Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Corona? Welke corona?
Ik stel me dan toch de vraag waarom pukkelpop niet door mocht gaan

Kamping Kitsch Club gaat los als wildste en geilste bevrijdingsfeest van ons land: “Pure adrenaline, het voelt als het einde van corona”

Pukkelop mocht door gaan, maar ze wouden zelf niet aan de regels voldoen. En KKC doet dat wel. Iedereen moet een vaccinatie paspoort of recente negatieve PCR test voorleggen. En dat vonden ze bij Pukkelpop teveel moeite om te gaan controleren.

Zelfde reden waarom ook 3 dagen Alcatraz mocht doorgaan.

Iedere bezoeker moest eerst langs een controle en ofwel een negatieve test voorleggen of vaccinatiebewijs tonen.

Wie kan de ziekte van Pick (Frontotemporale dementie) krijgen?
- Iedereen kan de ziekte van Pick krijgen. Mannen en vrouwen. Alhoewel het meestal mannen en vrouwen betreft van 50 - 60 jaar, zijn er gevallen bekend van patiënten tussen de 20 (!) - 80 jaar.

Dus het is zeker NIET onmogelijk dat iemand van 37 jaar dementie heeft. Jammer genoeg. :headshake:

Dat is off topic maar ik vermeld het even - je kan er dus mee lachen maar het komt effectief voor.
Had hij dat gehad dan had hij wel al dood moeten zijn, want met de ziekte van Pick leef je nog 2 tot 20 jaar. Dus zeer onwaarschijnlijk. Verder is er nog de ziekte van Huntington, dat soms al vroeg kan beginnen, maar dat is een erfelijke aandoening, dus dan zou hij niet de enige zijn in zijn familie.

Had hij dat gehad dan had hij wel al dood moeten zijn, want met de ziekte van Pick leef je nog 2 tot 20 jaar. Dus zeer onwaarschijnlijk. Verder is er nog de ziekte van Huntington, dat soms al vroeg kan beginnen, maar dat is een erfelijke aandoening, dus dan zou hij niet de enige zijn in zijn familie.
Lol ik denk dat iedereen in deze thread hem gewoon seniel / dement noemde als grap omdat hij de vaccinatie blijft weigeren hé.
Je moet al die posts niet serieus nemen hoor :tongue:

Ook in Israel blijft het een hospitaalfestival van de ongevaccineerden.

2309058088.jpg

• Als hierdoor opnieuw lockdowns dreigen, dan kan vaccinatieverplichting niet uitblijven.
    Er zijn in de maatschappij genoeg voorbeelden van verplichtingen voor zaken met veel minder economisch schadelijke gevolgen.
    Maar dit ganse coronagedoe is compleet toxisch gepolariseerd en nu is verplichting een soort politieke no-go zone geworden. (alhoewel er in Belgie nu wel 1 komt voor zorgpersoneel, misschien zet dat de deur op een kier).

• Dit zal in de USA alleszins ook een golf aan vaccinatieverplichtingen bij bedrijven teweeg brengen:
    "The F.D.A. is aiming to give full approval to Pfizer’s Covid vaccine on Monday"
    De Europese EMA volgt hopelijk snel.
    Als een paar landen het taboe dan doorbreken (zoals met het coronacertificaat) wordt het gemakkelijker voor alle politici om ook verplichting in te voeren en deze pandemie sneller te stoppen.

• Langs de andere kant: de hospitalisatiecijfers in Israël stagneren de laatste 3 dagen al. (daarnaast is geschatte R is +- 0,73)
    Dus met wat chance loopt het zowel in de US, UK en EU bij de +60-70% gevaccineerde regio's allemaal af met een sisser binnen een paar weken en is Covid voor ons na deze golf gedaan.
    Dat geeft hoop voor Vlaanderen aangezien we hier een nog hogere vaccinatiegraad hebben.

Dan hoeft de discussie over vaccinatieverplichting niet meer en kunnen we ons focussen op belangrijker zaken zoals de gewenstheid van wolf August, de haalbaarheid van een brutoloon van 10.000 per maand voor iedereen als je maar hard genoeg doorzet, en het betere schedelikken.
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar die van mij komt van Science
Sinds 15 augustus zijn er 514 mensen opgenomen , waarvan 59% volledig gevacineerden. Van die gevacinneerden waren en 87% 60 jaar of ouder.

Nooit. De plekken waar je ze verplicht moet dragen gaan steeds schaarser worden, maar je zal ze nog jaren in het straatbeeld zien.
Dus...ze verdwijnen of wat zegt ge? Denk dat eerder ging over wanneer de verplichting van mondmasker verdwijnt.. Als ge zelf nog beslist om te dragen dan ja mss zullen we dit nog zien maar volgens mij gade nog verschieten hoe weinig mensen dit nog gaan doen zodra het niet verplicht is

Dus...ze verdwijnen of wat zegt ge? Denk dat eerder ging over wanneer de verplichting van mondmasker verdwijnt.. Als ge zelf nog beslist om te dragen dan ja mss zullen we dit nog zien maar volgens mij gade nog verschieten hoe weinig mensen dit nog gaan doen zodra het niet verplicht is

Ik zet het nooit meer op. De dag dat het niet meer hoeft doen we hier een rituele verbranding met een glas bij.

Bepaalde mensen gaan dat altijd blijven dragen hoor. Dit weekend liepen we in een groot recreatiedomein waar het echt niet druk was en je ook geen mondmasker hoefde te dragen, en dan toch zie je daar mensen rondlopen in open lucht met een mondmasker terwijl het zo warm was.

Zelfde reden waarom ook 3 dagen Alcatraz mocht doorgaan.

Iedere bezoeker moest eerst langs een controle en ofwel een negatieve test voorleggen of vaccinatiebewijs tonen.
Dit. + bij KKC en Alcatraz spreken we over grootteorde volk 10.000 a 15.000 mensen, t.o.v. 66.000 (als ik het mij goed herinner?) bij Pukkelpop. Logistiek gezien is da appelen en peren vergelijken.

Dit. + bij KKC en Alcatraz spreken we over grootteorde volk 10.000 a 15.000 mensen, t.o.v. 66.000 (als ik het mij goed herinner?) bij Pukkelpop. Logistiek gezien is da appelen en peren vergelijken.

logistiek gezien is hetzelfde : grotere festivals hebben grotere teams en logistiek erachter.
Schaal is anders maarja lets blame the government. Booooo government.

Terwijl staat pukkelpop daar wel mooi met hun geld op hun rekening.
En trouwens de meeste buitenlandse headliners waren van VK. Sinds Brexit kunnen die moeilijk in EU optreden.
Zet daar dan nog bij dat ze in quarantaine moesten als ze België binnenkwamen en op dat moment moesten ze weer in quarantaine als de VK weer binnen gingen.
Doet me vermoeden dat er mss niet veel meer op programma stond van pukkelpop.

Edit : mooie illustratie van hoe pukkelpop is. Dit jaar is het 10 jaar geleden dat ramp op pukkelpop was. Van de organisatie zelf was er niks van herdenking want er is geen festival dit jaar.
Je kan gerust als organisatie de ramp herdenken zonder dat er een festival is. Beiden staan los van elkaar.

Gisteren in Nederland geweest. Absolute vrijheid. Nergens nog een maskertje te zien, geen afstand, geen regeltjes. Genieten.

Het is maar hoe ge het bekijkt he. In het dagelijks leven zijn er mss minder regels bij dan bij ons, maar qua evenementen en festivals zijn ze daar toch wel jaloers op ons momenteel denk ik dus "absolute vrijheid" zou ik het nu ook nog niet gaan noemen.
Bepaalde mensen gaan dat altijd blijven dragen hoor. Dit weekend liepen we in een groot recreatiedomein waar het echt niet druk was en je ook geen mondmasker hoefde te dragen, en dan toch zie je daar mensen rondlopen in open lucht met een mondmasker terwijl het zo warm was.

Zo zie ik hier toch ook nog geregeld mensen passeren die dat op hebben terwijl ze alleen in de auto zitten of zelfs op de fiets of al wandelend in rustige straten (en het is hier nu sowieso geen drukke stad, dus drukke straten hebt ge hier zelfs niet).

Op een bepaald moment van de pandemie zou ik dat nog snappen als het bv om thuisverpleegsters gaat die van het ene na het andere adres rijden, maar het is nu niet dat de mensen bij wie ik dat merk, er uit zien als thuisverpleegsters.

Zo zie ik hier toch ook nog geregeld mensen passeren die dat op hebben terwijl ze alleen in de auto zitten of zelfs op de fiets of al wandelend in rustige straten (en het is hier nu sowieso geen drukke stad, dus drukke straten hebt ge hier zelfs niet).

Op een bepaald moment van de pandemie zou ik dat nog snappen als het bv om thuisverpleegsters gaat die van het ene na het andere adres rijden, maar bij wie ik dat zie lijkt het me niet dat dat telkens om thuisverpleegsters gaat.
Dat is omdat er ook een verschil is tussen het gebruik van het mondmasker en correct gebruik ervan ;)

Hoeveel mensen ik niet een verlept en visueel vuil mondmasker uit hun broekzak bij hun sleutels zie trekken om het op te zetten... Een mondmasker moet je geregeld verversen (en het oude wegsmijten of wassen/verluchten in geval van stoffen) + je moet het zo weinig mogelijk aanraken + het mag niet beschadigd zijn (ook geen onzichtbare scheurtjes/gaten erin).

En nee, ik ben niet heiliger dan de paus, ik heb er ook al tegen gezondigd. Maar ik vind het niet vreemd als anderen er wel op letten. Het kan soms beter zijn om het 5 min buiten/in de auto op te houden dan weg te bergen. En dan heb je natuurlijk vergeetachtige/slordige mensen die gewoon beslissen het op te houden om de kans op het te vergeten/verliezen te minimaliseren :)

Ik bedoel vooral...

Vroeger zag je nooit iemand met een mondmasker in onze contreien behalve wat aziatische toeristen in Brugge. Dat ligt nu wel achter ons. Ik denk dat we hier ook mensen gaan blijven hebben die op drukke plaatsen zoals de tram een masker gaan blijven dragen, zeker in de wintermaanden wanneer de griep ook weer in het land is.

Daar is ook niets mis mee. Wie wil een masker dragen om wat extra bescherming te krijgen is daar vrij in.

Van mij mogen ze de mondmaskerplicht zeker afschaffen, maar de maskers verbieden zoals er hier onlangs ene opperde is totaal onnozel. Laat iedereen maar zelf beslissen waar hij of haar zich goed bij voelt. Vrijheid!
In feite is het dragen van een gezichtsbedekkend masker in de publieke ruimte niet toegelaten (art. 563bis van het Strafwetboek, het zogenaamde "boerkaverbod", maar dermate ruim geformuleerd dat een mondmasker daar ook onder valt). Daarom dat het MB met coronamaatregelen een art. 24 bevat:

Het dragen van een mondmasker of elk ander alternatief in stof om de mond en neus te bedekken, is toegestaan voor gezondheidsdoeleinden in voor het publiek toegankelijke plaatsen.

Dat is omdat er ook een verschil is tussen het gebruik van het mondmasker en correct gebruik ervan ;)

Hoeveel mensen ik niet een verlept en visueel vuil mondmasker uit hun broekzak bij hun sleutels zie trekken om het op te zetten... Een mondmasker moet je geregeld verversen (en het oude wegsmijten of wassen/verluchten in geval van stoffen) + je moet het zo weinig mogelijk aanraken + het mag niet beschadigd zijn (ook geen onzichtbare scheurtjes/gaten erin).

En nee, ik ben niet heiliger dan de paus, ik heb er ook al tegen gezondigd. Maar ik vind het niet vreemd als anderen er wel op letten. Het kan soms beter zijn om het 5 min buiten/in de auto op te houden dan weg te bergen. En dan heb je natuurlijk vergeetachtige/slordige mensen die gewoon beslissen het op te houden om de kans op het te vergeten/verliezen te minimaliseren :)

Ik weet dat dat de theorie is ivm het correct gebruik van mondmaskers (daarom dat ik dat bv zou snappen dat thuisverpleegsters hun mondmasker aanhouden onderweg), maar ik denk dat de kans klein is dat de mensen die ik dat zie dragen, dat echt omwille van de redenering doen dat het op die manier veiliger is. En ik heb het dan ook vooral over tegenwoordig, pakweg een (half) jaar geleden was de situatie natuurlijk anders.

Zelf ga ik vaak ook redelijk nonchalant om met mondmaskers, al maak ik op dat vlak ook wel een onderscheid tussen enerzijds situaties waarin ik het zelf toch wel als veiliger beschouw een mondmasker op te hebben (in dat geval een vers wegwerpmasker, of zelfs FFP2), of situaties waarin ge gewoon vlug een mondmasker moet op zetten "omdat het moet". Voor dat laatste is dat meestal ook gewoon een herbruikbaar masker dat in de auto ligt.

Ik weet dat dat de theorie is ivm het correct gebruik van mondmaskers (daarom dat ik dat bv zou snappen dat thuisverpleegsters hun mondmasker aanhouden onderweg), maar ik denk dat de kans klein is dat de mensen die ik dat zie dragen, dat echt omwille van de redenering doen dat het op die manier veiliger is. En ik heb het dan ook vooral over tegenwoordig, pakweg een (half) jaar geleden was de situatie natuurlijk anders.

Zelf ga ik vaak ook redelijk nonchalant om met mondmaskers, al maak ik op dat vlak ook wel een onderscheid tussen enerzijds situaties waarin ik het zelf toch wel als veiliger beschouw een mondmasker op te hebben (in dat geval een vers wegwerpmasker, of zelfs FFP2), of situaties waarin ge gewoon vlug een mondmasker moet op zetten "omdat het moet". Voor dat laatste is dat meestal ook gewoon een herbruikbaar masker dat in de auto ligt.
En dat noemen ze projectie. Andere mensen hebben andere gedachten :p Jij doet het niet zo, dus je snapt niet waarom anderen het wel zouden doen.

Ik kan geen gedachten lezen, dus ik ga er niet vanuit (of acht de kans niet klein) waarom iemand iets doet. Al is er een perfect logische verklaring voor, dus dat is een perfect mogelijke verklaring. Ik heb al mondmaskers zien wegvliegen van mensen die het op de fiets in de hand hadden ;)

Dat MVR op de markt in Brussel wat rond gaat lopen om reclame te maken voor de vaccins. Hij doet dat toch graag.
't Is trouwens nogal stil rond zijn persona? Watskebeurt?

Fulltext en data van het artikel zit achter paywall, kan het niet lezen.

Ook alle leeftijdsgecorrigeerde cijfers blijven voorlopig wijzen op >80% effectiviteit tegen hospitalisatie.
Serieus wat kritiek over het geven van boosters onder de go-to virologen terwijl het inenten van ongevaccineerden enorm veel meer zou opleveren.
Wanneer we het over België (of het westen in het algemeen) hebben dan heeft het wel of niet geven van boosters niks te maken met het feit dat er nog te veel mensen geen vaccinatie hebben gehad, het is niet dat we met voorraadtekorten zitten en mensen in Brussel ongeduldig zitten te wachten tot er terug een vaccin beschikbaar is voor hen ;)

Wanneer we het over andere continenten en derdewereldlanden hebben, dan snap ik die kritiek echter wel. Al weet ik anderzijds nu niet in welke mate het geven van boosters bij ons, invloed heeft op de voorraden in pakweg Afrika?

Wanneer we het over België (of het westen in het algemeen) hebben dan heeft het wel of niet geven van boosters niks te maken met het feit dat er nog te veel mensen geen vaccinatie hebben gehad, het is niet dat we met voorraadtekorten zitten en mensen in Brussel ongeduldig zitten te wachten tot er terug een vaccin beschikbaar is voor hen ;)

Wanneer we het over andere continenten en derdewereldlanden hebben, dan snap ik die kritiek echter wel. Al weet ik anderzijds nu niet in welke mate het geven van boosters bij ons, invloed heeft op de voorraden in pakweg Afrika?
Wel, dat is het juist.

In Vietnam en algemeen Zuid Oost Azië, Australië, Nieuw Zeeland en grote delen Zuid Amerika smeken ze om zo snel mogelijk vaccins te krijgen terwijl wij er hier in Europa al weken miljoenen over hebben.
Afrika is een ander verhaal, zoals gewoonlijk.

Langs de andere kant begrijp ik de Westerse politiek wel wat.
Je zal maar uw vaccins weggeven en 2 maand later blijkt een 2-voudige booster nodig tegen een nieuwe dodelijker variant.

Zoals zoveel tijdens de pandemie: het is niet allemaal zwart wit en keuzes moeten gemaakt worden op basis van onvolledige informatie.
En ook een 'eigen volk eerst' mentaliteit is niet iets dat na 10000 jaar menselijke geschiedenis zomaar gaat veranderen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan