Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 op 3 Fransen steunen het invoeren van de health pass.

Laat die 1 op 3 irrationelen/egoïsten maar protesteren.

Dus beleid wordt voortaan gemaakt door polls?

Meer dan 60% heeft een negatief beeld over de EU, waar blijft de frexit dan?

Dit noemt zich dan democraten, walgelijk.

Maar enfin. Eerst is je bewering dat de Fransen het niet zullen pikken en dat de grenzen bereikt zijn (de gemiddelde man/vrouw kan heus wel ff inboeten wanneer het moet en zal dat zonder slag of stoot doen. Maar er zijn grenzen, gelukkig maar). Dat is toch evenzeer beleid door polls dan?

Laatst bewerkt:
Man is overleden door een hartaanval na een prikje van Pfizer.
OF
Door Corona zijn op hetzelfde moment, 5 mensen overleden aan een hartaanval gerelateerd aan Corona ;)

Allebei is juist hé ;)
Ik weet niet waar je naartoe wilt en wat de relevantie is met het artikel.

Beter beleid maken door te doen wat een protesterende minderheid wil?
Moeten we dan ook doen wat extinction rebellion wil?
Of Greta Thunberg op klimaatmarsen die alle oliebedrijven per direct wil sluiten?
Ik heb een vermoeden dat je dat niet zal willen.

Beleid wordt gemaakt door de democratisch verkozen politici.
Volgend jaar kunnen de kiezers er zich over uitspreken.

Moest 2/3de van de Fransen tegen zijn, zou de president waarschijnlijk wel zijn kar keren, maar dat is niet zo.

Neen beleid wordt gevormd door hetgeen wat het beste lijkt voor de toekomst der fransen door de verkozenen van het franse volk. Conform het democratische principe.

Jij stelde echter dat het franse volk niet akkoord was met deze maatregel. De poll, voor wat deze waard isl, ondersteunt dit statement niet.

Democratie is niet : ikke wil dit niet. Dus het is mijn democratisch recht om dat niet te moeten doen. Noch is dit mijn recht in de naam van het democratische vrijheidsprincipe.

Neen beleid wordt gevormd door hetgeen wat het beste lijkt voor de toekomst der fransen door de verkozenen van het franse volk. Conform het democratische principe.

Jij stelde echter dat het franse volk niet akkoord was met deze maatregel. De poll, voor wat deze waard isl, ondersteunt dit statement niet.

Democratie is niet : ikke wil dit niet. Dus het is mijn democratisch recht om dat niet te moeten doen. Noch is dit mijn recht in de naam van het democratische vrijheidsprincipe.
Ik stelde helemaal niks, das Loser die niet kan lezen en mij woorden in de mond zit te leggen (waarvoor ik hem heb gereport) waardoor er nu mensen effectief geloven wat hij zegt.

Mijn punt is puur over deze maatregel die vrij ingrijpend is in eenieders dagelijks leven, zomaar even mee te nemen in de uitbreiding van de sanitaire noodtoestand.
Ik hoopte in een parlementaire democratie te leven waarbij zulke ingrijpende zaken niet en passant in de zomer worden genomen, maar het resultaat zijn van parlementaire debatten, debatten met het middenveld, etc.

Ik huiver als democraat van hoe snel we allerlei pasjes en beperkingen zomaar in het leven roepen zonder dat er iemand zich eens afvraagt of dat eigenlijk wel OK is.

Wat is in godsnaam de virologische waarde van die pasjes en hoe weerhoudt dit zich tegenover de ingrijpendheid op ons dagelijks leven en vrijheden ? Is dit nog proportioneel ? Waar zijn deze kritische vragen?

Waarom maakt men vaccinatie niet gewoon verplicht? Voer dat debat, stem die wet en verplicht het toch gewoon? Ipv iedereen op te zadelen met pasjes en controles allerlei omdat het stemmen van verplichte vaccinatie politiekers niet populair zou maken.

Waarom maakt men vaccinatie niet gewoon verplicht? Voer dat debat, stem die wet en verplicht het toch gewoon? Ipv iedereen op te zadelen met pasjes en controles allerlei omdat het stemmen van verplichte vaccinatie politiekers niet populair zou maken.
Bedoel je dat deze genomen beslissingen een politieker wel populair maakt? Want ik heb nog niet veel politiekers stemmen zien winnen door de Corona-situatie eerlijk gezegd.

Ik weet niet waar je naartoe wilt en wat de relevantie is met het artikel.
Gewoon een bevestiging/confirmatie van uw post in feite, maar voor de grap het een beetje anders geformuleerd ;)
(en ook foutief door gewoon uw post te verdraaien / anders te interpreteren dan het bedoeld is)

Niets meer en niets minder. Meer moet je er niet achter zoeken.

Mijn post was nietszeggend (en eerder een persoonlijk binnenpretje, die ik niet ga uitleggen), ik ben verbaasd dat ik daar dan nog twee reacties op krijg lol. :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik stelde helemaal niks, das Loser die niet kan lezen en mij woorden in de mond zit te leggen (waarvoor ik hem heb gereport) waardoor er nu mensen effectief geloven wat hij zegt.

Mijn punt is puur over deze maatregel die vrij ingrijpend is in eenieders dagelijks leven, zomaar even mee te nemen in de uitbreiding van de sanitaire noodtoestand.
Ik hoopte in een parlementaire democratie te leven waarbij zulke ingrijpende zaken niet en passant in de zomer worden genomen, maar het resultaat zijn van parlementaire debatten, debatten met het middenveld, etc.

Ik huiver als democraat van hoe snel we allerlei pasjes en beperkingen zomaar in het leven roepen zonder dat er iemand zich eens afvraagt of dat eigenlijk wel OK is.

Wat is in godsnaam de virologische waarde van die pasjes en hoe weerhoudt dit zich tegenover de ingrijpendheid op ons dagelijks leven en vrijheden ? Is dit nog proportioneel ? Waar zijn deze kritische vragen?

Omdat een verplichting nog een veel grotere stap is toch?

Terwijl je nu al fulmineert bij minder ingrijpende maatregelen die hetzelfde resultaat bekomen (ze gaan naar de 90% 18+ daar in Frankrijk, voor een vaccin-sceptisch land dan nog).

Het is de uitvoerende bevoegdheid van de democratisch verkozen president, waar volgens polls 2/3de mee akkoord is. Waarom zou hij voor deze dringende en tijdelijke maatregel debat moeten voeren in het parlement?

Hij durft net deze beslissing te nemen omdat hij die nodig acht voor de samenleving, mét goed resultaat.
Ook al kost hem dat misschien stemmen.

Dat is de kritiek dat iedereen altijd heeft op politici, dat 'ze alles doen voor stemmen'.
En zie, nu doet een democratisch verkozen leider iets wat hem (volgens jullie) stemmen gaat kosten, in het (volgens hem) belang van het land.
En dan toch weer kritiek geven.

Ik zie ze er nog toe in staat.

Waarom ook niet, veel goedkoper dan al die dure campagnes, rondrijdende prikbusjes en wat nog allemaal.

De jonge generatie solidair met de oudere door zich te laten vaccineren en de oudere generatie solidair met de portemonnee van de jongere generatie door deze te vullen.

Waarom ook niet ?

Vraagje ivm dat PLF formulier.

Wij zitten ongepland een weekendje in iets Center Parks achtig in de regio van Amsterdam, blijkbaar een rode zone.
Dus moeten we dat formulier invullen neem ik aan? (We zitten hier ongeveer 54 uur, van over de grens te rijden tot terug in BE te zijn, vrijdagmiddag vertrokken, en zondagavond keren we terug. Met de auto, we zitten "hier" minder dan 48u, de rest zijn de heen-en terugrit in de auto)

M'n vrouw en ik zijn volledig gevaccineerd dus dat komt in orde. Ons 2 jongste kindjes zijn <12, dus dat maakt ook niet uit.
Maar onze oudste zoon is net 12j, en heeft enkel maar zijn 1e prik (Pfizer) gekregen.
We hebben die afgelopen woensdag een PCR test laten ondergaan (met gratis code), en al een nieuwe test ingepland maandagnamiddag (ook met gratis code).

Als we dat PLF nu zouden invullen voor hem moet hij op basis daarvan een PCR test ondergaan. Kunnen we die reeds geplande test daarvoor gebruiken, of moeten we die annuleren en met de code van dat PLF een nieuwe test inplannen?

Hij start woensdag in het middelbaar, en we willen natuurlijk dat hij de start van het schooljaar kan meedoen.

We houden het hier uiteraard veilig, komen met quasi geen andere mensen in contact

Dat PLF op papier invullen en wegsmijten als we geen controle zouden hebben lijkt mij de gemakkelijkste manier (we laten hem sowieso maandag testen voor de zekerheid), maar we zitten hier al, en hebben uiteraard onze printer niet mee.

Of probeer ik te regelen aan de receptie dat ze daar dat PLF 3x afdrukken voor ons?

Edit: net eens dat af te drukken formulier bekeken, en daar staat zelfs geen optie op om aan te duiden dat je met de auto bent geweest. Enkel vliegtuig, trein of bus.

Formulier moet je hoe dan ook invullen als je langer dan 48u in't buitenland verblijft. Verder zou ik handelen via wat het PLF zegt.
En je kan dat volledig digitaal invullen via de smartphone/ipad/laptop he.

I wouldn't bother. Je eigen maatregelen zijn duidelijk al meer dan genoeg om een goed huisvader te zijn. Gewoon geen PLF invullen. Er zijn geen controles en anders zeg je dat je een daguitstap (of minder dan 48u) hebt gedaan.

• Wanneer je de afgelopen 14 dagen in een heel hoog risicoland verbleef, dien je ten alle tijden het PLF in te vullen, ongeacht de duur van je verblijf.
Dus 1 uur naar Nederland waar het knalrood is? --> Invullen of het risico op een boete. Allé ja zo lees ik bovenstaande zin toch ..

Lees gewoon het formulier en doe wat erop staat ... dat invullen duurt amper 5 minuutjes of zo.

Best gewoon digitaal invullen, dan krijg je dat in je mailbox terecht (email invullen) en kan je dit tonen aan de politie via je mobiele telefoon.
ALS ze u tegenhouden, die kans is eigenlijk miniem. Maar bon, je doet wat je wil, ik zeg altijd: better be safe than sorry, het invullen is snel gedaan.

Link ivm hoog risico gebieden/landen

Nederland is nu grotendeels oranje, maar sommige delen zijn nog rood.

Laatst bewerkt:
promoten van illegale praktijken: invullen is verplicht
Ik zou niets invullen, net zoals de meesten met de wagen ook niets invullen. Van controles is amper of geen sprake, al zeker als men niet kan nagaan of je langer dan 48h in het buitenland hebt gezeten.

Is weer een typische regel die niet kan gehandhaafd worden en bijgevolg zonder gevolgen blijft.

Vul je het wel in met juiste gegevens, krijg je telefoon van wat idiote uit het contact tracing center en kunnen ze u zo wel tracken als ge u niet laat testen, dus waarom dat risico lopen? (ook al is het superklein dat ze effectief aan uw deur komen staan)

"Caleb Wallace, 30, head of ‘San Angelo Freedom Fighters’ to “end covid tyranny” is sedated on a ventilator. He has 3 kids and wife pregnant.
He treated himself with ivermectin."

1 groot Darwinistisch experiment daar momenteel.

Als er 10.000den meer republikeinen sterven dan democraten, dan moet dit wel gevolgen hebben op de duur aangezien het in vele staten slechts op een paar duizend stemmen aankomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan