Dit dus.
Ik vraag me dan altijd af, mensen die dat denken, wie denken zij dat daar allemaal baat bij heeft? Wie heeft er baat bij dat festivals niet doorgaan? Wie heeft er baat bij dat de horeca maar op halve kracht kan werken? Wie heeft er baat bij dat mensen kerstmis niet kunnen vieren met heel hun familie?
Mij lijkt het enkel slecht voor de economie en de mentale gezondheid van de mensen. Iets wat je als politicus, die aan het roer staat, nu toch net wil vermijden. Het is niet dat de huidige regering de ene stem na de andere aan het inwinnen is momenteel... integendeel.
Dat sommige beslissingen/maatregelen die nu genomen zijn ook handig van pas kunnen komen in de toekomst (inzage van medische dossier was wel versoepeld bijvoorbeeld, niet?), dat zal zeker wel zo zijn. Net zoals dat in het ISIS-tijdperk ook het geval was, met o.a. slimme camera's die nu ook voor allerlei andere zaken ingezet kunnen worden. Maar goed dat is nog iets anders natuurlijk. Veel van dat soort maatregelen zijn toch niet gekend bij de bevolking.