Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat als straks alle / de meeste landen(ter wereld) permanent rood kleuren (vaccinaties en gewoon alles terug open).
Gaat Noorwegen dan voor eeuwig verbieden dat je het land verlaat?

Wat als straks alle / de meeste landen(ter wereld) permanent rood kleuren (vaccinaties en gewoon alles terug open).
Gaat Noorwegen dan voor eeuwig verbieden dat je het land verlaat?
Ik mag het land perfect verlaten. Maar de kinderen die niet gevaccineerd zijn moeten in quarantaine als je van een rood of donkerrood land komt. Dus moeten eens zien hoeveel de communie en doop van mijn zus haar kinderen waard is

Op De Tijd staat een nieuwe analyse met de voorspellingen voor de komende weken. De verwachting is dat het aantal besmettingen en hospitalisaties fors gaan toenemen, maar dat dit hopelijk in combinatie met gerichte maatregelen er niet voor zorgt dat ziekenhuizen zo vol gaan liggen dat er terug ingrepen uitgesteld moeten worden. Dat is één van de redenen waarom Brussel trager moet versoepelen.

Ik lees daar ook dat een derde prik voor bejaarden in België ondertussen zo goed als zeker is.

‘We stellen ook vast dat een significant aantal bejaarden in rusthuizen weinig antistoffen heeft’, zegt Sciensano-onderzoekster Mieke Goossens. Daarom worden later dit jaar ook zo goed als zeker boosterprikken aan bejaarden gegeven. De eerste resultaten uit Israël, waar al ruim 1,5 miljoen mensen een derde prik hebben gekregen, wijzen erop dat de strategie werkt. Een derde prik biedt mensen van 60 en ouder na tien dagen ongeveer vier keer zoveel bescherming tegen corona-infectie als de gewone dubbele dosis. Tegen ernstige ziekte verhoogt de derde prik de bescherming zelfs zo’n vijf tot zes keer, leidt de Israëlische overheid af uit de lokale gezondheidsstatistieken.

Ik ben terug trouwens vriendjes, tien dagen Oostenrijk en geen mondmasker gezien. Juist af en toe de vraag of ik geimpft was. :love:
Welkom!
Wij zijn ook terug van Frankrijk. Die controle op de pass sanitaire werkt wel heel vlot. Even laten scannen of papier laten zien en je mag het terras op. Geen document, geen probleem. Er staan wel wat tentjes waar je je snel kan laten testen

Wel een foutje ingevuld op mijn PLF door met de gsm in te vullen.
Ik had blijkbaar Eswatini (aka Swaziland) aangeduid ipv Frankrijk... Nadien nog een correcte aangemaakt mja fout was al gemaakt

Thuis een sms gekregen dat ik in quarantaine moest, code gekregen voor een test te laten afnemen. Quarantaine document voor mijn werkgever ontvangen.
2x moeten bellen om te zeggen dat het een fout was en ik niet voor 3 dagen met de auto naar Zuid-Afrika was geweest eer ze het hebben aangepast :wallbash:

Alsof ze zich daar iets van aantrekken. In ieder pittakot dat ik hier al binnen gestapt ben staat de uitbater zonder mondmasker te bedienen, en ook het andere aanwezige cliënteel trok er zich niets van aan.
In Frankrijk werkt dat wel. Ondertussen zijn we enkele weken verder en is de impact van Macron zijn coronapas op de vaccinatiegraad in Frankrijk heel duidelijk te zien. Duitsland daarentegen doet het niet veel beter dan de VS.
E9t3xPmXMAoVx5o

Ik mag het land perfect verlaten. Maar de kinderen die niet gevaccineerd zijn moeten in quarantaine als je van een rood of donkerrood land komt. Dus moeten eens zien hoeveel de communie en doop van mijn zus haar kinderen waard is
Kinderen in quarantaine, wat een ziekelijke maatschappij is me dat.
Hier zowel quarantaine als verplichte testing aan mijn laars gelapt bij aankomst, nooit iets van gehoord.

Reacties op 12 juli 2021 na de speech van Macron voor het invoeren van de coronapas:
wie gaat dat allemaal controleren ? jammer dat de vrije democratie wordt vervangen door een gezondheidsdictatuur
Haha die Fransen zijn toch zo gek als een achterdeur. Een coronacertificaat vereisen voor zowat alles terwijl nog niet eens iedereen zich kon vaccineren. Geen wonder dat dat land al 40 jaar achteruit boert.
Loop maar kuttestjes achterna eer je gevaccineerd bent die maar zoveel tijd meegaan, als je de trein moet nemen of moet winkelen of whatever.

Doorgedraaid.
Ik vermoed dat Macron de tweede grote staatsleider is na Merkel die binnen afzienbare tijd zijn woorden gaat mogen inslikken en eens goed door het stof zal mogen gaan.
Weinig kans zeker dat Macron nog herverkozen wordt :p ?
Dan moet je die groepen proberen mee te krijgen in plaats van een (repressief pest)beleid te voeren dat gewoon averechts werkt. Schrijf het nu al maar op, er komt een gigantische hoop shit aan in Frankrijk met dank aan Macron en zijn recente uitspraken/beslissingen.

Conclusie 1,5 maand later:
- vaccinaties explosief gestegen direct na de speech van Macron, weken aan een stuk.
- de vakantie-economie heeft er quasi geen last van gehad, de terrassen zaten vol.
- het was geen waanzin, maar slim.
- het was niet doorgedraaid, maar slim.
- Macron zal zijn woorden niet moeten inslikken, maar kreeg groot gelijk.

In Frankrijk werkt dat wel. Ondertussen zijn we enkele weken verder en is de impact van Macron zijn coronapas op de vaccinatiegraad in Frankrijk heel duidelijk te zien.
E9t3xPmXMAoVx5o

Reacties op 12 juli 2021 na de speech van Macron voor het invoeren van de coronapas:

- vaccinaties explosief gestegen direct na de speech van Macron, weken aan een stuk.
- de vakantie-economie heeft er quasi geen last van gehad, de terrassen zaten vol.
Uiteraard zal dat wel zijn effect hebben , maar ik vind niet dat 'mensen zo moeilijk mogelijk maken zodat ze zich laten vaccineren' the way to go is .

Je kan net zo goed juichen dat de China approach van 'extreme maatregelen die de mensenrechten aan hun laars lappen', the way to go is, want ze hebben terug 0 cases.

Kinderen in quarantaine, wat een ziekelijke maatschappij is me dat.
Hier zowel quarantaine als verplichte testing aan mijn laars gelapt bij aankomst, nooit iets van gehoord.
En wat zie je dan dat de grootste kritiek die de regering hier krijgt is dat ze te laks zijn en reizen te veel toelaten, zich te veel spiegelen aan 'het non beleid' in de EU, etc

Verschillend perspectief zeker?

Maar politiek gezien heeft Macron denk ik z'n doodvonnis getekend. Elk weekend staat elke grote stad in 'rep en roer' door betogingen tegen de viruswaanzin.

Letterlijk niemand in uw quotes beweert het tegendeel, het ging over het rationele 🤔

Maar politiek gezien heeft Macron denk ik z'n doodvonnis getekend. Elk weekend staat elke grote stad in 'rep en roer' door betogingen tegen de viruswaanzin.
Dat is nu ook niks nieuws in Frankrijk he. Ik wil niet betwisten dat Macron niet herkozen gaat worden, maar ik betwijfel of dat puur door deze maatregel gaat komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan