Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie ook dit artikel van de Financial Times met overzicht van de studies en resultaten: https://www.ft.com/content/5a24d39a-a702-40d2-876d-b12a524dc9a5
Met dit grafisch overzicht:
3faQNVO.jpg

Velen suggereren hier dat de jongeren 'niet slim' waren.
Dat is maar te zien vanuit welk perspectief...

Nu hebben ze immers ogenblikkelijk recht op een coronacertificaat (want besmetting <6 maand) terwijl ze anders nog 7 weken moesten wachten na de Pfizer die ze komende weken gingen krijgen.

Dus vanaf nu kunnen ze vrijer reizen binnen Europa zonder pcr-testen te moeten doen, én hebben ze al een reisje Spanje achter de rug :)

Het vrije reizen is wel met een korrel zout te nemen zolang Frankrijk een negatieve test vraagt van max 72u voor iedereen die het land binnenkomt. Een pcr kan nog een hele tijd positief zijn ook al ben je niet besmettelijk.

Allez kom, wie gaat als eerste dit uit context trekken?

De deur staat wagenwijd open om het woord kamp te misbruiken om er uw eigen gedacht aan te geven (ook al wordt dat totaal niet bedoelt)!
En ik vermoed dat ze het bij VRT ook weten, want ze beginnen het artikel door de zuip-reizen te benoemen als "jongerenkampen" :D
Ze hadden die jongeren gewoon in Spanje moeten laten blijven tot ze genezen zijn ipv ze terug te halen naar hier.
Ze waren oud genoeg om zonder ouders naar daar te gaan, dan zijn ze ook oud genoeg om daar te blijven tot ze genezen zijn.

Schandalig hoe men die jongeren (en jongeren an sich gedurende heel de pandemie) nu weer zo viseert.
Zij doen gewoon iets wat 'normale mensen' vroeger heel normaal vonden (op vakantie gaan en hoh eens een feestje bouwen) maar wat na 1,5 jaar angstpropaganda gedemoniseerd wordt tot in de diepste krochten van de hel.
Die jongeren zijn op reis vertrokken terwijl ze wisten wat er kon gebeuren, ze hebben zich niet aan de regels gehouden en zijn ziek geworden.
Tot daaraan toe, moet je ze daarom gaan viseren? Nee, dat vind ik niet.
Maar de regels zijn dat je wanneer je besmet bent, je blijft waar je bent tot je opnieuw genezen bent. Die regels zijn opgesteld met een reden.
Nu gaan ze die jongeren ineens terug halen, dat is er toch wel zwaar over. Waarom nog regels gaan opstellen?

Er worden hier ook wel redelijk wat conclusies getrokken. Ik wil nog even meegeven dat je ook besmet kan raken als je je wel aan de regels houdt.

En nog wat data over hospitalisatie met of zonder vaccinatie.

Wat mij wel een beetje verontrust is dat er toch mensen zijn opgenomen geweest die volledig gevaccineerd waren …dus ook ergens een teken dat die ook nog besmet kunnen worden en rond kunnen dragen en nocthans moeten die geen testen afleggen bij terug komst ….(okay ze zeggen wel niet hoelang ze volledig gevaccineerd waren …dus daar kan wel het verschil zitten . ;) )

dus ook ergens een teken dat die ook nog besmet kunnen worden
Ja, was toch al geweten vanaf het begin. Zelfs volledig gevaccineerd ben je niet 100% beschermd. Àls je het al krijgt, gaan de symptomen en het ziektebeeld wel veel minder zijn (als die er al zijn), maar ja, je kunt perfect drager zijn, en anderen gaan aansteken.

Ja, was toch al geweten vanaf het begin. Zelfs volledig gevaccineerd ben je niet 100% beschermd. Àls je het al krijgt, gaan de symptomen en het ziektebeeld wel veel minder zijn (als die er al zijn), maar ja, je kunt perfect drager zijn, en anderen gaan aansteken.
Besmet wel maar dat ze alsnog in een ziekenhuis zouden terecht komen …..soit , we weten wel niet hoe oud en hoe ze er lichamelijk aan toe waren dus blijft het ergens gissen naar oorzaak en gevolg . ;)

Wat mij wel een beetje verontrust is dat er toch mensen zijn opgenomen geweest die volledig gevaccineerd waren …dus ook ergens een teken dat die ook nog besmet kunnen worden en rond kunnen dragen en nocthans moeten die geen testen afleggen bij terug komst ….(okay ze zeggen wel niet hoelang ze volledig gevaccineerd waren …dus daar kan wel het verschil zitten . ;) )
Dat er mensen opgenomen zijn die volledig gevaccineerd waren is geen teken dat die nog besmet kunnen worden.
De mensen die symptomatisch besmet zijn en volledig gevaccineerd waren, is daar een veel beter teken voor. Er staat toch redelijk specifiek in hoe efficiënt het nog is tegen besmetting en tegen hospitalisatie? En er staat in die tweede lijst wél hoelang ze volledig gevaccineerd waren (of dat langer dan 21d was.

Dit is ook geen studie naar besmettelijkheid van die mensen, dus daaruit afleiden dat ze even besmettelijk zijn als mensen zonder vaccin, kun je niet.

Dan moet je de post waarop hij reageert toch even opnieuw lezen.
Na 2 dosissen is de bescherming 93%. Van de 1283 -50-jarigen in het ziekenhuis, waren er 58 dubbel gevaccineerd, en van de 615 vijftigplussers waren er 265 dubbel gevaccineerd. Hoewel allemaal heel goed nieuws, is het wel niet zo absoluut als "de symptomen gaan milder zijn".

Besmet wel maar dat ze alsnog in een ziekenhuis zouden terecht komen …..soit , we weten wel niet hoe oud en hoe ze er lichamelijk aan toe waren dus blijft het ergens gissen naar oorzaak en gevolg . ;)
Sorry, maar dat laatste is een gevaarlijke uitspraak. Op die manier kun je nooit iets afleiden uit enige studie.
Je weet van de mensen op straat ook niet hoe ze er lichamelijk aan toe zijn, en het is niét gissen naar oorzaak en gevolg. Daarom zijn er methodes die zulke studies volgen, het is niet gewoon 5 mensen testen.

Velen suggereren hier dat de jongeren 'niet slim' waren.
Dat is maar te zien vanuit welk perspectief...

Nu hebben ze immers ogenblikkelijk recht op een coronacertificaat (want besmetting <6 maand) terwijl ze anders nog 7 weken moesten wachten na de Pfizer die ze komende weken gingen krijgen.

Dus vanaf nu kunnen ze vrijer reizen binnen Europa zonder pcr-testen te moeten doen, én hebben ze al een reisje Spanje achter de rug :-)
Die jongeren zijn zeer slim geweest, ik zou het zelf ook gedaan hebben.

Regeringen en dan vooral Europa daarentegen...

Het vrije reizen is wel met een korrel zout te nemen zolang Frankrijk een negatieve test vraagt van max 72u voor iedereen die het land binnenkomt. Een pcr kan nog een hele tijd positief zijn ook al ben je niet besmettelijk.

Wel je kan altijd me de auto naar Frankrijk als je geen test wilt doen (wat er velen ook doen als ik hoor van collega's & vrienden).

Van da app re-open:
Klopt. Ik moet wel zeggen dat ik half juni naar ginds ben geweest met de wagen (getest, voor alle duidelijkheid) en behalve drie led-berichten boven de snelweg met 'covid tester, nous proteger' niks gezien of gehoord. Dus ik vermoed dat hij eerder doelt op het feit dat behalve een of twee symbolische acties er gewoon niet gecontroleerd wordt daar. Wat logisch is, aangezien dat logistiek gewoon onmogelijk is.

Er worden hier ook wel redelijk wat conclusies getrokken. Ik wil nog even meegeven dat je ook besmet kan raken als je je wel aan de regels houdt.
Maar dan kunnen we het natuurlijk ook omdraaien. Als er zoveel besmettingen zijn (110/250 jongeren + 12 begeleiders van jongerentravel en al 124/350 van Summer Bash volgens VRT NWS) en die hebben hun alle 246 keurig aan de regels gehouden, dan zijn de regels niet voldoende.
Als we daar ook nog incubatietijd mee in rekening brengen, is de kans klein dat ze elkaar onderling ook nog aangestoken hebben.

Statistisch gezien mag ik hopen dat ze zich niet aan de regels gehouden hebben eigenlijk...

En de beelden van hoe het er ginder aan toegaat + getuigenissen van begeleiders en sommige van de jongeren bevestigt toch dat er soms wat te laks met de regels omgesprongen werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan