Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat weten ze eigenlijk al van de inpact vh vaccin tov sommige medicatie?
Mijn vrouw neemt medicatie tegen epilepsie en borstkanker.
We zouden toch graag weten of die inenting niet de werking verstoort van die medicijnen
Zoals bij de meeste vaccins is hier geen studie naar verricht, uit de BNT162b2 informatie:
4.5 Interaction with other medicinal products and other forms of interaction
No interaction studies have been performed.
Concomitant administration of COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2 with other vaccines has not been studied (see section 5.1).

Nu de belangrijke maar. Maar, hier worden bijna nooit studies rond gedaan want een vaccin is geen medicijn. Over het volgende is geen zekerheid sinds dit niet 100% bekend is, maar dit is uiteindelijk maar mRNA strengen in een oplossing van bindings-agenten en bewaarmiddelen. Dit zou geen interactie met medicijnen mogen geven.

Het gejank op de "Je bent van x als..." pagina's begint al ivm de locatie van de vaccinatiecentra.
sop.gif
"Moet ik nu helemaal naar Beringen of Leopoldsburg rijden ofwa, joeng toch bende amateurs!!"

Schade van jarenlang roken of diabetes kan je niet meer 1, 2, 3 omkeren. Obesitaspatiënten zou je nu verplicht op dieet kunnen zetten tot hun BMI < 30 is.

Versoepelingen zullen er toch pas komen wanneer een significant totaalpercentage gevaccineerd is. Ik zie niet in waarom je in die vaccinatievolgorde voorrang moet geven aan mensen met een stevig - pun intended - aandeel in hun eigen risico.

Overigens ben ik gerust te vinden voor een extra premie voor de ziekteverzekering voor mensen met overgewicht. Dat werkt bij private verzekeringen ook zo. Dat is efficiënter dan een voormalig minister van volksgezondheid met obesitas een suikertaks te laten invoeren op light friskdranken waar geen suiker in zit.
Er is maar een reden waarom die mensen mee voorrang krijgen, omdat ze een grotere kans lopen op hospitalisatie en omdat de ziekenhuisbelasting de eerste bekommernis is (en moet zijn).

Voor de rest ben ik het wel eens met u mbt bijvoorbeeld die extra premie, alleen is de vraag hoe ge dat implementeert. Op basis van BMI, dat uiteindelijk niks zegt over overgewicht?

Het gejank op de "Je bent van x als..." pagina's begint al ivm de locatie van de vaccinatiecentra.
sop.gif
"Moet ik nu helemaal naar Beringen of Leopoldsburg rijden ofwa, joeng toch bende amateurs!!"
Je pakt er ook wel groepen uit die je enkel kunt bestempelen als het digitaal equivalent van een bruin dorpscafé. Elke keer ik de locale groep lees zijn dat dezelfde, vaak wat oudere, halve verbitterde zolen. Hier was het ook al van dat: "krijgen wij een vaccinatiecentrum?". Ja want we gaan elke gemeente met 17000 inwoners een eigen centrum geven zeg, de Heizel is 15 min rijden met de wagen.

Ik heb chance, vaccinatieplaats is op 5 minuten wandelen van me.
Voordeel van centraal te wonen :D

Maarja het heeft geen zin om overal centra te plaatsen als je personeel moet hebben om ze te bemannen en de logistiek al ingewikkeld genoeg is.

Ik kan hier gelukkig wel in't dorp een spuitje gaan halen. Nu is het maar te hopen dat er genoeg parking gaat zijn, want dat is hier altijd hetzelfde zalle! Maja wanneer zal ik er om kunnen gaan? Dat ze maar snel opschalen en 24/7 beginnen vaccineren. Maar dan moeten ze niet denken dat ik zelf om 4u 's nachts ofzo mijn spuitje ga halen ze, dat moet iemand anders maar doen dan, ik moet altijd werken.

Wat gaat men eigenlijk doen als blijkt dat er toch minder mensen zich laten vaccineren dan gedacht?
Toch onrechtstreeks verplichten?

wat met mensen die niet tot een centrum kunnen komen?

Wat gaat men eigenlijk doen als blijkt dat er toch minder mensen zich laten vaccineren dan gedacht?
Toch onrechtstreeks verplichten?

wat met mensen die niet tot een centrum kunnen komen?
Dat laatste gaan ze met mobiele teams doen. En momenteel wijst alles erop dat er voldoende mensen zich gaan laten vaccineren, dus laat ons hopen dat het niet zover komt dat we daarover moeten denken :) 70% zou vrij vlot haalbaar moeten zijn denk ik.

Dat laatste gaan ze met mobiele teams doen. En momenteel wijst alles erop dat er voldoende mensen zich gaan laten vaccineren, dus laat ons hopen dat het niet zover komt dat we daarover moeten denken :) 70% zou vrij vlot haalbaar moeten zijn denk ik.
Hopelijk. Want ik ben het beu.
Die mobiele teams? Zijn dat dan de thuisverpleegkundigen?

Die mobiele teams lijkt mij inderdaad wel een goed idee. Ik ben toch ook wel wat benieuwd wat het gaat geven eens men de makkelijkste groepen gevaccineerd heeft. Alleen al in mijn nabije familie ken ik al direct vijf mensen van 80+ die niet meer zo mobiel zijn, geen auto hebben en zonder hulp van familie niet in zo'n vaccinatiecentrum geraken

In tegenstelling tot de indruk die je krijgt als je facebook raadpleegt denk ik toch dat de meeste Belgen het nut van een vaccin inzien, en zich niet laten gek maken door anti-vaccin propaganda.

Vraag het maar. Omdat de madam hier zelfstandige verpleegkundige is. Dat zou toch wel duidelijk gemaakt mogen worden.
Dat zal ook duidelijk gemaakt worden. Maar zolang geen zekerheid is over voldoende vaccins die gewoon gekoeld getransporteerd kunnen worden heeft het geen nut om daarover te communiceren.

Te laat communiceren is niet ok, maar te vroeg ook niet, hoor.

Ik zou eerder denken dat de mobiele ploeg een arts is. Verpleegkundigen mogen wel de spuiten zetten maar ik dacht dat er altijd een dokter in de buurt moest zijn in geval van een allergische reactie.

Ik zou eerder denken dat de mobiele ploeg een arts is. Verpleegkundigen mogen wel de spuiten zetten maar ik dacht dat er altijd een dokter in de buurt moest zijn in geval van een allergische reactie.
Goh. Ik denk dat bij elke inspuiting van whatever er kans bestaat op een allergische reactie.
Dan is er ook geen dokter bij

De cijfers staan, een dag te laat, online

Die diagrammen zijn images.. man man

Oh god, serieus... wanneer een IT'er op z'n eentje een betere site maakt in z'n vrije tijd, dan je hele overheidsteam dagen later, mag je jezelf in vraag stellen.

Maar goed, wat Vlaanderen zelf doet, doet het beter, nietwaar? Hoog tijd om wat overtallige politici te ontslaan en te investeren in personeel zoals IT'ers met echte competenties. Of meer verpleegkundigen. Of meer politie. Take your pick...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan