Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Best wel ironisch voor een land waar de term vrijheid letterlijk het eerste woord in het nationale motto is. Op straf van vervolging 12 uur per dag je huis niet uit mogen in vredestijd. Op een gegeven moment is zoiets toch niet meer in evenwicht met de principes van een vrije westerse maatschappij?
Wat mij nog het meeste schrik aan jaagt, is hoe makkelijk mensen zich lijken neer te leggen bij die maatregelen.

Dat voorspelt niet veel goeds voor onze toekomst in het "vrije" Europa.

Oh god, serieus... wanneer een IT'er op z'n eentje een betere site maakt in z'n vrije tijd, dan je hele overheidsteam dagen later, mag je jezelf in vraag stellen.

Maar goed, wat Vlaanderen zelf doet, doet het beter, nietwaar? Hoog tijd om wat overtallige politici te ontslaan en te investeren in personeel zoals IT'ers met echte competenties. Of meer verpleegkundigen. Of meer politie. Take your pick...
Sommige mensen klagen natuurlijk graag. Statische afbeeldingen zijn voor 99% van de mensen voldoende + zijn dan nog eens compatibel met veel meer devices. Hell, ik durf zelfs verder gaan: statische afbeeldingen zijn voor de gewone mensen zelfs veel toegankelijker dan dynamische dashboards of raw data. Als je mensen wilt informeren, is dat nog steeds het belangrijkste.

En laten we ook niet vergeten dat het maanden geduurd heeft eer sciensano ook raw data en interactieve dashboard beschikbaar maakte. Ervoor was het ook enkel statische afbeeldingen in hun dagelijkse PDF.

Er is niks: mensen klagen dat er niks is.
Er is iets: mensen klagen dat het niet goed genoeg is, terwijl het mogelijks een bewuste keuze is om meer mensen mee te bereiken.

Ja dan hebben wij wel een ander concept van een vrije maatschappij voor ogen...
zijn we dan nu zo "vrij"? Ik rij ook graag 180 met de auto, zou ook graag een wapen bezitten, ben pro drugs en drankgebruik in het openbaar, heb wel eens zin om hier en daar een tv of iets anders scheef te slaan in de winkel.:unsure: Allemaal vrijheden die er niet zijn. Imo zie ik geen enkel probleem zolang deze beperking van vrijheden van beperkte duur zijn.

6u 's avonds vind ik nu toch ook wel enorm vroeg.
Allee, de mensen moeten ook nog wat vrijheid hebben.
Als ge op 17u gedaan hebt met werken en nog wat wilt joggen of degelijk met de hond buitengaan...

Zo isoleer je de mensen toch echt wel enorm als je eigenlijk alleen in het weekend eens deftig buiten kan kopen.

Wat mij nog het meeste schrik aan jaagt, is hoe makkelijk mensen zich lijken neer te leggen bij die maatregelen.

Dat voorspelt niet veel goeds voor onze toekomst in het "vrije" Europa.
Wat mij nog meer verontrust is dat iedereen zit te wenen over vrijheid maar het voor de rest daar ook bij blijft.

6u 's avonds vind ik nu toch ook wel enorm vroeg.
Allee, de mensen moeten ook nog wat vrijheid hebben.
Als ge op 17u gedaan hebt met werken en nog wat wilt joggen of degelijk met de hond buitengaan...

Zo isoleer je de mensen toch echt wel enorm als je eigenlijk alleen in het weekend eens deftig buiten kan kopen.
Mssh moet men eerst eens de juiste maatregelen afwachten en kijken hoe het allemaal geregeld is eer men er commentaar op levert aan de hand van een gazet die bekend staat voor hun click bait.

Mssh moet men eerst eens de juiste maatregelen afwachten en kijken hoe het allemaal geregeld is eer men er commentaar op levert aan de hand van een gazet die bekend staat voor hun click bait.

Waarom? Die maatregelen is nu al van kracht in een heel deel departementen. Dan mag ik toch zeggen wat ik van zo een avondklok vind zonder daarvoor met de vinger naar iemand te wijzen (wat ik ook niet deed).

Waarom? Die maatregelen is nu al van kracht in een heel deel departementen. Dan mag ik toch zeggen wat ik van zo een avondklok vind zonder daarvoor met de vinger naar iemand te wijzen (wat ik ook niet deed).
Het was niet persoonlijk naar u bedoeld hoor maar op de commentaar de laatste pagina. Imo zitten we eerst te vitten op hln dat ze daar direct zijn met hun sensatie en negatieve berichten dat de cijfers omhoog gaan om dan nu terug blind in hun val te lopen want niks is nog concreet voor die franse maatregelen.

Het was niet persoonlijk naar u bedoeld hoor maar op de commentaar de laatste pagina. Imo zitten we eerst te vitten op hln dat ze daar direct zijn met hun sensatie en negatieve berichten dat de cijfers omhoog gaan om dan nu terug blind in hun val te lopen want niks is nog concreet voor die franse maatregelen.

Ahzo, my bad!

Tja, de bevolking is zo mak als iets tegenwoordig. Ze zouden de helft van iedereen hun vermogen mogen afpakken en de mens zou nog niet op straat komen. Enig protest tegen te verregaande maatregelen zal al van de banlieue's in Parijs of de wijken in Molenbeek moeten komen.

Los van de geloofwaardigheid van HLN gaat het hier gewoon over de feiten. Mijn oog viel er nu pas op maar blijkbaar is deze regeling reeds van kracht in een heleboel departementen waaronder enkelen aan de Belgische grens.

Los van de geloofwaardigheid van HLN gaat het hier gewoon over de feiten. Mijn oog viel er nu pas op maar blijkbaar is deze regeling reeds van kracht in een heleboel departementen waaronder enkelen aan de Belgische grens.
Het feit dat de avondklok in die departementen nu pas in uw oog viel laat toch blijken dat de vrijheid van de fransen niet je hoofd-bekommernis is maar je gewoon iets gevonden hebt om over te ranten. Net zoals HLN nu opeens terug iets heeft om wat sensatie te voeden. Het is trouwen niet de eerste keer dat er avondklokken ingesteld zijn in frankrijk maar toen heb ik daar niemand horen naar kraaien maar nu opeens moeten we hier in europa gaan inzitten met onze vrijheden? En waarom zegt niemand dat als Orban wat vrijheden gaat beperken in Hongarije? De gespeelde verontwaardigheid ivm met coronaregels en in het bijzonder buitenlandse mag echt wel eens gaan stoppen.

s terug iets heeft om wat sensatie te voeden. Het is trouwen niet de eerste keer dat er avondklokken ingesteld zijn in frankrijk maar toen heb ik daar niemand horen naar kraaien maar nu opeens moeten we hier in europa gaan inzitten met onze vrijheden? En waarom zegt niemand dat als Orban wat vrijheden gaat beperken in Hongarije? De gespeelde verontwaardigheid ivm met coronaregels en in het bijzonder buitenlandse mag echt wel eens gaan stoppen.

Ik begrijp niet waarom je dit nu persoonlijk moet maken of wat überhaupt je punt is. Ik was hier niet eerder van op de hoogte dus nu mag ik er geen mening over hebben? Wat is dat nu. Ik zal zelf wel beslissen waarover ik post :)

Tja, de bevolking is zo mak als iets tegenwoordig. Ze zouden de helft van iedereen hun vermogen mogen afpakken en de mens zou nog niet op straat komen. Enig protest tegen te verregaande maatregelen zal al van de banlieue's in Parijs of de wijken in Molenbeek moeten komen.
Helemaal mee eens. Ik begrijp ook niet dat mensen die elke dag over de regels klagen, niet iets ondernemen. In Nederland heb je nog die handvol hippies die voor de Kamer staan te schreeuwen, maar hier helemaal niks. Nochtans mensen genoeg (hier en op FB) die het blijkbaar helemaal gehad hebben :unsure:

Helemaal mee eens. Ik begrijp ook niet dat mensen die elke dag over de regels klagen, niet iets ondernemen. In Nederland heb je nog die handvol hippies die voor de Kamer staan te schreeuwen, maar hier helemaal niks. Nochtans mensen genoeg (hier en op FB) die het blijkbaar helemaal gehad hebben :unsure:
En wat is de reden voor u om niet op de barricades te springen? :unsure:

Laatst bewerkt:
En wat is de reden voor u om niet op de barricades te springen? :unsure:
Het was een cynisch antwoord op Racing zijn post omdat hij zelf altijd erover klaagt en waarschijnlijk niks noemenswaardig onderneemt. Daarnaast gooit hij ook nog een compleet irrelevante en absurde vergelijking ertegenaan over geld afpakken.

Ikzelf ben het grotendeels eens met de regels (zeker niet allemaal) en besef dat het maar tijdelijk is.

Het was een cynisch antwoord op Racing zijn post omdat hij zelf altijd erover klaagt en waarschijnlijk niks noemenswaardig onderneemt. Daarnaast gooit hij ook nog een compleet irrelevante en absurde vergelijking ertegenaan over geld afpakken.

Ikzelf ben het grotendeels eens met de regels (zeker niet allemaal) en besef dat het maar tijdelijk is.
Ik had het door hoor maar jammer genoeg kan je die vraag niet stellen aan diegene die stellen dat de vrijheden afgenomen worden. Het enige dat er dan uitkomt is een hoop hopeloos gewauwel. Ik snap het in ieder geval ook niet, zoveel die roepen dat ze onze vrijheden aan het afnemen zijn en niemand die iets doet. Pas op, kgeef ze geen ongelijk hoor, het is koud he buiten. En nu zeker met die sneeuw. :unsure:
Zolang die beperkingen tijdelijk zijn heb ik er ook geen probleem mee. Ik vind het eerder verontrustend dat men alle financiele gegevens moet hebben in de zogezegde strijd tegen terrorisme, imo een groter gevaar voor onze vrijheid maar dat is een andere discussie.

Ik snap het in ieder geval ook niet, zoveel die roepen dat ze onze vrijheden aan het afnemen zijn en niemand die iets doet.
In Brussel komen ze wel op straat om onze vrijheden te bewaken, daar hebben ze tenminste nog ballen aan hun lijf nondedomme.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan