Het is vooral discriminerend omdat je in Wallonië uw 2e prik kan vervroegen en in Vlaanderen niet. En omdat er velen in juni/juli vrij zorgeloos op vakantie kunnen gaan zijn en wij niet. Wij gaan nog maar 1 week volledig gevaccineerd zijn als we op vakantie vertrekken. Vandaag gebeld of we onze prik enkele dagen kunnen vervroegen, kan niet.
Tjah dan zal de Franse economie de eerste week van ons verblijf enkel inkomsten hebben die toegelaten zijn (buitenconsumptie).
Ik ben wel benieuwd wat ze vrijdag hier gaan beslissen. In Wallonië en Brussel loopt de vaccinatiecampagne evenzeer achter. Zal onze grotendeels Franstalige federale regering het voorbeeld van Frankrijk deels volgen? En dan vooral qua medisch personeel, daar is de toestand ronduit dramatisch in Brussel.
Al ben ik het wel eens dat men iets moet doen. De cijfers gaan de verkeerde richting uit en iedereen veegt aan alles zijn voeten. Zoals ik al zei was er vorige week op kantoor iemand die teruggekeerd was uit rode zone zonder quarantaine te respecteren. Gisterenavond had 1 van de collega's ruim 40 graden koorts, vanmorgen bleek die positief met sneltest (vannamiddag volgt de officiële test bij de huisarts). Het is eigenlijk cru te stellen maar mits wat geluk kom ik er voor onze vakantie nog met een 'herstelcertificaat' vanaf

, hoe idioot en tegenstrijdig het ook is.