Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit dus, er zijn quasi geen virologen die ooit die dingen hebben gezegd zonder "maar enkel als de cijfers goed zijn". En dan zijn mijn mensen dat laatste stuk elke keer vergeten.

De reden dat er schrik is voor varianten is trouwens ook niet zo moeilijk hoor. Varianten zijn genetische mutaties, die komen voor bij "voortplanting". Zolang het huidige virus nog actief is, is er veel "voortplanting" en dus veel kans op mutaties.
Eens de besmettingen globaal enorm gezakt zijn, dan zal het risico op varianten.
Opnieuw negeer je dat de situatie anders is dan in maart 2020. Hoewel er nog onzekerheid is natuurlijk weten we tegenwoordig wel al deels welke mutaties we mogen verwachten en hoe ernstig de te verwachten varianten zijn.

Geen enkel gevaar =/= geen noemenswaardige problemen. Beetje niveau aub.

Sinds wanneer is informatie van UZ Gent foutieve informatie? En waar heb ik iemand iets verweten? Iets in vraag stellen is iets anders hé vriend.

AstraZeneca
Het AstraZeneca-vaccin beschermt voor 100 procent tegen hospitalisatie en ernstige COVID-19 vanaf 3 weken na de eerste inenting en voor 70-75 procent tegen milde COVID-infecties. De werkzaamheid stijgt tot boven de 80 procent na de tweede prik als die na 12 weken wordt gegeven.

Bron: https://www.uzgent.be/nl/zorgverleners/Paginas/covid-19-vaccinatie.aspx
Stop maar uw cherry picking

En vergeet niet te antwoorden op de bovenstaande opmerkingen

Hoe zit het met je kortetermijnsgeheugen? :thinking:
De post hieronder is van 40min geleden...
Oké, niet 100% gevaccineerd maar wel 100% beschermd tegen een dodelijke infectie.
AstraZeneca
Het AstraZeneca-vaccin beschermt voor 100 procent tegen hospitalisatie en ernstige COVID-19 vanaf 3 weken na de eerste inenting en voor 70-75 procent tegen milde COVID-infecties. De werkzaamheid stijgt tot boven de 80 procent na de tweede prik als die na 12 weken wordt gegeven.
Bron: https://www.uzgent.be/nl/zorgverleners/Paginas/covid-19-vaccinatie.aspx

AZ beschermt 17% minder bij DV na één prik tegen symptomen. Zegt dus toch nog totaal niets over mogelijke extra dodelijkheid van DV. Lees: "We moeten nog verder onderzoeken hoe de vaccins beschermen tegen dodelijkheid. Maar we verwachten dat dat hoog zal zijn, net zoals bij andere varianten."

Verder geen last van hersenbeschadiging, noch een coronabesmetting want ik zat als een van de eerste in mijn kot.
Blijf gerust de eeuwige doemdenkers terwijl alle wetenschappelijke cijfers het tegendeel bewijzen.

Stop maar uw cherry picking

En vergeet niet te antwoorden op de bovenstaande opmerkingen
Echt... seriously? Mijn informatie komt uit een bron en ik haal die bron aan en dat is cherry picking?

Laatst bewerkt:
En dan vragen ze nog waarom niet elk ziekenhuis alle cijfers geeft, of waarom niet alle cijfers achter elke beslissing worden meegedeeld. Eén studie en er is al geen consensus, iedereen leest het zijne.

Echt... seriously? Mijn informatie komt uit een bron en ik haal die bron aan en dat is cherry picking?
Van uw bron:
Laatste update: 6-5-2021 16:09.
Ook geen enkele vermelding van de deltavariant (of gelijk welke andere variant eigenlijkà, waar @ugar en de andere artikels het over hadden:
Dit is gewoon foutieve informatie. Deze cijfers gelden niet voor de delta variant.
Het gaat mij trouwens over iets anders dan mijn situatie. Ik weet mij wel te beschermen. Ik reageerde op totale desinformatie over de vaccinatiegraad.

Als je inderdaad in cirkels blijft draaien en enkel naar 1 specifieke, verouderde bron blijft verwijzen zonder rekening te houden met varianten, kan je in jouw hoofd misschien gelijk krijgen.
Maar dan kan je evengoed hier aan blijven vasthouden:

Van uw bron:

Ook geen enkele vermelding van de deltavariant (of gelijk welke andere variant eigenlijkà, waar @ugar en de andere artikels het over hadden:

Als je inderdaad in cirkels blijft draaien en enkel naar 1 specifieke, verouderde bron blijft verwijzen zonder rekening te houden met varianten, kan je in jouw hoofd misschien gelijk krijgen.
Maar dan kan je evengoed hier aan blijven vasthouden:
Ik ben niet degene die in cirkels blijft draaien. Ik haal een argument aan dat de vaccins werken. Onmiskenbaar is het risico op een dodelijke infectie aanzienlijk minder waardoor versoepelingen meer dan ooit gerechtvaardigd zijn. Hoeveel % is een futiliteit. Ik hoor geen tegenargument of andere wetenschappelijke cijfers behalve een droge what if.

Ik verwijs trouwens naar een universitaire FAQ én een studie naar Delta die het geringe risico bevestigd. 1+1=2

Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik corona gehad, binnenkort mijn vaccinatie. Dan zou ik qua bijwerkingen (buiten een stijve arm mss) toch niet veel mogen merken?

Ik snap niet waarom sommigen hier, die afgaande op hun mening toch niet liever doen dan thuis blijven, zo hard tegen versoepelingen en het laten varen van de maatregelen zijn? Als je zelf een hekel hebt aan festivals, reizen, feestjes, restaurantbezoeken,... blijf dan gewoon in u kot en doe u mondmasker aan als ge achter boodschappen moet. Maar laat de rest gerust.

Ik snap niet waarom sommigen hier, die afgaande op hun mening toch niet liever doen dan thuis blijven, zo hard tegen versoepelingen en het laten varen van de maatregelen zijn? Als je zelf een hekel hebt aan festivals, reizen, feestjes, restaurantbezoeken,... blijf dan gewoon in u kot en doe u mondmasker aan als ge achter boodschappen moet. Maar laat de rest gerust.
Voor niet de tiende, niet de honderdste, maar de duizendste keer: Wie voor maatregelen is, is dat niet noodzakelijk omdat hij ze plezant vindt. (bijna nooit zelfs) Wie voor maatregelen is, heeft daarom niet minder last van de maatregelen, of kan er daarom niet gemakkelijker mee omgaan dan iemand die ertegen is. Stop met dat zo weg te zetten.

Voor niet de tiende, niet de honderdste, maar de duizendste keer: Wie voor maatregelen is, is dat niet noodzakelijk omdat hij ze plezant vindt. (bijna nooit zelfs) Wie voor maatregelen is, heeft daarom niet minder last van de maatregelen, of kan er daarom niet gemakkelijker mee omgaan dan iemand die ertegen is. Stop met dat zo weg te zetten.
Die ballon ging op tot de vaccins er waren maar nu begint er toch ook een ander fenomeen te spelen hoor.

Ik kan persoonlijk geen redenen vinden waarom een dertiger die tegen dan al gevaccineerd is, zo hard tegen het doorgaan van een Tomorrowland is?

Sommigen zijn gewoon verzuurd tot op het bot, en voelen zich nu in hun sas omdat een ander ook niet ten volle kan genieten. Zeker jongeren mogen het nu bekopen volgens zo een soort mensen.

Vraag ik me toch ook soms af, hoe ongeamuseerd sommige mensen in het leven moeten staan om constant niemand nog plezier in het leven te gunnen onder het mom van Corona. Bij elke mogelijke versoepeling is het van dat.

Ga vooral zelf in uw grot leven, maar laat de rest terug normaal leven. Dank.

As said, het probleem zit niet bij "het risico om te besmetten". Het probleem zit em bij het zoeken van iemand die corona-paspoorten kan controleren en vakkundig iemand kan buitenzetten die 1000-en euro betaald heeft voor zo'n ticket. Zonder dat daarbij andere mensen risico lopen om besmet te worden.
En de politie ziet dat (compleet begrijpelijk) niet zitten.
Stel dat zo'n controle 10s duurt, en je hebt 10 screening lanes. Dan ben je dus 65000 seconden aan het controleren, dat is 18u...
Stel dat je naar 2u wil krijgen, dan moet je dus 90 screening lanes gaan zetten. En daar is geen plek voor.
Je kan ook gewoon op voorhand mensen met een ticket via een website of app hun ticket laten valideren door dat te koppelen aan het coronapaspoortcertificaatvaccinatiebewijsshit?
Kan toch niet moeilijk zijn om die gegevens digitaal te koppelen in de dagen voor het festival als je je tml ticket online aankoopt en online je ticket bemachtigt. Beetje zoals een online check in voor een vliegreis. Je kan gewoon naar de douane. Check je niet online in, heb je pech en mag je aanschuiven aan de balie.
Koppel je je coronastatus niet aan je ticket, heb je pech en mag je aanschuiven aan een 'screening lane'.

Dus neen, controle van je corona kan geen argument zijn om het festival niet te laten doorgaan.

Je kan ook gewoon op voorhand mensen met een ticket via een website of app hun ticket laten valideren door dat te koppelen aan het coronapaspoortcertificaatvaccinatiebewijsshit?
Kan toch niet moeilijk zijn om die gegevens digitaal te koppelen in de dagen voor het festival als je je tml ticket online aankoopt en online je ticket bemachtigt. Beetje zoals een online check in voor een vliegreis. Je kan gewoon naar de douane. Check je niet online in, heb je pech en mag je aanschuiven aan de balie.
Koppel je je coronastatus niet aan je ticket, heb je pech en mag je aanschuiven aan een 'screening lane'.

Dus neen, controle van je corona kan geen argument zijn om het festival niet te laten doorgaan.
Klinkt als een goed idee maar als je ziet hoelang het geduurt heeft eer ze dat coronapasspoort klaar hadden..

Ik kan persoonlijk geen redenen vinden waarom een dertiger die tegen dan al gevaccineerd is, zo hard tegen het doorgaan van een Tomorrowland is?

Sommigen zijn gewoon verzuurd tot op het bot, en voelen zich nu in hun sas omdat een ander ook niet ten volle kan genieten. Zeker jongeren mogen het nu bekopen volgens zo een soort mensen.
De redenen staan hier nochtans al, maar er is een verschil: Jij vindt ze niet geldig. En dat mag. Maar nu heb je iedereen die verschilt van mening met je al afgedaan als iemand die "niets liever doet dan thuiszitten" en "verzuurd tot op het bot". Terwijl ze het gewoon anders zien dan jij.

Het kan ook niet moeilijk zijn om een app te maken die controleert of je bij mensen met corona in de buurt bent geweest... Zie hoe dat gelopen is.
Ik kan u wel garanderen dat het digitaliseren van die coronapaspoorten niet in orde is tegen augustus. Om u een idee te geven, de luchthaven moet de capaciteit laag houden niet wegens te weinig vraag ofzo, maar omdat de wachtrij voor de corona-controle veel te druk zou worden.

De coronapaspoorten zijn toch al gedigitaliseerd hier in BE? Sinds dinsdag bestaat die covidsafe app. Ge hoeft zelfs niets speciaals van codes in te vullen. Gewoon 1x inloggen met uw eid/itsme en wat ge nodig hebt staat er onmiddellijk in, met qr code.
Andere landen zullen ook wel al zo ver staan zeker?

Het kan ook niet moeilijk zijn om een app te maken die controleert of je bij mensen met corona in de buurt bent geweest... Zie hoe dat gelopen is.
Ik kan u wel garanderen dat het digitaliseren van die coronapaspoorten niet in orde is tegen augustus. Om u een idee te geven, de luchthaven moet de capaciteit laag houden niet wegens te weinig vraag ofzo, maar omdat de wachtrij voor de corona-controle veel te druk zou worden.
Bron? Voor beide statements? Want dat klinkt nogal als geroddel en buikgevoel.
De logische verklaring lijkt vooral dat er weinig aanbod is omdat er weinig vraag is, niet een kunstmatige capaciteitsbeperking.
"Kom op tijd en hou rekening met de drukte" is toch bij veel luchthavens het devies.

De redenen staan hier nochtans al, maar er is een verschil: Jij vindt ze niet geldig. En dat mag. Maar nu heb je iedereen die verschilt van mening met je al afgedaan als iemand die "niets liever doet dan thuiszitten" en "verzuurd tot op het bot". Terwijl ze het gewoon anders zien dan jij.

Dus iemand die TML liever niet ziet doorgaan kan onmogelijk verzuurd zijn, maar ziet het gewoon anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan