Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha één van die ouders die hun covid-dochter kwam afhalen blijkt onthaalmoeder te zijn in Tienen.

netjes ! Allen uwen kleinen daar afzetten.

Altijd die zondebok campagnes tijdens corona.

Langs de andere kant wel goed dat ze de zondebok nu enkel hebben gelegd op buitenlandse jongeren kampen ipv de gewone reiziger zoals op het begin van het jaar.

Ik vertrek overmorgen met de auto voor 3 weken. Ben benieuwd naar wat voor sfeer ik terugkeer na mijn verlof :alien:.

Langs de andere kant wel goed dat ze de zondebok nu enkel hebben gelegd op buitenlandse jongeren kampen ipv de gewone reiziger zoals op het begin van het jaar.

Ik vertrek overmorgen met de auto voor 3 weken. Ben benieuwd naar wat voor sfeer ik terugkeer na mijn verlof :alien:.
Even scheef bekeken als ik in maart 2020 toen ik terugkwam van skiverlof.

Veel plezier gewenst!!👍

Haha één van die ouders die hun covid-dochter kwam afhalen blijkt onthaalmoeder te zijn in Tienen.

netjes ! Allen uwen kleinen daar afzetten.
Wtf? Is het het doel zo alle tieners en hun ouders te identificeren en aan de internetschandpaal te nagelen, of bij uitbreiding te cancelen ? Degoutant.

Ze hebben een fout gemaakt - al kan je daarover zelfs discussiëren - maar dit is toch echt nergens voor nodig? :unsure:

Wtf? Is het het doel zo alle tieners en hun ouders te identificeren en aan de internetschandpaal te nagelen, of bij uitbreiding te cancelen ? Degoutant.

Ze hebben een fout gemaakt - al kan je daarover zelfs discussiëren - maar dit is toch echt nergens voor nodig? :unsure:

betrokken personen staan met naam en toenaam (en dus met hun medeweten) in het HLN-artikel.

bezint eer ge begint zeker? Lees: geef dan geen verklaring in de Gazet met uw naam bij.

Veel mensen zien het hellend vlak niet, we zijn serieus aant glijden. Angst is bewapend door de media.

Net het laatavond journaal tegen gekomen met zappen. Eerste quote die ik hoor "Goh ja ze hebben wel positief getest, maar er was eigenlijk niemand die symptomen had of ziek was" van één van de hoofdleiders.

Na - hoelang is het nu? 15 maanden? - zijn er dus nog steeds die het niet begrijpen

Uiteindelijk ga je denk ik door natuurlijk selectie ook varianten krijgen die zeer besmettelijk zijn en weinig lethaal. Dit zijn nu éénmaal de kenmerken van een (langdurig) succesvol virus. Eigenlijk is het dan niet meer dan een verkoudheidsvirus...

Nieuwe data van Public Health England die erop zou wijzen dat delta net beter beschermt tegen hospitalisatie (en dus waarschijnlijk ook tegen overlijden).

Dus mogelijk besmettelijker maar net minder gevaarlijk. :)
*vaccin bij besmetting met delta variant (geen kritiek, vond uw zin gewoon raar en is denkek een typfout ;))

Maar uw onderste zin is scheef. Want de delta variant is volgens WHO ~55% besmettelijker dan alfa. En de vaccins volgens die studies maar 2~3% effectiever.

Per individueel geval klopt uw stelling, op een hele maatschappij niet omdat de kans op besmetting groter is. En hoe meer besmettingen er komen, hoe groter de kans om besmet te worden.

Minstens 20 jongeren vlogen ondanks positieve coronatest toch van Spanje naar België​

Toch veel gaten in de regels whi. Normaal moeten ze ter plaatse uitzieken.
Geen idee of ze een pcr test in België gaan doen.
Dat betekend dan dat er in die Spaanse luchthaven geen controle werd gedaan of wat?
Want bij controle hadden ze toch direct gezien dat die jongeren positief getest waren en dus niet mochten vliegen.
Vraag eerder is hoe ze op dat vliegtuig geraakt zijn ???zou nu toch nietmeer mogen voorvallen zoiets .
Inderdaad

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan