Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier trouwens de bijhorende grafiek over dalende effectiviteit van Pfizer:

israeli-virus-july-2021-covid.jpg

Je ziet voornamelijk dat symptomatische infecties eigenlijk niet meer vermeden kunnen worden, maar dat de ernstige complicaties voorlopig nog redelijk gecoverd zijn.

Het baart me wel zorgen dat veel landen nu effectief gaan discrimineren op basis van vaccinatiestatus. Naast de grondrechten die heel eenvoudig opzij geschoven worden, blijkt nu ook dat het praktisch nut zo goed als nihil is. Ook gevaccineerden kunnen eenvoudig geïnfecteerd worden en zelf verspreiden.

Hier trouwens de bijhorende grafiek over dalende effectiviteit van Pfizer:

israeli-virus-july-2021-covid.jpg

Je ziet voornamelijk dat symptomatische infecties eigenlijk niet meer vermeden kunnen worden, maar dat de ernstige complicaties voorlopig nog redelijk gecoverd zijn.

Het baart me wel zorgen dat veel landen nu effectief gaan discrimineren op basis van vaccinatiestatus. Naast de grondrechten die heel eenvoudig opzij geschoven worden, blijkt nu ook dat het praktisch nut zo goed als nihil is. Ook gevaccineerden kunnen eenvoudig geïnfecteerd worden en zelf verspreiden.
Hoe kan je dat nu zeggen wanneer je zelf een regel er boven nog zegt dat ernstige complicaties nog gecoverd zijn? :unsure:

Toch opletten met data die uit Israël komt, want de laatste maanden heeft die eigenlijk nooit aangesloten op de (veel grotere) datasets uit andere landen zoals het VK en Canada.

Hoe kan je dat nu zeggen wanneer je zelf een regel er boven nog zegt dat ernstige complicaties nog gecoverd zijn? :unsure:
Het concept "vaccineren doe je voor de ander" staat hierdoor compleet op losse schroeven. Vaccineren doe je om zelf niet ernstig ziek te worden, niet om anderen niet meer te kunnen besmetten. En dat is nu net waarop heel het vaccinatiepaspoort gebaseerd is.

Toch opletten met data die uit Israël komt, want de laatste maanden heeft die eigenlijk nooit aangesloten op de (veel grotere) datasets uit andere landen zoals het VK en Canada.
Heb ik hier eerder deze maand al eens geschreven dat die verschillen grotendeels te maken hadden met wat ik hier boven neer heb geschreven; in Israël zijn de mensen eerder ingeënt , en is de bescherming tegen infectie al wat meer aan het tanen

Het concept "vaccineren doe je voor de ander" staat hierdoor compleet op losse schroeven. Vaccineren doe je om zelf niet ernstig ziek te worden, niet om anderen niet meer te kunnen besmetten. En dat is nu net waarop heel het vaccinatiepaspoort gebaseerd is.
Met anti-vaxers die sterven heb ik geen sikkepit compassie. Ik maak me wel zorgen om andere mensen waarvoor vaccinatie niet lijkt te helpen

Ik vermoed eerder een politieke truk.

Pukkelpop afschaffen zou niet populair zijn en we leven nu eenmaal in een democratie.

Brood en spelen afnemen van het volk kan je duur te komen staan.

Wat doe je dan, onmogelijke maatregelen nemen en regeltjes opleggen zogezegd voor de goeie zaak en achteraf vooral doen dat je het heeeeel erg vond.

Ook dat trapsgewijs die regels "verhogen" vind ik heel verdacht.

Dan nog wat roddels verspreiden om zo helemaal de verantwoordelijkheid af te wimpelen.

in ruil voor 1,8 miljoen eur speelt Chokri dit spelletje wel mee hoor.

Het wordt in ieder geval duidelijk dat de 'free ride' voor vaccinweigeraars helemaal onbestaande is; zij zullen of immuniteit opbouwen door besmettingen of het loodje neerleggen bij een besmetting.
Maar mensen die gevaccineerd zijn genieten dus blijkbaar wel van een relatief langdurige bescherming.

Waar ik me wel zorgen over maak zijn mensen die zich niet kunnen inenten of die amper bescherming genieten na vaccinatie, die gaan dus echt nog een hele tijd als kluizenaar moeten leven.
Maw een deel van de beroepsbevolking zal langdurig ziek worden met (vermijdbare) long COVID. Mooi vooruitzicht…

IJsland verstrengt bv al terug op dat vlak. Een negatieve PCR test is daar vanaf 27 juli ook verplicht voor reizigers die volledig gevaccineerd zijn.

Ik ga morgen eens naar Waremme rijden. Daar hebben ze open vaccinatiedagen voor J&J en Pfizer.
Ja lap, en dan leest ge dit:

Serieus dilemma om nu al dan niet te gaan.

Ook het vaststellen van risicozones (wit, geel, oranje of rood) in het land gaat vanaf 6 augustus anders gebeuren. Leidend is dan niet langer de besmettingsratio in een bepaald gebied, maar de bezettingsgraad op Covid-19-afdelingen en intensive care-afdelingen.

Heb nog al eens gezegd dat ik enkel de officiële nieuwskanalen volg betreffende covid en niet twitter of het zondags wijkgazetje dat ze hier ronddragen .

Waarom medelijden hebben met idioten en egoisten?
Wie zich niet laat vaccineren kan ergenstig ziek worden en zelfs sterven, zo simpel is het.

Ik noem dat niet hartverschurend, eerder dom en dikke eigen schuld.

Nog even een reactie. Om aan te geven hoe dom die mensen zijn :cool:. Die kerel heeft dus een tijd in de kliniek gelegen. Iets van ezel en steen...

Ik zag ook een reportage van CNN waar een verpleegster zich afvroeg of haar collega's, nu het opnieuw drukker wordt op ICU door vaccinweigeraars die besmet zijn, met dezelfde inzet deze patiënten gaan verzorgen. Blijkbaar krijgen die verpleegsters, ten persoonlijke titel, al enkele maanden verwijten naar hun hoofd geslingerd op social media en in Wallmart (verpleegsters maken volgens dit soort debielen deel uit van een complot om kerngezonde mensen te doden).

Toch een hele organisatie om dit in goede banen te leiden :)

Maw een deel van de beroepsbevolking zal langdurig ziek worden met (vermijdbare) long COVID. Mooi vooruitzicht…
Vermijdbaar als in: vermijbaar door vaccinatie. Yep.

Het hele riedeltje van we moeten de zwakke oude mensen beschermen tot ze een vaccin hebben, kan ik begrijpen. We moeten iemand beschermen die na ettelijke malen nog steeds weigert om een vaccin te nemen. Ja dat is een situatie van verantwoordelijkheid dragen voor je eigen keuzes.

Mensen die niet kunnen of mogen gevaccineerd worden dat is een geval apart wel.

Nog even een reactie. Om aan te geven hoe dom die mensen zijn :cool:. Die kerel heeft dus een tijd in de kliniek gelegen. Iets van ezel en steen...

Ik zag ook een reportage van CNN waar een verpleegster zich afvroeg of haar collega's, nu het opnieuw drukker wordt op ICU door vaccinweigeraars die besmet zijn, met dezelfde inzet deze patiënten gaan verzorgen. Blijkbaar krijgen die verpleegsters, ten persoonlijke titel, al enkele maanden verwijten naar hun hoofd geslingerd op social media en in Wallmart (verpleegsters maken volgens dit soort debielen deel uit van een complot om kerngezonde mensen te doden).
Enkele weken geleden was een Amerikaanse anti vax nutcase bezig over: ja mensen die nu in't ziekenhuis belanden daarvan zijn er gevaccineerd. Het vaccin helpt niet, reden te meer dat ik mij niet laat vaccineren.

Ik reageerde: ja en als 100% van de mensen gevaccineerd zijn dan zijn 100% van de mensen die int ziekenhuis belanden gevaccineerd.

Mens: ziede wel het vaccin helpt niet!

Zo lomp kunnen ze dus zijn langs den andere kant van de plas.

Enkele weken geleden was een Amerikaanse anti vax nutcase bezig over: ja mensen die nu in't ziekenhuis belanden daarvan zijn er gevaccineerd. Het vaccin helpt niet, reden te meer dat ik mij niet laat vaccineren.

Ik reageerde: ja en als 100% van de mensen gevaccineerd zijn dan zijn 100% van de mensen die int ziekenhuis belanden gevaccineerd.

Mens: ziede wel het vaccin helpt niet!

Zo lomp kunnen ze dus zijn langs den andere kant van de plas.
Zo zie je dat mijn godsdienst (de wetenschap) toch superieur is.
Darwin@work

Nog wat meer goed nieuws uit het VK, positieve cases nemen al vier dagen op rij een duik tov de week ervoor, terwijl ze nog altijd meer dan 1M testen per dag uitvoeren. Het is nog wat speculeren maar de kans is reëel dat de vijver waaruit het virus kan vissen daar eigenlijk gewoon bijna volledig leeg is (laatste surveys toonden 90% met antilichamen aan). Ook zijn maar 1% van de vastgestelde besmettingen herinfecties.

Toch een hele organisatie om dit in goede banen te leiden :)
Idd.

Jammer genoeg krijg ik spuit 2 op 3 augstus en mag ik dus 2x nen stok in mne neus laten rammen >.< Net te laat dus :D

Vaccinatiecentrum waar wij gaan heeft tegenwoordig wel nen last-minute lijst elke dag voor (zeer beperkte) overgebleven spuitjes te kunnen zetten, dus ik hoop da ik daar deze week mee in de prijzen val, en anders ist maar zo. 2 gratis testen die we krijgen deftig benutten dan maar :D

:unsure:

Piek is in het VK waarschijnlijk al gepasseerd, 7-daags gemiddelde gisteren lag bijna 2000 gevallen lager dan het gemiddelde van de dag ervoor, op 22/07 waren er bijna 9000 besmettingen minder dan de donderdag ervoor. Idem voor Nederland, daar is de curve zelfs al verder dalend. Gisteren 40% minder besmettingen dan de donderdag ervoor. Quid gevallen blijven stijgen?
Nog wat meer goed nieuws uit het VK, positieve cases nemen al vier dagen op rij een duik tov de week ervoor, terwijl ze nog altijd meer dan 1M testen per dag uitvoeren. Het is nog wat speculeren maar de kans is reëel dat de vijver waaruit het virus kan vissen daar eigenlijk gewoon bijna volledig leeg is (laatste surveys toonden 90% met antilichamen aan). Ook zijn maar 1% van de vastgestelde besmettingen herinfecties.
Sorry, ff niet in deze thread geweest. Bij deze antwoord op beide. Hoe bedoel je?
7 day average is nog niet gedaald maar blijkt te stagneren. En kan nog veranderen.
De laatste 3 volledige dagen daling is het zelfde patroon als alle vorige weken. Op woensdag een piek, dan ff terugvallen (al valt het nu dieper terug, maar de piek was ook hoger dan anders. Dus geen idee wat die oorzaak normaal is en wat het nu dus verder gaat doen).
I7u4JB6.png

Bron is de officiële site.

Ik hoop ook dat het blijft dalen, maar is afwachten op de volledige cijfers van de afgelopen week om met zekerheid die conclusie te kunnen trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan