Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit dus.

Ik vraag me dan altijd af, mensen die dat denken, wie denken zij dat daar allemaal baat bij heeft? Wie heeft er baat bij dat festivals niet doorgaan? Wie heeft er baat bij dat de horeca maar op halve kracht kan werken? Wie heeft er baat bij dat mensen kerstmis niet kunnen vieren met heel hun familie?

Mij lijkt het enkel slecht voor de economie en de mentale gezondheid van de mensen. Iets wat je als politicus, die aan het roer staat, nu toch net wil vermijden. Het is niet dat de huidige regering de ene stem na de andere aan het inwinnen is momenteel... integendeel.

Dat sommige beslissingen/maatregelen die nu genomen zijn ook handig van pas kunnen komen in de toekomst (inzage van medische dossier was wel versoepeld bijvoorbeeld, niet?), dat zal zeker wel zo zijn. Net zoals dat in het ISIS-tijdperk ook het geval was, met o.a. slimme camera's die nu ook voor allerlei andere zaken ingezet kunnen worden. Maar goed dat is nog iets anders natuurlijk. Veel van dat soort maatregelen zijn toch niet gekend bij de bevolking.
Ik denk dat dat gewoon een soort van manier is om met een situatie om te gaan. Dat heeft een naam, maar kom er even niet op. Niet iedereen gaat hetzelfde om met dezelfde situaties. Dat zie je ook met mensen die ernstig ziek zijn. Uiteraard kun je daar zelf niks aan doen en besef je het waarschijnlijk niet eens.

'Het doel was nooit zero covid, maar vermijden dat de ziekenhuizen instorten'.

Ik zie niet wat het aantal doden er toe doet dan.
Tuurlijk doet het aantal doden er ook toe.

Dat je genoeg ziekenhuisbedden hebt, maakt het niet opeens aanvaardbaar dat er maandelijks 1000'den doden vallen die je met een paar maatregelen had kunnen vermijden.

Het doel was idd nooit zero covid, maar het doel is langs de andere kant ook nooit 'zolang de ziekenhuizen maar niet instorten, is alles oké' geweest.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben dubbel gevaccineerd maar loop op een klein event covid op doordat er iemand die besmet was niet gevaccineerd en niet getest me besmet heeft. Ik ga daarna werken in het woonzorgcentrum waar ik werk (want ik heb geen symptomen) en geeft het door aan de mensen. Paar weken later sterven er 3
Mogen we die persoon dan voor gerecht dagen wegens 'onopzettelijke doodslag' ?

Het tonen van die pas is amper werk, wie weigert zich te laten vaccineren of testen moet maar thuis blijven zou ik zeggen
Scenario 1: Ik ben dubbel gevaccineerd maar loop op een klein even covid op omdat ondanks dat iemand, die besmet was ondanks dat hij/zij gevaccineerd was, en niet getest was me besmet heeft.

Scenario 2: Ik ben gevaccineerd tegen influenza maar loop op een klein evenement toch het virus op omdat het jammer genoeg een variant is waar het vaccin minder 'pak' op heeft. Ik ga daarna werken in het woonzorgcentrum want ik heb nog geen symptomen, en besmet daar een paar mensen. Drie mensen overlijden.

Twee scenario's, telkens een kleine aanpassing. Het eerste is blijkbaar wel ok voor u, van het tweede gaat ook niemand wakker liggen. Nulrisico bestaat niet, al zeker niet omdat je ook nog besmet kan worden en besmettelijk kan zijn wanneer je gevaccineerd bent. Laat het los.

Ik denk dat dat gewoon een soort van manier is om met een situatie om te gaan. Dat heeft een naam, maar kom er even niet op. Niet iedereen gaat hetzelfde om met dezelfde situaties. Dat zie je ook met mensen die ernstig ziek zijn. Uiteraard kun je daar zelf niks aan doen en besef je het waarschijnlijk niet eens.
Ik denk voor alle duidelijkheid niet dat hier een complot achter zit. Ik denk wel dat het denkpatroon van een aantal personen echt volledig vernauwd is en dat die mensen gewoon in een tunnel vol angst zitten. Vlieghe is daar voor mij een schoolvoorbeeld van. Die praat op dit moment nog altijd over maatregelen tot na de winter en dan kunnen we mogelijk het grootste deel ervan (zelfs niet alles) laten vallen.

Tuurlijk doet het aantal doden er ook toe.

Dat je genoeg ziekenhuisbedden hebt, maakt het niet opeens aanvaardbaar dat er maandelijks 1000'den doden vallen die je met een paar maatregelen had kunnen vermijden.
Dat doe je voor andere virussen ook niet. Je maakt als maatschappij een afweging welke kost je aanvaardbaar vindt. Voor griep is het bijvoorbeeld geen ramp als er af en toe eens 6000 mensen meer doodvallen, zoals in 2015. Meer zelfs, dat werd toen door Van Ranst eigenlijk bijna weggezet als een fait divers. :)

Scenario 1: Ik ben dubbel gevaccineerd maar loop op een klein even covid op omdat ondanks dat iemand, die besmet was ondanks dat hij/zij gevaccineerd was, en niet getest was me besmet heeft.

Scenario 2: Ik ben gevaccineerd tegen influenza maar loop op een klein evenement toch het virus op omdat het jammer genoeg een variant is waar het vaccin minder 'pak' op heeft. Ik ga daarna werken in het woonzorgcentrum want ik heb nog geen symptomen, en besmet daar een paar mensen. Drie mensen overlijden.

Twee scenario's, telkens een kleine aanpassing. Het eerste is blijkbaar wel ok voor u, van het tweede gaat ook niemand wakker liggen. Nulrisico bestaat niet, al zeker niet omdat je ook nog besmet kan worden en besmettelijk kan zijn wanneer je gevaccineerd bent. Laat het los.
Nee net niet 'laat het los', wel integendeel. Iedereen heeft kans gehad om zich te laten vaccineren, wil je dat niet dan moet je de gevolgen maar dragen.
Hoe meer los, hoe meer kans op een variant waartegen vaccin minder werkt, hoe meer kans dat we terug alles dicht mogen gooien.

De kans dat een gevaccineerde een gevaccineerde besmet is een stuk kleiner, de kans dat die nog eens doorgeeft opnieuw stuk kleiner, ...

Als je gevaccineerd bent kan je toch 0 bezwaar hebben tegen 'ik moet even een QR code laten zien'?

Ik heb 1 collega die zich weigert te laten vaccineren want hij wilt geen brol in zijn lijf. Rookt wel 2 pakjes sigaretten per dag :lol:

De enige reden waarom het doel was dat de ziekenhuizen niet mochten instorten, was dan ook doden vermijden, hè.
Anders is er een makkelijke oplossing: Covidpatiënten niet meer opnemen en gewoon in de zetel laten liggen. Dan storten de ziekenhuizen ook niet in, great success.

Trouwens, Florida is absoluut een slecht voorbeeld. Daar zijn ze al verschillende keren van strategie moeten veranderen, hebben ze (in tegenstelling tot andere staten) extra federale hulp moeten inroepen en hebben ze meermaals gesjoemeld met de cijfers.

De enige reden waarom het doel was dat ziekenhuizen niet mochten instorten was omdat er dan geen gewone zorg meer gegeven kan worden en je dus ook mensen ging laten sterven die anders normaal perfect behandeld zouden kunnen worden.

We zijn nu wel heel ver van dat apocalyptisch beeld af. Dus ja, een paar covid doden meer maakt het verschil niet. We doen voor geen enkele andere ziekte of aandoening zo preuts. We nemen er met gemak 300 doden per dag in dit land bij door een zeer uitgebreid aantal aandoeningen, zonder daarvoor 100% van de samenleving te straffen. Voor covid schieten sommigen echter in een kramp als er 10 doden per dag vallen.

Nee net niet 'laat het los', wel integendeel. Iedereen heeft kans gehad om zich te laten vaccineren, wil je dat niet dan moet je de gevolgen maar dragen.
Hoe meer los, hoe meer kans op een variant waartegen vaccin minder werkt, hoe meer kans dat we terug alles dicht mogen gooien.
Ok. En wanneer gaan we dan terug naar normaal? Want in jouw redenering verdwijnen maatregelen nooit. De kans op een variant zal immers altijd blijven bestaan, zelfs al vaccineer je de laatste persoon op aarde dertig keer.

Ok. En wanneer gaan we dan terug naar normaal? Want in jouw redenering verdwijnen maatregelen nooit. De kans op een variant zal immers altijd blijven bestaan, zelfs al vaccineer je de laatste persoon op aarde dertig keer.
Maar bekijk het nu eens eindelijk niet zo zwart-wit als "alle maatregelen" of "geen maatregelen"? Zo valt er toch niet te praten!

Mss moet je het nieuwe normaal aanvaarden?
Maar imo mag het een verplicht vaccin worden, Polio is ook uitgeroeid dankzij een verplichte vaccinatie EN de maatregelen die er nog zijn om het niet vanuit andere landen toch terug te importeren

Of laten we alle maatregelen in het verkeer dat al begint met het behalen van een rijbewijs ook maar afschaffen
Of er nu 100 of 50000 doden / jaar vallen in het verkeer, zolang uw ziekenhuizen het aankunnen who cares

Ik denk voor alle duidelijkheid niet dat hier een complot achter zit. Ik denk wel dat het denkpatroon van een aantal personen echt volledig vernauwd is en dat die mensen gewoon in een tunnel vol angst zitten. Vlieghe is daar voor mij een schoolvoorbeeld van. Die praat op dit moment nog altijd over maatregelen tot na de winter en dan kunnen we mogelijk het grootste deel ervan (zelfs niet alles) laten vallen.
Ik beschouw u ook zeker niet tot het groepje complotdenkers voor de duidelijkheid. Eigenlijk bijna niemand in dit topic, maar als ge denkt dat dit voor eeuwig gaat duren en ze ons dingen wijs maken, dan is daar geen ander woord voor vrees ik. En dan heb ik niet over misschien wel nuttige regels die blijven (mondmaskers in het ziekenhuis bijvoorbeeld). Maar ben het zeker eens dat sommige experten overdrijven, maar dat geldt voor alle richtingen vrees ik. Uiteindelijk gaat het over wat beslist wordt.

Dat doe je voor andere virussen ook niet. Je maakt als maatschappij een afweging welke kost je aanvaardbaar vindt. Voor griep is het bijvoorbeeld geen ramp als er af en toe eens 6000 mensen meer doodvallen, zoals in 2015. Meer zelfs, dat werd toen door Van Ranst eigenlijk bijna weggezet als een fait divers. :)

Dat doe je voor andere virussen, die een even groot gevaar voor de maatschappij zouden vormen, net zo goed.

Verwijzen naar griep is vals omdat griep minder gevaarlijk is. Het worst case scenario sterftes voor corona zonder maatregelen ligt een grootorde hoger dan het worst case scenario voor griep zonder maatregelen (of met een slecht vaccin update).

Ze vragen aan virologen wat het beste zou zijn : meerderheid zegt : nog niet versoepelen en mss maatregelen tot na de winter.
Dan reageer je boos dat ze dit niet mogen zeggen en dat ze dit te nauw te bekijken vanuit hun veld en angst etc.

Maar als diezelfde virologen het eventjes breder willen bekijken en past niet in de lezer hun kraam dan komt er kritiek dat de virologen best bij hun expertise blijven en niet verder kijken.

Damned if you do, damned if you don't.

Hier lees je toch wat...de extra doden zijn het zeker waard...
Niet op de manier zoals gepost werd. Maar als we moeten kiezen tussen:
1. jaarlijks 0.1% doden door Covid, ziekenhuizen die de stroom continue aankunnen maar terug vrijheid
OF
2. Jaarlijks 0.05% doden door Covid, maar nooit nog enige vrijheid en eeuwig de cel in (figuurlijk).

Wat kies je dan? Puntje 1 omdat je zegt: die extra doden neen dat kan niet door de beugel of puntje 2 omdat je zegt: de extra doden zijn het zeker waard...

En neen 0% doden lukt nooit meer, zelfs niet na een supervaccinatiespuit en 100% vaccinatiegraad ..

Allé ik overdrijf misschien met puntje 2, maar 'I hope, you get my point'.

Ik heb 1 collega die zich weigert te laten vaccineren want hij wilt geen brol in zijn lijf. Rookt wel 2 pakjes sigaretten per dag :laugh:
:laugh:

Mss moet je het nieuwe normaal aanvaarden?
Maar imo mag het een verplicht vaccin worden, Polio is ook uitgeroeid dankzij een verplichte vaccinatie EN de maatregelen die er nog zijn om het niet vanuit andere landen toch terug te importeren

Of laten we alle maatregelen in het verkeer dat al begint met het behalen van een rijbewijs ook maar afschaffen
Of er nu 100 of 50000 doden / jaar vallen in het verkeer, zolang uw ziekenhuizen het aankunnen who cares

Corona kan je niet uitroeien met een vaccinatieplicht. Dat zou nu toch duidelijk moeten zijn door de wereldwijde data.

Er zijn maatregelen en er zijn maatregelen. Zoals vorige winter dat wil ik absoluut niet weer opnieuw meemaken met lockdowns, de horeca een half jaar dicht en niemand meer mogen zien.
Thuiswerken aanbevelen kan ik alleen maar aanmoedigen, het geeft ook minder verkeer en is beter voor 't milieu. Mondmaskers op openbaar vervoer en 't vliegtuig dat is ook niet het einde van de wereld.

Heel duidelijk inderdaad!

Corona propageert nog steeds ondanks de hoge vaccinatiegraad.
De vaccins zijn er om je te beschermen tegen ziek worden, ziekenhuisopname en erger.
Zolang men het zotte idee aanhangt om Corona uit te roeien, ttz besmettingen te voorkomen, door vaccinatie is men fout bezig.

Heel duidelijk inderdaad!
Ik volg deze redenering wel tot een zeker punt hoor.

Met wat geluk ben je een jaar of 10 zéér streng en is Covid verdwenen.
Maar mits wat pech lukt het niet. Ondertussen ben je voor je het weet, 50 jaar verder en al die tijd maatregelen aan het nemen, puur omdat je Covid absoluut wilde uitroeien. :tongue:

Het grootste issue is dat de meerderheid is, NIET mee is en whatever jij (en enkele anderen) hier ook gaan posten, gewoon NOOIT mee zullen gaan met dat verhaal.

En ja dan gaat dat dus (helaas) nooit werken.

Maar bekijk het nu eens eindelijk niet zo zwart-wit als "alle maatregelen" of "geen maatregelen"? Zo valt er toch niet te praten!
Ik bekijk het wel zo zwartwit, want eens iedereen die wil gevaccineerd is zijn er twee opties: Ofwel permanent met beperkingen blijven zitten, ofwel lossen. Er is geen tussenweg meer, want inherent gaat er daarna niets meer veranderen. Covid gaat niet weg, mensen gaan blijven besmet worden, dus wordt het kiezen.

Zwartwit genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan