Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk indien ik de papa was, schreef ik die kleine in voor een prik op de datum dat die bij mij waren.

En werd die prik gezet. Ik excuseer mij er daarna dan wel voor.
Dat zei iemand anders ook al, maar die maandag dat die prikjes zijn is ze toevallig net bij de mama.

En vind ik eigenlijk ook niet 100% ok hoor.

Waarom medelijden hebben met idioten en egoisten?
Wie zich niet laat vaccineren kan ergenstig ziek worden en zelfs sterven, zo simpel is het.

Ik noem dat niet hartverschurend, eerder dom en dikke eigen schuld.
Die mensen wonen in achterlijke regio's en staan onder invloed van malafide personen. Dus met wat er met de mensen in pakweg Alabama gebeurd, heb ik wel enigszins compassie. Ze wonen in een staat waar mensen eigenlijk moedwillig dom gehouden worden.

In the end moeten de mensen die aan de basis staan van heel die campagne van desinformatie en verantwoordelijk zijn voor vele doden, bestraft worden. Nagel ze voor mijn part aan een kruis.

De Republikeinse partij én Fox News hebben de laatste week wel het geweer van schouder veranderd, en roepen mensen nu op om zich te laten vaccineren.

Dat zei iemand anders ook al, maar die maandag dat die prikjes zijn is ze toevallig net bij de mama.

En vind ik eigenlijk ook niet 100% ok hoor.
Kijk de keuzes die je hebt zijn :

1) doen wat de mama wilt. Overtuigen ga je haar toch niet doen.
2) niet doen wat de mama wilt. En dan is de enigste manier om dat te doen door die voor een voldongen feit te stellen.

De keuze die ik dan neem, is de keuze in het belang van het kind. Niet noodzakelijk zodanig dat ze beter beschermd is. Wel zodanig dat die de minste miserie in het toekomstig dagelijks leven gaat hebben. Of ga jij uw kleine in quarantaine nemen terwijl al zijn /haar vriendjes wegens het vaccin niet in quarantaine moeten?

Dat mama die keuze voor haar eigen maakt. Tot daaraan toe. Maar als het over mijne kleine zou gaan, dan heb ik dat gezever er dan perfect voor over.

Je kunt anders even de vorige link even naar mama doorsturen : https://www.hln.be/buitenland/sterv...-vs-gaat-het-om-niet-gevaccineerden~aeb91f07/
En vragen of zij bereid is om het risico te lopen dat zij de oorzaak is dat hare kleine sterft. Ongeacht wat de studies die zij leest stellen.

Ook dat trapsgewijs die regels "verhogen" vind ik heel verdacht.
"Het advies dat de subgroep Testing, deel van de Risk Assessment Group, op 19 april uitbrengt over de organisatie van test-evenementen laat wat dat betreft niets aan duidelijkheid over. “Een negatief resultaat van een snelle antigeentest blijft 24 uur geldig”, klinkt het. Gevolgd door: “Deelnemers aan een evenement dat zich over meerdere dagen uitstrekt, moeten om de 24 uur worden getest.”
"Op 25 mei geeft diezelfde Risk Assessment Group een advies over PCR-testen. “Een negatief resultaat van een RT-PCR-test, voor deelname aan een evenement, blijft 48 uur geldig”, schrijven de experts. Alweer gevolgd door: “Deelnemers aan een evenement dat zich over meerdere dagen uitstrekt, moeten dus herhaald getest worden.”
"Ondanks die adviezen die weinig ruimte voor interpretatie laten, blijven ze er bij Pukkelpop van uitgaan dat een PCR-test 72 uur virusvrijheid garandeert, terwijl een antigeentest goed is voor 48 uur gemoedsrust. [...] Alleen is die 72 uur nooit officieel vastgelegd. De festivalorganisatie ging ervan uit, zo blijkt uit de ‘coronamaatregelen’ die ze op de site zelf meegeeft. Maar het Overlegcomité legde de geldigheidsduur vast op een kortere termijn: 48 uur voor de PCR-test, 24 uur voor een sneltest."

Tja, op deze manier kunt ge toch niet zo een groot festival organiseren. Een reus op lemen voeten die zijn huiswerk niet gemaakt heeft en nog wat spreekwoorden erbij. Als ik dat bij op de hoop gooi met bijvoorbeeld aangekondigde artiesten die schijnbaar Pukkelpop niet eens op hun schema hebben staan, dan begint dat hier toch echt onfris te ruiken.

"Het advies dat de subgroep Testing, deel van de Risk Assessment Group, op 19 april uitbrengt over de organisatie van test-evenementen laat wat dat betreft niets aan duidelijkheid over. “Een negatief resultaat van een snelle antigeentest blijft 24 uur geldig”, klinkt het. Gevolgd door: “Deelnemers aan een evenement dat zich over meerdere dagen uitstrekt, moeten om de 24 uur worden getest.”
"Op 25 mei geeft diezelfde Risk Assessment Group een advies over PCR-testen. “Een negatief resultaat van een RT-PCR-test, voor deelname aan een evenement, blijft 48 uur geldig”, schrijven de experts. Alweer gevolgd door: “Deelnemers aan een evenement dat zich over meerdere dagen uitstrekt, moeten dus herhaald getest worden.”
"Ondanks die adviezen die weinig ruimte voor interpretatie laten, blijven ze er bij Pukkelpop van uitgaan dat een PCR-test 72 uur virusvrijheid garandeert, terwijl een antigeentest goed is voor 48 uur gemoedsrust. [...] Alleen is die 72 uur nooit officieel vastgelegd. De festivalorganisatie ging ervan uit, zo blijkt uit de ‘coronamaatregelen’ die ze op de site zelf meegeeft. Maar het Overlegcomité legde de geldigheidsduur vast op een kortere termijn: 48 uur voor de PCR-test, 24 uur voor een sneltest."

Tja, op deze manier kunt ge toch niet zo een groot festival organiseren. Een reus op lemen voeten die zijn huiswerk niet gemaakt heeft en nog wat spreekwoorden erbij. Als ik dat bij op de hoop gooi met bijvoorbeeld aangekondigde artiesten die schijnbaar Pukkelpop niet eens op hun schema hebben staan, dan begint dat hier toch echt onfris te ruiken.
Ze geven wel refunds, in tegenstelling tot Tomorrowland dat nu al meer dan 2 jaar mensen hun geld bijhoudt.

In landen als het VK en Nederland blijven de gevallen stijgen.

:unsure:

Piek is in het VK waarschijnlijk al gepasseerd, 7-daags gemiddelde gisteren lag bijna 2000 gevallen lager dan het gemiddelde van de dag ervoor, op 22/07 waren er bijna 9000 besmettingen minder dan de donderdag ervoor. Idem voor Nederland, daar is de curve zelfs al verder dalend. Gisteren 40% minder besmettingen dan de donderdag ervoor. Quid gevallen blijven stijgen?

Wtf is dat bij de wegrit (wielrennen) op de Olympische spelen, volk rijen dik en veel mensen die geen mondmaskers aan hebben.
In de stadions, waar ze fatsoenlijk kunnen controleren mag er dan totaal geen publiek binnen.

Maar je quote zegt het toch zelf ook al dat er al een probleem was. Als je woensdag een test had gedaan, moest je zondag toch nog een antigeen test doen.
Dus ze moesten sowieso al iets voorzien om 1000den mensen snel te testen op zondag.

Wat is dan nu het probleem dat ze dat op zaterdag ook moeten doen?
Ik snap het plotse probleem niet. Het probleem was er al vòòr het overleg.
Dat was voorzien, voor 7000 testen per dag.
En +/- 600 verplegend personeel.
Als ze plots v 72u naar 48 u gaan door hun veranderen v regels wanneer ze goesting hebben,met hun testen.dan zou er een Testdorp zo groot moeten komen als in antwerpen.hoe zouden ze dat in godsnaam doen.

In t begin was ook afgesproken dat 1 pcr test voldoende zou zijn voor het hele festival, ma ge ziet het wel ze veranderen wanneer ze willen.
Lijkt eerder een stunt geweest om zoveel mogelijk jongeren gevaccineerd te krijgen op korte tijd.

En ja ik zou gegaan zijn naar pkp.ga al meer dan 20 jaar.

Als ze plots v 72u naar 48 u gaan door hun veranderen v regels wanneer ze goesting hebben,met hun testen.dan zou er een Testdorp zo groot moeten komen als in antwerpen.hoe zouden ze dat in godsnaam doen.

In t begin was ook afgesproken dat 1 pcr test voldoende zou zijn voor het hele festival, ma ge ziet het wel ze veranderen wanneer ze willen.
Lijkt eerder een stunt geweest om zoveel mogelijk jongeren gevaccineerd te krijgen op korte tijd.

Lees je de thread wel?
Enkele posts boven de jouwe zegt iemand dat die 72u helemaal nooit officieel is geweest. Dan ga je toch met links moeten afkomen die jouw versie staven.
De Gucht zei gisteren ook dat antigeen test eigenlijk maar 24u geldig is, maar dat men soepel wilde zijn en dat op 48u had gezet.

Pukkelpop heeft gegokt en verloren.
En waarom moet het met 65.000 personen zijn?
De grote internationale artiesten waren er toch niet zoveel, dus je zou toch ook een kleiner festival moeten kunnen organiseren omdat de kosten lager zijn. (denk ik toch)

Er is nooit gezegd geweest dat 1 pcr test voldoende zou zijn voor 4 dagen, dat heeft pukkelpok er zelf van gemaakt. En 7000 testen per dag was ook in het geval van 4 dagen onvoldoende.

Het was gewoon niet slim om combitickets van 4 dagen (én imho ook camping) toe te laten. Hadden ze enkel dagtickets verkocht, dan gingen ze dat probleem niet hebben gehad, iedereen ging zelf zich thuis kunnen laten testen (en je kon nog altijd 2 dagen na elkaar gaan).

Lees je de thread wel?
Enkele posts boven de jouwe zegt iemand dat die 72u helemaal nooit officieel is geweest. Dan ga je toch met links moeten afkomen die jouw versie staven.
De Gucht zei gisteren ook dat antigeen test eigenlijk maar 24u geldig is, maar dat men soepel wilde zijn en dat op 48u had gezet.

Pukkelpop heeft gegokt en verloren.
En waarom moet het met 65.000 personen zijn?
De grote internationale artiesten waren er toch niet zoveel, dus je zou toch ook een kleiner festival moeten kunnen organiseren omdat de kosten lager zijn. (denk ik toch)
De Standaard is ook vooral heel scherp voor Pukkelpop, ze hebben gewoon de problemen voor zich uit geschoven, en ze hebben inderdaad gegokt en verloren. Er is niets veranderd aan de regels, ze hebben die gewoon (moedwillig?) fout geïnterpreteerd.

Goed en slecht nieuws, deze

Zit achter paywall, maar kan even kort samenvatten:
  • bescherming door vaccin lijkt zeer snel te verdwijnen, mensen die in januari ingeënt zijn hebben hadden tot april een 95% bescherming tegen besmetting, maar deze is in juni gedaald naar 39%
  • bescherming tegen ernstig ziek worden is van 97,5% naar 91.5% gedaald voor mensen die in januari ingeënt zijn
Wel enkele bemerkingen bij deze gegevens
  • de gegevens van juni is een beperkte dataset, en er is dus wel enige afwijking mogelijk in de resultaten
  • de introductie van de delta-variant heeft ook een impact op de resultaten
  • in januari werden vooral oudere mensen ingeënt, en er wordt algemeen van uitgegaan dat jongere mensen een langere bescherming zouden genieten tegen besmetting ( vanwege het actievere immuunsysteem)
Er wordt nu volop gesproken van de introductie van een derde boostershot. Ik heb daar mixed feelings bij, want het Westen gaat dus blijven vaccincapaciteit opeisen, ondertussen kan COVID blijven rondrazen in de rest van de wereld, en verder muteren.

Het wordt in ieder geval duidelijk dat de 'free ride' voor vaccinweigeraars helemaal onbestaande is; zij zullen of immuniteit opbouwen door besmettingen of het loodje neerleggen bij een besmetting.
Maar mensen die gevaccineerd zijn genieten dus blijkbaar wel van een relatief langdurige bescherming.

Waar ik me wel zorgen over maak zijn mensen die zich niet kunnen inenten of die amper bescherming genieten na vaccinatie, die gaan dus echt nog een hele tijd als kluizenaar moeten leven.

Goed en slecht nieuws, deze

Zit achter paywall, maar kan even kort samenvatten:
  • bescherming door vaccin lijkt zeer snel te verdwijnen, mensen die in januari ingeënt zijn hebben hadden tot april een 95% bescherming tegen besmetting, maar deze is in juni gedaald naar 39%
  • bescherming tegen ernstig ziek worden is van 97,5% naar 91.5% gedaald voor mensen die in januari ingeënt zijn
Wel enkele bemerkingen bij deze gegevens
  • de gegevens van juni is een beperkte dataset, en er is dus wel enige afwijking mogelijk in de resultaten
  • de introductie van de delta-variant heeft ook een impact op de resultaten
  • in januari werden vooral oudere mensen ingeënt, en er wordt algemeen van uitgegaan dat jongere mensen een langere bescherming zouden genieten tegen besmetting ( vanwege het actievere immuunsysteem)
Er wordt nu volop gesproken van de introductie van een derde boostershot. Ik heb daar mixed feelings bij, want het Westen gaat dus blijven vaccincapaciteit opeisen, ondertussen kan COVID blijven rondrazen in de rest van de wereld, en verder muteren.

Het wordt in ieder geval duidelijk dat de 'free ride' voor vaccinweigeraars helemaal onbestaande is; zij zullen of immuniteit opbouwen door besmettingen of het loodje neerleggen bij een besmetting.
Maar mensen die gevaccineerd zijn genieten dus blijkbaar wel van een relatief langdurige bescherming.

Waar ik me wel zorgen over maak zijn mensen die zich niet kunnen inenten of die amper bescherming genieten na vaccinatie, die gaan dus echt nog een hele tijd als kluizenaar moeten leven.
Voor dat laatste is de oplossing vrij simpel: vaccinatie verplichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan