deltavariant slaat hard toe in afrika en er zijn amper vaccins de situatie is zorgwekkend
Ik weet niet goed wat ik hier op moet zeggen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat het schandalig is dat we -en de landen die al met overschotten zitten of quasi volledig gevaccineerd zijn- daar niet meer aan doen.deltavariant slaat hard toe in afrika en er zijn amper vaccins de situatie is zorgwekkend
Maar is het niet dweilen met de kraan open als het over Afrika gaat? Daar moet toch gewoon iets structureel gaan veranderen.Dat het schandalig is dat we -en de landen die al met overschotten zitten of quasi volledig gevaccineerd zijn- daar niet meer aan doen.
Natuurlijk moet daar iets structureels veranderen, maar als het specifiek gaat over de pandemie, moet iedereen ingeënt worden. Voor hen, maar ook voor ons goed.Maar is het niet dweilen met de kraan open als het over Afrika gaat? Daar moet toch gewoon iets structureel gaan veranderen.
En is het ook niet wat simplistisch om te zeggen dat landen met overschotten er wat meer aan moeten doen?
Allez, als ge zag dat die week van hogere temperatuur hier al voor extra werk zorgde ivm de vaccins, kan ik me inbeelden dat ge niet op een twee drie de logistiek in Afrika op poten kan zetten.
Ik wil niets goedpraten, en begrijp je heel goed, maar is dit niet op eender welk medisch vlak dat dit een privelege van de rijken is? Binnen de de VS en zelfs binnen België zie je dat ook op bepaalde vlakken. Sommige zaken zijn niet terugbetaald/onbetaalbaar.Natuurlijk moet daar iets structureels veranderen, maar als het specifiek gaat over de pandemie, moet iedereen ingeënt worden. Voor hen, maar ook voor ons goed.
En als je dan meer algemeen of ethischer kijkt, vind ik het gruwelijk dat vaccins voor een ziekte die wereldwijd toeslaat, bestaan maar eerst naar de rijken gaan.
Zeker niet. Maar wat Europa heeft gedaan met de aankoop van vaccins, is daarin een goeie stap. Nu dat nog extern krijgen in plaats van alleen internIk wil niets goedpraten, en begrijp je heel goed, maar is dit niet op eender welk medisch vlak dat dit een privelege van de rijken is? Binnen de de VS en zelfs binnen België zie je dat ook op bepaalde vlakken. Sommige zaken zijn niet terugbetaald/onbetaalbaar.
Het is an sich niets nieuws.

Welke landen zijn quasi volledig gevaccineerd?Dat het schandalig is dat we -en de landen die al met overschotten zitten of quasi volledig gevaccineerd zijn- daar niet meer aan doen.
De VS, het VK, Israël, wij zijn goed op weg. Eerste spuit gehad, logistiek, voorraad en planning in orde voor de tweede spuit, bedoel ik dan.Welke landen zijn quasi volledig gevaccineerd?
De bereidheid om te vaccineren zal hopelijk ook wat hoger komen te liggen. Tanzania, Burundi, Eritrea en Madagaskar hoeven alvast geen vaccins zeggen ze (volgens laatst gevonden info).
Daarnaast heb je in heel wat landen gebrek aan infrastructuur om de vaccins in grote hoeveelheden te bewaren en logistiek te verdelen.
Welke landen zijn quasi volledig gevaccineerd?
De bereidheid om te vaccineren zal hopelijk ook wat hoger komen te liggen. Tanzania, Burundi, Eritrea en Madagaskar hoeven alvast geen vaccins zeggen ze (volgens laatst gevonden info).
Daarnaast heb je in heel wat landen gebrek aan infrastructuur om de vaccins in grote hoeveelheden te bewaren en logistiek te verdelen.
Dat het schandalig is dat we -en de landen die al met overschotten zitten of quasi volledig gevaccineerd zijn- daar niet meer aan doen.
Maar is het niet dweilen met de kraan open als het over Afrika gaat? Daar moet toch gewoon iets structureel gaan veranderen.
En is het ook niet wat simplistisch om te zeggen dat landen met overschotten er wat meer aan moeten doen?
Allez, als ge zag dat die week van hogere temperatuur hier al voor extra werk zorgde ivm de vaccins, kan ik me inbeelden dat ge niet op een twee drie de logistiek in Afrika op poten kan zetten.
In Afrika heb je twee problemen eigenlijk. Enerzijds weinig vaccins maar anderzijds ook een heel lage bereidwilligheid om gevaccineerd te worden. Men krijgt daar in veel landen de dosissen die men via COVAX krijgt amper verwerkt zodat vaccins richting vervaldatum gaan. Congo bijvoorbeeld heeft 1.3 miljoen AZ dosissen gewoon teruggegeven. Dat na iets van een 30 000 vaccinaties...
COVAX is opgezet in maart en is sinds dan al aan het leveren.Sowieso vind ik het al erg dat we moeten wachten tot we op dat punt zijn voor we kijken naar landen die het niet kunnen/willen aankopen, maar goed. En vaccinatiebereidheid kun je ook op inzetten en vergroten.
South Sudan says in addition to the problem of limited financial resources, the country has also struggled because of a reluctance by health care workers to get vaccinated.
Hopeloos om dit binnen nu en 2 jaar iet of wat recht te trekken. Een soort natural herd immunity zal het hem daar moeten doen.
(...)
Veel succes met het oplossen op korte of zelfs middellange termijn.
Met meer geld en meer middelen zouden er meer mensen gevaccineerd zijn in de rest van de wereld. Punt. Ja, dat is gemakkelijk te zeggen. Ik ben ook niet degene die daarvoor moet zorgen. Ik ben wel iemand die zijn mening daarover mag geven wanneer die gevraagd wordt, en kan hopen dat dat een koers is die wij als maatschappij(en) gaan varen.Nogal makkelijk om zeggen dat er moet ingezet worden op vaccinatiebereidheid van hieruit, net als opperen dat men van hier maar meer moeite moet doen. Ga jij naar ginder gaan? Ken jij de culturele problemen ginder? Kan jij de bereikbaarheid op vele plaatsen (zowel fysiek als van informatie) oplossen van hier?
Ik geef u niet direct ongelijk, maar ik vind het gewoon makkelijk om even van hier te zeggen hoe het moet gebeuren.
Als je leest wat de problemen met vaccinatiebereidheid zijn, ga je ze niet op 1-2-3 oplossen met een informatiecampagne. Als zelfs het zorgpersoneel op veel plekken niet bereid is, ga je ook weinig lokale punten hebben die kunnen helpen.
Bv Zuid-Soedan:
Het zal wel "werken", maar met meer doden dan via vaccinaties.Makkelijk om een theoretische oplossing waarvan het "bij ons" al bewezen is dat ze niet werkt, omdat er veel te veel doden voor moeten vallen dan maar de oplossing moet zijn "ginds"...
Kan je eens concreet zeggen waar je juist geld zou investeren aangezien het aantal beschikbare vaccins niet het grote probleem is daar?Met meer geld en meer middelen zouden er meer mensen gevaccineerd zijn in de rest van de wereld. Punt. Ja, dat is gemakkelijk te zeggen. Ik ben ook niet degene die daarvoor moet zorgen. Ik ben wel iemand die zijn mening daarover mag geven wanneer die gevraagd wordt, en kan hopen dat dat een koers is die wij als maatschappij(en) gaan varen.
Maar daar ga ik niet mee akkoord.Met meer geld en meer middelen zouden er meer mensen gevaccineerd zijn in de rest van de wereld. Punt. Ja, dat is gemakkelijk te zeggen. Ik ben ook niet degene die daarvoor moet zorgen. Ik ben wel iemand die zijn mening daarover mag geven wanneer die gevraagd wordt, en kan hopen dat dat een koers is die wij als maatschappij(en) gaan varen.
More than half of respondents surveyed feel that the threat from Coronavirus is exaggerated, and that it therefore does not pose as great a risk as some have suggested. This opinion was particularly prevalent in countries such as Niger (79%), Sudan (73%), Nigeria (67%) and DR Congo (65%).