Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alé, gisteren weer iets bijgeleerd.
Mijn vrouw (verpleegkundige) gaat vrijwillig de mensen vaccineren en heeft een ‘opleiding’ erover gekregen hoe het in zijn werk zal gaan.

Daar wordt nu verteld dat men ziet, bij de mensen die al ingeënt zijn, ongeveer 70% beschermd is. En geen 95% zoals ze ons wijsmaken.
Weet nu wel niet over welk merk het gaat.
Men weet niet hoelang ge beschermd zult zijn. Dus dat is ook met de natte vinger.
Doe daar de vele mutaties bij, waarvan er wel eentje door de verdediging uit gaat en we staan weer op 0
Ik ruik een complot :unsure:

Dan heb je geen covid.
Dat zeggen ze maar ik ken iemand die covid gehad heeft en die ruikt nog altijd even voos als vroeger. Gewoon weer iets dat men ons wijs wil maken. Alles om te zorgen dat we zwijgen en gewoon een ander rijk maken :unsure: Ze zeggen gewoon dat ge die niet meer kan ruiken maar ik weet wel beter, bende schapen :unsure:

Vraag me wel af of die dan ook 15 minuten bij de patiënt gaan kunnen blijven.
Goeie vraag, we zullen het wel zien zeker? Daar hebben ze nog een goeie maand voor om dat allemaal uit te werken, maar ik kan me niet voorstellen dat eens Astrazeneca goedgekeurd is, ze dat niet gaan inzetten met thuisverplegers (die sowieso al een groot deel van de minder mobiele risicogroep bezoeken).

Goeie vraag, we zullen het wel zien zeker? Daar hebben ze nog een goeie maand voor om dat allemaal uit te werken, maar ik kan me niet voorstellen dat eens Astrazeneca goedgekeurd is, ze dat niet gaan inzetten met thuisverplegers (die sowieso al een groot deel van de minder mobiele risicogroep bezoeken).
Heb je als patiënt eigenlijk de keuze welk vaccin je wilt toegediend hebben?

Heb je als patiënt eigenlijk de keuze welk vaccin je wilt toegediend hebben?
Nee, zal grotendeels afhangen van het gemak. Bv die astrazeneca vaccins (die in een frigobox meekunnen) met thuisverplegers, het Pfizer vaccin (-80°C) in de grote logistieke hubs nabij een ziekenhuis, etc. Als we daar iedereen in zouden laten kiezen wordt het bijzonder onoverzichtelijk vrees ik.

Zeker aangezien ze allemaal tussen de 90-95% werkzaam zijn lijkt het me ook minder belangrijk. Als je nu 1 vaccin had dat er duidelijk slechter uit komt, dan misschien wel, maar dat is nu gelukkig niet het geval

Oh god, serieus... wanneer een IT'er op z'n eentje een betere site maakt in z'n vrije tijd, dan je hele overheidsteam dagen later, mag je jezelf in vraag stellen.

Maar goed, wat Vlaanderen zelf doet, doet het beter, nietwaar? Hoog tijd om wat overtallige politici te ontslaan en te investeren in personeel zoals IT'ers met echte competenties. Of meer verpleegkundigen. Of meer politie. Take your pick...
Tgohja, voor hetzelfde geld was dat gewoon een ambtenaar die met het CMS kan werken en op 5 minuten een tabblad heeft toegevoegd.

Alé, gisteren weer iets bijgeleerd.
Mijn vrouw (verpleegkundige) gaat vrijwillig de mensen vaccineren en heeft een ‘opleiding’ erover gekregen hoe het in zijn werk zal gaan.

Daar wordt nu verteld dat men ziet, bij de mensen die al ingeënt zijn, ongeveer 70% beschermd is. En geen 95% zoals ze ons wijsmaken.
Weet nu wel niet over welk merk het gaat.
Men weet niet hoelang ge beschermd zult zijn. Dus dat is ook met de natte vinger.
Doe daar de vele mutaties bij, waarvan er wel eentje door de verdediging uit gaat en we staan weer op 0
Zijn dat mensen die hun 2e spuitje nog moeten krijgen waardoor het niet bij iedereen effectief is?
Hebben ze ingerekend dat het een paar dagen duurt voor het vaccin begint te werken?

Dat zijn al 2 logische redenen die ik kan bedenken en ik ben geen vaccinoloog.

Zijn dat mensen die hun 2e spuitje nog moeten krijgen waardoor niet iedereen beschermd is?
Hebben ze ingerekend dat het een paar dagen duurt voor het vaccin begint te werken?

Dat zijn al 2 logische redenen die ik kan bedenken en ik ben geen vaccinoloog.
Zoals al gezegd is het waarschijnlijk omdat het tweede spuitje nog niet gezet is, maar dat vergeten ze dan daar wel te vermelden

Je pakt er ook wel groepen uit die je enkel kunt bestempelen als het digitaal equivalent van een bruin dorpscafé. Elke keer ik de locale groep lees zijn dat dezelfde, vaak wat oudere, halve verbitterde zolen. Hier was het ook al van dat: "krijgen wij een vaccinatiecentrum?". Ja want we gaan elke gemeente met 17000 inwoners een eigen centrum geven zeg, de Heizel is 15 min rijden met de wagen.
Ik weet dat zaken zoals die FB groepen en HLN hier niet al te vaak serieus genomen worden. En pas op, mijn ogen rollen soms ook bijna uit mijn hoofd als ik bepaalde zaken lees. Maar als je ziet hoeveel mensen daarop actief zien, kan je toch niet anders dan opmerken dat dergelijke platformen toch een vrij accuraat beeld geven van wat er bij veel mensen speelt.

Ik weet dat zaken zoals die FB groepen en HLN hier niet al te vaak serieus genomen worden. En pas op, mijn ogen rollen soms ook bijna uit mijn hoofd als ik bepaalde zaken lees. Maar als je ziet hoeveel mensen daarop actief zien, kan je toch niet anders dan opmerken dat dergelijke platformen toch een vrij accuraat beeld geven van wat er bij veel mensen speelt.
Je ziet enkel hoeveel mensen erop actief zijn, niet hoeveel mensen er niet op actief zijn. Je hoeft mij niet te overtuigen dat een groot deel van de mensen gatachterlijk is maar als je je baseert op comments op sociale media godbetert geeft dat eigenlijk geen enkele kwantitatieve informatie om je punt te staven, zeker omdat ook die groepen niet homogeen zijn in hun meningen. Zeer voorzichtig mee zijn dus.

De Fransen moeten mogelijk allemaal van 18 uur tot 6 uur van de straat in het kader van de beperkingen die worden opgelegd om het gevreesde coronavirus te bestrijden. Premier Jean Castex zal het huisarrest volgens Franse media vanavond opleggen. In 25 departementen is al een avondklok van kracht die om 18 uur begint, in de overige 77 departementen mochten de Fransen nog tot 20 uur de deur uit.

Best wel ironisch voor een land waar de term vrijheid letterlijk het eerste woord in het nationale motto is. Op straf van vervolging 12 uur per dag je huis niet uit mogen in vredestijd. Op een gegeven moment is zoiets toch niet meer in evenwicht met de principes van een vrije westerse maatschappij?

Best wel ironisch voor een land waar de term vrijheid letterlijk het eerste woord in het nationale motto is. Op straf van vervolging 12 uur per dag je huis niet uit mogen in vredestijd. Op een gegeven moment is zoiets toch niet meer in evenwicht met de principes van een vrije westerse maatschappij?
Ze zijn toch nog altijd vrij? Met de boete te betalen als ge buitenkomt ben je er ook van af hoor.

Ze zijn toch nog altijd vrij? Met de boete te betalen als ge buitenkomt ben je er ook van af hoor.
Da's wel een zeer discutabele interpretatie van vrijheid. Los van het feit dat ge er niet van af zijt met de boete te betalen want na de boete te betalen moet ge schoon terug naar binnen. :)

Nee, zal grotendeels afhangen van het gemak. Bv die astrazeneca vaccins (die in een frigobox meekunnen) met thuisverplegers, het Pfizer vaccin (-80°C) in de grote logistieke hubs nabij een ziekenhuis, etc. Als we daar iedereen in zouden laten kiezen wordt het bijzonder onoverzichtelijk vrees ik.

Zeker aangezien ze allemaal tussen de 90-95% werkzaam zijn lijkt het me ook minder belangrijk. Als je nu 1 vaccin had dat er duidelijk slechter uit komt, dan misschien wel, maar dat is nu gelukkig niet het geval
Mja, dat is enkel belangrijk als je een argwaan hebt tegenover die nieuwe mRNA technologie. Trouwens, voor Moderna is dit het allereerste vaccin dat ze op de markt brengen, en dat dus direct op ongeziene schaal.

Ik heb in feite wel een voorkeur voor A-Z of J&J. Maar langs de andere kant, wanneer ik aan de beurt ben (zal nog enkele maanden duren) en ik enkel Pfizer of Moderna kan krijgen, ga ik het waarschijnlijk ook niet weigeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan