In Vlaanderen, voor alle duidelijkheid. In de andere landsdelen nog wel dacht ik.Maandag was het voor het eerst in een jaar tijd dat er geen coronadode te betreuren viel.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In Vlaanderen, voor alle duidelijkheid. In de andere landsdelen nog wel dacht ik.Maandag was het voor het eerst in een jaar tijd dat er geen coronadode te betreuren viel.
In Vlaanderen, voor alle duidelijkheid. In de andere landsdelen nog wel dacht ik.

Nee, opnieuw, ik vroeg om Belgische experts.Sterke argumentatie! Opnieuw, the_fox vraagt om experts die wat ik zei bevestigen. Daarvoor moet ik naar experts uit het buitenland omdat de Belgische usual suspects dat niet doen. De quote van de Britse viroloog die ik hierboven al gebruikt hebt, vind ik veel positiever. Is dat mijn kraam. Uiteraard. Net als Van Ranst en De Gucht blijkbaar jouw kraam zijn.
Aantal hospitalisaties daalt nog, maar een stuk minder sterk dan de afgelopen weken. Niet abnormaal, omdat wat nu nog overblijft vooral langdurig gehospitaliseerden zullen zijn.
Besmettingen is voor het eerst sinds lang terug gestegen (week 21/06-27/06 tov 20/06-26/06), maar dat komt voorlopig nog door de stijging van het aantal testen. Die stijging zal waarschijnlijk wel nog even aanhouden, wegens het effect van reizigers. Positiviteitsratio zakt echter niet meer zoals hij vorige week nog deed, dus duidelijk dat we even de bodem bereikt hebben. Nu is het afwachten of er een stijging komt door de delta variant en welk effect het zal hebben op de evolutie van de hospitalisaties.
.De stijging is héél beperkt hoor, maar de trend is er duidelijk, dit zijn de stijgingen/dalingen tegenover de week ervoor:Hoeveel zijn de besmettingen gelezen? Sorry, ik raak nooit goed wijs uit al je cijfers.
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
21/06/2021 -38,55% -31,13% -07,45% -27,07% -09,98% -08,99% 30,23%
14/06/2021 -38,01% -48,64% -49,94% -40,87% -45,68% -31,36% -36,45%
07/06/2021 -39,55% -38,68% -44,34% -48,25% -42,21% -39,97% -47,81%
31/05/2021 126,59% -39,20% -40,89% -33,53% -33,35% -41,57% -34,51%
24/05/2021 -75,24% -15,58% -20,14% -09,47% -18,08% -22,83% -23,16%
17/05/2021 06,83% 08,68% 12,36% 155,31% -04,88% 12,44% 02,11%
10/05/2021 -22,18% -17,66% -22,73% -72,99% -22,28% -25,78% -13,09%
03/05/2021 01,64% -03,07% 05,23% 04,57% -04,92% 28,32% -23,86%
26/04/2021 -21,97% -15,42% -15,25% -11,74% -04,17% -29,52% 00,53%
Nee, opnieuw, ik vroeg om Belgische experts.
Omdat je het had over Belgische media die volgens jou ongenuanceerd was. Ik zie in de buitenlandse media ze ook niet alle dagen experten uit andere landen aanbrengen. En ik vind het normaal dat de Belgische media niet gaat rapporteren over iets wat een expert eens 1 keer in een BBC programma gezegd heeft (Andrew Marr Show uit jouw voorbeeld). Dus je klaagt enkel over de dingen die je ziet/opmerkt en niet in je kraam passen. En dan zoek je voorbeelden die wel in je kraam passen maar niet behoren tot je argument.
Je blijft dus in in cirkeltjes lopen en afwijken om toch maar je gelijk te proberen halen. Maar bijna nooit antwoord je op de vraag of met iets relevant tot je originele stelling.

Op basis van wat ik in de Belgische media zie, heeft het negatieve vaak de bovenhand (alleszins in de koppen). Experten stellen vaak ook enkel de negatiefste scenarios voor wat op z'n beurt ook weer tot negatieve headlines leidt.
Dit is een antwoord op mijn post #21.288. Dat gaat over de stelling van the_fox dat er over hospitalisaties in de UK nog niets kan gezegd worden waarop ik antwoord dat wel al kan en dat sommige experts dat ook kunnen. Hij verengt mijn stelling door plots af te komen met Belgische experts die nodig zijn om dat te mogen zeggen terwijl ik dat nooit beweerd heb. Om vervolgens mij te verwijten dat ik niets relevant zeg over mijn stelling omdat het geen Belgische experts zijn...Maar daar antwoordde ik in dit geval niet op, ik antwoordde op mensen die er de hospitalisaties in het VK momenteel bij betrekken. En daarop antwoordde ik dat je daaruit nog geen conclusies kunt trekken. Zelfs experten doen het niet. Afgaand op theoretische en/of gecontroleerde studies gaat men die stellingen volgen. Maar dit gaat over een real-life voorbeeld.
Kan je mij eens linken waar de belgische experten zeggen wat je hier beweert?
Nee, opnieuw, ik vroeg om Belgische experts.
Omdat je het had over Belgische media die volgens jou ongenuanceerd was. Ik zie in de buitenlandse media ze ook niet alle dagen experten uit andere landen aanbrengen. En ik vind het normaal dat de Belgische media niet gaat rapporteren over iets wat een expert eens 1 keer in een BBC programma gezegd heeft (Andrew Marr Show uit jouw voorbeeld). Dus je klaagt enkel over de dingen die je ziet/opmerkt en niet in je kraam passen. En dan zoek je voorbeelden die wel in je kraam passen maar niet behoren tot je argument.
Je blijft dus in in cirkeltjes lopen en afwijken om toch maar je gelijk te proberen halen. Maar bijna nooit antwoord je op de vraag of met iets relevant tot je originele stelling.
Als men over de Belgische situatie wil schrijven, zal men praktisch toch beperkt zijn tot Belgische experts. België is nu niet zo groot of interessant dat buitenlandse experts iets over de Belgische corona situatie gaan zeggen.Maar Belgische media zijn toch niet gelimiteerd tot Belgische experts? Waarom zou je die 2 gelijkstellen? Een groot deel van mijn kritiek op de Belgische media komt voort uit het feit dat de Belgische media steeds terugvalt op hetzelfde handvol experts.
Het ging niet eens over de Belgische situatie. Het ging over de Britse situatie en the-fox die vindt dat je nog niets over de hospitalisaties daar kan zeggen. Het is eerder hij die nu ontwijkend is en nog steeds niet heeft kunnen toegeven dat er blijkbaar wel al experts iets over kunnen zeggen. Hij verwijt mij dat ik enkel zaken die in mijn kraam passen, zie, maar als zijn geliefde Belgische experts niets over de Britse hospitalisaties hebben gezegd, staat dat voor hem blijkbaar wel gelijk aan niemand heeft er iets over gezegd.Als men over de Belgische situatie wil schrijven, zal men praktisch toch beperkt zijn tot Belgische experts. België is nu niet zo groot of interessant dat buitenlandse experts iets over de Belgische corona situatie gaan zeggen.
Belgische experts kunnen misschien wel iets zeggen over de buitenlandse situatie omdat die toch van belang is voor België ivm nieuwe varianten die naar hier kunnen komen en omdat dat grotere landen zijn.
Ivm je punt van handvol zelfde experts: tja, dat is toch altijd al geweest bij de media. Hacking => Inti De Ceukelaire, kerk => Rik Torfs, etc.
Voor de gemiddelde Vlaming moet de 'expert' wel iemand zijn die ze kennen.
Jouw probleem is dat de gekende Corona experts jou niet aanstaan, maar een groot deel van de bevolking wel (en ook de media). Maar eerlijk gezegd: dat is jouw probleem, niet de media hun probleem.
En zoals al meermaals gezegd, er zijn ook internationale experten die het omgekeerde beweren.Het ging niet eens over de Belgische situatie. Het ging over de Britse situatie en the-fox die vindt dat je nog niets over de hospitalisaties daar kan zeggen. Het is eerder hij die nu ontwijkend is en nog steeds niet heeft kunnen toegeven dat er blijkbaar wel al experts iets over kunnen zeggen. Hij verwijt mij dat ik enkel zaken die in mijn kraam passen, zie, maar als zijn geliefde Belgische experts niets over de Britse hospitalisaties hebben gezegd, staat dat voor hem blijkbaar wel gelijk aan niemand heeft er iets over gezegd.
) betekent dit dat het te vroeg is om conclusies te trekken.Volledig akkoord, heb ik nergens ontkend.En zoals al meermaals gezegd, er zijn ook internationale experten die het omgekeerde beweren.
Nee, beweer ik niet.Dus voor mij (en Van Gucht ook trouwens) betekent dit dat het te vroeg is om conclusies te trekken.
Voor jou betekent dit dat je enkel naar die 1e expert zijn mening en 1 studie moet kijken die in je kraam past i.p.v. naar alles. En dat die wel media aandacht verdient in België.
Maar er zijn dus wel experts die dat al voldoende vinden om conclusies uit te trekken. Jij vindt dat niet en dat mag je maar dat is niet de visie van alle experts. Als de man die zelf altijd beweert enkel feiten te gebruiken, moet je dat dus ook niet zo voorstellen.En zoals ook al meermaals gezegd, zijn de hospitalisatiecijfers van het VK nog steeds maar bekend t.e.m. 22 juni. Ik heb zelfs al in een eerdere post enkel naar England gekeken omdat daar al meer data over beschikbaar is.
De impact op de ziekenhuisopnames kan daarbij relatief beperkt blijven, dankzij de voortschrijdende vaccinatiecampagne en mits zij die niet volledig gevaccineerd zijn, hun contacten blijven beperken."
Inderdaad, daar wringt het schoentje en zal het mogelijk ook mislopen. Keuze was om eerst de ouderen te vaccineren. Tegen dat de meest actieve bevolking (lees 30-40igers) aan de beurt kwamen werden zij al voorbij gestoken door de jongeren via de Qvax-lijst (actieve bevolking had hun uitnodiging en kwam dus niet meer in aanmerking voor de Qvax-lijst). Maar die meest actieve bevolking moet nu ook wel terug naar kantoor en die willen ook hun vrijheden terug. No way dat die zich als de verliezer in heel de crisis als enige tijdens de zomerperiode gaan blijven opsluiten.![]()
Coronablog: delta-variant bij bijna kwart van nieuwe besmettingen in België | VRT NWS: nieuws
De delta-variant van het coronavirus blijft ook terrein winnen in ons land, zo heeft Sciensano aangekondigd op de wekelijkse persconferentie. Door de levering van 700.000 vaccins van AstraZeneca kunnen honderdduizenden mensen een vervroegde tweede prik van het vaccin krijgen. De tussenperiode...www.vrt.be
Nice try, Steven, maar ik voel mij alvast niet aangesproken. :')
Samen uit, samen thuis, remember?
![]()
Coronablog: delta-variant bij bijna kwart van nieuwe besmettingen in België | VRT NWS: nieuws
De delta-variant van het coronavirus blijft ook terrein winnen in ons land, zo heeft Sciensano aangekondigd op de wekelijkse persconferentie. Door de levering van 700.000 vaccins van AstraZeneca kunnen honderdduizenden mensen een vervroegde tweede prik van het vaccin krijgen. De tussenperiode...www.vrt.be
Nice try, Steven, maar ik voel mij alvast niet aangesproken. :')
Samen uit, samen thuis, remember?
Ik zag net nog een bericht passeren dat men in Schotland het EK als katalysator ziet. Direct en indirect heeft Public Health Scotland 1,991 cases kunnen tracen naar EK 2000 en randgebeuren. Van de 2600 Schotse toeschouwers van de match Schotland - Engeland zijn er tijdens hun trip 397 besmet geraakt. Plus nog een hele hoop die naar Londen afgezakt waren om te gaan zuipen of op kleinere gatherings zaten.Toch bepaald benieuwd naar de situatie binnen 2 maanden (na EK, Tour de France waar ook alweer behoorlijk veel toeschouwers aanwezig zijn, festivalzomer, eventuele nieuwe varianten die zich met behulp van haast ongebreideld gereis zullen kunnen verspreiden...)
![]()