Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijft ongewijzigd.
Dit is toch echt volkomen belachelijk. Hetzelfde voor winkels en scholen.

De data die deze verplichtingen nog zouden steunen ontbreekt langs alle kanten waardoor dit dus gewoon een onwetenschappelijke beslissing is.

Iedere volwassene is op 1 september gevaccineerd, kinderen onder 18 zijn amper vatbaar voor het virus en worden bijna nooit ziek.

Ik had dan liever dat het mondmasker werd afgeschaft dan dat men het sluitingsuur aanpast. Ale eigenlijk alletwee.

Volgens de regels mag het masker (tijdelijk) af bij een gezichtsbehandeling (baardbehandeling bv).
We mogen zelfs weer een drankje aanbieden, maar het masker moet opblijven als je met je haar komt.

Dit zijn de huidige spelregels :)

Opnieuw tal van versoepelingen, zo goed als alles mag weer.
En toch komt hier de helft weer lekker klagen. Je moet het maar doen. 😑

Mondmasker moet op sommige plaatsen nog aan, so what? Het probleem dat sommigen hier sinds maart 2020 van maken, heb ik echt nooit begrijpen.
Als je een 12u lange shift met een N95/99 masker moet doen, begrijp ik het nog. In stikkend heet weer eens 10u lang met een N95 moeten rondlopen, en dat is inderdaad iets minder leuk (maar daarom nog niet het einde van de wereld 😉)
Voor de rest stoort een standaard mondmaskertje toch echt niet. Zeker gezien je hem in 99% van de gevallen (eg. winkelen, kapper, etc.) telkens minder dan 1 uur aan moet hebben.

Voor mij part mag het nog lang zo blijven op plaatsen zoals openbaar vervoer, in luchthavens, op de vlieger, etc.
Prima zo.

Mondmasker moet op sommige plaatsen nog aan, so what?
Voor de rest stoort een standaard mondmaskertje toch echt niet. Zeker gezien je hem in 99% van de gevallen (eg. winkelen, kapper, etc.) telkens minder dan 1 uur aan moet hebben.

Voor mij part mag het nog lang zo blijven op plaatsen zoals openbaar vervoer, in luchthavens, op de vlieger, etc.
Prima zo.

Nooit. De plekken waar je ze verplicht moet dragen gaan steeds schaarser worden, maar je zal ze nog jaren in het straatbeeld zien.
4 uur mondmasker aan op een vlucht naar Tenerife stoort mij alleszins wel. Dat wordt vochtig, je kan maar half begrijpen wat uw reisgenoot zegt, etc.
Op restaurant zitten en altijd eraan denken dat je een mondmasker op zak hebt, telkens aan en af zetten als je toekomt/toilet gaat/weggaat, stoort mij ook.
Altijd dat mondmasker aan in de winkel stoort mij ook. Je kan niet glimlachen, anderen hun mimiek niet zien, altijd eraan denken het mee te nemen, ...

Niet dat het onoverkomenlijk stoort, nee dat niet.
Op zich geen enkel probleem met mondmaskers indien de baten tijdens de pandemie nog groot genoeg zijn.

Maar met dat "prima zo", "het mag nog lang zo blijven", "het zal nog jaren zo zijn", ben ik alleszins niet akkoord.
Straks krijgen die anti-maskers van vorig jaar nog gelijk ook. Efkes de maskerverplichting houden, want ja, 'je hebt daar toch geen last van'.
Als het aantal cases laag genoeg is en de vaccinatiegraad hoog genoeg: weg met de verplichting aub.

Los daarvan: nog steeds mondmasker moeten aandoen als je rechtstaat op restaurant of terwijl je in de Aldi winkelt.
Maar wel indoor dansen toegelaten met 200 man, festivals van 18.000 man, en vanaf 1 oktober discotheken open zonder mondmasker of covidpass?
Onlogisch.

Ik zou het logischer vinden om voor discotheken wel een covidpass te verplichten (en énkel gevaccineerden, geen negatieve test), maar dan wel de mondmaskerplicht in supermarkten en restaurants los te laten.
Want discotheken zijn nu wel al overal ter wereld haarden van besmetting gebleken. Supermarkten en standaard restaurants veel minder.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel vooral...

Vroeger zag je nooit iemand met een mondmasker in onze contreien behalve wat aziatische toeristen in Brugge. Dat ligt nu wel achter ons. Ik denk dat we hier ook mensen gaan blijven hebben die op drukke plaatsen zoals de tram een masker gaan blijven dragen, zeker in de wintermaanden wanneer de griep ook weer in het land is.

Daar is ook niets mis mee. Wie wil een masker dragen om wat extra bescherming te krijgen is daar vrij in.

Van mij mogen ze de mondmaskerplicht zeker afschaffen, maar de maskers verbieden zoals er hier onlangs ene opperde is totaal onnozel. Laat iedereen maar zelf beslissen waar hij of haar zich goed bij voelt. Vrijheid!

Ik bedoel vooral...

Vroeger zag je nooit iemand met een mondmasker in onze contreien behalve wat aziatische toeristen in Brugge. Dat ligt nu wel achter ons. Ik denk dat we hier ook mensen gaan blijven hebben die op drukke plaatsen zoals de tram een masker gaan blijven dragen, zeker in de wintermaanden wanneer de griep ook weer in het land is.

Daar is ook niets mis mee. Wie wil een masker dragen om wat extra bescherming te krijgen is daar vrij in.

Van mij mogen ze de mondmaskerplicht zeker afschaffen, maar de maskers verbieden zoals er hier onlangs ene opperde is totaal onnozel. Laat iedereen maar zelf beslissen waar hij of haar zich goed bij voelt. Vrijheid!
In Nederland kijken ze je nu aan als iemand van de planeet Urko wanneer je een mondmasker draagt.

Zanger ‘I’m Too Sexy’ zwaar ziek door corona, maar weigert vaccinatie
Er is een nieuw liedje uit van Right Said Fred. Het noemt: "I am too sexy for a (vaccination)shot" :sarcastic:
Zeker dat het niet 'I'm to retarded for a shot' is?

Hij leek me 30 jaar geleden al niet de slimste. Dat was dan wel heel vroege dementie. :woohoo:
Wie kan de ziekte van Pick (Frontotemporale dementie) krijgen?
- Iedereen kan de ziekte van Pick krijgen. Mannen en vrouwen. Alhoewel het meestal mannen en vrouwen betreft van 50 - 60 jaar, zijn er gevallen bekend van patiënten tussen de 20 (!) - 80 jaar.

Dus het is zeker NIET onmogelijk dat iemand van 37 jaar dementie heeft. Jammer genoeg. :headshake:

Dat is off topic maar ik vermeld het even - je kan er dus mee lachen maar het komt effectief voor.

Corona? Welke corona?
Ik stel me dan toch de vraag waarom pukkelpop niet door mocht gaan

Kamping Kitsch Club gaat los als wildste en geilste bevrijdingsfeest van ons land: “Pure adrenaline, het voelt als het einde van corona”

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan