Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar zou ik het mee eens zijn. Als hij het niet schreef als een ongecheckt Facebookbericht dat de slecht verhulde waarheid aan het licht komt brengen. Terwijl het ingaat tegen alle bronnen die vrijelijk te vinden zijn. Het is een zoveelste devaluatie van de experts, een half gehoord idee is ineens evenveel waard als letterlijk het onderzoek van honderden mensen die het wetenschappelijk onderzoeken en steunen op tientallen jaren kennis.

En het is niet alsof je de ware toedracht moeilijk kunt vinden ergens. Zoals op clinicaltrials.gov. Maar het is makkelijker om van die ongefundeerde berichten te komen zetten en een knuppel in het hoenderhok te gooien. Ook al is er niks van waar, en de schade die je mogelijks berokkend, hoe klein ook, is dat pleziertje wel waard zeker.
Wat zit ge te zeveren jong over Facebook berichten.
Het is wel degelijk gezegd in een zaal vol verpleegkundige.
Kan zijn dat na de eerste inenting het maar 70% is, maar dat hebben ze daar dan toch niet verteld.

maar blijkbaar moet ge hier de academische taal beheersen om nie uitgelachen te worden.
Mss ook een vorm van racisme die gij zo hard bestrijdt
Ah nee, daar hen ik niet zwart genoeg voor

Kan zijn dat na de eerste inenting het maar 70% is, maar dat hebben ze daar dan toch niet verteld.

maar blijkbaar moet ge hier de academische taal beheersen om nie uitgelachen te worden.
Mss ook een vorm van racisme die gij zo hard bestrijdt
Ah nee, daar hen ik niet zwart genoeg voor
Eh, nee. Geen academische taal. Gewoon geen onwaarheden, en dan komen zeggen dat "ze ons iets wijsmaken".

Beter om ze de nodige informatie te voorzien.
De 70% is geen verkeerde cijfer maar was van pfizer na 1 shot. Dus verkeerde interpretatie van de cijfers.

JPV z'n eerste comment erop is een veel betere post.

Tja. Kunt ge de mensen nog iets verwijten als ze zaken niet meer beginnen te geloven?
Hoevaak zijn ze al van gedacht veranderd over corona?

Dat is nu eenmaal wetenschap.
Je past je mening aan aan de hand van onderzoek en resultaten. In begin wisten ze niet veel dus gingen ze uit vanuit hun opgedane kennis. Blijkbaar klopt dat niet met onderzoeken dus hun kennis passen ze aan.

Basis van wetenschap ook : altijd kritisch zijn en niet vasthouden aan je eigen mening en gedacht.

Dat is nu eenmaal wetenschap.
Je past je mening aan aan de hand van onderzoek en resultaten. In begin wisten ze niet veel dus gingen ze uit vanuit hun opgedane kennis. Blijkbaar klopt dat niet met onderzoeken dus hun kennis passen ze aan.

Basis van wetenschap ook : altijd kritisch zijn en niet vasthouden aan je eigen mening en gedacht.
Tuurlijk. 100% mee eens.
Maar zeg dan van in het begin dat men niks ervan weet. Ipv op nationale tv te verkondigen dat bvb mondmaskers niet helpen, dan deze regel, dan weer ne andere ...

Daar zou ik het mee eens zijn. Als hij het niet schreef als een ongecheckt Facebookbericht dat de slecht verhulde waarheid aan het licht komt brengen. Terwijl het ingaat tegen alle bronnen die vrijelijk te vinden zijn. Het is een zoveelste devaluatie van de experts, een half gehoord idee is ineens evenveel waard als letterlijk het onderzoek van honderden mensen die het wetenschappelijk onderzoeken en steunen op tientallen jaren kennis.

En het is niet alsof je de ware toedracht moeilijk kunt vinden ergens. Zoals op clinicaltrials.gov. Maar het is makkelijker om van die ongefundeerde berichten te komen zetten en een knuppel in het hoenderhok te gooien. Ook al is er niks van waar, en de schade die je mogelijks berokkend, hoe klein ook, is dat pleziertje wel waard zeker.
En je antwoord bevestigt 100% wat @Loser insinueerde...

Want:
  • Hij zegt dat het geschreven is als een ongecheckt Facebookbericht dat de slecht verhulde waarheid aan het licht komt brengen; niet dat je een facebookbericht kopieëert.
  • Hoe weet jij exact wat en hoe het daar gezegd is? Je was er zelf niet en is van horen zeggen...
Dusja, komen roepen met ongefundeerde en ongecheckte informatie die je indirect teweten gekomen bent. Waar je ofwel zelf of de persoon van wie je het gehoord hebt een fout gemaakt hebt. Maar dan wel komen afdoen als de waarheid. En dat is exact waar hij op doelde.

Mensen met obesitas zijn een risicopatiënt en krijgen voorrang bij de vaccinatie? Serieus?

Sorry, maar hartpatiënten, kankerpatiënten, immuunpatiënten, ouderen, etc. allemaal akkoord. Maar obesitas daar draag je zelf verantwoordelijkheid voor wat mij betreft. Daarmee verdien je 0,0 voorrang.

Mijn BMI zit overigens ook nog net boven de 25, maar ben eraan aan het werken. Zonder knieblessure en meer wilskracht om lekker eten als enige troost in deze donkere tijden te weerstaan, zat ik er al onder. Maar ik erken tenminste dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is.

Ik dacht dat ze dankzij die extra bestelling van miljoenen vaccins iedereen voor de zomer konden vaccineren, waaruit ik dus verstond dat iedereen zijn noodzakelijke twee injecties zou gekregen hebben. Maar gisteren zei Jambon dat ze iedereen voor de zomer één prik willen geven, hoe zit het nu eigenlijk, ze hadden er toch genoeg besteld?

Iedere dag hoor je andere informatie uit iemand anders mond. Waar is de belofte dat alles gestroomlijnd via de Corona commissaris ging verlopen?

Mensen met obesitas zijn een risicopatiënt en krijgen voorrang bij de vaccinatie? Serieus?

Sorry, maar hartpatiënten, kankerpatiënten, immuunpatiënten, ouderen, etc. allemaal akkoord. Maar obesitas daar draag je zelf verantwoordelijkheid voor wat mij betreft. Daarmee verdien je 0,0 voorrang.

Mijn BMI zit overigens ook nog net boven de 25, maar ben eraan aan het werken. Zonder knieblessure en meer wilskracht om lekker eten als enige troost in deze donkere tijden te weerstaan, zat ik er al onder. Maar ik erken tenminste dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is.
Het gaat er toch ook niet om wie z'n schuld het is, maar het gaat erom een manier vinden waarop iedereen zo snel mogelijk weer normaal verder kan. En dat is door alle risicopatiënten eerst te vaccineren.
Als je dan moet uitzoeken in welke mate er schuld is, kom je misschien op nog wel andere dingen (rokers, diabetes, bepaalde kankers) die te verhelpen waren door gezonder te leven. Maar zo werkt een sociale gezondheidszorg niet, en meer to the point: Dan zijn we als maatschappij nog niet veilig, en kunnen ziekenhuizen nog altijd overspoeld worden door obesitaspatiënten als we zomaar alles lossen zodra alle anderen gevaccineerd zijn.

Ik dacht dat ze dankzij die extra bestelling van miljoenen vaccins iedereen voor de zomer konden vaccineren, waaruit ik dus verstond dat iedereen zijn noodzakelijke twee injecties zou gekregen hebben. Maar gisteren zei Jambon dat ze iedereen voor de zomer één prik willen geven, hoe zit het nu eigenlijk, ze hadden er toch genoeg besteld?

Iedere dag hoor je andere informatie uit iemand anders mond. Waar is de belofte dat alles gestroomlijnd via de Corona commissaris ging verlopen?
Die laatste zit thuis me een burnout. En ik denk niet dat ze al genoeg zicht hebben op de leveringsdata om hard te maken dat iedereen zijn 2e prik tegen eind juni al gekregen gaat hebben. Uiteindelijk zit je ook met 3 of 4 weken tussen de prik, dat is op de 3 (+-) maanden dat ze dan de reguliere bevolking aan het inenten zijn al een ferme hap uit de beschikbare tijd éh.

Die laatste zit thuis met een burn out.

De bestellingen worden niet allemaal (bij wijze van spreken) vandaag geleverd. Als er een groot pak in juni geleverd wordt, zal je dan mss pas mensen hun eerste spuit kunnen geven en moet je 3 weken wachten. Pas dan kan de 2e spuit gezet worden.

Bottleneck lijkt me overigens niet de leveringen of de infrastructuur te zijn, wel het personeel. Ik voorzie redelijk wat mensen die daar geen maandenlang zullen blijven werken, tenzij ze massaal mensen "opvorderen" uit ziekenhuizen en co. Dat aangevuld met mensen die recht van school komen (of nog op school zitten). Ik ga graag achter mijn spuitje, maar denk dat de kans groot is dat er iets meer pijnlijke spuitjes gaan gezet worden dan onrder normale omstandigheden...

Die laatste zit thuis me een burnout. En ik denk niet dat ze al genoeg zicht hebben op de leveringsdata om hard te maken dat iedereen zijn 2e prik tegen eind juni al gekregen gaat hebben. Uiteindelijk zit je ook met 3 of 4 weken tussen de prik, dat is op de 3 (+-) maanden dat ze dan de reguliere bevolking aan het inenten zijn al een ferme hap uit de beschikbare tijd éh.
Het is natuurlijk ook veel veiliger om als minister te verkondigen dat iedereen zijn eerste prik voor de zomer zal hebben dan een grotere en gevaarlijkere voorspelling te doen dat iedereen 2 x zal geïnjecteerd zijn.
Het kan dan achteraf dan nog positief uitpakken , wat natuurlijk nu nog heel onzeker en onwaarschijnlijk is.

Maar zo werkt een sociale gezondheidszorg niet, en meer to the point: Dan zijn we als maatschappij nog niet veilig, en kunnen ziekenhuizen nog altijd overspoeld worden door obesitaspatiënten als we zomaar alles lossen zodra alle anderen gevaccineerd zijn.
en zoals hierboven impliciet gezegd: hoe meer we de ziekenhuizen kunnen ontlasten, hoe meer ziekenhuispersoneel ingezet kan worden in vaccinatiecentra.

en zoals hierboven impliciet gezegd: hoe meer we de ziekenhuizen kunnen ontlasten, hoe meer ziekenhuispersoneel ingezet kan worden in vaccinatiecentra.

Veel steden zoeken al vrijwilligers om de vaccinatiescentra te vullen.
En blijkbaar is er veel animo voor om te helpen.

vrijwilligers zijn zeker ok, maar je hebt mensen nodig dit dat maandenlang vele uren per dag zullen doen. Dat draai je imho niet op vrijwilligers als basis. Vandaar zeker altijd 2-4 mensen als vast personeel in dienst, "24/24, 7/7", lijkt me.

Nu, het draaiboek nog niet ingekeken hoe ze het concreet aanpakken.

In het VK was er tussen juni en november een studie over herinfectie in de zorgsector. De grootste studie tot nu toe op dit vlak. Bekeken over deze vijf maanden geeft een eerste infectie 83% bescherming tegen herinfectie en 94% bescherming tegen symptomatische COVID-19. Hoe langdurig die bescherming is dat is nog ongekend.

Public Health England regularly tested two matched groups of volunteers between June and November — 6,000 health workers who had previously been infected with coronavirus and 14,000 who had not.
A comparison of infections in the two groups, described in preliminary results released on Thursday, found that prior infection provided at least 83 per cent protection against reinfection. It gave better than 94 per cent protection against symptomatic Covid-19, matching the figures for the most effective Covid-19 vaccines.

Wat weten ze eigenlijk al van de inpact vh vaccin tov sommige medicatie?
Mijn vrouw neemt medicatie tegen epilepsie en borstkanker.
We zouden toch graag weten of die inenting niet de werking verstoort van die medicijnen

Het gaat er toch ook niet om wie z'n schuld het is, maar het gaat erom een manier vinden waarop iedereen zo snel mogelijk weer normaal verder kan. En dat is door alle risicopatiënten eerst te vaccineren.
Als je dan moet uitzoeken in welke mate er schuld is, kom je misschien op nog wel andere dingen (rokers, diabetes, bepaalde kankers) die te verhelpen waren door gezonder te leven. Maar zo werkt een sociale gezondheidszorg niet, en meer to the point: Dan zijn we als maatschappij nog niet veilig, en kunnen ziekenhuizen nog altijd overspoeld worden door obesitaspatiënten als we zomaar alles lossen zodra alle anderen gevaccineerd zijn.

Schade van jarenlang roken of diabetes kan je niet meer 1, 2, 3 omkeren. Obesitaspatiënten zou je nu verplicht op dieet kunnen zetten tot hun BMI < 30 is.

Versoepelingen zullen er toch pas komen wanneer een significant totaalpercentage gevaccineerd is. Ik zie niet in waarom je in die vaccinatievolgorde voorrang moet geven aan mensen met een stevig - pun intended - aandeel in hun eigen risico.

Overigens ben ik gerust te vinden voor een extra premie voor de ziekteverzekering voor mensen met overgewicht. Dat werkt bij private verzekeringen ook zo. Dat is efficiënter dan een voormalig minister van volksgezondheid met obesitas een suikertaks te laten invoeren op light friskdranken waar geen suiker in zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan