Dat wordt niet echt specifiek vermeld dat het op die voorwaarde zou zijn, toch?
GEMS wilt
Politiek heeft beslist
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben wel blij dat ze erbij zetten dat je nog een toegangsticket nodig hebtEr is nu een update van de Covidsafe app, waarmee je in die app ook kan zien of je certificaat op een bepaalde datum geldig is of niet.

Ik ben wel blij dat ze erbij zetten dat je nog een toegangsticket nodig hebt![]()
FTFYdon't overestimate people
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar die van mij komt van Science
Sinds 15 augustus zijn er 514 mensen opgenomen , waarvan 59% volledig gevacineerden. Van die gevacinneerden waren en 87% 60 jaar of ouder.
AAAS
science.sciencemag.org
Vandaag ook weer: https://www.haaretz.com/israel-news...half-of-all-serious-covid-19-cases-1.10146662Alle leeftijdsgecorrigeerde cijfers blijven voorlopig wijzen op >80% effectiviteit tegen hospitalisatie.
De meeste onheilspellende cijfers die naar buiten komen, blijken geen rekening te houden met de vaccinatiegraad of de leeftijdsgroep waarin het virus nu besmettingen veroorzaakt.
Er is serieus wat kritiek over het geven van boosters onder de go-to virologen omdat het inenten van ongevaccineerden overal ter wereld enorm veel meer zou opleveren, oa. qua tegengaan van mutaties.
Enkel voor immunogecompromitteerden zou het nuttig kunnen zijn omdat daaronder veel meer kans is voor ontwikkeling van mutaties omdat het virus daar maandenlang kan blijven in sluimeren en hun immuunrespons na 2 vaccindosissen soms nog steeds laag is.
Ben benieuwd wat CDC gaat zeggen hierover, want de boosteraankondiging kwam van het witte huis (= politiek) en niet van de virologen.
Dat hen ik toch niet gezegd?Vandaag ook weer: https://www.haaretz.com/israel-news...half-of-all-serious-covid-19-cases-1.10146662
Inderdaad 50/50 gevaccineerden/ongevaccineerden in het ziekenhuis. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat het risico 50/50 is.
Dat was niet wat ik aangaf. Mijn boodschap was dat ondanks onze vaccinatiegraad de kans bestaat dat we hier terug maatregels overwogen zullen worden vanwege de daling van de bescherming (tegen hospitalisatie) en de daardoor stijgende hospitalisatiegraad."As of August 21, the Health Ministry recorded 215.9 severe COVID-19 cases per 100,000 people among the unvaccinated over the age of 60, compared to 21 per 100,000 people among those who had received two doses of the Pfizer vaccine. This makes unvaccinated older people more than 10 times as likely to experience a severe case as their immunized counterparts."
Dus als je corrigeert voor gelijkaardige leeftijd en Bayes-fouten elimineert door rekening te houden met het feit dat er veel meer ongevaccineerden zitten in bepaalde leeftijdsgroepen, kom je aan 10 keer meer ongevaccineerden die ernstige covid krijgen dan gevaccineerden.
Vaccinatie blijft dus ongelofelijk effectief tegen ernstige covid/hospitalisatie.
Maar uit de cijfers blijkt dat de effectiviteit tegen hospitalisatie slechts van +-95% naar 90% daalt.Dat hen ik toch niet gezegd?
Dat was niet wat ik aangaf. Mijn boodschap was dat ondanks onze vaccinatiegraad de kans bestaat dat we hier terug maatregels overwogen zullen worden vanwege de daling van de bescherming (tegen hospitalisatie) en de daardoor stijgende hospitalisatiegraad.
Maar uit de cijfers blijkt dat de effectiviteit tegen hospitalisatie slechts van +-95% naar 90% daalt.
Maar inderdaad, zelfs bij slechts 15-20% ongevaccineerden komt bij delta het ziekenhuis nog vol te liggen als er 0,0 maatregelen zijn zoals mondmasker indoor of beperking van uitgangsleven.
Toch benieuwd naar Portugal en Vlaanderen.
De zomer loopt op zijn einde en de ziekenhuizen bereiden zich voor op een nieuw coronaseizoen. Door de grote verschillen in vaccinatiegraad in ons land belanden er nog steeds mensen in het ziekenhuis.
Maar evident is dat allerminst, want "de rek is eruit bij het zorgpersoneel na bijna twee jaar COVID-19", benadrukt Marcel Van der Auwera van et Comité Hospital & Transport Surge Capacity (het comité dat zich bezighoudt met ziekenhuis- en transportcapaciteiten) in 'De Ochtend'. "De Brusselse ziekenhuizen hebben niet gekozen voor die lage vaccinatiegraad binnen hun bevolking. Ze zijn daar ook slachtoffer van. Laat ons solidair zijn met die ziekenhuizen en laat ons nu al kijken om patiënten te gaan spreiden", vraagt hij.
In Brussel ga je geen andere mogelijkheid hebben dan het veel verder uitrollen van de coronapasSolidariteit voor Brussel... waar men overigens al zo wanhopig is dat men gaat vaccineren in de IKEA en de Action.
Ik snap de oproep van het Brusselse zorgpersoneel, dus je kan ze enerzijds moeilijk zo'n solidariteit gewoon willen ontzeggen, anderzijds lijkt zo'n solidariteit moeilijk te rechtvaardigen zonder sancties richting Brussel voor hun achterop blijvende vaccinatiecijfers. Ook die "solidariteit" ten opzichte van het veel beter presterende Vlaanderen en zelfs het beter presterende Wallonië zou er ook moeten zijn. Want als er nog nieuwe golven zouden volgen, dreigt Brussel toch wel de grote kiem te zijn (andermaal).
In Brussel ga je geen andere mogelijkheid hebben dan het veel verder uitrollen van de coronapas
Maar wel de theehuizen en VZW's. Voer die pas in voor ieder etablissement, en men zal al gauw anders kraaien.en dat zijn nu niet degenen die bv de "algemene" horeca frequent bezoeken,
Veel succes met de controle daarop.Maar wel de theehuizen en VZW's. Voer die pas in voor ieder etablissement, en men zal al gauw anders kraaien.

Alsof ze zich daar iets van aantrekken. In ieder pittakot dat ik hier al binnen gestapt ben staat de uitbater zonder mondmasker te bedienen, en ook het andere aanwezige cliënteel trok er zich niets van aan.Maar wel de theehuizen en VZW's. Voer die pas in voor ieder etablissement, en men zal al gauw anders kraaien.
Dat is iets wat mij de laatste weken ook al meer en meer opvalt in verschillende cafés in Hasselt.Alsof ze zich daar iets van aantrekken. In ieder pittakot dat ik hier al binnen gestapt ben staat de uitbater zonder mondmasker te bedienen, en ook het andere aanwezige cliënteel trok er zich niets van aan.
kijkt Noorwegen naar het land of de regio? Ik kijk vanavond nog eens om de cijfers te makenZeg @JPV hoe zit het nog met de cijfers, enige kans dat België niet (donker) rood is over 5-6 weken?Ik zou nog eens willen afkomen
![]()
Hele landkijkt Noorwegen naar het land of de regio? Ik kijk vanavond nog eens om de cijfers te maken