En waar kunnen we dat zien, behalve in een prentje?
Heb je daar een duidelijke bron voor? Niet bedoeld om het in vraag te stellen, maar ik wil wel weten van waar deze data komt.En nog wat data over hospitalisatie met of zonder vaccinatie.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En waar kunnen we dat zien, behalve in een prentje?
Heb je daar een duidelijke bron voor? Niet bedoeld om het in vraag te stellen, maar ik wil wel weten van waar deze data komt.En nog wat data over hospitalisatie met of zonder vaccinatie.
Heb je daar een duidelijke bron voor? Niet bedoeld om het in vraag te stellen, maar ik wil wel weten van waar deze data komt.
Die ging ik ook nog komen posten.Zie ook dit artikel van de Financial Times met overzicht van de studies en resultaten: https://www.ft.com/content/5a24d39a-a702-40d2-876d-b12a524dc9a5
Met dit grafisch overzicht:
![]()

Velen suggereren hier dat de jongeren 'niet slim' waren.
Dat is maar te zien vanuit welk perspectief...
Nu hebben ze immers ogenblikkelijk recht op een coronacertificaat (want besmetting <6 maand) terwijl ze anders nog 7 weken moesten wachten na de Pfizer die ze komende weken gingen krijgen.
Dus vanaf nu kunnen ze vrijer reizen binnen Europa zonder pcr-testen te moeten doen, én hebben ze al een reisje Spanje achter de rug![]()
Ze hadden die jongeren gewoon in Spanje moeten laten blijven tot ze genezen zijn ipv ze terug te halen naar hier.Allez kom, wie gaat als eerste dit uit context trekken?
![]()
Professor Devroey: "Stuur besmette terugkerende jongeren uit Spanje niet terug naar ouders, maar op kamp" | VRT NWS Nieuws
Volgens professor huisartsgeneeskunde Dirk Devroey uit Overijse is het geen goed idee dat de terugkerende jongeren uit Spanje, besmet met corona, opgevangen worden door hun ouders. "Als je de jongeren laat opvangen door de ouders, creëer je één van de grootste besmettingsbronnen die er zijn"...www.vrt.be
De deur staat wagenwijd open om het woord kamp te misbruiken om er uw eigen gedacht aan te geven (ook al wordt dat totaal niet bedoelt)!
En ik vermoed dat ze het bij VRT ook weten, want ze beginnen het artikel door de zuip-reizen te benoemen als "jongerenkampen"![]()
Ik ben zeker voorstander van dingen te proberen om terug naar het oude te gaan, maar dit zag je al van ver aankomen. In mijn ogen een onbegrijpelijke beslissing op dat moment.Ik ben al blij dat ze het geprobeerd hebben imo
Die jongeren zijn op reis vertrokken terwijl ze wisten wat er kon gebeuren, ze hebben zich niet aan de regels gehouden en zijn ziek geworden.Schandalig hoe men die jongeren (en jongeren an sich gedurende heel de pandemie) nu weer zo viseert.
Zij doen gewoon iets wat 'normale mensen' vroeger heel normaal vonden (op vakantie gaan en hoh eens een feestje bouwen) maar wat na 1,5 jaar angstpropaganda gedemoniseerd wordt tot in de diepste krochten van de hel.
Wat mij wel een beetje verontrust is dat er toch mensen zijn opgenomen geweest die volledig gevaccineerd waren …dus ook ergens een teken dat die ook nog besmet kunnen worden en rond kunnen dragen en nocthans moeten die geen testen afleggen bij terug komst ….(okay ze zeggen wel niet hoelang ze volledig gevaccineerd waren …dus daar kan wel het verschil zitten .En nog wat data over hospitalisatie met of zonder vaccinatie.
)Ja, was toch al geweten vanaf het begin. Zelfs volledig gevaccineerd ben je niet 100% beschermd. Àls je het al krijgt, gaan de symptomen en het ziektebeeld wel veel minder zijn (als die er al zijn), maar ja, je kunt perfect drager zijn, en anderen gaan aansteken.dus ook ergens een teken dat die ook nog besmet kunnen worden
Besmet wel maar dat ze alsnog in een ziekenhuis zouden terecht komen …..soit , we weten wel niet hoe oud en hoe ze er lichamelijk aan toe waren dus blijft het ergens gissen naar oorzaak en gevolg .Ja, was toch al geweten vanaf het begin. Zelfs volledig gevaccineerd ben je niet 100% beschermd. Àls je het al krijgt, gaan de symptomen en het ziektebeeld wel veel minder zijn (als die er al zijn), maar ja, je kunt perfect drager zijn, en anderen gaan aansteken.

Dat er mensen opgenomen zijn die volledig gevaccineerd waren is geen teken dat die nog besmet kunnen worden.Wat mij wel een beetje verontrust is dat er toch mensen zijn opgenomen geweest die volledig gevaccineerd waren …dus ook ergens een teken dat die ook nog besmet kunnen worden en rond kunnen dragen en nocthans moeten die geen testen afleggen bij terug komst ….(okay ze zeggen wel niet hoelang ze volledig gevaccineerd waren …dus daar kan wel het verschil zitten .)
Dan moet je de post waarop hij reageert toch even opnieuw lezen.Ja, was toch al geweten vanaf het begin. Zelfs volledig gevaccineerd ben je niet 100% beschermd. Àls je het al krijgt, gaan de symptomen en het ziektebeeld wel veel minder zijn (als die er al zijn), maar ja, je kunt perfect drager zijn, en anderen gaan aansteken.
Sorry, maar dat laatste is een gevaarlijke uitspraak. Op die manier kun je nooit iets afleiden uit enige studie.Besmet wel maar dat ze alsnog in een ziekenhuis zouden terecht komen …..soit , we weten wel niet hoe oud en hoe ze er lichamelijk aan toe waren dus blijft het ergens gissen naar oorzaak en gevolg .![]()
Die jongeren zijn zeer slim geweest, ik zou het zelf ook gedaan hebben.Velen suggereren hier dat de jongeren 'niet slim' waren.
Dat is maar te zien vanuit welk perspectief...
Nu hebben ze immers ogenblikkelijk recht op een coronacertificaat (want besmetting <6 maand) terwijl ze anders nog 7 weken moesten wachten na de Pfizer die ze komende weken gingen krijgen.
Dus vanaf nu kunnen ze vrijer reizen binnen Europa zonder pcr-testen te moeten doen, én hebben ze al een reisje Spanje achter de rug![]()
Ja, degene die tot Augustus/September/Oktober gingen wachten, gaan met de gebakken peren zitten.Die jongeren zijn zeer slim geweest, ik zou het zelf ook gedaan hebben.
Het vrije reizen is wel met een korrel zout te nemen zolang Frankrijk een negatieve test vraagt van max 72u voor iedereen die het land binnenkomt. Een pcr kan nog een hele tijd positief zijn ook al ben je niet besmettelijk.
Van da app re-open:Wel je kan altijd me de auto naar Frankrijk als je geen test wilt doen (wat er velen ook doen als ik hoor van collega's & vrienden).
Doorgang over land:
Alle reizigers zijn onderworpen aan de eis voor een negatieve PCR-test vóór vertrek. De test moet binnen 72 uur voor aankomst worden uitgevoerd.
Kinderen van 11 jaar en jonger zijn vrijgesteld.
Klopt. Ik moet wel zeggen dat ik half juni naar ginds ben geweest met de wagen (getest, voor alle duidelijkheid) en behalve drie led-berichten boven de snelweg met 'covid tester, nous proteger' niks gezien of gehoord. Dus ik vermoed dat hij eerder doelt op het feit dat behalve een of twee symbolische acties er gewoon niet gecontroleerd wordt daar. Wat logisch is, aangezien dat logistiek gewoon onmogelijk is.Van da app re-open:
Maar dan kunnen we het natuurlijk ook omdraaien. Als er zoveel besmettingen zijn (110/250 jongeren + 12 begeleiders van jongerentravel en al 124/350 van Summer Bash volgens VRT NWS) en die hebben hun alle 246 keurig aan de regels gehouden, dan zijn de regels niet voldoende.Er worden hier ook wel redelijk wat conclusies getrokken. Ik wil nog even meegeven dat je ook besmet kan raken als je je wel aan de regels houdt.