Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die man zei vanochtend op de radio dat ondanks vaccinatie we nog maatregelen zullen moeten opleggen, gezien de vaccins niet volledig beschermen. Hoe iemand zoals hem zulke uitspraken mag doen op nationale radio gaat mijn petje te boven, wat een achterlijke klojo is die vent.
Dit is niet waar. Je stelt het zo fout voor, om opnieuw jouw punt te kunnen hardmaken, maar dit is niet wat hij in dat interview zegt. Ik vraag me af of je met opzet het fout voorstelt? Dat doet je punt geen deugd, want bij de volgende keer dat je de woorden van een wetenschapper in vraag stelt, zal ik me toch wel herinneren dat je nogal vrijelijk anders verwoordt. Als je het gewoon verkeerd begrepen hebt, wat altijd kan, dan ligt misschien vooral daar je probleem: Dat je op voorhand al boos bent over het negatieve nieuws.

Ik heb het interview herbeluisterd:

Ziekenhuisopnames zijn ook gestegen. Wat betekent dat de muur die het vaccin opwerpt, wel zijn werk doet, maar natuurlijk niet volledig. Nog niet volledig. Omdat bij hen, maar bij ons ook, de vaccinatie nog in opbouw is. Dus het betekent niet dat we alles kunnen loslaten.

Hij zegt niet dat we moeten verstrengen omdat vaccins niet volledig beschermen. Hij insinueert zelfs dat die wel genoeg werken. Hij heeft het ook niet over verstrengen, maar over "nog niet alles kunnen loslaten".

HLN zou men toch ook gewoon tot in de dieperik moeten verbannen:

Ik zou eens willen weten hoeveel van die jongeren zich echt ziek voelen en aan hun bed genageld zijn.
Ze moeten ook niet thuis blijven omdat ze zich dodelijk ziek voelen, maar om andere mensen niet aan te steken :unsure: .

De realiteit is spijtig genoeg dat het, gezien zijn discours uit het verleden, volgens mij vrij duidelijk is dat Molenberghs het eerder heeft over dat eerste en niet (alleen) over dat laatste.
Als het inderdaad gaat over bepaalde zaken nog gesloten houden na volledige vaccinatie, ga ik er mee akkoord dat dit wellicht overroepen is om zo'n zaken nu reeds aan te geven. Zonder meer context 'gehoord op de radio', is het echter moeilijk om hier dieper op in te gaan. Maar ik ga wel akkoord met je in die context. :)

Als degenen die momenteel aan het reizen, zuipen, dansen, muilen zijn het gaan verkakken voor degenen die hun reis al dan niet noodgedwongen gepland hebben nadat ze dubbel gevaccineerd zijn (hallo mede-losers), ga ik wel echt bijzonder kwaad zijn.

Mijn opgravingscampagne hangt ook alweer, voor de derde keer op rij (!), aan een zijden draadje. En voor wie of voor wat? Godverdomme zeg.

Ik zou eens willen weten hoeveel van die jongeren zich echt ziek voelen en aan hun bed genageld zijn.
Schandalig hoe men die jongeren (en jongeren an sich gedurende heel de pandemie) nu weer zo viseert.
Zij doen gewoon iets wat 'normale mensen' vroeger heel normaal vonden (op vakantie gaan en hoh eens een feestje bouwen) maar wat na 1,5 jaar angstpropaganda gedemoniseerd wordt tot in de diepste krochten van de hel.

Het aantal besmettingen stijgt, who cares. Zolang de mensen maar niet in het ziekenhuis geraken.

Schandalig hoe men die jongeren (en jongeren an sich gedurende heel de pandemie) nu weer zo viseert.
Zij doen gewoon iets wat 'normale mensen' vroeger heel normaal vonden (op vakantie gaan en hoh eens een feestje bouwen) maar wat na 1,5 jaar angstpropaganda gedemoniseerd wordt tot in de diepste krochten van de hel.

Het aantal besmettingen stijgt, who cares. Zolang de mensen maar niet in het ziekenhuis geraken.
Het aantal ziekenhuisopnames stijgt ook.

Zolang het aantal ziekenhuisopnames maar controleerbaar blijft, who cares.*
Blij dat je het eens bent met zowat elke expert op dit moment.

Maar aangezien je reageert tegen het "viseren": Op welke cijfers baseer je je dat als we dit z'n beloop laten, en niks aanpassen, de ziekenhuiscijfers controleerbaar blijven voor iedereen gevaccineerd is?

Eigenlijk niet
Onder 18 gingen we niet op zuipvakantie
Boven de 18 gingen we eerst vakantiejob doen om in September die zuipvakantie te kunnen betalen. Tegen dan zouden ze ook al volledig gevaccineerd zijn.

Eigenlijk niet
Onder 18 gingen we niet op zuipvakantie
Boven de 18 gingen we eerst vakantiejob doen om in September die zuipvakantie te kunnen betalen
15-20 jaar geleden gingen wij naar Werchter, Graspop, Pukkelpop, of een ander festival.

Ik wist zelfs niet eens dat zo'n feestvakanties voor minderjarigen bestonden.

Blij dat je het eens bent met zowat elke expert op dit moment.

Maar aangezien je reageert tegen het "viseren": Op welke cijfers baseer je je dat als we dit z'n beloop laten, en niks aanpassen, de ziekenhuiscijfers controleerbaar blijven voor iedereen gevaccineerd is?

Dat dit als eerste op de hln-pagina verschijnt:
de aankomst wordt "live" gevolgd en Dr. Doomsday komt weer z'n plaat afspelen, dat zegt genoeg vanuit welk perspectief 'men' naar die jongeren kijkt. Om van de horde imbecielen die daaronder reageren nog maar te zwijgen.
qQjD7Jt.png

Stemmingmakerij, niks meer, niks minder.

Wie mensen bang wil maken en de vaccins in twijfel wil trekken, gaat nog heel lang cijfers vinden die daarvoor kunnen gebruikt worden. Als je naar het hele plaatje kijkt is er, zeker als gevaccineerde, weinig om nu erg ongerust over te worden en enkele jongeren met amper symptomen die in Spanje positief hebben getest is daar geen deel van. De jongeren kwamen als allerlaatste in de vaccinatiecampagne net omdat dit geen probleem is. Dat de pers hierover bericht alsof we een bus lepralijders binnenhalen is weer exemplarisch. Binnen een week ben ik volledig gevaccineerd, ik ga me op mijn vakantie volgende maand in ieder geval ook niets meer aantrekken van Corona.

Die man zei vanochtend op de radio dat ondanks vaccinatie we nog maatregelen zullen moeten opleggen, gezien de vaccins niet volledig beschermen. Hoe iemand zoals hem zulke uitspraken mag doen op nationale radio gaat mijn petje te boven, wat een achterlijke klojo is die vent.

Hangt er natuurlijk ook vanaf wat de maatregelen zijn en die kunnen ook zeer beperkt zijn, maar zolang we niet terug in de situatie van 2019 hebben we maatregelen. l

Wie mensen bang wil maken en de vaccins in twijfel wil trekken, gaat nog heel lang cijfers vinden die daarvoor kunnen gebruikt worden. Als je naar het hele plaatje kijkt is er, zeker als gevaccineerde, weinig om nu erg ongerust over te worden en enkele jongeren met amper symptomen die in Spanje positief hebben getest is daar geen deel van. De jongeren kwamen als allerlaatste in de vaccinatiecampagne net omdat dit geen probleem is. Dat de pers hierover bericht alsof we een bus lepralijders binnenhalen is weer exemplarisch. Binnen een week ben ik volledig gevaccineerd, ik ga me op mijn vakantie volgende maand in ieder geval ook niets meer aantrekken van Corona.
Wie wil dat, vaccins in twijfel trekken? Want ik mag hopen dat we toch niet nog altijd bezig zijn over die foute voorstelling van Kingrotra?

Het toestaan van internationale reizen zonder volledige vaccinatie was fout (maar ja, het was ook fout van de overheid om stug op aflopende leeftijd te vaccineren, dus krijg je dit, want de volledig gevaccinneerde boomers moesten koste wat het kost op vakantie kunnen gaan, en liever gisteren nog dan vandaag, het "samen uit samen thuis team van 11 miljoen" werd begraven ergens rond maart). Dit zag je al maanden aankomen dat dit fout ging lopen, en nog loopt men er met de ogen open in.

Het feit dat de aankomst "live" gevolgd en dat Dr. Doomsday weer z'n plaat komt afspelen zegt genoeg vanuit welk perspectief 'men' naar die jongeren kijkt.
qQjD7Jt.png
En wat "Dr. Doomsday" zegt, is exact hetzelfde als vele andere experten. Dat als die jongeren bij hun ouders thuis in quarantaine zet, dat je daar mogelijks een groter probleem mee creëert.

Als je eens de moeite zou doen om niet direct op uw paard te kruipen en meer dan titeltjes te lezen, zou je dat weten.

Zoals Devroey zegt:
"We weten dat de meeste besmettingen binnen gezinsverband gebeuren, dan gaan we deze jongeren toch niet laten terugkeren naar hun ouders? Op deze manier creëer je één van de grootste besmettingsbronnen die er zijn."
En Vlieghe heeft gisterenavond krak hetzelfde gezegd, dat het probleem zit bij die jongeren (wat er niet maar 1 is) die thuiskomen en familie/vrienden willen zien die nog niet of niet volledig gevaccineerd zijn.

Het is ook allemaal zou voorspelbaar, gewoon negeren dat nieuws. Gisteren dacht ik hier al aan, puur komkommer nieuws, men gaat daar nog live verslag uitbrengen over de terugkomst, iedereen mag zijn zegje komen doen.. en dat allemaal voor een scheet in de fles.

Oneliners als deze tellen niet als argumentatie, steek een beetje meer moeite in je posts aub.
Het is ook allemaal zou voorspelbaar, gewoon negeren dat nieuws. Gisteren dacht ik hier al aan, puur komkommer nieuws, men gaat daar nog live verslag uitbrengen over de terugkomst, iedereen mag zijn zegje komen doen.. en dat allemaal voor een scheet in de fles.

"Coronabussen"

Angstpropaganda
QED

Wie wil dat, vaccins in twijfel trekken? Want ik mag hopen dat we toch niet nog altijd bezig zijn over die foute voorstelling van Kingrotra?
Anti-vaxxers willen dat en vinden nu in bepaalde kranten en experten die springen op stijgingen in besmettingen een goede bondgenoot. Die laatste bedoelen daar meestal iets anders mee maar zoals zo vaak gaat nuance heel snel verloren. Zo lang er zoveel focus op het aantal besmettingen blijft liggen, zullen de cijfers misbruikt worden. Als de rapportering niet gaat veranderen naar wat belangrijk is in een populatie met veel gevaccineerden, wordt enkel maar meer koren op de molen van die anti-vaxxers gegooid en zullen ze makkelijk zieltjes winnen bij de mensen die nog twijfelen. Jongeren zonder symptomen die positief testen zijn te verwachten en allesbehalve een probleem. Je lijkt te suggereren dat dat ook de visie van de experts is en dat je daar zelf ook mee akkoord bent, dat is echter niet hoe het nu in de pers komt.

Het aantal ziekenhuisopnames stijgt ook.

Dat zal de tijd moeten uitwijzen, want gisteren terug amper 7 opnames.

Triestig hoe die jongeren zo geviseerd en geschandaliseerd worden.

Blijkbaar is het enkel oké om te feesten als de Rode Duivels winnen, met live reportages ter plaatse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan