogal afgezaagd.

Men durft de onbereikbaren niet openlijk te benoemen ---> eerste link op Google: https://www.vlaamse-logos.be/content/corona-kwetsbare-groepen

Men durft niet benoemen dat mensen met overgewicht meer risico lopen ---> tonnen berichten over hoe het een risicofactor is.

Er is een verschil tussen iets niet openlijk durven benoemen en dat wel doen maar het niet overal te pas en te onpas bijsleuren. Ook denk ik dat de fitness en de horeca wel zowat iedereen over de vloer krijgen. Mijn gym heeft alleszins toch ook enkele "moeilijk bereikbaren", geen migratieachtergrond maar wel het IQ van een krop sla.
Afgezaagd is een understatement.

De enige meerwaarde die jij beschrijft is verspreiding tegengaan.

Maar dat is eigenlijk geen argument, want vaccinatie doet eigenlijk niet genoeg op dat vlak en dus is de meerwaarde ervan beperkt. Zeker omdat natuurlijke besmetting bij jonge kinderen daar ook voor zorgt, waarschijnlijk op een robuustere manier en voor een langere periode.

Het is simpel, laat kinderen gewoon gerust, vaccineer in die categorie gewoon de risicogevallen en stop ermee.

Ik zeg ook nergens dat men kinderen moet gaan verplichten (want verplichting is voor niemand reeds van toepassing), maar gewoon de mogelijkheid aanbieden, daar is toch absoluut niets mis mee?

Afgezaagd is een understatement.

Ik denk dat het eerder een frustratie is dat je enerzijds een bepaalde groep mensen niet kan dwingen, maar het zijn wel die groep mensen dat alle andere mensen dwingen langer in deze corona-wereld te leven. Ergens mis ik ook een stuk logica in heel dit verhaal.
Je kan mensen mss niet dwingen, maar als je weet wat elke dag ons als maatschappij kost in corona-era zou ik toch wat meer druk op de anti-vax ketel durven steken. Of gewoon het leven voor de vaxers terug normaal laten zijn en zij die niet meewerken bepaalde rechten afnemen. het is het een of het ander, je kan niet beide zijde van de koek willen. Covid-pas is een goed begin, maar word imo veel te weinig gebruikt.

Ik denk dat het eerder een frustratie is dat je enerzijds een bepaalde groep mensen niet kan dwingen, maar het zijn wel die groep mensen dat alle andere mensen dwingen langer in deze corona-wereld te leven. Ergens mis ik ook een stuk logica in heel dit verhaal.
Je kan mensen mss niet dwingen, maar als je weet wat elke dag ons als maatschappij kost in corona-era zou ik toch wat meer druk op de anti-vax ketel durven steken. Of gewoon het leven voor de vaxers terug normaal laten zijn en zij die niet meewerken bepaalde rechten afnemen. het is het een of het ander, je kan niet beide zijde van de koek willen. Covid-pas is een goed begin, maar word imo veel te weinig gebruikt.
Ik doelde eerder op die continue zever van "zaken die niet benoemd mogen worden" en de "maar dat vertellen ze u niet hoor" argumenten die afgezaagd zijn.

Ik doelde eerder op die continue zever van "zaken die niet benoemd mogen worden" en de "maar dat vertellen ze u niet hoor" argumenten die afgezaagd zijn.

Ja dat begreep ik wel, maar ik denk dat mensen dit argument naar voor schuiven als een soort frustratie. We weten allemaal over wie het gaat en dat werd vanaf dag 1 al benoemd, maar er is ergens een connotatie tss de Brusselse Antivax mensen en de problemen met de migranten die wel soms nogal eens worden "niet benoemd". Soit de discussie niet waard imo.

Ik vind de covid-pas het grootste gedrocht ooit. Je gaat mensen straffen terwijl ze de wet volgen. De politiek heeft beslist dat het vocid vaccin een vrije keuze is, dan kunnen ze je geen rechten afnemen. Verplicht het vaccin, geef enkel een groene pas voor gevaccineerden en dan kan je weigeraars terecht straffen.

Ik vind de covid-pas het grootste gedrocht ooit. Je gaat mensen straffen terwijl ze de wet volgen. De politiek heeft beslist dat het vocid vaccin een vrije keuze is, dan kunnen ze je geen rechten afnemen. Verplicht het vaccin, geef enkel een groene pas voor gevaccineerden en dan kan je weigeraars terecht straffen.
Ook goed, zolang we maar terug naar het oude normale kunnen. En ik ben dan zelf iemand die amper buiten komt, maar ik heb te doen met de mensen die het echt moeten hebben van sociale bijeenkomsten. Een paar steenezels een hele maatschappij kunnen gegijzeld houden. Ze zijn daar nu stilletjes in de politiek aan aan het werken, maar het is toch schandalig dat dat zo traag gaat en zo lang duurt. Als ik vroeger op de autostrade vertikte sneller dan 60 te rijden en de boel opslokte dan was meneer de polis er snel om ij aan de kant te zetten en te beboeten en nu doen mensen iets gelijkaardig, maar op nationaal niveau en nu durft niemand echt ingrijpen.

Het is niet verplicht om rijlessen te nemen en voor uw rijbewijs te gaan. Nochtans worden mensen die bewust kiezen om geen rijbewijs te behalen, ook het recht ontnomen om zich met een auto in het verkeer te begeven.

En zoals al zo vaak aangehaald, is vaccinatie geen vereiste om een geldige Covid Pass te hebben. Een herstelcertificaat van vorige besmetting of een negatieve PCR-test is ook voldoende.

Het is niet verplicht om rijlessen te nemen en voor uw rijbewijs te gaan. Nochtans worden mensen die bewust kiezen om geen rijbewijs te behalen, ook het recht ontnomen om zich met een auto in het verkeer te begeven.

En zoals al zo vaak aangehaald, is vaccinatie geen vereiste om een geldige Covid Pass te hebben. Een herstelcertificaat van vorige besmetting of een negatieve PCR-test is ook voldoende.
Die scheefgetrokken vergelijking met een rijbewijs is hier al vaak genoeg van de mat geveegd, kunnen we daar gewoon mee stoppen?

Je draait het om, het is geen recht om een auto in het verkeer te brengen. Het is dus een bewuste keuze om wel een rijbewijs te halen.

Je draait het om, het is geen recht om een auto in het verkeer te brengen. Het is dus een bewuste keuze om wel een rijbewijs te halen.
Als met een auto rijden geen recht is, waarom is naar een evenement of horecazaak gaan dat wel? (hier in Vlaanderen is de CovidPass sowieso enkel beperkt tot evenementen dus "niet naar een horecazaak kunnen gaan" is bij ons al niet van toepassing).

Pijnlijk...vriend van me (nou ja), zeer anti vaccin vooral met als reden dat hij als relatief jonge sporter (33 jaar), gezonde voeding etc etc voldoende immuunsysteem heeft en de overheid hem daar niets over te verplichten heeft.

Profielfoto op zijne faceboek aangepast met "mijn lichaam, mijn keuze"....

4 dagen geleden opgenomen via spoed, vandaag net van zijn vriendin vernomen (hebben kindje samen) dat hij is verplaatst naar intensieve, mogelijks zeer binnenkort in kunstmatige coma...

Vriendin ook niet gevaccineerd (mocht niet van hem), positief getest maar nog maar lichte symptomen...

Tjah, Murphy?

Zéér pijnlijk voor de vriendin/kleine die mogelijks met wat tegenslag half hun leven verwoest gaan zien moest vader wegvallen.

Zal sowieso lastig worden, hij is zelfstandige (bouwsector), dus god weet hoe lang zijn inkomen een deuk gaat nemen als hij er doorkomt....

Als met een auto rijden geen recht is, waarom is naar een evenement of horecazaak gaan dat wel? (hier in Vlaanderen is de CovidPass sowieso enkel beperkt tot evenementen dus "niet naar een horecazaak kunnen gaan" is bij ons al niet van toepassing).
Omdat deelnemen aan het culturele en dagelijkse leven een mensenrecht is en autorijden niet.

Omdat deelnemen aan het culturele en dagelijkse leven een mensenrecht is en autorijden niet.

Moeten mensen die onder schuldbemiddeling staan dan ook gratis tickets voor het Sportpaleis, Tomorrowland en Werchter krijgen? Want deelnemen aan die activiteiten is een toch een mensenrecht dus zou dat recht niet afgenomen mogen worden omdat ge er geen geld aan kunt/moogt geven? Hopelijk hebben ze trouwens ook een deftig hemdje voor als ze gratis mogen gaan eten in The Jane of 't Hof van Cleve, want het is niet omdat ze er het geld niet voor hebben, dat dat recht hen ontnomen mag worden.

En nogmaals, maar echt nogmaals: iedereen mag nog steeds deelnemen aan alles, zolang ge maar een vaccin laat zetten, u laat testen, of in de afgelopen X maanden besmet zijt geweest.

Ik vind dat toch een dubbele, pleiten om kinderen niet te vaccineren wegens "ongekende langetermijneffecten vaccins" maar dan wel pleiten dat kinderen massaal zonder bescherming moeten besmet worden met een virus waarvan de langetermijneffecten vele minder gekend zijn.

Sinds wanneer is deelnemen aan culturele uitstappen een mensenrecht?
En niemand houdt hen tegen om deel te nemen aan het culturele of dagelijkse leven, enkel moeten zij door hun eigen keuze daarvoor meerdere stappen doorlopen.

Ik vind dat toch een dubbele, pleiten om kinderen niet te vaccineren wegens "ongekende langetermijneffecten vaccins" maar dan wel pleiten dat kinderen massaal zonder bescherming moeten besmet worden met een virus waarvan de langetermijneffecten vele minder gekend zijn.
Het gaat ook compleet voorbij aan het verschil tussen een vaccin en een geneesmiddel. Een vaccin heeft als doel het immuunsysteem te trainen zonder/met minder risico's dan een werkelijke besmetting, dat bevat geen werkzame stof waar men misschien later nog eens een bijwerking van ontdekt. Maar goed, ook dat is hier al in verschillende threads aan bod gekomen om genegeerd te worden.

Moeten mensen die onder schuldbemiddeling staan dan ook gratis tickets voor het Sportpaleis, Tomorrowland en Werchter krijgen? Want deelnemen aan die activiteiten is een toch een mensenrecht dus zou dat recht niet afgenomen mogen worden omdat ge er geen geld aan kunt/moogt geven? Hopelijk hebben ze trouwens ook een deftig hemdje voor als ze gratis mogen gaan eten in The Jane of 't Hof van Cleve.
Met een uitpass krijgen die mensen quasi gratis tickets voor verschillende evenementen. En ze kunnen gaan eten in sociale restaurants aan bodemprijzen.
En nogmaals, maar echt nogmaals: iedereen mag nog steeds deelnemen aan alles, zolang ge maar een vaccin laat zetten, u laat testen, of in de afgelopen X maanden besmet zijt geweest.

Laat ons wel wezen, zonder vaccin is het bijna onmogelijk om deel te nemen. Verplicht het dan gewoon en doe er ni onnozel over.
Sinds wanneer is deelnemen aan culturele uitstappen een mensenrecht?
En niemand houdt hen tegen om deel te nemen aan het culturele of dagelijkse leven, enkel moeten zij door hun eigen keuze daarvoor meerdere stappen doorlopen.

Artikel 27​

1. Eenieder heeft het recht om vrijelijk deel te nemen aan het culturele leven van de gemeenschap, om te genieten van kunst en om deel te hebben aan wetenschappelijke vooruitgang en de vruchten daarvan.

Pijnlijk...vriend van me (nou ja), zeer anti vaccin vooral met als reden dat hij als relatief jonge sporter (33 jaar), gezonde voeding etc etc voldoende immuunsysteem heeft en de overheid hem daar niets over te verplichten heeft.

Profielfoto op zijne faceboek aangepast met "mijn lichaam, mijn keuze"....

4 dagen geleden opgenomen via spoed, vandaag net van zijn vriendin vernomen (hebben kindje samen) dat hij is verplaatst naar intensieve, mogelijks zeer binnenkort in kunstmatige coma...

Vriendin ook niet gevaccineerd (mocht niet van hem), positief getest maar nog maar lichte symptomen...

Tjah, Murphy?

Zéér pijnlijk voor de vriendin/kleine die mogelijks met wat tegenslag half hun leven verwoest gaan zien moest vader wegvallen.

Zal sowieso lastig worden, hij is zelfstandige (bouwsector), dus god weet hoe lang zijn inkomen een deuk gaat nemen als hij er doorkomt....
Erg, maar dan vooral voor zijn omgeving.

Artikel 27​

1. Eenieder heeft het recht om vrijelijk deel te nemen aan het culturele leven van de gemeenschap, om te genieten van kunst en om deel te hebben aan wetenschappelijke vooruitgang en de vruchten daarvan.
En dat kunnen ze, als ze een attest kunnen voorleggen of negatieve test kunnen voorleggen. Als ik geen ticket koop mag ik evenmin deelnemen aan een culturele activiteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan