Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Clownemojis om andere posters te ridiculiseren zetten je punten geen kracht bij - laat dit achterwege aub.
Die wat tegenspreken? Want jij zegt:
- De kans is zeer klein [varianten waartegen het vaccin niet meer genoeg werkt] dat dit zou gebeuren volgens Van Gucht.
- De kans dat het virus zichzelf kapotmuteert en uiteindelijk niet meer dan een verkoudheid of griepje wordt is vele malen groter.

Je eerste artikel durft alvast die statements van hierboven niet maken, hoor. Je moet ook wel het hele ding lezen en niet een zinnetje eruit pikken dat je goed uitkomt. Die staan er namelijk ook:
But evidence is emerging that other mutations could help the virus to avoid some antibodies.

Dat geeft dan een genuanceerder beeld dan wat jij aangeeft. Vandaar dat ik vroeg waar je beide uitspraken kunt terugvinden.
Klaagt tegen mij dat ik het artikel moet lezen en niet 1 zinnetje eruit moet quoten om daarna gewoon 1 zinnetje te quoten uit het artikel om zijn punt te "bewijzen". En dit voor een supermoderator die anderen op de bon slingert voor "gebrekkige argumentatie". Triestig...
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

Ja dat zei Van Gucht eens in het Journaal of een interview op TV, welk juist weet ik niet meer, je kan gerust alle journaals met Van Gucht van de afgelopen 6 maand opzoeken moest je het exacte fragment willen vinden. Die uitspraak is ook datgene dat je terug zal vinden bij verschillende bronnen.
Ook het tweede punt, staat letterlijk in het artikel dat ik link en heb ik op andere artikels al gelezen. De kans dat het virus iets kapotmaakt door te muteren is groter. Dit virus muteert trouwens ook een pak trager dan andere virussen, dus die hele blinde paniek om varianten is gewoon belachelijk.

Had kunnen verwachten dat jij met zon reactie ging komen trouwens, verblind door angst en pure tunnelvisie.
Zoals Puni ga ik hier gewoon positief nieuws blijven posten, deal with it.

Het covid19 virus muteert trager en de kans op een allesvernietigende variant is zeer klein. :love:

Klaagt tegen mij dat ik het artikel moet lezen en niet 1 zinnetje eruit moet quoten om daarna gewoon 1 zinnetje te quoten uit het artikel om zijn punt te "bewijzen". En dit voor een supermoderator die anderen op de bon slingert voor "gebrekkige argumentatie". Triestig...
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
Je gaat toch echt beter mijn posts moeten lezen, hoor... Ik wil helemaal "mijn punt" niet bewijzen door één zinnetje te quoten, behalve dan bewijzen dat het een veel genuanceerder artikel is dan wat jij doet uitschijnen. Met één zin eruit te pakken, kun je "bewijzen" wat je wilt.

Maar dat artikel bevestigt helemaal jouw punt niet. Het zegt niet wat jij zei. Het is een veel genuanceerder beeld, wat ik dus al dacht.

Ja dat zei Van Gucht eens in het Journaal of een interview op TV, welk juist weet ik niet meer, je kan gerust alle journaals met Van Gucht van de afgelopen 6 maand opzoeken moest je het exacte fragment willen vinden. Die uitspraak is ook datgene dat je terug zal vinden bij verschillende bronnen.
Ook het tweede punt, staat letterlijk in het artikel dat ik link en heb ik op andere artikels al gelezen. De kans dat het virus iets kapotmaakt door te muteren is groter. Dit virus muteert trouwens ook een pak trager dan andere virussen, dus die hele blinde paniek om varianten is gewoon belachelijk.

Had kunnen verwachten dat jij met zon reactie ging komen trouwens, verblind door angst en pure tunnelvisie.
Stop me maar bij het groepje angstpredikers, dat komt je beter uit. Als je maar niet inhoudelijk moet reageren, of zeggen dat je die quote van Van Gucht uit je neus hebt getrokken, en dan nog een stapje verder gaat: In je tweede uitspraak verzin je een ander cijfer dat dan groter moet zijn dan het eerste verzonnen cijfer...

Maar het kon goed zijn dat die uitspraken er wel waren, hè. Ik zou verbaasd zijn, maar ik zou dan absoluut wel volgen. Daarom dat ik ernaar vroeg. Wat redelijk normaal is, vragen naar waar je dat dan wel gelezen hebt. En nodig, blijkbaar, in dit geval.

Edit: Ik snap trouwens niet hoe "ik ga alleen positief nieuws post" iemand vooruithelpt, als het halfverzonnen "nieuws" is en uit de context gerukte quotes zijn, alleen dingen die jouw punt belichten en de andere verzwijgen... dat is wat er in het antivaxxingkamp gebeurt, en gewoon schadelijk voor de discussie.

Mijn twee statements:

-Kans dat het virus door mutatie minder sterk wordt is groter
-Kans dat het virus door mutatie de werking van de vaccins zou verbreken is klein

Beide punten worden belicht in het artikel dat ik linkte, net als in talloze andere artikelen als je even zoekt, dus voila.
Mijn conclusie dat de angstpolitie geen angst moet zaaien over mutaties blijft dus overeind. Er zijn meer mutaties die niets doen dan mutaties die het virus sterker maken, dit zijn feiten.

Dat jij, als Loser, andere zaken wil concluderen is uw goed recht en doe gerust, maar ik heb van u nog geen enkele bron gezien die Nature of Science tegenspreken. Opletten of ik zal je moeten reporten voor gebrekkige argumentatie trouwens 🤡

Met de kans op dit en de kans op dat ga je het redden met virus. De deltavariant had niemand zien aankomen we zijn niet eens volledig rond met de vaccinaties en kijk eens aan, een nieuwe vorm die uiterst besmettelijk blijkt te zijn.
Moet uit die landen waar de vaccinatiegraad zo laag maar eens een gekke mutatie deze kant opwaaien en die shit begint weer helemaal overnieuw.
Er is tot op heden nog geen enkel variant waar de vaccins hun werk niet tegen doen. Dat zou al een teken aan de wand mogen zijn. Los daarvan is besmettelijker geen probleem bij een hoge vaccinatiegraad zoals de onze.

Die gekke mutatie kan bij elk virus voorvallen trouwens. Maar de kans erop is, zoals al aangehaald, gewoon zeer, zeer klein. Een beetje zoals wakker liggen van het feit dat je morgen onder een wagen zou kunnen belanden, of dat er een meteoor tegen de aarde zou knallen. Dat kan, het zou dramatisch zijn, maar het is ook niet een gedachte waar je van wakker ligt. En maar goed ook. :)

HLN - Vlaanderen zet deze week ruim een half miljoen prikken
Daarvan zijn er 91.708 eerste prikken, van Pfizer. In deze fase zijn onder meer de 12- tot 17-jarigen aan de beurt. Zowat iedereen boven de 16 in Vlaanderen is intussen uitgenodigd, in de categorie van 12- tot 15-jarigen moeten nog de laatste 44.000 uitnodigingen de deur uit. In die laatste leeftijdsgroep kregen al bijna 41.000 tieners een prik, bij de 16- 17-jarigen zijn dat er 87.000 van de 140.000.
Hoewel jongeren mogen kiezen om op de uitnodiging in te gaan (terwijl volwassenen actief worden gemotiveerd), doen velen het toch. Dus er is een goede kans dat het schooljaar begint met een goed gevaccineerde klas.

De strengere maatregelen in Nederland, die vooral de horeca-voorwaarden verstrengden, hebben hun nut bewezen.

De cijfers qua nieuwe opnames lijken ook hetzelfde, maar trager, effect aan het opleveren:

17/06/2021 27
18/06/2021 27
19/06/2021 12
20/06/2021 16
21/06/2021 18
22/06/2021 19
23/06/2021 15
24/06/2021 9
25/06/2021 16
26/06/2021 10
27/06/2021 10
28/06/2021 10
29/06/2021 9
30/06/2021 4
1/07/2021 10
2/07/2021 9
3/07/2021 5
4/07/2021 11
5/07/2021 6
6/07/2021 4
7/07/2021 11
8/07/2021 16
9/07/2021 15
10/07/2021 18
11/07/2021 19
12/07/2021 19
13/07/2021 24
14/07/2021 33
15/07/2021 39
16/07/2021 50
17/07/2021 43
18/07/2021 56
19/07/2021 100
20/07/2021 74
21/07/2021 64
22/07/2021 60
23/07/2021 48
24/07/2021 17
Bron: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoording#ziekenhuizen

De strengere maatregelen in Nederland, die vooral de horeca-voorwaarden verstrengden, hebben hun nut bewezen.

De cijfers qua nieuwe opnames lijken ook hetzelfde, maar trager, effect aan het opleveren:

17/06/2021 27
18/06/2021 27
19/06/2021 12
20/06/2021 16
21/06/2021 18
22/06/2021 19
23/06/2021 15
24/06/2021 9
25/06/2021 16
26/06/2021 10
27/06/2021 10
28/06/2021 10
29/06/2021 9
30/06/2021 4
1/07/2021 10
2/07/2021 9
3/07/2021 5
4/07/2021 11
5/07/2021 6
6/07/2021 4
7/07/2021 11
8/07/2021 16
9/07/2021 15
10/07/2021 18
11/07/2021 19
12/07/2021 19
13/07/2021 24
14/07/2021 33
15/07/2021 39
16/07/2021 50
17/07/2021 43
18/07/2021 56
19/07/2021 100
20/07/2021 74
21/07/2021 64
22/07/2021 60
23/07/2021 48
24/07/2021 17
Bron: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoording#ziekenhuizen
ik kom vanuit Nederland , sorry dat ik even lachte als je zei 'strengere maatregelen' , De horeca is daar nog steeds veel soepeler dan hier(nergens een mondmasker) dus vermoed dat het enkel dan aan uitgaansspots ligt (alhoewel ik s'avonds toch ook wel heel wat jonge mensen opgekleed de straat op zag , vermoedelijk naar een uitgaansplek, nuja ik ben geen journalist dus heb het niet gevraagd ), en oh ja anderhalve meter is toch ook een vaag begrip daar .

ik kom vanuit Nederland , sorry dat ik even lachte als je zei 'strengere maatregelen' , De horeca is daar nog steeds veel soepeler dan hier(nergens een mondmasker) dus vermoed dat het enkel dan aan uitgaansspots ligt (alhoewel ik s'avonds toch ook wel heel wat jonge mensen opgekleed de straat op zag , vermoedelijk naar een uitgaansplek, nuja ik ben geen journalist dus heb het niet gevraagd ), en oh ja anderhalve meter is toch ook een vaag begrip daar .
Anderhalve meter is hier toch ook een vaag begrip? Zie ik letterlijk nergens meer. Ook al is het in beide landen nog steeds de regel. En wat is veel soepeler? Buiten die mondmaskers is er toch nauwelijks verschil? Of mis ik iets?

Anderhalve meter is hier toch ook een vaag begrip? Zie ik letterlijk nergens meer. Ook al is het in beide landen nog steeds de regel. En wat is veel soepeler? Buiten die mondmaskers is er toch nauwelijks verschil? Of mis ik iets?
die mondmaskers zijn toch een behoorlijk verschil , zonder mondmasker heb je eigl de indruk dat corona er niet meer bestaat . Ook supermarkten en drukke winkelcentra lopen ze er eigl gwn rond zonder mondmasker ,dit allemaal in (donker)rode zones

Of gewoon hetzelfde fenomeen als in het VK, waar geen verstrenging plaatsvond en de cijfers ook opeens spectaculair zijn beginnen dalen.

die mondmaskers zijn toch een behoorlijk verschil , zonder mondmasker heb je eigl de indruk dat corona er niet meer bestaat . Ook supermarkten en drukke winkelcentra lopen ze er eigl gwn rond zonder mondmasker ,dit allemaal in (donker)rode zones
Oké, maar JPV zegt dat ze in NL de regels verstrengd hebben, niet dat ze per definitie strenger zijn dan hier. En buiten dat mondmasker scheelt het idd niet veel vergeleken met hier. In tijden van mondmaskers liepen daar ook al hippies zonder masker rond.

Ik zeg toch nergens dat het over strengere maatregelen dan hier gaat? Ik geef gewoon aan dat de strengere maatregelen die ze genomen hebben (het afschaffen van vele versoepelingen) daar voor een daling zorgen.

Euh nee?
Het is vooral de 100 000 minder testen van vorige week die hun nut bewijzen in het doen zakken van de totale aantal cases. Positiviteitsratio blijft rond de 14% zitten en daalt slechts licht.

De maatregelen tonen dus helemaal hun nut niet, gezien ze amper nog worden opgevolgd als je dat hier leest.
Positiviteitsratio zit nu rond 11,5% en komt van pieken van 15%.

Mijn twee statements:

-Kans dat het virus door mutatie minder sterk wordt is groter
-Kans dat het virus door mutatie de werking van de vaccins zou verbreken is klein

Beide punten worden belicht in het artikel dat ik linkte, net als in talloze andere artikelen als je even zoekt, dus voila.

Mijn conclusie dat de angstpolitie geen angst moet zaaien over mutaties blijft dus overeind. Er zijn meer mutaties die niets doen dan mutaties die het virus sterker maken, dit zijn feiten.

Ik denk dat je hier wel heel kort door de bocht gaat.
Ja, ik ga absoluut niet tegenspreken dat de kans enorm klein is dat een bepaalde mutatie het virus sterker zal worden of minder zal tegengehouden worden door de huidige vaccins. Ja, het is uiteraard een feit dat er meer mutaties zijn die niets doen, dan mutaties die het virus sterker maken. (exact hetzelfde bij mutaties in ons eigen lichaam etc.).

Maar je vergeet wel dat er momenteel enorm veel mutaties ontstaan omdat het virus nog zo gigantisch veel circuleert in de globale bevolking, waardoor de kans wel vergroot dat er toch eens een keer de juiste/verkeerde mutatie onstaat.

En nee, dat heeft niets te maken met angst zaaien, de waarheid mag gerust gezegd worden. Of daar dan bepaalde maatregelen voor genomen moeten worden (of bestaande maatregelen langer in stand gehouden worden), ga ik me niet over uitspreken, dat is een andere discussie.

Positiviteitsratio zit nu rond 11,5% en komt van pieken van 15%.

17 juli: 67 000 testen
23 juli: 46 000 testen

uw conclusie: door minder positieve testen is de maatregelen hebben hun nut bewezen.

Klopt dus niet (volledig). Het is vooral door de minder aantal testen dat het aantal positieve testen ook naar beneden is gegaan.
Wat je wel als conclusie kan maken is de dalende hospitalisaties door de vaccinatiecampagne die goed blijft gaan.

Dat laatste is het enigste dat telt, de vaccins doen hun werk.

(ik heb met mijn domme kloten mijn vorige post verwijderd, bedankt voor de quote dan hoef ik die niet opnieuw te typen :p)

Ik denk dat je hier wel heel kort door de bocht gaat.
Ja, ik ga absoluut niet tegenspreken dat de kans enorm klein is dat een bepaalde mutatie het virus sterker zal worden of minder zal tegengehouden worden door de huidige vaccins. Ja, het is uiteraard een feit dat er meer mutaties zijn die niets doen, dan mutaties die het virus sterker maken. (exact hetzelfde bij mutaties in ons eigen lichaam etc.).

Maar je vergeet wel dat er momenteel enorm veel mutaties ontstaan omdat het virus nog zo gigantisch veel circuleert in de globale bevolking, waardoor de kans wel vergroot dat er toch eens een keer de juiste/verkeerde mutatie onstaat.

En nee, dat heeft niets te maken met angst zaaien, de waarheid mag gerust gezegd worden. Of daar dan bepaalde maatregelen voor genomen moeten worden (of bestaande maatregelen langer in stand gehouden worden), ga ik me niet over uitspreken, dat is een andere discussie.
Er is geen enkel wetenschappelijke data of bewijs die deze theorie ondersteunt, graag staven.
Een virus muteert altijd, dit virus zelfs trager dus er is geen enkel bewijs om aan te nemen dat dit virus een hogere kans heeft om gekker te muteren dan andere virussen.

Laatst bewerkt:
Er is geen enkel wetenschappelijke data of bewijs die deze theorie ondersteunt, graag staven.
Een virus muteert altijd, dit virus zelfs trager dus er is geen enkel bewijs om aan te nemen dat dit virus een hogere kans heeft om gekker te muteren dan andere virussen.

Serieus? Dit is gewoon evolutietheorie voor dummies? En hoe zijn de Britse/Alfa of Indische/Delta variant dan ontstaan? En waarom zijn bedrijven zoals Pfizer dan al bezig met nieuwe vaccins? (ok, ze willen ook liefst extra geld verdienen, maar ze gaan dit heus niet doen als ze niet denken dat dit nodig kan zijn)

Of gewoon hetzelfde fenomeen als in het VK, waar geen verstrenging plaatsvond en de cijfers ook opeens spectaculair zijn beginnen dalen.

Je kan gelijk hebben, maar gezien de daling in Engeland nog een 2-tal dagen later begint, is daar het risico dat het deels over onvolledige cijfers gaat. https://coronavirus.data.gov.uk/details/testing?areaType=nation&areaName=England (voor een deel van UK, cijfers in andere regio's zijn blijkbaar niet samen te tellen) is de betrouwbare (maar latere) bron, denk ik.

17 juli: 67 000 testen
23 juli: 46 000 testen

uw conclusie: door minder positieve testen is de maatregelen hebben hun nut bewezen.
conclusie op basis van alle gegevens, hé. Het is niet dat ik van alles een screenshot ga nemen en hier plaats ;).
Kingrotra zei:
Klopt dus niet (volledig). Het is vooral door de minder aantal testen dat het aantal positieve testen ook naar beneden is gegaan.
Wat je wel als conclusie kan maken is de dalende hospitalisaties door de vaccinatiecampagne die goed blijft gaan.

Dat laatste is het enigste dat telt, de vaccins doen hun werk.

(ik heb met mijn domme kloten mijn vorige post verwijderd, bedankt voor de quote dan hoef ik die niet opnieuw te typen :p)

Vraag je nu naar bewijzen om een onbewezen claim van jou te ontkrachten? En welke theorie bedoel je, dat een hoger aantal besmettingen = hoger aantal mutaties = grotere kans om een gevaarlijke mutatie tegen te komen? Dat staat namelijk in het artikel dat je zelf hebt gequotet hierboven ook. De conclusie daar is:

With G viruses now ubiquitous, the finding is “good news”, says Montefiori. But as a scientist who has watched HIV mutate to elude many vaccines developed against it, he remains wary of the potential of SARS-CoV-2 to evade humanity’s responses. Luban agrees: “We need to keep our eyes open for additional changes.”

Wat ook logisch is. En wat ook aleen heel jaar gezegd wordt, of nog langer. En gewoon wiskunde is. Meer mutaties = meer kans op ooit een ellendige mutatie.

Hier is nog een uitgebreider stuk erover:

Idem voor Spanje (Catalonia) bv waar nachtleven open bleef, mits kortere uren dus een mini verstrenging en toch enorme daling in cijfers ook plots.

Dus ik zou toch opletten met elke daling 1 on 1 te linken met verstrengingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan